Ogłoszenie z dnia 2023-06-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00107605/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-23
- 2023/BZP 00115086/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa fabrycznie nowej koparko- ładowarki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina i Miasto Szadek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934460
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warszawska 3
1.5.2.) Miejscowość: Szadek
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-240
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@ugimszadek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szadek.biuletyn.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ugimszadek.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa fabrycznie nowej koparko- ładowarki2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f7d3bcea-b369-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00276092
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00066983/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Dostawa koparko- ładowarki
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie finansowane z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00107605
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.271.6.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowej koparko- ładowarki dla Gminy i Miasta Szadek.
4.5.3.) Główny kod CPV: 43300000-6 - Maszyny i sprzęt budowlany
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W prowadzonym postępowaniu, Zamawiający poprzez modyfikację SWZ zmienił termin składania ofert na dzień 08.03.2023 r. do godziny 9:00. Przedmiotowa zmiana była konieczna ze względu na to, iż w terminie przewidzianym w art. 284 ust. 2, tj. na 4 dni przed terminem składania ofert, wpłynął wniosek o udzielenie wyjaśnień treści SWZ. Mimo prawidłowo dokonanej modyfikacji poprzez określenie nowego terminu składania ofert (w celu przygotowania odpowiedzi na zadane pytania), platforma na której Wykonawcy składają oferty, wskutek usterki technicznej nie zarejestrowała zmiany.W konsekwencji Wykonawcy złożyli oferty w dniu 03.03.2023 r. które mogły zostać odszyfrowane, w sytuacji gdy Zamawiający nie udzielił wyjaśnień do treści SWZ do czego był zobowiązany oraz w sytuacji gdy zamiarem Zamawiającego było przesunięcie terminu składania ofert właśnie w celu przygotowania odpowiedzi.
Powyższe oznacza, iż postępowanie zostało obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Doszło bowiem do naruszenia art. 284 ust. 2 Ustawy pzp, oraz podstawowych zasad obowiązujących w zamówieniach publicznych, tj. zasady jawności, równego traktowania Wykonawców oraz prowadzenia postępowania z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji, wyrażonych w art. 16 ustawy pzp. Jednocześnie należy zaznaczyć, że wada ta nie mogła być w żaden sposób usunięta w toku prowadzonego postępowania. Biorąc więc pod uwagę przytoczone okoliczności, Zamawiający podjął decyzję jak na wstępie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.