eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bolesławiec › Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania p.n. "Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego"



Ogłoszenie z dnia 2021-11-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania p.n. ”Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA BOLESŁAWIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821405

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 41

1.5.2.) Miejscowość: Bolesławiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-700

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.boleslawiec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.um.boleslawiec.bip-gov.pl/public/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://www.um.boleslawiec.bip-gov.pl/public/?id=111296

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania p.n. ”Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef18b224-0a5a-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00259406

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000880/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania p.n. ”Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

nr RPDS.03.04.01-02-0004/20-00 p.n. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”;

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00165611/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZI-II.271.57.2021.DW

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 159564,88

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zwanej dalej Nadzorem polegającej na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu, w tym zarządzaniu i nadzorze nad realizacją umowy na wykonanie prac wraz z kontrolą rozliczenia finansowego zadania: „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego” w trakcie realizacji modernizacji oświetlenia ulicznego oraz w okresie rękojmi i gwarancji Wykonawcy modernizacji oświetlenia ulicznego. Przedmiot zamówienie obejmuje pełnienie Inżyniera Kontraktu nad planowanym postępowaniem o udzielenie zamówienia obejmującym dwie części zamówienia na wyłonienie wykonawcę na wykonanie prac, tj. :
-Część 1: W ramach dofinansowanego projektu nr RPDS.03.04.01-02-0004/20-00 p.n. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”;
-Część 2: W ramach niedofinansowanego zadania p.n. „Budowa i modernizacja oświetlenia parkowego i drogowego w ilości 11 sztuk”.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik A do SWZ, zawierający:
- Załącznik A1 - Opis przedmiotu zamówienia – dalej OPZ,
- Audyt efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego,
- Załącznik A2 – Wykaz oświetlenia parkowego i drogowego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79421100-2 - Usługi nadzoru nad projektem inne niż w zakresie robot budowlanych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy

71631300-3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, że wada sprowadza się do omyłkowego opisania przedmiotu zamówienia, w którym wykonawcy wyceniali w ofertach pełnienie nadzoru Inżyniera Kontraktu nad przedmiotem zamówienia obejmującym dwie części zamówienia tj. :
-Część 1: W ramach dofinansowanego projektu nr RPDS.03.04.01-02-0004/20-00 p.n. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”;
-Część 2: W ramach niedofinansowanego zadania p.n. „Budowa i modernizacja oświetlenia parkowego i drogowego w ilości 11 sztuk”.
Opis przedmiotu zamówienia zawierał więcej prac niż winien zawierać, a dotyczył części 2, tj. pełnienie nadzoru nad budową i modernizację oświetlenia parkowego i drogowego w ilości 11 sztuk. Opis przedmiotu zamówienia nie powinien zawierać tej części zamówienia.
Zmiana umowy po jej zawarciu, polegająca na niewykonywaniu przez wykonawcę części 2 jest istotną zmianą, spełniającą przesłanki art. 454 ust. 1 Pzp. tj. „Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia”

Wykonawcy złożyli oferty i wyceniali przedmiot zamówienia w części 1 i części 2. W żadnym miejscu dokumentacji postępowania nie wprowadzono postanowień, z których wynikałby mechanizm ograniczenia przedmiotu zamówienia oraz powiązanego z nim mechanizmu uzależnienia wysokości wynagrodzenia wykonawcy. Nie realizowanie części 2 będzie miało istotny wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
Zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, w obecnym kształcie, w którym wykonawca nie będzie pełnił nadzoru nad częścią 2 zamówienia, powoduje, iż okoliczności te stanowią istotną wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a przy tym niemożliwą do usunięcia bez szkody dla potencjalnych uczestników postępowania na obecnym jego etapie. W konsekwencji może doprowadzić do naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a to w efekcie naruszałoby przepisy ustawy Pzp.
Przywołana przyczyna unieważnienia jest bezsprzeczna i nie ma wątpliwości, że ma charakter rzeczywisty, a spowodowana tym wada w opisanym stanie faktycznym jest nieusuwalna i na tyle poważna, a przy tym sprzeczna z obowiązującymi przepisami, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym mieści się w zakresie zastosowania art. 458 Pzp, w związku z art. 454 ust. 1 Pzp.
Wskazane okoliczności powodują, iż zawarcie umowy jest niezasadne. Dlatego też należy uznać zasadnym, iż w przypadku dalszej kontynuacji procesu udzielenia zamówienia zawarta w wyniku przeprowadzenia niniejszej procedury umowa, jako niezgodna z prawem, byłaby obarczona wadą nieważności w związku z art. 58 § 1 KC.
Powyższe poprzez analogię znajduje również potwierdzenie w licznych wyrokach KIO, i tak na przykład w orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej o sygn. akt KIO 912/15 z dnia 18 maja 2015 r., w którym orzeczono, że: ,,1. Art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. przewiduje unieważnienie postępowania, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pomiędzy wadą a niemożnością zawarcia ważnej umowy musi istnieć normalny związek przyczynowy. Wadą w rozumieniu tego przepisu jest nieusuwalna wada postępowania o udzielenie zamówienia, która wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność ab initio, a tym samym prawną bezskuteczność…” lub,
KIO/UZP 210/10 - dalsza treść znajduje się na stronie zamówienia

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 83640,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 195570,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.