eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łomża › Przebudowa przydomowych przepompowni ścieków na terenie Gminy Łomża

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-08-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Przebudowa przydomowych przepompowni ścieków na terenie Gminy Łomża

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łomża

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669944

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Marii Skłodowskiej-Curie 1a

1.5.2.) Miejscowość: Łomża

1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 862165263

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminalomza.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gminalomza.pl/bip/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://gminalomza.pl/bip/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa przydomowych przepompowni ścieków na terenie Gminy Łomża

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a859430f-f91e-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00286703

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00031278/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Przebudowa przydomowych przepompowni ścieków na terenie Gminy Łomża

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00234790/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WR.271.1.11.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Wymagania techniczne dla materiałów z Części I - Grupy materiałowej A określone są szczegółowo
w Karcie Materiałowej zamieszczonej w Załączniku Nr 4 do SWZ. Do oferty należy dołączyć wszystkie wyszczególnione w Karcie Materiałowych dokumenty, tj.:
a) karty katalogowe pomp wraz z charakterystyką pracy,
b) karty katalogowe zaworów, wyłączników pływakowych i innych elementów wyposażenia przepompowni lub inne dokument potwierdzające przeznaczenie urządzenia dla kanalizacji,
c) certyfikat zgodności dla pompy oraz sterownika lub szafki sterującej,
d) deklarację zgodności lub aprobatę techniczną dla zbiorników pompowni
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu rzeczowego zamówienia do wielkości posiadanych środków finansowych. W takiej sytuacji wartość umowna za ten zakres rzeczowy zostanie ustalona na podstawie zaoferowanych cen ofertowych dla poszczególnych grup materiałowych na podstawie najkorzystniejszych ofert nie podlegających odrzuceniu. Sytuacja taka nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń związanych z ostatecznym zakresem zamówienia.

Miejsce dostaw: Zakład Usług Komunalnych Gminy Łomża, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a,
18-400 Łomża. Koszty dostaw pokrywa Wykonawca.

4.5.3.) Główny kod CPV: 19520000-7 - Produkty z tworzyw sztucznych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

44160000-9 - Rurociągi, instalacje rurowe, rury, okładziny rurowe, rury i podobne elementy

44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)

42122000-0 - Pompy

4.5.5.) Wartość części: 900000 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2) Dostawa materiałów z Części II Grupie materiałowej B w dwóch partiach po 50 % całości zamówienia w terminie do dwóch tygodni od złożenia zamówienia, po uprzednim podpisaniu umowy. Dopuszcza się fakturowanie częściowe dla pierwszej partii.
Potwierdzenie szczegółowych ilości każdego rodzaju materiału w danej partii nastąpi zgodnie ze złożonym przez Zamawiającego zamówieniem, na dwa tygodnie przed dostawą, za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rozliczenie za dostawę (całość zamówienia) nastąpi na podstawie faktury Vat wystawionej przez Wykonawcę z terminem płatności 21 dni. Wykonawca obowiązany jest do złożenia Zamawiającemu wraz z fakturą kopii protokołu odbioru materiałów, stanowiącego podstawę do wystawienia faktury. Szczegółowe zasady składania zamówień przez Zamawiającego oraz rozliczeń określone zostały we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ.

Każdorazowa dostawa zamówionych materiałów będzie dokumentowana dokumentem dostawy (WZ), zawierającym numer realizowanego zamówienia, wystawionym w sposób umożliwiający pełną
i jednoznaczną identyfikacje pod względem ilościowym i jakościowym dostawy. Niezależnie od dokumentu WZ, Wykonawca wraz z dostawą zobowiązany jest doręczyć Zamawiającemu:
a) szczegółową specyfikację dostawy zawierającą informację dotyczące asortymentu tj. ilość oraz ceny jednostkowe,
b) wymagane atesty i certyfikaty, oraz deklaracje zgodności ze stosowną normą,
c) dokument udzielonej gwarancji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)

4.5.5.) Wartość części: 2000 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 255 pkt 2 w związku z art. 266 ust. 1 pkt. 2) lit b) i c) oraz art. 107 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 1129 z późn. zm), zwanej dalej w skrócie ,,Pzp", Zamawiający zawiadamia o unieważnieniu postępowania oraz odrzuceniu oferty na „ Przebudowa przydomowych przepompowni ścieków na terenie Gminy Łomża.”
W toku badania ofert Zamawiający odrzucił ofertę dla Części 1 oraz dla Części 2 postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2) lit b) i c). Dnia 21.07.2022 roku Zamawiający po przeprowadzeniu oceny ofert wezwał na podstawie art. 107 ust. 2 i 4 ustawy Pzp oraz zgodnie z zapisami sekcji V pkt. 5.9, 5.10 ogłoszenia o zamówieniu do uzupełnienia i złożenia wyjaśnień w zakresie przedłożonych środków dowodowych potwierdzających, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom przedmiotu zamówienia Wykonawcę: APE Maciej Brajczewski, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 126a, 18-400 Łomża, Polska . Zgodnie z art. 7 pkt 20 ustawy Pzp są to środki służące potwierdzeniu zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami bądź kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia albo w opisie kryteriów oceny ofert, lub z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia. Zgodnie z treścią wezwania, Zamawiający wymagał uzupełnienia niekompletnej karty katalogowej dla pompy oraz brakujących kart katalogowych dla zaworów i włączników wymaganych zgodnie z zapisem SWZ Rozdziału IV pkt. 2.
Zamawiający wyznaczył termin 3 dni na złożenie wyjaśnień od daty otrzymania pisma przez Wykonawcę.
W terminie 22 lipca 2022 r. Wykonawca APE Maciej Brajczewski, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 126 a, 18-400 Łomża przedłożył Zamawiającemu brakujące karty katalogowe. Złożone dokumenty przedmiotowe nie potwierdzają jednak okoliczności jakich Zamawiający wymagał w wezwaniu tym samym braki w obrębie dokumentów przedmiotowych nie zostały usunięte. Oferta podlega zatem odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c Pzp.
Zamawiający zachował zasadę poszanowania niezmienności treści oferty, czyli uzupełnienie nie może prowadzić do zmiany przedmiotu oferowanego świadczenia.
Zamawiający odrzuca ofertę na podstawie 226 ust. 1 pkt. 2) litera b) i c), ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z powyższym, powodem odrzucenia oferty jest niespełnienie warunków udziału
w postepowaniu oraz nie złożenie w przewidzianym terminie przedmiotowego środka dowodowego.

Uzasadnienie unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 2, ustawy Prawo zamówień publicznych
z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2027 z późn. zm.) zwana dalej ustawą Pzp.
- Zgodnie z art. 255 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli:
(..)
2) wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu”

W dniu 11 lipca 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu została złożona 1 oferta dla Części 1 zamówienia oraz 1 oferta dla Części 2 zamówienia przez następujących wykonawców. Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2) litera b) i c), ustawy Prawo Zamówień Publicznych zgodnie z treścią uzasadnienia zawartego powyżej.
Wobec powyższego na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie zarówno w Części I i Części II zamówienia, ponieważ Cześć II jest uzależnienia od dostawy materiałów wskazanych w Części I. W związku z odrzuceniem jedynej złożonej oferty Zamawiający postanawia jak wyżej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W toku badania ofert Zamawiający odrzucił ofertę dla Części 1 oraz dla Części 2 postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2) lit b) i c). Dnia 21.07.2022 roku Zamawiający po przeprowadzeniu oceny ofert wezwał na podstawie art. 107 ust. 2 i 4 ustawy Pzp oraz zgodnie z zapisami sekcji V pkt. 5.9, 5.10 ogłoszenia o zamówieniu do uzupełnienia i złożenia wyjaśnień w zakresie przedłożonych środków dowodowych potwierdzających, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom przedmiotu zamówienia Wykonawcę: APE Maciej Brajczewski, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 126a, 18-400 Łomża, Polska . Zgodnie z art. 7 pkt 20 ustawy Pzp są to środki służące potwierdzeniu zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami bądź kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia albo w opisie kryteriów oceny ofert, lub z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia. Zgodnie z treścią wezwania, Zamawiający wymagał uzupełnienia niekompletnej karty katalogowej dla pompy oraz brakujących kart katalogowych dla zaworów i włączników wymaganych zgodnie z zapisem SWZ Rozdziału IV pkt. 2.
Zamawiający wyznaczył termin 3 dni na złożenie wyjaśnień od daty otrzymania pisma przez Wykonawcę.
W terminie 22 lipca 2022 r. Wykonawca APE Maciej Brajczewski, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 126 a, 18-400 Łomża przedłożył Zamawiającemu brakujące karty katalogowe. Złożone dokumenty przedmiotowe nie potwierdzają jednak okoliczności jakich Zamawiający wymagał w wezwaniu tym samym braki w obrębie dokumentów przedmiotowych nie zostały usunięte. Oferta podlega zatem odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c Pzp.
Zamawiający zachował zasadę poszanowania niezmienności treści oferty, czyli uzupełnienie nie może prowadzić do zmiany przedmiotu oferowanego świadczenia.
Zamawiający odrzuca ofertę na podstawie 226 ust. 1 pkt. 2) litera b) i c), ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z powyższym, powodem odrzucenia oferty jest niespełnienie warunków udziału
w postepowaniu oraz nie złożenie w przewidzianym terminie przedmiotowego środka dowodowego.

Uzasadnienie unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 2, ustawy Prawo zamówień publicznych
z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2027 z późn. zm.) zwana dalej ustawą Pzp.
- Zgodnie z art. 255 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli:
(..)
2) wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu”

W dniu 11 lipca 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu została złożona 1 oferta dla Części 1 zamówienia oraz 1 oferta dla Części 2 zamówienia przez następujących wykonawców. Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2) litera b) i c), ustawy Prawo Zamówień Publicznych zgodnie z treścią uzasadnienia zawartego powyżej.
Wobec powyższego na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie zarówno w Części I i Części II zamówienia, ponieważ Cześć II jest uzależnienia od dostawy materiałów wskazanych w Części I. W związku z odrzuceniem jedynej złożonej oferty Zamawiający postanawia jak wyżej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.