Ogłoszenie z dnia 2024-03-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00094188/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Aranżacja powierzchni Mediateki na parterze budynku A Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego przy ul. Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: FILMOTEKA NARODOWA - INSTYTUT AUDIOWIZUALNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367467328
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wałbrzyska 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-739
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@fina.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://fina.gov.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://fina.logintrade.net/zapytania_email,154672,cf8658fad1d3a39ea46ca42ad66d1204.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Aranżacja powierzchni Mediateki na parterze budynku A Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego przy ul. Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d17683b2-bb8a-11ee-b7da-22bd761ba7f3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00251831
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00094188
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 2/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem Zamówienia jest aranżacja powierzchni Mediateki na parterze budynku A Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego przy ul. Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45442100-8 - Roboty malarskie
45410000-4 - Tynkowanie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Działając na podstawie art. 260 ust. 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp” zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania. Podstawa prawna Art. 255 pkt 5) ustawy Pzp - wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.Uzasadnienie faktyczne Zamawiający ogłaszając postępowanie w dniu 6 lutego 2024 r. na aranżację powierzchni Mediateki na parterze budynku A Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego (FINA) przy ul. Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie realizował plan robót budowlanych, który był zaplanowany w poprzednim roku kalendarzowym. Zamawiający po ogłoszeniu postępowania nieoczekiwanie został zobowiązany do zorganizowania masowych imprez plenerowych w maju 2024 r. (m.in. w ramach Nocy Muzeów i Kina Letniego) na dziedzińcu Filmoteki Narodowej przy ul. Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie. W związku z powyższym, prowadzenie ww. postępowania stało się bezprzedmiotowe, bowiem najistotniejszą i najpilniejszą inwestycją w tym momencie jest remont schodów prowadzących z głównej siedziby FINA na dziedziniec. Schody wymagają remontu w trybie pilnym, gdyż stwarzają niebezpieczeństwo dla pracowników i innych osób fizycznych. Za stan bezpieczeństwa pracy w zakładzie odpowiedzialność ponosi pracodawca czyli Zamawiający. Musi on zorganizować pracę tak, aby zapewnić bezpieczne warunki pracy, co wynika wprost z przepisów bhp. Pracodawca odpowiada nie tylko za własne działania i zaniechania, ale także za faktyczny stan m.in. obiektów budowlanych. Naruszenie przepisów dotyczących bezpieczeństwa skutkuje odpowiedzialnością wykroczeniową i karną w stosunku do pracodawcy (art. 283 ustawy Kodeks prac, Dz.U. z 2023 r., poz. 1465 ze zm.). W ocenie Zmawiającego wystąpiła istotna zmiana okoliczności, o której mowa m.in. w orzeczeniu KIO 1148/23 z dnia 9 maja 2023 r., Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 5) ustawy Pzp, cyt.: ”tereny objęte zamówieniem dotychczas nie były przeznaczone pod inwestycje, a po wszczęciu postępowania zapadła decyzja o przeznaczeniu ich pod budowę strategicznych z punku widzenia obronności państwa obiektów wojskowych, w związku z czym wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć” Przedstawiony stan faktyczny jest analogiczny do prowadzonego postępowania, bowiem przed wszczęciem postępowania Zamawiający nie posiadał wiedzy, że ma organizować imprezy plenerowe dla publiczności na dziedzińcu FINA. Ponadto, w chwili ogłaszania postepowania stan schodów był średni, niestety ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne ze schodów poodpadała posadzka i ich stan znacznie się pogorszył na tyle, że stanowi zagrożenie dla życia i zdrowia korzystających osób. W związku z powyższym została podjęta decyzja o wyłączeniu schodów z użytkowania. W tych okoliczności zaistniała nagła potrzeba generalnego remontu schodów prowadzących na dziedziniec budynku, gdzie ma odbyć się masowa impreza, bowiem wyłączenie schodów utrudnia zorganizowanie jakiejkolwiek imprezy dla publiczności. Powyższe wskazuje, że unieważnienie postępowania następuje, jeżeli mają miejsce łącznie podane w nim okoliczności, tj. wystąpiła istotna zmiana okoliczności, zmiana tych przesłanek powoduje, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, zmiany okoliczności nie można było wcześniej przewidzieć. W tym wypadku jako zmianę okoliczności należy przyjąć organizację masowych wydarzeń oraz pogarszający się stan schodów stwarzający niebezpieczeństwo dla osób, którzy będą w nich uczestniczyć.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 109991,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 174660,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie IV etapu remontu instalacji elektrycznej w budynku Szkoły Podstawowej nr 211 przy ul. Nowy Świat 21A w Warszawie (numer postępowania UD-IX-ZP-22-2024)
- Wykonanie druku Farmakopei Polskiej wydanie XIII 2023 w postaci 500 egzemplarzy trzytomowych książek, wraz z dostawą całego nakładu książek
- Dostawy pieczywa
- Wykonanie i dostawa odznak, legitymacji i pudełek do odznak "Honorowy Dawca krwi- Zasłużony dla Zdrowia Narodu" Części 1÷3; ZZP.ZP.411.88.2024
- Dostawa materiałów promocyjnych - zamówienie w podziale na 2 zadania.
- Dostawa części zamiennych potrzebnych do eksponatów w ramach inicjatywy SOWA
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Roboty remontowe stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej Nr 4 im. Adama Mickiewicza w Bielsku Podlaskim
- Budowa placu do magazynowania odpadów wielkogabarytowych i budowlanych ze zbiornikiem wód wraz z infrastrukturą towarzyszącą na SPO w Mokrawicy
- Wykonanie IV etapu remontu instalacji elektrycznej w budynku Szkoły Podstawowej nr 211 przy ul. Nowy Świat 21A w Warszawie (numer postępowania UD-IX-ZP-22-2024)
- Wymiana wykładzin podłogowych PCV
- Budowa dojazdu pożarowego nr 34 w Nadleśnictwie Zdrojowa Góra, Leśnictwo Koszyce, na odcinku od km 0+000,00 do km 1+480,00
- Remont polegający na wymianie pokrycia dachu wraz z wymianą instalacji odgromowej i rynien oraz rur spustowych w budynku głównym Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zwoleniu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.