eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystok › Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Białymstoku - etap II



Ogłoszenie z dnia 2023-07-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Białymstoku – etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050623392

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Warszawska 3

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-062

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kmpspbk@straz.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kmpsp-bialystok

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Białymstoku – etap II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd4505ee-19dd-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00287131

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00141569/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Białymstoku - Etap II

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fd4505ee-19dd-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu między Zamawiającym, a Wykonawcą, w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kmpspbk@straz.bialystok.pl lub przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresemhttps://ezamowienia.gov.pl - za pomocą
formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”)
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą również zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty dotyczące postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fd4505ee-19dd-11ee-9aa3-96d3b4440790
Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd4505ee-19dd-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Przeglądanie, pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB.
Wykonawca w korespondencji w ramach postępowania powinien powoływać się na znak postępowania: ML.2370.1.2023.RS.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej, z siedzibą w Białymstoku, ul. Warszawska 3, tel. 85 6537453, e-mail: kmpspbk@straz.bialystok.pl.
2) W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych pełni osoba wyznaczona przez Podlaskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Białymstoku (15-062 Białystok, Warszawska 3, tel.: tel.: 47 7117076, e-mail: iod@straz.bialystok.pl).
3) Pani/Pana dane osobowe mogę być przetwarzane w następującym celu: Prowadzenia zbioru umów i porozumień.
4) Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest Art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
5) Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą te podmioty, którym administrator ma obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa oraz nadrzędne jednostki Państwowej Straży Pożarnej.
6) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
7) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt dla jednostek organizacyjnych PSP.
8) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych.
9) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 5310300, fax. 22 5310301, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
10) Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
11) Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ML.2370.1.2023.RS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej w Białymstoku” przy ul. Plażowej (działka nr 1245/22).
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych zgodnie z pozwoleniem na budowę wydanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku Decyzja nr 430/2022, znak sprawy: DUA-XIV.6740.178.2022. Wykonawca w ramach zamówienia wykona roboty budowlane określone w przedmiarach robót oraz dokumentach postępowania.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej i technicznej stanowiącej Załączniki do SWZ nr 8-26.
4. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotowego zamówienia zostały określone w postanowieniach umownych w Załączniku nr 7 do SWZ.
5. Zamawiający umożliwi Wykonawcom udział w wizji lokalnej terenu przyszłej budowy w terminach 12.07.2023 r. i 13.07.2023 r., po uprzednim uzgodnieniu udziału w wizji z osobą wskazaną do kontaktów z Wykonawcami w Rozdziale VI SWZ (zgłoszenie należy przesłać w formie elektronicznej ).
6. Zamawiający przewiduje możliwość zapłaty na rzecz Wykonawcy zaliczki do wysokości 20% wartości brutto oferty. Szczegółowe zasady wypłaty i rozliczenia zaliczki określono w Projekcie umowy (§4) tj. załącznik nr 7 do SWZ.
7. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
Zamawiający wymaga zatrudnienia w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. 2022r. poz. 1510 ze zm.) osóby wykonujących prace fizyczne związane z robotami budowlanymi, w tym również operatorów maszyn budowlanych, murarzy, kierowców, robotników niewykwalifikowanych, za wyjątkiem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz osób prowadzących działalność gospodarczą (samozatrudnienie). Wyżej określony wymóg dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane powyżej Prace.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie prawnym – Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
- Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
w celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać: posiadanie w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min. 1 000 000 zł, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji,
4) zdolności technicznej lub zawodowej
w celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać:
a) iż wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie budynku lub zespołu budynków, wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu o wartości min. 2 500 000 zł brutto każda robota,
b) iż dysponuje lub będzie dysponował osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:

1.1 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
1.2 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
1.3 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
1.4 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Robót branży drogowej,
z których każda (dotyczy osób wskazanych 1.2 – 1.4):
- jest członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego, posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu robotami (po uzyskaniu uprawnień) w posiadanej specjalności, przy czym kierował robotami przy min. dwóch budowach/przebudowach budynków odpowiednio wg. wskazanej branży, do której będzie skierowany jako kierownik robót,

dotyczy funkcji Kierownika Budowy (1.1):
- jest członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego, posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie w kierowaniu robotami (po uzyskaniu uprawnień) polegającymi na budowie lub przebudowie minimum dwóch budynków, przy czy każda robota budowlana powinna być zrealizowana na podstawie odrębnej umowy

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający żąda:
- informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy,
w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
2. w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda:
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykaz robót budowlanych należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie robót, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie przewiduje składania przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane (jaki zakres) wykonają poszczególni Wykonawcy zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do SWZ – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
2) Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa:
a) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem w załączniku nr 2A do SWZ,
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ),
3) Kosztorys ofertowy szczegółowy obejmujący pełen zakres robót wskazany w Przedmiarach robót,
4) Dokument dotyczący zabezpieczenia oferty wymaganym wadium – w przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji,
oraz jeżeli dotyczy:
5) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
6) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
7) Dokumenty dotyczące tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 45.000 zł.
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w PEKO I/O w Białymstoku nr 27 1240 1154 1111 0010 3577 6597, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium – Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Białymstoku – etap II.
4. Wadium składane w pozostałych formach powinno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej.
5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji (lub poręczeń) powinna ona obejmować pełny okres związania ofertą.
6. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.
7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą,
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
2) którego oferta została odrzucona,
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
4) po unieważnieniu postępowania w przypadku, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym:
1) Wykonawcy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację,
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują w zakresie w jakim każdy z nich spełnia warunki udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem Rozdziału X ust. 4 SWZ.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zapłaty w 2023 r. na rzecz Wykonawcy jednej zaliczki do wysokości 20% wynagrodzenia Wykonawcy na poczet prac wykonywanych przez Wykonawcę.
2. Płatność zaliczki nastąpi na podstawie faktury proforma wystawionej przez Wykonawcę, w terminie 14 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu wniosku o wypłatę zaliczki, wyrażenia zgody przez Zamawiającego na wypłatę zaliczki, prawidłowo wystawionej faktury proforma oraz potwierdzenia wniesienia zabezpieczenia. Płatność zaliczki nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
3. Rozliczenie zaliczki nastąpi w ten sposób, że należność wskazywana w fakturach wystawionych przez Wykonawcę będzie rozliczana w ramach zaliczki otrzymanej przez Wykonawcę do pełnej kwoty zaliczki. Przedmiotowe rozliczenie nie wymaga złożenia przez Zamawiającego dodatkowego oświadczenia

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony mają prawo do zmiany, w tym przedłużenia terminu realizacji robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
1) jeżeli przyczyny są następstwem okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca,,
2) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
3) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
5) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
7) w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków i/lub opóźnień w dostawach materiałów, urządzeń niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych
od Wykonawcy (np. niedostępność materiałów na rynku, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury kolejowej), o ile okoliczności te uniemożliwiają prowadzenie robót, a Wykonawca dochował należytej staranności, mając na uwadze zaplanowane terminy robót, w ich zamówieniu;
8) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ, o ile okoliczności te mają wpływ na realizację robót,
9) gdy wystąpią niezależne od Zamawiającego zmiany w zakresie, sposobie lub wysokości dofinansowania zaplanowanych w budżecie państwa środków finansowych na realizację niniejszej umowy, a w efekcie w budżecie Zamawiającego.
2.Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy, nastąpić mogą z powodu co najmniej jednej przesłanki określonej poniżej:
1) z powodu zmiany stanu prawnego w oparciu, o który dokumentację przygotowano;
2) wynikającej ze stwierdzonych wad tej dokumentacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem, bądź nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;
3) wynikającej z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku lub udokumentowanym przez Wykonawcę tymczasowym niedoborem na rynku materiałów lub urządzeń skutkującym znacznym opóźnieniem w realizacji przedmiotu umowy, o ile Wykonawca dochował należytej staranności, mając na uwadze zaplanowane terminy robót, w ich zamówieniu;
4) w celu zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub bezpieczeństwa użytkowania;
5) w celu usprawnienia procesu budowy lub uzyskania założonego efektu użytkowego;
6) uwzględnienie wniosków, sugestii użytkownika, mających wpływ na jakość użytkowania;
7) z uwagi na interes społeczny o obiektywnym charakterze;
8) konieczność realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego;
9) siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami;
10) przyczyny technologiczne lub techniczne o obiektywnym charakterze.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-18 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy e-Zamowienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-18 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-16

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.