eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Byczyna › Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w Polanowicach



Ogłoszenie z dnia 2023-06-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w Polanowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Byczyna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 53141299300000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Byczyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-220

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@byczyna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.byczyna.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/761908

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w Polanowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-225385aa-e7fb-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00270188

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00017865/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w Polanowicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00199586

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OŚ.271.9.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 2227289 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w Polanowicach”.
2. Zadanie przewiduje zaprojektowanie i budowę (w trybie „zaprojektuj wybuduj”) kolejnego odcinka sieci kanalizacji sanitarnej (grawitacyjnej i tłocznej), z przepompownią oraz przyłączami do zabudowanych nieruchomości w Polanowicach (gm. Byczyna). W ramach robót planuje się wykonanie dokumentacji projektowej oraz roboty budowlane.
3. Przedmiotem Zamówienia jest:
1) Wykonanie dokumentacji projektowej i innych opracowań wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, opinii oraz decyzji administracyjnych, które posłużą do wykonania robót budowlanych dla budowy sieci kanalizacyjnej w zakresie umożliwiającym odprowadzenie ścieków sanitarnych w kierunku lokalnej oczyszczalni ścieków z terenów obecnie nieskanalizowanych w miejscowości Polanowice.
2) Wykonanie robót budowlanych w zakresie określonym w niniejszym PFU oraz na podstawie wykonanej i uzgodnionej dokumentacji projektowej i innych opracowań uzyskanych przez Wykonawcę.
3) Pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji ww. robót budowlanych.
Realizacja inwestycji zgodnie z przedstawionym w PFU zakresem uwarunkowana jest koniecznością poprawy gospodarki wodno-ściekowej na terenach miejscowości Polanowice, które nie posiadają obecnie dostępu do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej. Przewiduje się budowę sieci kanalizacyjnej w oparciu o:
a) Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji,
b) Zapisy obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Ciecierzyn, Miechowa, Proślice, Polanowice w gminie Byczyna (Uchwała NR LII/386/18 RADY MIEJSKIEJ W BYCZYNIE z dnia 26 kwietnia 2018r.)
c) Decyzje zarządców dróg,
d) Uzgodnienia z właścicielami i zarządcami terenów.
4. W ramach zamówienia należy opracować pełną i kompletną dokumentację projektową wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji administracyjnych, opinii i uzgodnień dla realizacji budowy sieci kanalizacji sanitarnej, a także przykanalików kanalizacji sanitarnej do poszczególnych nieruchomości, w zakres których wchodzi m.in.:
1) Przeprowadzenie wizji w terenie i na terenie nieruchomości planowanych do przyłączenia;
2) Inwentaryzacja stanu istniejącego;
3) Pozyskanie aktualnych wypisów z ewidencji gruntów;
4) Wykonanie badań geotechnicznych i badań podłoża gruntowego oraz o ile będzie wymagane – sporządzenie projektu geotechnicznego;
5) Opracowanie kompletnego projektu budowlanego (tj. Projektu Zagospodarowania Terenu, Projektu Architektoniczno-Budowlanego, Projektu Technicznego) zgodnie z obowiązującymi na dzień jego sporządzenia przepisami Ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra rozwoju z dn. 11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (T.j. Dz. U. 2022 poz. 1679).
Uwaga: dopuszcza się realizację projektu budowlanego w myśl Art. 34 ust. 3b. Ustawy Prawo budowlane.
6) Opracowanie Projektu Technicznego lub uszczegółowienia projektu budowlanego w formie Projektu Wykonawczego powinien zawierać rozwiązania techniczne, technologiczne i organizacyjne niezbędne do wykonania robót budowlanych dla co najmniej nw. branż:
a) sanitarnej (sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami),
b) konstrukcyjnej (zabezpieczenie wykopów, posadowienie obiektów np. rur, studni, zbiorników i in.),
c) drogowej (zjazd na teren pompowni oraz odbudowa konstrukcji nawierzchni w przypadku lokalizacji sieci w pasie dróg i poboczy, i in.),
d) elektrycznej (zasilanie urządzeń znajdujących się na terenie pompowni).
7) Złożenie kompletnej dokumentacji projektowej do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej i uzyskanie w imieniu Zamawiającego prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę lub zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia budowy/wykonania robót budowlanych,
8) Opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji w porozumieniu z Zamawiającym,
9) Opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i uzyskanie ich akceptacji przez Zamawiającego,
10)Opracowanie, uzgodnienie i wdrożenie projektu organizacji ruchu zastępczego (ORZ) na czas trwania robót,
11)Uzyskanie opinii, uzgodnień, decyzji, materiałów, a w tym m.in.:
a)Zatwierdzenia u Zamawiającego przebiegu tras i rozwiązań technicznych budowy sieci kanalizacyjnej wraz z przykanalikami,
b)Warunków Zasilania i Umowy Przyłączeniowej pompowni ścieków od właściwego Przedsiębiorstwa Energetycznego (zastrzega się, że opłata przyłączeniowa będzie stanowiła koszt Wykonawcy robót),
c) Narady Koordynacyjnej działającej przy Starostwie Powiatowym w Kluczborku,
d) Decyzji zezwalającej na lokalizację infrastruktury technicznej i urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (m.in. w Wydziale Zarządzania Drogami w Kluczborku, Gminie Byczyna i in.);
e) Uzyskanie opinii i pozwoleń właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac lub badań zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 23 lipca 2023r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
f) Uzyskanie stosownego pozwolenia wodnoprawnego na przekroczenie wód płynących lub przebudowy urządzeń melioracyjnych które mogą kolidować z projektowanymi sieciami i przykanalikami (m.in. drenaży, sączków), a także dokonanie zgłoszenia wodnoprawnego na odprowadzenie wód z wykopów budowlanych,
g) Lokalizacji zaplecza budowy oraz decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego,
h) i innych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
12) Wykonanie pozostałych badań w zakresie niezbędnym do opracowania dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz umożliwiających prowadzenie robót budowlano-montażowych zamierzenia inwestycyjnego,
13) Sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji wraz z dokonywaniem zmian wynikających na etapie budowy.
Zaznacza się, że Zamawiający zlecił wykonanie map do celów projektowych dla niniejszego zamierzenia. Po podpisaniu umowy, Zamawiający przekaże Wykonawcy zaktualizowane mapy w formie papierowej oraz w postaci cyfrowej. Ewentualne powiększenia zakresu/ zasięgu map do celów projektowych należy zgłosić na przy przystąpieniu do prac projektowych.

5. Zakres ilościowy dokumentacji projektowej przekazywanej Zamawiającemu:
Lp. Ilości w wersji papierowej Ilości formie elektronicznej
1. Dokumentacja terenowo – prawna (oryginał + kopia) 1 + 1 egz. 1 egz.
2. Dokumentacja geotechniczna (geologiczno-inżynierska) 2 egz.
3. Projekt sieci kanalizacyjnej (oryginał+ kolorowa kopia) 1 + 1 egz.
4. Projekty organizacji ruchu zastępczego (dla każdego zakresu) 1 egz.
5. Projekty odtworzenia nawierzchni (dla każdego zakresu) 1 egz.
6. Specyfikacje Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych po 1 egz.
7. Matryce map zasadniczych 1 egz.
8. Teczka z oryginałami wszelkich uzyskanych uzgodnień, decyzji i pozwoleń, a także kopie przedłożenia ich w urzędach i instytucjach 1 egz.
9. Zestawienie tabelaryczne elementów składowych dokumentacji projektowej wraz z oświadczeniami o kompletności pod względem celu do jakiego ma służyć 1 egz. 1 egz.
Oprócz dokumentacji w formie papierowej, jw., należy przekazać kompletną dokumentację w formie elektronicznej na CD lub DVD: opisy w formacie pdf i doc., a rysunki w formacie tiff, .jpg lub pdf - 1 egz.,
Dokumentację projektową w wersji elektronicznej należy do Zamawiającego przekazać w formie:
a) skan dokumentacji opisowej w formatach (rozmiarach) jak wersja papierowa, w kolorze z rozdzielczością 300 dpi zapisując je w plikach PDF,
b) skan dokumentacji graficznej w formatach (rozmiarach) jak wersja papierowa, w kolorze z rozdzielczością od 300 dpi zapisując je w plikach TIFF lub JPG (ewentualnie PDF),
6. Opis inwestycji zgodnie z wnioskiem o dofinansowania: „Gmina Byczyna to teren typowo rolniczy popegeerowski. Wysokie koszty inwestycji na tym terenie głównie w infrastrukturę techniczną nie pozwalają, wysoce zadłużonej gminie, realizować inwestycji podnoszących jakość życia mieszkańców. Jednym a takich zakresów działań jest system kanalizacji sanitarnej. W obecnym czasie niezwykle kosztowny. Dlatego gmina posiada infrastrukturę kanalizacyjną jedynie w Byczynie oraz Roszkowicach z podłączeniem tych miejscowości do oczyszczalni ścieków w Byczynie. Dlatego, w związku z wysokimi kosztami realizacji inwestycji kanalizacyjnych i budowy sieci tranzytowej z poszczególnych miejscowości gminy do Byczyny zdecydowano o ponownym wykorzystaniu istniejących mniejszych popegeerowskich lokalnych oczyszczalni ścieków. Realizowana jest ich modernizacja. Z taką sytuacją mamy do czynienia właśnie w Polanowicach. Jednak by rozwiązać problem odprowadzania ścieków z terenu całej miejscowości planuje się rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej na części pozostałego terenu Polanowic - w pobliżu urządzeń zaopatrzenia gminy Byczyna w wodę. Inwestycję zaplanowano w trybie „zaprojektuj wybuduj” w oparciu o posiadaną, zaprojektowaną w 2006 r., dokumentację techniczną. Wykonanie robót budowlanych poprzedzi wykonanie projektu budowlanego i projektu technicznego. Następnie przewiduje się budowę około 1,4 km sieci wraz z przepompownią ścieków oraz studzienkami umożliwiającymi podłączenie się do sieci mieszkańców. W tym celu wykonywane będą roboty ziemne budowy sieci i odtworzeniowe terenu, wykonania sieci kanałów i studni kanalizacji. Całość włączona zostanie do istniejącej przepompowni i oczyszczalni ścieków. Inwestycja zapewni odprowadzanie ścieków dla około 150 mieszkańców i przyczyni się do poprawy środowiska naturalnego na terenach zlewni rzeki Pratwy, przy zbiorniku retencyjnym Biskupice – Brzózki oraz bezpośrednio wpłynie na ochronę ujęcia wody dla gminy Byczyna znajdującego się na terenie Polanowic.”
7. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera:
Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami - Załącznik nr 7 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do postępowania wpłynęły następujące oferty:

1. Przedsiębiorstwo Komunalnie w Wieruszowie S.A.
Ul. Bareły 13, 98-400 Wieruszów
2 077 101,00
2. Zakład Usługowo-Handlowy „REM KĘPNO” sp. z o.o.
Ul. Brukowa 4, 63-645 Łęka Opatowska
3 990 000,00
3. Królik Arkadiusz Usługi Hydrauliczne „AR-CO”
Ul. Mirkowska 8/B, 98-400 Wieruszów
3 813 000,00
4. POLINSTAL Sp. z o.o.
ul. Opolska 79A, 47-300 Krapkowice
4 079 664,00

Zamawiający poinformował, iż na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 2.040.000,00 PLN.

Oferta nr 1 została odrzucona. Oferta z najniższą ceną, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż nie posiada środków by zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.