eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa Ruda › "Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a"



Ogłoszenie z dnia 2022-07-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Nowa Ruda

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717935

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: RYNEK 1

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Ruda

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-400

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miasto@um.nowaruda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.nowaruda.biuletyn.net/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/noworudzkitbs

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67c4ebec-e591-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00245337

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00010086/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.26 „Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00195820/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NTBS/ZP-05/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Nowej Rudzie przy ulicy Kościelnej 18a. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: doprowadzenie obiektu do stanu pierwotnego użytkowania poprzez wymianę stolarki okiennej, remont schodów wejściowych, wykonanie nowych powłok elewacyjnych wraz z dociepleniem obiektu i dobraniem odpowiedniej kolorystyki, remont połaci dachowych z wymianą pokrycia dachu obiektu (częściowo pokrycie papowe, częściowo dachówka ceramiczna zakładkowa angobowana) przy wykorzystaniu materiałów budowlanych takich jak obecne wykończenie budynku.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu wszczęte w dniu 6.06.2022 r. na podstawie ogłoszenia o zamówieniu nr 2022/BZP 00195820/01 z dnia 2022-06-06 opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP). Postępowanie prowadzone było w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy Pzp – dla zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne. Zgodnie z dokumentami postępowania, w szczególności SWZ, Zamawiający przedmiot zamówienia opisał za pomocą dokumentacji projektowej.

Zamawiający, po otwarciu ofert i rozpoczęciu ich badania i oceny, dokonał analizy zapisów dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia, w szczególności SWZ, stwierdzając sprzeczne zapisy w zakresie kryteriów oceny ofert. W rozdziale XXXII, zamawiający w opisie kryteriów oceny ofert podał dwa kryteria tj. „cenę” oraz „termin płatności faktury”, natomiast w formularzu ofertowym w pkt 2, wskazał, iż wykonawca w celu dokonania oceny oferty ma wpisać ilość miesięcy do kryterium „gwarancja.

Powyższa sprzeczność, powoduje brak możliwości przyznania wykonawcom punktów w zakresie kryteriów oceny ofert opisanych w rozdziale XXXII SWZ.

Takim działaniem Zamawiający naruszył art. 16 ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, przejrzysty, proporcjonalny, a co w konsekwencji skutkuje, brakiem możliwości wyłonienia najkorzystniejszej oferty oraz zawarciem umowy, która nie podlegałby unieważnieniu zgodnie z art. 457 Pzp, ze względu, że byłaby zawarta z naruszeniem ustawy Pzp .
Powyższe, jednoznacznie wskazuje, że wada postępowania nie może być usunięta w drodze działań podjętych przez Zamawiającego na podstawie przepisów Pzp. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały wpływ na jego wynik i są nieusuwalne skutkują koniecznością unieważnienia postępowania.

Nie wyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia podjęcie działania innego niż unieważnienie postępowania. Wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcia umowy w kształcie przyjętym w SWZ stanowiłoby naruszenie przepisów ustawy i na tym etapie nie jest możliwe poprawienie, czy też zweryfikowanie działania przez Zamawiającego, a Wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji niewłaściwych działań Zamawiającego.

UZASADNIENIE PRAWNE
Na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.), Zamawiający unieważnia postępowanie jako obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 410000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 430000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.