eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › "Dostawa energii elektrycznej - 2 postępowanie"



Ogłoszenie z dnia 2023-06-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
"Dostawa energii elektrycznej - 2 postępowanie"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472349582

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wólczańska 49

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 90-608

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wup.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wuplodz.praca.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/766444

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Dostawa energii elektrycznej - 2 postępowanie"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-04e0d08c-f3d1-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00266869

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00016370/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa energii elektrycznej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 oraz Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00222034

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP-08/23-DST/02

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 100012,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi do jednego punktu poboru energii (zwanym dalej PPE):
a) adres PPE: Wólczańska 49, 90-608 Łódź,
b) kod PPE: PLLZED000057330806,
c) numer licznika: 01719851,
d) Numer ewidencyjny: 806599779,
e) taryfa: C21,
f) dystrybutor energii: PGE Dystrybucja S.A. (umowa rozdzielona, na czas nieokreślony, moc umowna 120 kW w miesiącach I-IV, X,XI,XII oraz 200 kW w miesiącach V-IX),
g) obecny sprzedawca: PGE Obrót S.A w ramach sprzedaży rezerwowej.
2. Maksymalne szacowane zużycie energii elektrycznej, przyjęte w formularzu cenowym, dla punktu wskazanego w pkt. 1 dla zakładanego 6- miesięcznego okresu dostawy wynosi 150 MWh. Podana ilość uwzględnia rezerwę na wypadek wzrostu zużycia i w celu określenia maksymalnego możliwego zakresu umowy.
Zamawiający informuje, że w 2020-2022 r. średnioroczne zużycie energii elektrycznej dla PPE podanego w pkt. 1 wyniosło w przybliżeniu 270 MWh.
3. Wskazana przez Zamawiającego w pkt. 2 ilość zużycia energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny i nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości.
4. Ewentualna zmiana zużycia energii (względem wartości podanych w pkt. 2) nie będzie skutkować dla Zamawiającego żadnymi dodatkowymi opłatami i kosztami, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii elektrycznej, zgodnie z cenami określonymi w ofercie.
5. KOD CPV: 09.31.00.00 - 5 – elektryczność
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
8. Zamawiający z uwagi na przedmiot niniejszego zamówienia nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach o których mowa w art. 95 p.z.p., w zakresie zatrudnienia osób o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 p.z.p, ani o których mowa w art. 100 p.z.p.
9. Zamówienie musi być wykonywane nie dłużej niż 6 miesięcy; od dnia skutecznej zmiany sprzedawcy i przyjęcia do realizacji przez OSD do 31.12.2023 r.
10. Uszczegółowienie przedmiotu zamówienia znajduje się w części II SWZ – „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 253 p.z.p., Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi uprzejmie informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę energii elektrycznej”, prowadzone w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji, zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 2 p.z.p. (tj. Dz. U z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), ponieważ jedyna złożona w postępowaniu oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 a p.z.p., gdyż została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania, zgodnie z art. 109 ust. 1 pkt.4 p.z.p.

W przedmiotowym postępowaniu ofertę złożył Wykonawca - GREEN S.A. , ul. A.Naruszewicza 27 lok. 2, 02-627 Warszawa, który zaoferował sprzedaż energii elektrycznej dla taryfy C21 w cenie netto: 785,00 zł /MWh, z uwzględnieniem stawki akcyzy w wysokości 5 zł/MWh. Oferta zostaje odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2a, ponieważ została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania.
W ocenie Zamawiającego zachodzą przesłanki wykluczenia Wykonawcy w oparciu o art. 109 ust. 1 pkt. 4 p.z.p. przewidziane w SWZ, ponieważ w odpisie z Krajowego Rejestru Sądowego znajduje się informacja o postępowaniu sanacyjnym, zakończonym przez zatwierdzenie układu w dniu 31.08.2021 r. Zawarcie układu wpisuje się w przewidzianą dla danego postępowania w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu fakultatywną przesłankę wykluczenia przewidzianą w art. 109 ust. 1 pkt. 4 p.z.p. Zgodnie z art. 111 ust. 4 p.z.p. wykluczenie następuje na okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia. Wykonawca nie skorzystał z możliwości „samooczyszczenia” wynikającej z art. 110 ust. 2 p.z.p. i wykreślił
w ofercie zapisy dotyczące samooczyszczenia. Postąpił więc analogicznie jak w postępowaniu sygn. ZP-06/22-DST/01 przeprowadzonym na rzecz urzędu w 2022 r. Dokumentacja postępowania w załączniku nr 1 zawiera zapisy związane z możliwością zastosowania procedury wynikającej z art. 110 ust. 2 p.z.p., w ocenie Zamawiającego powinna więc ona nastąpić na etapie składania oferty. Z uwagi na fakt, iż kwestie związane z zawarciem układu były przedmiotem wyjaśnień w 2022 r., Zamawiający odstąpił od wzywania Wykonawcy do wyjaśnień w tym zakresie. Pominięcie w ofercie okoliczności zawarcia układu rzutuje negatywnie na ocenę rzetelności Wykonawcy. W ramach procedury samooczyszczenia ocenie podlegają okoliczności popełnionego czynu, dlatego znaczącym jest także to, kiedy Wykonawca informuje o ich wystąpieniu - od podmiotów profesjonalnych oczekuje się bowiem zachowania należytej staranności przyjętej w zakresie prowadzonej działalności i informowania o zajściu określonych zdarzeń niezwłocznie. Wykonawca brał udział w postępowaniu na rzecz Zamawiającego w ubiegłym roku, dlatego powinien mieć świadomość że zwłoka w przedstawieniu Zamawiającemu okoliczności mających wpływ na ocenę zdolności udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego będzie rzutować na przebieg i wynik postępowania. Brak w ofercie informacji o zaistnieniu okoliczności stanowiących jedną z przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznie skutkuje negatywną oceną staranności i solidności Wykonawcy. Natomiast powtarzalność uchybień w zakresie rzetelnego przedstawienia sytuacji Wykonawcy implikuje, że sankcja w postaci wykluczenia nie jest nieproporcjonalna.
Zgodnie z art. 109 ust. 1 pkt. 4 w zw. z art. 111 ust. 4 p.z.p. Wykonawca zostaje wykluczony z postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego z uwagi na zawarcie układu z wierzycielami w 2021 r. Zgodnie z dyspozycją art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. a p.z.p. oferta Wykonawcy podlegającego wykluczeniu z postępowania podlega odrzuceniu. Ponieważ oferta Wykonawcy była jedyną ofertą złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia, postępowanie podlega unieważnieniu zgodnie z art. 255 ust. 2 p.z.p.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 785,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 785,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.