eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wierzbica › Dowóz w roku szkolnym 2023/2024 uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Wierzbica oraz dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek specjalnych oraz opieka podczas dowozu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-06-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz w roku szkolnym 2023/2024 uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Wierzbica oraz dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek specjalnych oraz opieka podczas dowozu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wierzbica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197990

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Włodawska

1.5.2.) Miejscowość: Wierzbica

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-150

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: +(48) 82 569 32 66

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ugwierzbica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugwierzbica.bip.lubelskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz w roku szkolnym 2023/2024 uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Wierzbica oraz dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek specjalnych oraz opieka podczas dowozu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a335f44b-1197-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00284029

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00012685/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Dowóz w roku szkolnym 2023/2024 uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Wierzbica oraz dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek specjalnych oraz opieka podczas dowozu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a335f44b-1197-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a335f44b-1197-11ee-9aa3-96d3b4440790
11.16. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@ugwierzbica.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a335f44b-1197-11ee-9aa3-96d3b4440790
11.3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
- Edyta Winiarska, tel. +(48) 82 575-07-13, email: przetargi@ugwierzbica.pl;
11.5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
11.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
11.9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
11.10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
11.11. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11.12. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
11.16. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@ugwierzbica.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. Zamawiający preferuje w szczególności następujące formaty przesłanych danych: .pdf, .docx, zip. (Zamawiający dopuszcza także format RAR).
...
Pełna treść zapisów znajduje się w rozdziale 11 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Or.ZP.271.1.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na dowozie uczniów z terenu gminy Wierzbica do Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Wierzbicy, Szkoły Podstawowej w Święcicy oraz Gminnego Przedszkola w Wierzbicy w dni nauki szkolnej stacjonarnej przewidziane organizacją roku szkolnego 2023/2024, począwszy od 01 września 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., zgodnie z harmonogramami dowożenia. Zamówienie przewiduje przewóz dzieci (dowóz do szkół i odwóz do miejsca zamieszkania), możliwie jak najkrótszą trasą.
2) Dowożenie i odwożenie uczniów z terenu gminy Wierzbica do Szkoły Podstawowej w Wierzbicy, Szkoły Podstawowej w Święcicy oraz Gminnego Przedszkola w Wierzbicy odbywało się będzie w oparciu o imienne bilety miesięczne na niżej wymienionych trasach:
a) Trasa I:
Olchowiec – Helenów – Terenin – Święcica – Bezek – Wierzbica - Osiedle
- przewidywana ilość uczniów – 36
- szacunkowa długość trasy: 17 km
- ilość kursów 3 (1x na dowozach i 2 x odwozach)
b) Trasa II:
Busówno - Werejce – Ludwinów – Syczyn – Bakus Wanda - Wierzbica-Osiedle
- przewidywana ilość uczniów - 65
- szacunkowa długość trasy: 10,5 km
- ilość kursów 3 (1x na dowozach i 2 x odwozach)
c) Trasa III:
Władysławów- Chylin Mały - Chylin Wielki – Chylin – Staszyce – Kozia Góra- Wierzbica-Osiedle.
- przewidywana ilość uczniów - 49
- szacunkowa długość trasy: 10 km
- ilość kursów 3 (1x na dowozach i 2x odwozach)
d) Trasa IV:
Pniówno – Kamienna Góra – Ochoża – Wierzbica-Osiedle
- przewidywana ilość uczniów 45
- szacunkowa długość trasy: 10 km
- ilość kursów 3 (1x na dowozach i 2 x odwozach)
e) Trasa V:
Wólka Tarnowska – Tarnów – Wygoda – Karczunek – Bakus Wanda - Wierzbica-Osiedle
- przewidywana ilość uczniów 45
- szacunkowa długość trasy: 21 km
- ilość kursów 3 (1x na dowozach i 2 x odwozach)
3) Przewozy będą realizowane zgodnie z obowiązującym w danym roku szkolnym harmonogramem zajęć przy uwzględnieniu przerw świątecznych, ferii zimowych i przerwy wakacyjnej. Przewozy należy wykonywać w sposób zorganizowany i ekonomiczny przy minimalizacji niezbędnych kosztów z zachowaniem zasady gospodarności i troski o komfort i potrzeby dowożonych dzieci.
4) Szacowana ilość uczniów i dzieci dowożonych do Szkoły Podstawowej im. K. Górskiego w Wierzbicy, Szkoły Podstawowej w Święcicy i Gminnego Przedszkola w Wierzbicy, w zakresie podstawowym wynosi: 240, zaś w zakresie objętym prawem opcji szacowana ilość uczniów i dzieci dowożonych do Szkoły Podstawowej im. K. Górskiego w Wierzbicy, Szkoły Podstawowej w Święcicy i Gminnego Przedszkola w Wierzbicy wynosi: 24.
5) Szczegółowa, imienna lista uczniów, dla których zostaną zakupione bilety miesięczne zostanie podana do wiadomości Wykonawcy przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Wierzbicy, Dyrektora Szkoły Podstawowej w Święcicy oraz Dyrektora Gminnego Przedszkola w Wierzbicy – do dnia 20 miesiąca poprzedzającego dany miesiąc.
6) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć imienne bilety miesięczne do poszczególnych placówek oświatowych w terminie do dnia 25 miesiąca poprzedzającego dany miesiąc.
7) Ilość kupowanych biletów miesięcznych w okresie realizacji zamówienia może ulec zmianie. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. Zgodnie z wymogami art. 433 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że minimalna/gwarantowana/ilość biletów zakupionych miesięcznie wynosi: 100.
8) Z tytułu zmniejszenia dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat.
9) Rozliczenia będą dokonywane w cyklu miesięcznym i na podstawie zestawienia biletów miesięcznych.
10) Zamawiający zastrzega możliwe odstępstwa od harmonogramu dowożenia uczniów do szkół i przedszkola w roku szkolnym 2023/2024, uzależnione od zmiany planów lekcji, ilości dzieci, zmiany organizacji roku szkolnego, nauki zdalnej, odpracowywania dni wolnych, etc.
11) Pod pojęciem dowóz rozumie się dowóz dzieci i uczniów z miejsca zamieszkania (miejscem wsiadania i wysiadania uczniów są istniejące przystanki autobusowe) do Szkoły Podstawowej w Wierzbicy, Szkoły Podstawowej w Święcicy i Gminnego Przedszkola w Wierzbicy oraz odwóz do miejsca zamieszkania, wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
12) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował pojazdami z ilością miejsc, zgodną z obowiązującymi przepisami lub odpowiednią liczbą pojazdów, zapewniających dowóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach z zapewnieniem bezpieczeństwa.
13) Pojazdy przeznaczone do realizacji usług muszą być sprawne oraz muszą posiadać aktualne badania techniczne, a ich stan techniczny winien spełniać wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022). Wszystkie pojazdy muszą posiadać ubezpieczenie OC oraz ubezpieczenie NNW.
14) Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest zapewnić kierowanie pojazdami przez osoby, posiadające kwalifikacje zawodowe do kierowania pojazdami i przeszkolenie uprawniające do przewozu osób, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm.), przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.), oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców.
15) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki przewożonym uczniom poprzez stałą obecność w czasie przewozów jednego opiekuna w pojeździe na każdej trasie. Osoby, którym Wykonawca powierzy opiekę, mają obowiązek: dopilnować ładu i porządku przy wsiadaniu i zajmowaniu miejsc w pojeździe, przestrzegać zasady, w myśl której opiekun wsiada ostatni i wysiada pierwszy, ustalić sposób porozumienia się z kierowcą w czasie jazdy, zwracać uwagę na właściwe zachowanie się uczniów w czasie przejazdu, zapewnić bezpieczne wsiadanie do pojazdu i wysiadanie z niego, a także, w zależności od sytuacji - bezpieczne przejście do szkoły, przestrzegać obowiązku wysiadania z pojazdu tylko na wyznaczonych i oznakowanych przystankach autobusowych komunikacji publicznej.
16) Opiekunem powinna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Zamawiający na podstawie ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 31 z późn. zm.) wymaga od Wykonawcy spełnienia ciążącego na nim obowiązku o którym mowa w art. 21 przedmiotowej ustawy.
17) Opiekunowie muszą mieć zapewnione miejsce przy dzieciach/uczniach, będących pod ich opieką. Opiekun ma obowiązek sprawowania opieki nad podopiecznymi do momentu odbioru ich przez opiekuna w placówce oświatowej, przy odwożeniu zaś odebrać dzieci od opiekuna w placówce oświatowej.
18) Do obowiązków opiekuna w szczególności należy:
- zapewnienie dziecku bezpieczeństwa podczas przewozu;
- przekazywanie ucznia poniżej 10 roku życia w drodze powrotnej ze szkoły osobie upoważnionej do odbioru, w sytuacji gdy nie ma osoby odpowiedzialnej odwiezienie do placówki oświatowej;
- przestrzeganie zasad BHP;
- kontrolowanie zachowania dzieci, obserwacja stanu zdrowia, poinformowanie
o spostrzeżeniach rodzica lub nauczyciela opiekującego się dzieckiem w placówce;
- udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej;
- pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu dziecka z największą starannością;
- dbałość o higienę dzieci.
19) Zamawiający wyklucza łączenie funkcji opiekuna i kierowcy. Za właściwe sprawowanie opieki nad uczniami podczas przewozu odpowiedzialny jest Wykonawca. Opiekunów i kierowców zatrudnia wykonawca na własny koszt.
20) Przed przystąpieniem do realizacji zadania, Wykonawca dostarczy listę kierowców, oraz opiekunów, które będą brały udział w realizacji zamówienia.
21) Wykonawca wyposaży opiekunów i kierowców w identyfikatory zawierające imię i nazwisko, stanowisko (opiekun, kierowca).
22) Zamawiający, na każdym etapie realizacji zamówienia zastrzega sobie prawo żądania przedstawienia przez Wykonawcę dokumentów, potwierdzających, że:
− osoby mające pełnić funkcje opiekunów podczas realizacji przedmiotu zamówienia posiadają ukończone kursy w zakresie BHP, pierwszej pomocy przedmedycznej;
− dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień przez osoby mające pełnić funkcje kierowcy podczas realizacji usługi,
- dokumentów potwierdzających, stan techniczny pojazdów (w tym rok
produkcji), opłaconą polisę ubezpieczeń OC i NW (odpowiedzialności
cywilnej i ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy
i pasażerów) dla każdego pojazdu.
23) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras przewozu uczniów, ilości przewozów w tygodniu, terminów ich wykonywania oraz liczby uczniów, ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły.
24) W uzasadnionym przypadku powołującym czasową niemożność świadczenia usług przewozowych np. w przypadku awarii technicznej pojazdu, Wykonawca zobowiązuje się do podstawienia autobusu zastępczego w miejsce awarii zapewniającego równorzędny lub wyższy poziom świadczonej usługi, w ciągu 60 minut. Jeżeli Wykonawca nie zapewni w tym czasie zastępczego pojazdu, Zamawiający ma prawo zlecić usługę innej firmie na koszt Wykonawcy.
...
Pełna treść zapisów znajduje się w Rozdziale 4 SWZ oraz w załączniku nr 1.1. do SWZ - opis przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

4.7 Zamawiający przewiduje prawo opcji, w ramach którego zakres zamówienia może zostać zwiększony o nie więcej niż 24 uczniów.
4.8 Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego. Nieskorzystanie z tego prawa nie skutkuje powstaniem jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy względem Zamawiającego.
4.9 Prawo opcji zostanie wykorzystane w sytuacji, gdy wolumen świadczenia wykonawcy przekroczy zakres podstawowy w okresie obowiązywania umowy. Okolicznościami uzasadniającymi skorzystanie z prawa opcji będzie:
- w zakresie części I - zwiększona liczba dzieci w stosunku do planowanej ilości dzieci uczęszczających do szkół i oddziałów przedszkolnych.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-01 do 2024-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
Nazwa kryterium: Cena (C)
Znaczenie kryterium (w %): 100
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
17.2 Mając na uwadze to, iż cena jest jedynym kryterium oceny ofert oraz treść art. 246 ust. 2 ustawy PZP Zamawiający informuje, iż wymagania jakościowe zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.1 lub 1.2 do SWZ.
17.3 Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
C = ------- x 100 pkt
Cb
gdzie,
C- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
17.4 Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z najniższą ceną w danej części zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na dowozie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Wierzbica do Niepublicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie ul. Wojsławicka 7, Niepublicznego Specjalnego Liceum Ogólnokształcącego w Chełmie ul. Wojsławicka 7, Szkoły Podstawowej Nr 12 w Chełmie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Chełmie ul. Trubakowska 59, Przedszkola Specjalnego w Zespole Wychowania i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmie ul. Trubakowska 59, Niepublicznej Specjalnej Szkoły Podstawowej w Chełmie ul. Partyzantów 27, Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego ,,Piotruś Pan’’ w Chełmie ul. Ceramiczna 22A, Specjalnego Punktu Przedszkolnego ,,Piotruś Pan’’ w Chełmie ul. Ceramiczna 22A, Niepublicznego Przedszkola Integracyjnego ,, Arka Przyszłości’’ ul. Zachodnia 25, w terminie od 01 września 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., zgodnie z harmonogramami dowożenia. Zamówienie przewiduje przewóz dzieci (dowóz do placówek i odwóz do miejsca zamieszkania).
2) Dowożenie i odwożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Wierzbica do placówek oświatowych w Chełmie odbywało się będzie możliwie jak najkrótszą trasą dom-szkoła/ośrodek-dom.
3) Szacowana ilość dzieci oraz wykaz miejsc dowozu i odwozu:
a) Dowóz: Syczyn - Chełm
odwóz: Chełm - Syczyn
- przewidywana ilość uczniów - 4
b) Dowóz: Terenin - Wierzbica – Chełm
Odwóz: Chełm – Wierzbica - Terenin
- przewidywana ilość uczniów - 3
c) Dowóz: Syczyn - Wierzbica-Osiedle - Chełm
Odwóz: Chełm - Wierzbica-Osiedle - Syczyn
- przewidywana ilość uczniów - 2
d) Dowóz: Helenów – Ochoża - Chełm
Odwóz: Chełm – Ochoża – Helenów
- przewidywana ilość uczniów – 2
e) Dowóz: Wierzbica - Chełm
Odwóz: Chełm – Wierzbica
- przewidywana ilość uczniów - 1
3) Dzieci i uczniowie objęci będą dowozem na trasie dom- szkoła/ośrodek -dom
tj. z miejsca zamieszkania do wskazanej szkoły, przedszkola lub ośrodka zgodnie
z planem nauczania w danej jednostce oświatowej. W zależności od miejsca zamieszkania ucznia może zmienić się przebieg trasy dowożonych uczniów do danej szkoły.
4) Przewozy będą realizowane zgodnie z obowiązującym w danym roku szkolnym harmonogramem zajęć przy uwzględnieniu przerw świątecznych, ferii zimowych i przerwy wakacyjnej. Przewozy należy wykonywać w sposób zorganizowany i ekonomiczny przy minimalizacji niezbędnych kosztów z zachowaniem zasady gospodarności i troski o komfort i potrzeby dowożonych dzieci.
5) Szacowana ilość uczniów niepełnosprawnych dowożonych do placówek oświatowych w Chełmie w zakresie podstawowym wynosi: 12 oraz szacunkowa dzienna ilość kilometrów wynosi 150 i w trakcie roku szkolnego może ulec zmianie, zaś w zakresie objętym prawem opcji szacowana dzienna ilość kilometrów wynosi nie więcej niż 40.
6) Ilość dowożonych uczniów w okresie realizacji zamówienia może ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu). W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. Zgodnie z wymogami art. 433 pkt 4) ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że minimalna /gwarantowana/ ilość kilometrów dziennie: 50 km.
7) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian w wykazie w zakresie liczby uczniów albo zmian osobowych na liście uczniów.
8) Zamawiający zastrzega możliwe odstępstwa od podanego harmonogramu przewozów uzależnione od zmiany planów lekcji, ilości dzieci, zmiany organizacji roku szkolnego, nauki zdalnej, odpracowywania dni wolnych, etc.
9) Szczegółowy rozkład jazdy, dostosowany do planu zajęć lekcyjnych każdego z dowożonych uczniów Wykonawca ma uzgodnić z rodzicami
uczniów i przedstawić na piśmie Zamawiającemu w terminie do 3 dni od
rozpoczęcia realizacji dowozu. O każdej zmianie rozkładu jazdy
Zamawiający ma zostać niezwłocznie poinformowany przez Wykonawcę.
10) Wykonawca ustali z Zamawiającym na początku roku szkolnego optymalną trasę dowozu uczniów niepełnosprawnych, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania ucznia w podróży, z uwzględnieniem, że uczeń powinien być dowieziony do szkoły w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez niego o czasie zajęć lekcyjnych i zabieranie po ich zakończeniu bez zbędnego oczekiwania.
11) Po ustaleniu tras dowozu uczniów, Wykonawca sporządzi harmonogram
zawierający szczegółowy opis trasy wraz z liczbą kilometrów, godzinami
przejazdów oraz telefon komórkowy do kierowcy. W przypadku zaistnienia
możliwości połączenia kursów, tj. przewiezienia do różnych miejsc nauki
w ramach jednego kursu więcej niż 1 dziecka, Zamawiający zastrzega, że do
rozliczenia takiego kursu, brana będzie tylko odległość do najdalej
położonej placówki.
12) Pod pojęciem dowóz rozumie się dowóz dzieci i uczniów z miejsca zamieszkania do placówek oświatowych, wymienionych w ust. 1) oraz odwóz do domu, wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny.
13) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował pojazdami z ilością miejsc, zgodną z obowiązującymi przepisami lub odpowiednią liczbą pojazdów, zapewniających dowóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach.
14) Świadczenie usług winno odbywać się pojazdem specjalistycznym, przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym jednej osoby na wózku inwalidzkim. Pojazdy przeznaczone do realizacji usług muszą być sprawne oraz muszą posiadać aktualne badania techniczne, a ich stan techniczny winien spełniać wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022r.).
Wszystkie pojazdy:
- muszą posiadać ubezpieczenie OC oraz ubezpieczenie NNW,
- muszą posiadać widoczne oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu symbolem: przejazd dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.),
- muszą być wyposażone w siedzenia oraz pasy bezpieczeństwa do przewożenia osób i miejsce na bezpieczne umocowanie wózka inwalidzkiego z osobą niepełnosprawną,
- muszą być wyposażone w specjalne systemy dla wózków inwalidzkich (najazdy lub rampy najazdowe lub windy),
- muszą być wyposażone w czynną klimatyzację i ogrzewanie.
15) Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest zapewnić kierowanie pojazdami przez osoby, posiadające kwalifikacje zawodowe do kierowania pojazdami i przeszkolenie uprawniające do przewozu osób, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm..), przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.), oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców.
16) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki przewożonym uczniom poprzez stałą obecność w czasie przewozów jednego opiekuna w pojeździe na każdej trasie. Opiekunowie muszą być osobami posiadającymi aktualne przeszkolenia z zakresu BHP oraz kurs z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej.
17) Opiekunem powinna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Zamawiający na podstawie ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 31 z późn. zm.) wymaga od Wykonawcy spełnienia ciążącego na nim obowiązku o którym mowa w art. 21 przedmiotowej ustawy.
18) Opiekunowie muszą mieć zapewnione miejsce przy dzieciach, którymi się opiekują. Jeżeli dzieci nie ma w pojeździe opiekun może siedzieć obok kierowcy. Opiekun ma obowiązek przy przywiezieniu dziecka do szkoły zaprowadzić dziecko do świetlicy i oddać w „ręce” opiekuna w placówce oświatowej, przy odwożeniu zaś odebrać dzieci od opiekuna w placówce oświatowej i przekazania pod opiekę rodzica/opiekuna prawnego, bądź osoby upoważnionej.
19) Do obowiązków opiekuna w szczególności należy:
- zapewnienie dziecku bezpieczeństwa podczas przewozu oraz transportu z pojazdu pod opiekę rodzica/opiekuna, osoby upoważnionej lub opiekuna w placówce oświatowej; Nie dopuszcza się przekazywania ucznia w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom małoletnim, nieupoważnionym lub pozostawienie ucznia bez opieki;
- przestrzeganie zasad BHP;
- kontrolowanie zachowania dzieci, obserwacja stanu zdrowia, poinformowanie
o spostrzeżeniach rodzica lub nauczyciela opiekującego się dzieckiem w placówce;
- udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej;
- składanie i rozkładanie wózka inwalidzkiego;
- pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu dziecka z największą starannością przy niepełnosprawności dziecka;
- dbałość o higienę dziecka;
- przekazanie ewentualnych informacji z placówki do domu rodzinnego dziecka
i odwrotnie,
- telefoniczny kontakt z rodzicami uczniów, placówkami, do których uczniowie są dowożeni; W przypadku zmian godzin przyjazdu lub odjazdu, wynikających ze zdarzeń losowych takich jak „korki” drogowe, awarie, objazdy mają niezwłocznie powiadomić
o zaistniałej sytuacji odpowiednio, rodzica lub dyrektora placówki.
20) Zamawiający wyklucza łączenie funkcji opiekuna i kierowcy. Za właściwe sprawowanie opieki nad uczniami podczas przewozu odpowiedzialny jest Wykonawca. Opiekunów i kierowców zatrudnia wykonawca na własny koszt.
21) Wykonawca zapewnia stały kontakt telefoniczny między pojazdem a Zamawiającym i rodzicami.
22) Przed przystąpieniem do realizacji zadania, Wykonawca dostarczy listę kierowców, oraz opiekunów, które będą brały udział w realizacji zamówienia.
23) Wykonawca wyposaży opiekunów i kierowców w identyfikatory zawierające imię i nazwisko, stanowisko (opiekun, kierowca).
24) Dowóz dzieci niepełnosprawnych będzie uzgadniany z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka. Kontakt z rodzicami/prawnymi opiekunami będzie podany przewoźnikowi po rozstrzygniętym postępowaniu przetargowym.
...
Pełna treść zapisów znajduje się w Rozdziale 4 SWZ oraz w załączniku nr 1.2. do SWZ - opis przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający przewiduje prawo opcji, w ramach którego zakres zamówienia może zostać zwiększony o: W zakresie II części zamówienia: nie więcej niż 40 km dziennie,- po wykorzystaniu zakresu podstawowego.
Szczegółowe informacje, dotyczące prawa opcji na poszczególnych trasach znajdują się w załączniku 1.2 do SWZ - opis przedmiotu zamówienia.
Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego. Nieskorzystanie z tego prawa nie skutkuje powstaniem jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy względem Zamawiającego.
Prawo opcji zostanie wykorzystane w sytuacji, gdy wolumen świadczenia wykonawcy przekroczy zakres podstawowy w okresie obowiązywania umowy. Okolicznościami uzasadniającymi skorzystanie z prawa opcji będzie:
- w zakresie części II - zwiększona ilość kilometrów w stosunku do planowanej ilości, wynikająca z konieczności zmiany trasy, w związku ze zmianą ilości dzieci uczęszczających do placówek oświatowych.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-01 do 2024-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
Nazwa kryterium: Cena (C)
Znaczenie kryterium (w %): 100
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
17.2 Mając na uwadze to, iż cena jest jedynym kryterium oceny ofert oraz treść art. 246 ust. 2 ustawy PZP Zamawiający informuje, iż wymagania jakościowe zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.1 lub 1.2 do SWZ.

17.3 Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
C = ------- x 100 pkt
Cb
gdzie,
C- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.

17.4 Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z najniższą ceną w danej części zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału:
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
w zakresie I i II części zamówienia:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2022.0.2201 t.j).
6.1.3. uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną usługę, która:
a) w zakresie I części zamówienia:
- polegała na wykonywaniu usługi transportu osób na podstawie biletów miesięcznych i obejmowała średnio min. 100 osób miesięcznie.
- trwała przez okres co najmniej 6 miesięcy.
b) w zakresie II części zamówienia:
- polegała na wykonywaniu usługi transportu osób i obejmowała średnio min. 6 osób miesięcznie,
- trwała przez okres co najmniej 6 miesięcy.
UWAGA:
W przypadku wykazania się przez Wykonawcę doświadczeniem w zakresie usługi wykonywanej (będącej w trakcie realizacji), Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli do upływu terminu składania ofert realizacja usługi trwała co najmniej 6 miesięcy.
6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy).
6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.5. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 8 SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.3.2 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
7.6. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w rozdziale 6 niniejszej SWZ:
a) licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2022.0.2201 t.j), w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.2. SWZ
b) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed terminem składania ofert, w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. SWZ, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika Nr 4 do SWZ,
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, które składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy oraz postanowień Projektu Umów.
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadkach określonych w art. 454 i 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach i zakresie:
1) Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy za realizację umowy, w trakcie obowiązywania Umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę, o wartość wzrostu tych kosztów.
2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany sposobu wykonania umowy w sytuacji takiej konieczności związanej bezpośrednio z zagrożeniami lub wytycznymi lub wymogami wynikającymi ze stanu epidemii lub stanem zagrożenia epidemicznego na terytorium RP w sposób dostosowujący realizację zamówienia do obowiązujących w momencie wykonywania usługi wymagań sanitarnych wraz z możliwością podwyższenia wynagrodzenia jeżeli będzie się to wiązało z koniecznością wykonywania dodatkowych czynności niewchodzących w zakres umowy lub dodatkowych przewozów.
3) Wynikających ze zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.
3. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności ust. 1. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) zmiany danych teleadresowych,
2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego);
3) zmiana przebiegu tras.
5. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.
6. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w postaci aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zamawiający przewidział katalog zmian umowy, na które mogą powoływać się strony niniejszej umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-11 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 14.1. Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a335f44b-1197-11ee-9aa3-96d3b4440790

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-11 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-09

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

25.1 Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:
Część I: „Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Wierzbica i opieka w czasie dowozu”;
Część II: „Dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek specjalnych i opieka podczas dowozu”.
25.2 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
25.3. Zamawiający nie przewiduje wymagań wskazanych w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
25.4. Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
25.5. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.
25.6. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą
w walutach obcych.
25.7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
25.8. Zamawiający nie wymaga obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań zgodnie z art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.
25.9. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
25.10. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z informacjami, o których mowa w art. 230 ustawy Pzp.
25.11. Zamawiający nie stawia wymogu lub możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art. 93 ustawy Pzp.
Numeracja przywołana w niniejszym ogłoszeniu wynika z numeracji przyjętej w SWZ lub Projektach umów.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.