Ogłoszenie z dnia 2021-11-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00165611/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-08-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania p.n. ”Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA BOLESŁAWIEC
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821405
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 41
1.5.2.) Miejscowość: Bolesławiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-700
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.boleslawiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.um.boleslawiec.bip-gov.pl/public/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://www.um.boleslawiec.bip-gov.pl/public/?id=1112961.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania p.n. ”Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef18b224-0a5a-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00259406
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000880/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania p.n. ”Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
nr RPDS.03.04.01-02-0004/20-00 p.n. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”;2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00165611/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZI-II.271.57.2021.DW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 159564,88
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zwanej dalej Nadzorem polegającej na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu, w tym zarządzaniu i nadzorze nad realizacją umowy na wykonanie prac wraz z kontrolą rozliczenia finansowego zadania: „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego” w trakcie realizacji modernizacji oświetlenia ulicznego oraz w okresie rękojmi i gwarancji Wykonawcy modernizacji oświetlenia ulicznego. Przedmiot zamówienie obejmuje pełnienie Inżyniera Kontraktu nad planowanym postępowaniem o udzielenie zamówienia obejmującym dwie części zamówienia na wyłonienie wykonawcę na wykonanie prac, tj. :
-Część 1: W ramach dofinansowanego projektu nr RPDS.03.04.01-02-0004/20-00 p.n. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”;
-Część 2: W ramach niedofinansowanego zadania p.n. „Budowa i modernizacja oświetlenia parkowego i drogowego w ilości 11 sztuk”.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik A do SWZ, zawierający:
- Załącznik A1 - Opis przedmiotu zamówienia – dalej OPZ,
- Audyt efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego,
- Załącznik A2 – Wykaz oświetlenia parkowego i drogowego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79421100-2 - Usługi nadzoru nad projektem inne niż w zakresie robot budowlanych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71631300-3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, że wada sprowadza się do omyłkowego opisania przedmiotu zamówienia, w którym wykonawcy wyceniali w ofertach pełnienie nadzoru Inżyniera Kontraktu nad przedmiotem zamówienia obejmującym dwie części zamówienia tj. :
-Część 1: W ramach dofinansowanego projektu nr RPDS.03.04.01-02-0004/20-00 p.n. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w zachodniej i południowej części województwa dolnośląskiego”;
-Część 2: W ramach niedofinansowanego zadania p.n. „Budowa i modernizacja oświetlenia parkowego i drogowego w ilości 11 sztuk”.
Opis przedmiotu zamówienia zawierał więcej prac niż winien zawierać, a dotyczył części 2, tj. pełnienie nadzoru nad budową i modernizację oświetlenia parkowego i drogowego w ilości 11 sztuk. Opis przedmiotu zamówienia nie powinien zawierać tej części zamówienia.
Zmiana umowy po jej zawarciu, polegająca na niewykonywaniu przez wykonawcę części 2 jest istotną zmianą, spełniającą przesłanki art. 454 ust. 1 Pzp. tj. „Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia”
Wykonawcy złożyli oferty i wyceniali przedmiot zamówienia w części 1 i części 2. W żadnym miejscu dokumentacji postępowania nie wprowadzono postanowień, z których wynikałby mechanizm ograniczenia przedmiotu zamówienia oraz powiązanego z nim mechanizmu uzależnienia wysokości wynagrodzenia wykonawcy. Nie realizowanie części 2 będzie miało istotny wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
Zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, w obecnym kształcie, w którym wykonawca nie będzie pełnił nadzoru nad częścią 2 zamówienia, powoduje, iż okoliczności te stanowią istotną wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a przy tym niemożliwą do usunięcia bez szkody dla potencjalnych uczestników postępowania na obecnym jego etapie. W konsekwencji może doprowadzić do naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a to w efekcie naruszałoby przepisy ustawy Pzp.
Przywołana przyczyna unieważnienia jest bezsprzeczna i nie ma wątpliwości, że ma charakter rzeczywisty, a spowodowana tym wada w opisanym stanie faktycznym jest nieusuwalna i na tyle poważna, a przy tym sprzeczna z obowiązującymi przepisami, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym mieści się w zakresie zastosowania art. 458 Pzp, w związku z art. 454 ust. 1 Pzp.
Wskazane okoliczności powodują, iż zawarcie umowy jest niezasadne. Dlatego też należy uznać zasadnym, iż w przypadku dalszej kontynuacji procesu udzielenia zamówienia zawarta w wyniku przeprowadzenia niniejszej procedury umowa, jako niezgodna z prawem, byłaby obarczona wadą nieważności w związku z art. 58 § 1 KC.
Powyższe poprzez analogię znajduje również potwierdzenie w licznych wyrokach KIO, i tak na przykład w orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej o sygn. akt KIO 912/15 z dnia 18 maja 2015 r., w którym orzeczono, że: ,,1. Art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. przewiduje unieważnienie postępowania, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pomiędzy wadą a niemożnością zawarcia ważnej umowy musi istnieć normalny związek przyczynowy. Wadą w rozumieniu tego przepisu jest nieusuwalna wada postępowania o udzielenie zamówienia, która wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność ab initio, a tym samym prawną bezskuteczność…” lub,
KIO/UZP 210/10 - dalsza treść znajduje się na stronie zamówienia
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 83640,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 195570,00 PLN
INNE PRZETARGI Z BOLESŁAWCA
- Wykonanie prac remontowo modernizacyjnych w ramach zadania: Wsparcie inwestycji dla oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży Prace Adaptacyjne Pawilon IV
- ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ USŁUGI RATOWNICTWA WODNEGO NA OBIEKCIE "LEŚNY POTOK" W OKRESIE OD 17.06.2024 - 31.08.2024
- "Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy II Liceum Ogólnokształcącym w Bolesławcu"
- Modernizacja drogi dz. nr 183, 190 we wsi Suszki
- Dostawa monitorów oraz materiałów eksploatacyjnych do zestawów komputerowych
więcej: przetargi w Bolesławcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie projektu kanalizacji na placu RDW Jasło wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego
- Pełnienie kompleksowego, wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. "Budowa boisk szkolnych przy Szkole Podstawowej nr 1 w Mrągowie"
- Budowa świetlicy wiejskiej w miejscowości Wola Raciborowska
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach inwestycji pn. Prace konserwatorsko-restauratorskie zabytkowej wieży wyciągowej szybu Warszawa
- Usługi doradztwa i wsparcia operacyjnego przy wyborze, przygotowaniu i realizacji działań Miasta Łodzi w zakresie poprawy efektywności energetycznej w ramach modelu EPC
- Nadzór nad realizacją projektu Program gospodarki wodno-ściekowej w Piasecznie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.