eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dywity › Wyrównywanie potencjału społeczno - gospodarczego Gminy Dywity poprzez modernizację infrastruktury drogowej -etap II

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-06-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wyrównywanie potencjału społeczno – gospodarczego Gminy Dywity poprzez modernizację infrastruktury drogowej -etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dywity

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510742971

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Olsztyńska, 32

1.5.2.) Miejscowość: Dywity

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-001

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@ugdywity.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.ugdywity.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_dywity

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wyrównywanie potencjału społeczno – gospodarczego Gminy Dywity poprzez modernizację infrastruktury drogowej -etap II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3351275a-b377-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00247408

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00046649/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa ulic na osiedlu przy ul. Spółdzielczej Wilczkowo II etap

1.1.3 Budowa ulic na osiedlu w Różnowie

1.1.4 Budowa dróg wraz z odwodnieniem w Słupach - Tamex Obwodowa

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00108346

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ NR 1 - BUDOWA ULIC NA OSIEDLU w RÓŻNOWIE.

W ramach realizacji inwestycji przewiduje się budowę ulic zlokalizowanych w miejscowości Różnowo, gmina Dywity. W zakres realizacji wchodzą ulice zlokalizowane na działkach o nr ewidencyjnych 509, 520, 557, obręb Różnowo, gmina Dywity.
W ramach realizacji inwestycji przewiduje się:
 budowę jezdni drogi osiedlowej,
 budowę skrzyżowań,
 budowę kanalizacji deszczowej,
 budowa zjazdów
 budowę sieci oświetleniowej,
 przebudowa kolizji oraz zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych,
 przebudowa kolizji oraz zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnej,
 wyrównanie pasa drogowego, obhumusowanie oraz obsianie trawą poboczy w pasie drogowym.
Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
1) dokumentacja projektowa – Załącznik nr 10 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP.
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowalnych – Załącznik nr 11 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP,
3) opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 12 do SWZ..
4) przedmiary – Załącznik nr 13 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót i pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji. Wskazane w przedmiarze robót Katalogi Nakładów Rzeczowych i Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych mają charakter pomocniczy przy wycenie robót, KNR i KNNR wskazano w celu przykładowego opisu pozycji przedmiarowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów

4.5.5.) Wartość części: 1248198,12 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ NR 2 - BUDOWA ULIC NA OSIEDLU PRZY UL. SPÓŁDZIELCZEJ (WILCZKOWO II ETAP)

W ramach realizacji inwestycji przewiduje się rozbudowę drogi osiedlowej przy ul. Spółdzielczej w Dywitach wraz z odwodnieniem, podłączeniem do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej i rozbudową oświetlenia ulicznego.
W ramach realizacji inwestycji przewiduje się:
 poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego
 budowę nawierzchni jezdni o szerokości 5.0m na odcinkach 0+000-0+220
 remont nawierzchni jezdni o szerokości 5.5m na odcinkach 0+220-0+643
 obniżenie krawężników w miejscach istniejących zjazdów
 rozbudowę kanalizacji deszczowej
 budowę kanału technologicznego
 uzupełnienie brakującego oświetlenia
 przebudowę kolizji z sieciami
 docelową organizację ruchu
 budowę balustrady na wysokości rowu w km 0+351
 wyrównanie pasa drogowego, obhumusowanie oraz obsianie trawą poboczy w pasie drogowym.
Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
1) dokumentacja projektowa – Załącznik nr 10 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP.
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowalnych – Załącznik nr 11 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP,
3) opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 12 do SWZ..
4) przedmiary – Załącznik nr 13 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót i pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji. Wskazane w przedmiarze robót Katalogi Nakładów Rzeczowych i Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych mają charakter pomocniczy

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów

4.5.5.) Wartość części: 2455735,04 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ NR 3 - BUDOWA DROGI WRAZ Z ODWODNIENIEM W SŁUPACH

W ramach realizacji inwestycji przewiduje się remont drogi osiedlowej w Słupach wraz z odwodnieniem drogi osiedlowej, z podłączeniem do drowi powiatowej 1449N.
W ramach realizacji inwestycji przewiduje się:
 poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego
 remont nawierzchni jezdni o szerokości 3.3-4.5m
 remont istniejących chodników
 remont istniejących zjazdów
 obniżenie krawężników w miejscach istniejących zjazdów
 budowę kanalizacji deszczowej
 przebudowę kolizji z sieciami
 zabezpieczenie istniejących sieci
 docelową organizację ruchu.
 wyrównanie pasa drogowego, obhumusowanie oraz obsianie trawą poboczy w pasie drogowym.
Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
1) dokumentacja projektowa – Załącznik nr 10 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP.
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowalnych – Załącznik nr 11 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP,
3) opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 12 do SWZ..
4) przedmiary – Załącznik nr 13 do SWZ. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót i pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji. Wskazane w przedmiarze robót Katalogi Nakładów Rzeczowych i Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych mają charakter pomocniczy przy wycenie robót, KNR i KNNR wskazano w celu przykładowego opisu pozycji przedmiarowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów

4.5.5.) Wartość części: 1562334,63 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1157519,73 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1400970,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1157519,73 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FIRMA USŁUGOWO-HANDLOWA HYDROL TOMASZ LEONARD

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 510262774

7.3.3) Ulica: ZBOŻOWA

7.3.4) Miejscowość: OLSZTYN

7.3.5) Kod pocztowy: 10-806

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

CZĘŚĆ ROBÓT DROGOWYCH


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1157519,72 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3440709,82 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3440709,82 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3440709,82 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: COLAS POLSKA SP. Z O.O.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 631014321

7.3.3) Ulica: NOWA

7.3.4) Miejscowość: PALĘDZIE

7.3.5) Kod pocztowy: 62-070

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

1. ROBOTY ELEKTRYCZNE I TELETECHNICZNE - ENTELBUD TOMASZ GASPAREWICZ
2. POZOSTAŁE ROBOTY Z WYŁĄCZENIEM WYKONANIA NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3440709,82 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1555000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1740450,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1555000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EUROBUD OLSZTYN SP. Z O.O. SP. KOMANDYTOWA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 362786336

7.3.3) Ulica: PARTYZANTÓW

7.3.4) Miejscowość: OLSZTYN

7.3.5) Kod pocztowy: 10-402

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1555000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.