Ogłoszenie z dnia 2022-08-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00221545/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-06-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa mycia powierzchni przeszklonych wewnętrznych i zewnętrznych w Kompleksie budynków A0 przy ul. Pigonia 1.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Rzeszowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 691560040
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Rejtana 16c
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mochab@ur.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ur.edu.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ur-edu.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa mycia powierzchni przeszklonych wewnętrznych i zewnętrznych w Kompleksie budynków A0 przy ul. Pigonia 1.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7c4404d8-f215-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00291831
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018119/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 mycie okien lub przeszkleń zewnętrznych w budynkach UR
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00221545/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/UR/136/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa mycia powierzchni przeszklonych wewnętrznych i zewnętrznych w Kompleksie budynków A0 przy ul. Pigonia 1.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu w toku badania ofert porównując oferty Zamawiający powziął wątpliwości czy prawidłowo został przez niego opisany przedmiot zamówienia. Załączony do postępowania opis przedmiotu zamówienia-zał. nr 1.1 do swz, jest niekompletny i swoimi zapisami może wprowadzać wykonawców w błąd. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia podał jedynie kubaturę powierzchni podlegających usłudze mycia. Zadaniem Zamawiającego zbyt lakoniczny opis doprowadził do rozbieżności cenowej między ofertami, ponieważ Wykonawcy nie mając szczegółowych informacji dotyczących np. konieczności użycia sprzętu specjalistycznego nie skalkulowali w ramach oferty takich kosztów. Zamawiający podał jedynie kubaturę, która podlega usłudze mycia, jednak nie opisał szczegółowych wymagań dotyczących usługi np. w przypadku mycia powierzchni przeszklonych wewnętrznych istnieje konieczność użycia zwyżki elektrycznej, ze względu na liczne czujki pożarowe. Natomiast w przypadku mycia powierzchni zewnętrznych można już wykorzystać zwyżkę spalinową, która jest niedopuszczalna w przypadku mycia powierzchni wewnętrznych. „Podstawowym obowiązkiem Zamawiającego jest prawidłowe sporządzenie SIWZ, w tym opisu przedmiotu zamówienia, jako elementu znaczącego i warunkującego złożenia prawidłowej oferty przez zainteresowanych Wykonawców. (...) Opis przedmiotu zamówienia powinien być bowiem dokonany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący
z uwzględnieniem potrzeb Zamawiającego. (wyrok dnia 10 kwietnia 2014r. sygn. akt KIO 616/14). W tym postępowaniu Zamawiający nie precyzyjnie opisał swoje potrzeby i nie precyzyjnie sporządził opis przedmiotu zamówienia.
Opis przedmiotu zamówienia jest jednym z najważniejszych elementów przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, mającym znaczenie dla osiągnięcia celu tego postępowania- zawarcia ważnej umowy w sprawie jego wykonania, aby było to możliwe zamawiający musi opisać przedmiot zamówienia w sposób jasny, zrozumiały
i wyczerpujący. Niejednoznaczny i nieprawidłowo sporządzony opis przedmiotu zamówienia mógł spowodować brak możliwości złożenia oferty przez część potencjalnych Wykonawców.
Opis przedmiotu zamówienia nieodpowiadający celowi zamówienia, stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie - po złożeniu ofert. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.
Ponadto Zamawiający nie uwzględnił w dokumentacji postępowania konieczności zastosowania art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835). Zmawiający nie wprowadził niniejszych wymogów do SWZ
i oświadczenia, co również stanowi błąd postępowania niemożliwy do usunięcia.
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Budowa instalacji p.poż w budynku H wraz z robotami towarzyszącymi
- Obsługa w zakresie organizacji zawodów sportowych pracowników i funkcjonariuszy Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie o puchar Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie
- Opracowanie dokumentacji projektowej robót budowlanych i prac konserwatorskich realizowanych w budynkach przy ul. 3-go Maja 9 i ul. Kr. Kazimierza 25
- Sprzedaż i dostawa subskrypcji oprogramowania programistyczno-symulacyjnego do wykonywania obliczeń naukowych i inżynierskich lub aktualizacja posiadanego oprogramowania dla IIM UR
- Zakup sprzętu sieciowego oraz telefonów IP w ramach pierwszego wyposażenia Komisariatu Policji II w Rzeszowie oraz Komisariatu Policji w Rudniku nad Sanem
- Dostawa depozytora na klucze dla KWP w Rzeszowie oraz dostawa szaf metalowych dla KWP w Rzeszowie oraz CBZC Zarząd w Rzeszowie
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
- "Świadczenie usług sprzątania zamkniętych obiektów sportowych wraz z pełnym zapleczem (bez pływalni), pomieszczeń przyległych do pływalni, pomieszczeń laboratoryjnych, Domu Studenta AWFiS Gdańsk".
- Kompleksowe, stałe utrzymanie porządku i czystości w budynku zlokalizowanym przy ulicy Drzymały 30 w Pruszkowie, zajmowanym przez komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Pruszkowie
- Świadczenie kompleksowych usług utrzymania czystości i porządku w budynku MWOMP w Płocku przy ul. Kolegialnej 19 - III postępowanie.
- Świadczenie usługi w zakresie utrzymania porządku i czystości na nieruchomościach będących w zasobach i zarządzie Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej MZGM Sp. z o. o. w Ostrowie Wielkopolskim
- Usługa konserwacji dźwigów (7 szt.) zainstalowanych w Gmachu Głównym, Budynku Biurowym i Stołówce Centralnej PW oraz mycie dźwigu panoramicznego
więcej: Usługi czyszczenia okien »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.