Ogłoszenie z dnia 2022-07-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00195820/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-06-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Nowa Ruda
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717935
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: RYNEK 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Ruda
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miasto@um.nowaruda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.nowaruda.biuletyn.net/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/noworudzkitbs1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67c4ebec-e591-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00245337
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00010086/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.26 „Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00195820/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: NTBS/ZP-05/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: doprowadzenie obiektu do stanu pierwotnego użytkowania poprzez wymianę stolarki okiennej, remont schodów wejściowych, wykonanie nowych powłok elewacyjnych wraz z dociepleniem obiektu i dobraniem odpowiedniej kolorystyki, remont połaci dachowych z wymianą pokrycia dachu obiektu (częściowo pokrycie papowe, częściowo dachówka ceramiczna zakładkowa angobowana) przy wykorzystaniu materiałów budowlanych takich jak obecne wykończenie budynku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
UZASADNIENIE FAKTYCZNEPrzedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu wszczęte w dniu 6.06.2022 r. na podstawie ogłoszenia o zamówieniu nr 2022/BZP 00195820/01 z dnia 2022-06-06 opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP). Postępowanie prowadzone było w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy Pzp – dla zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne. Zgodnie z dokumentami postępowania, w szczególności SWZ, Zamawiający przedmiot zamówienia opisał za pomocą dokumentacji projektowej.
Zamawiający, po otwarciu ofert i rozpoczęciu ich badania i oceny, dokonał analizy zapisów dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia, w szczególności SWZ, stwierdzając sprzeczne zapisy w zakresie kryteriów oceny ofert. W rozdziale XXXII, zamawiający w opisie kryteriów oceny ofert podał dwa kryteria tj. „cenę” oraz „termin płatności faktury”, natomiast w formularzu ofertowym w pkt 2, wskazał, iż wykonawca w celu dokonania oceny oferty ma wpisać ilość miesięcy do kryterium „gwarancja.
Powyższa sprzeczność, powoduje brak możliwości przyznania wykonawcom punktów w zakresie kryteriów oceny ofert opisanych w rozdziale XXXII SWZ.
Takim działaniem Zamawiający naruszył art. 16 ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, przejrzysty, proporcjonalny, a co w konsekwencji skutkuje, brakiem możliwości wyłonienia najkorzystniejszej oferty oraz zawarciem umowy, która nie podlegałby unieważnieniu zgodnie z art. 457 Pzp, ze względu, że byłaby zawarta z naruszeniem ustawy Pzp .
Powyższe, jednoznacznie wskazuje, że wada postępowania nie może być usunięta w drodze działań podjętych przez Zamawiającego na podstawie przepisów Pzp. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały wpływ na jego wynik i są nieusuwalne skutkują koniecznością unieważnienia postępowania.
Nie wyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia podjęcie działania innego niż unieważnienie postępowania. Wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcia umowy w kształcie przyjętym w SWZ stanowiłoby naruszenie przepisów ustawy i na tym etapie nie jest możliwe poprawienie, czy też zweryfikowanie działania przez Zamawiającego, a Wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji niewłaściwych działań Zamawiającego.
UZASADNIENIE PRAWNE
Na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.), Zamawiający unieważnia postępowanie jako obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 410000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 430000,00 PLN
INNE PRZETARGI Z NOWEJ RUDY
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy modułowej hali produkcyjno-magazynowej przy ul. Szybowej w Nowej Rudzie (57-402), na działkach nr 1/210 i 1/211 (obręb 7- Słupiec, AM 16).
- "Modernizacja obiektu orlik przy szkole podstawowej nr 2 w Nowej Rudzie w ramach zadania: Modernizacja dwóch obiektów Orlik w Gminie Miejskiej Nowa Ruda".
- Budowa instalacji gazowych w budynkach komunalnych
więcej: przetargi w Nowej Rudzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa budynku gminnego po byłym Ośrodku Zdrowia w Kozłowie na potrzeby działalności rehabilitacyjnej PZOZ wraz z wyposażeniem"
- Remont podłóg w salach lekcyjnych w Zespole Szkół Ekonomiczno - Hotelarskich im. Emilii Gierczak w Kołobrzegu
- Modernizacja infrastruktury społecznej w gminie Pawłów
- Rozbudowa stacji uzdatniania wody (SUW) zlokalizowanej na działce nr 75/6 obręb Chrośna, gmina Solec Kujawski
- Budowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Czerniejów - działka 1349/2
- Roboty budowlane polegające na budowie ścieżek pieszo-rowerowych wraz z elementami infrastruktury sportowej i edukacyjnej - w formule "zaprojektuj i wybuduj"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.