eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnów › Dostawa wyposażenia pracowni fizjoterapii i wychowania fizycznego PWSZ w Tarnowie



Ogłoszenie z dnia 2021-11-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa wyposażenia pracowni fizjoterapii i wychowania fizycznego PWSZ w Tarnowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851634303

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 8

1.5.2.) Miejscowość: Tarnów

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-100

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.7.) Numer telefonu: 48146316500

1.5.8.) Numer faksu: 48146316600

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rektorat@pwsztar.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pwsztar.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa wyposażenia pracowni fizjoterapii i wychowania fizycznego PWSZ w Tarnowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-308fc85b-3f22-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00259990

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00117758/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.4 Dostawa wyposażenia pracowni fizjoterapii i wychowania fizycznego PWSZ w Tarnowie.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zamówienie jest częściowo finansowane w ramach przedsięwzięcia „Inicjatywa wsparcia dążenia do doskonałości” dofinansowanego ze środków budżetu państwa; Nr umowy: MEiN/DIR/IWDD/156/PZU/2021/13, okres realizacji: od 20 maja 2021r. do 31 grudnia 2021r.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://pwsztar.edu.pl/tryb-podstawowy-dostawa-wyposazenia-pracowni-fizjoterapii-i-wychowania-fizycznego-pwsz-w-tarnowie-6-11-2021/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a) miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/
b) ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
c) poczty elektronicznej: j_ligeza@pwsztar.edu.pl
z zastrzeżeniem, iż oferta musi zostać złożona przy użyciu miniPortalu

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale 11 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zawarta została w rozdziale 24 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: L.Dz./K-dzpz/382-7/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 5

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ 1 – URZĄDZENIA I SPRZĘT DIAGNOSTYCZNO-POMIAROWY
1. Aparat do elektroterapii – 1 szt.
2. Aparat do elektroterapii oraz elektrodiagnostyki układu nerwowo-mięśniowego – 1 szt.
3. Aparat do kontrolowanego i precyzyjnego wykonywania ćwiczeń mięśni odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa – 4 szt.
4. Aparat do terapii falą uderzeniową z 2-ma niezależnymi kanałami – 1 szt.
5. Inklinometr mechaniczny – 2 szt.
6. Laser rehabilitacyjny – 2 szt.
7. Mata tensometryczna do badania rozkładu nacisku stóp na podłoże z kamerą, statywem, poziomicami laserowymi i stacją roboczą – 1 szt.
8. Młotek neurologiczny z igłą – 5 szt.
9. Okulary do lampy Sollux dla pacjenta – 1 szt.
10. Okulary do lampy Sollux dla terapeuty – 1 szt.
11. Okulary do lampy UV dla pacjenta – 2 szt.
12. Okulary do laseroterapii – 2 szt.
13. Pistolet do masażu – 1 szt.
14. Plantokonturograf – 2 kpl.
15. Platforma diagnostyczno- rehabilitacyjna – 1 szt.
16. Platforma tensometryczna do oceny równowagi i symetrii obciążenia stóp ciężarem ciała – 1 szt.
17. Profesjonalny zestaw goniometrów – 1 szt.
18. Przenośny aparat do terapii falami uderzeniowymi – 1 szt.
19. Skaner do lasera – 1 szt.
20. Skoliometr (typu Bunnella) plastikowy inklinometr – 1 szt.
21. Skoliometr pediatryczny – 1 szt.
22. Stolik zabiegowy 3 półkowy metalowy – 1 szt.
23. Urządzenie do masażu ciśnieniowego z 2 mankietami na kończynę górną i 2 mankietami na kończynę dolną – 1 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33150000-6 - Urządzenia do radioterapii, mechanoterapii, elektroterapii i fizykoterapii

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33140000-3 - Materiały medyczne

37400000-2 - Artykuły i sprzęt sportowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena
2. Termin dostawy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ 2 – PRZYRZĄDY DO ĆWICZEŃ I MASAŻU
1. Klocek do jogi – 20 szt.
2. Pas na brzuch dla kobiet w ciąży – 2 szt.
3. Pasek do jogi – 13 szt.
4. Roller – 7 szt.
5. Taśma treningowa 15 kg – 10 szt.
6. Taśma treningowa 5 kg – 10 szt.
7. Uchwyt do masażu lodem – 3 szt.
8. Wałek do jogi – 13 szt.
9. Zestaw do ćwiczeń mięśni Kegla – 1 kpl.
10. Zestaw do masażu: wałek, piłka, drążek do masażu – 3 kpl.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33150000-6 - Urządzenia do radioterapii, mechanoterapii, elektroterapii i fizykoterapii

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33140000-3 - Materiały medyczne

37400000-2 - Artykuły i sprzęt sportowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena
2. Termin dostawy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ 3 – MATERIAŁY ZUŻYWALNE
1. Baterie do aparatów z elektroterapii – 10 szt.
2. Elektroda czteropolowa – 3 szt.
3. Elektrody samoprzylepne 5 x 5 cm - 10 op.
4. Elektrody samoprzylepne okrągłe 7,5 cm – 10 op.
5. Elektrody silikonowe 6 x 12 cm – 20 szt.
6. Membrany do aparatu Aquavibron – 5 szt.
7. Okłady żelowe – 10 szt.
8. Opaska do elektrod 40 x 100 cm – 10 szt.
9. Opaska elastyczna uciskowa 12 cm x 5 cm – 30 szt.
10. Podkłady wiskozowe 6 x 12 cm - 60 op.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33150000-6 - Urządzenia do radioterapii, mechanoterapii, elektroterapii i fizykoterapii

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33140000-3 - Materiały medyczne

37400000-2 - Artykuły i sprzęt sportowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena
2. Termin dostawy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ 4 – SPRZĘT BADAWCZO-TRENINGOWY
1. Atlas – 1 szt.
2. Ciśnieniomierz naramienny manulany – 6 szt.
3. Ergometr rowerowy – 2 szt.
4. Przenośne urządzenie do oznaczania stężania mleczanu we krwi – 1 szt.
5. Sporttester - kardiomonitor do pomiaru tętna – 5 szt.
6. Stadiometr do mobilnego pomiaru wysokości ciała – 1 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33150000-6 - Urządzenia do radioterapii, mechanoterapii, elektroterapii i fizykoterapii

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33140000-3 - Materiały medyczne

37400000-2 - Artykuły i sprzęt sportowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena
2. Termin dostawy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ 5 – AKCESORIA DO ĆWICZEŃ
1. Laska gimnastyczna – 15 szt.
2. Magnezja w kostce – 10 szt.
3. Obręcze do gimnastyki artystycznej – 15 szt.
4. Piłka gimnastyczna 75 cm – 15 szt.
5. Taśma treningowa 15 kg – 5 szt.
6. Taśma treningowa 25 kg – 5 szt.
7. Taśma treningowa 35 kg – 5 szt.
8. Taśma treningowa 45 kg – 5 szt.
9. Taśma treningowa 5 kg – 5 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33150000-6 - Urządzenia do radioterapii, mechanoterapii, elektroterapii i fizykoterapii

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33140000-3 - Materiały medyczne

37400000-2 - Artykuły i sprzęt sportowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena
2. Termin dostawy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1) opis techniczny oferowanego przedmiotu zamówienia lub karta katalogowa zawierająca: nazwę producenta, nr katalogowy, parametry techniczne zaoferowanego urządzenia, rysunek lub zdjęcie zaoferowanego urządzenia (rozmiar zdjęcia pozwalający dostrzec szczegóły) - informacje te, powinny umożliwić Zamawiającemu zweryfikowanie czy zaoferowane urządzenie spełnia wymogi SWZ.
2) dokumenty (np. certyfikaty, deklaracje zgodności) potwierdzające zgodność wykonania przedmiotu umowy z dyrektywami i normami unijnymi dotyczącymi bezpieczeństwa elektromagnetycznego – dotyczy wszystkich urządzeń wymagających podłączenia do sieci energetycznej.
3) aktualne certyfikaty CE – potwierdzające, że zaoferowane urządzenie jest wyprodukowane zgodnie z normami unijnymi i dopuszczone do obrotu na terenie UE.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1) opis techniczny oferowanego przedmiotu zamówienia lub karta katalogowa zawierająca: nazwę producenta, nr katalogowy, parametry techniczne zaoferowanego urządzenia, rysunek lub zdjęcie zaoferowanego urządzenia (rozmiar zdjęcia pozwalający dostrzec szczegóły) - informacje te, powinny umożliwić Zamawiającemu zweryfikowanie czy zaoferowane urządzenie spełnia wymogi SWZ.
2) dokumenty (np. certyfikaty, deklaracje zgodności) potwierdzające zgodność wykonania przedmiotu umowy z dyrektywami i normami unijnymi dotyczącymi bezpieczeństwa elektromagnetycznego – dotyczy wszystkich urządzeń wymagających podłączenia do sieci energetycznej.
3) aktualne certyfikaty CE – potwierdzające, że zaoferowane urządzenie jest wyprodukowane zgodnie z normami unijnymi i dopuszczone do obrotu na terenie UE.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza zmiany umowy zgodnie z zapisami zawartymi w załączniku nr 4 do SWZ Projektowane postanowienia umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-16 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP udostępnionego również na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-16 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.