eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Smołdzino › Prowadzenie obsługi ruchu turystycznego online i offline oraz obsługa sanitariatów w Słowińskim Parku Narodowym



Ogłoszenie z dnia 2024-03-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Prowadzenie obsługi ruchu turystycznego online i offline oraz obsługa sanitariatów w Słowińskim Parku Narodowym

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Słowiński Park Narodowy

1.3.) Oddział zamawiającego: SłowińskiPN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221578400

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bohaterów Warszawy 1A

1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@slowinskipn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slowinskipn.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e4249aee-cfd2-11ee-875e-a22221c84ba7

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Panstwowa Osoba Prawna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Prowadzenie obsługi ruchu turystycznego online i offline oraz obsługa sanitariatów w Słowińskim Parku Narodowym

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4249aee-cfd2-11ee-875e-a22221c84ba7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00242331

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00073229/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Obsługa ruchu turystycznego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00215353

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SPN.26.01.2024.ah-m

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie przez Wykonawcę obsługi ruchu turystycznego w Słowińskim Parku Narodowym (Park), za pośrednictwem Systemu Wykonawcy (SW), polegającej na:
1) pobieraniu opłat za wstęp do Parku, do obiektów edukacyjnych, za realizację oferty edukacyjnej, sprzedaży towarów – materiałów edukacyjnych i promocyjnych w zakresie ochrony przyrody na terenie Słowińskiego Parku Narodowego oraz opłat za udostępnienie parkingów w punktach poboru opłat tj. sprzedaży online (wyłącznie w zakresie biletów wstępu do Parku, za pomocą telefonów komórkowych oraz innych kompatybilnych urządzeń mobilnych lub komputerowych) i sprzedaży offline na miejscu, w punktach poboru opłat w OO Rąbka, OO Rowy, OO Smołdziński Las i OO Smołdzino z możliwością ich rozliczenia, ewidencji, weryfikacji oraz raportowania,
2) obsłudze sanitarnej w obiektach Parku tj. utrzymanie czystości w sanitariatach: w Rąbce, na parkingu w Czołpinie Leśny, parkingu w Czołpinie Jednostka Wojskowa i w Rowach.
2. Szczegółowy zakres i zasady realizacji przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do SWZ obejmujący:
1) opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 3.1 do SWZ,
2) opis podstawowych parametrów technicznych systemu, drukarek oraz prowadzenia sprzedaży w Systemie Wykonawcy - załącznik nr 3.2 do SWZ,
3) zarządzenia nr 5/2024 dyrektora Słowińskiego Parku Narodowego z dnia 29 stycznia 2024r. w sprawie zasad i opłat za udostępnienie Słowińskiego Parku Narodowego w celach edukacyjnych, turystycznych, rekreacyjnych oraz do fotografowania/filmowania lub nagrywania dźwięków- załącznik nr 3.3 do SWZ,
4) zarządzenia nr 3/2024 dyrektora Słowińskiego Parku Narodowego z dnia 26 stycznia 2024r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za sprzedaż towarów - materiałów edukacyjnych i promocyjnych w zakresie ochrony przyrody na terenie Słowińskiego Parku Narodowego - załącznik nr 3.4 do SWZ,
6) wykaz towarów - materiałów edukacyjnych i promocyjnych w zakresie ochrony przyrody na terenie Słowińskiego Parku Narodowego - załącznik nr 3.5 do SWZ.
3. Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca wszystkie prace związane z prowadzeniem administracyjnej obsługi ruchu turystycznego we wszystkich punktach poboru opłat oraz z utrzymaniem czystości w sanitariatach, wykonywał przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art.22 §1 Kodeksu Pracy, z zastrzeżeniem liczby osób i okresów obsługi wskazanej w pkt III opisu przedmiotu zamówienia - załącznik nr 3.1 do SWZ.
4. Wykonawca lub Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca zobowiązany będzie po podpisaniu umowy do złożenia oświadczenia o spełnieniu wymogu, o którym mowa w pkt.3.3 SWZ.
5. Zamawiający zastrzega prawo kontroli spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu, o którym mowa w pkt.3.3 SWZ poprzez możliwość żądania przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę na warunkach szczegółowo określonych we wzorze umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 75125000-8 - Usługi administracyjne związane z turystyką

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90910000-9 - Usługi sprzątania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający popełnił błąd, polegający na podaniu w SWZ innej podstawy do wyliczenia szacowanego wynagrodzenia niż ta, którą sam przyjął szacując zamówienie, uniemożliwiło to ocenę oferty pod względem jej przekroczenia bądź zmieszczenia się w kwocie przeznaczonej na sfinansowanie. Brak możliwości porównania oferty w stosunku do kwoty przeznaczonej na sfinansowanie uniemożliwił weryfikację jej prawdziwej, realnej wysokości.
Celem szacowania wynagrodzenia, wykonawcy podano przychód w wysokości 3.126.824,34zł z poprzedniego roku, nie uwzgledniający wzrostu cen biletów wynikającego z Zarządzenia nr 5/2024. W związku z tym otrzymana oferta wykonawcy Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "HANDEL DALECKI" Przemysław Dalecki, z siedzibą przy ul. Koszalińskiej 7b w Słupsku opiewa na cenę 798.590,94zł (25,54%). Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie, opublikowaną w dniu otwarcia ofert kwotę 815.319,85zł stanowiącą max 24% prowizji, wyliczoną z podstawy 3.397.166,02zł uwzględniającej wzrost cen biletów. Poddając wyliczeniom zaoferowane przez wykonawcę 25,54% prowizji, od prognozowanych przychodów 3.397.166,02zł daje wartość wynagrodzenia 867.636,20zł, co przekracza kwotę przeznaczoną na sfinansowanie. Zamawiający nie zamierza zwiększać kwoty na sfinansowanie. Założenie zamawiającego liczone na max prowizję 24% uwzględnia koszty do poniesienia przez wykonawcę oraz jego zysk. W wyniku postępowania zostałaby zawarta umowa podlegająca unieważnieniu na podstawie art. 457 ust.1 pkt 1 pzp
Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli Zamawiający udzielił zamówienia z naruszeniem ustawy. Wybierając jako najkorzystniejszą ofertę z prowizją 25,54% i udzielając zamówienie wykonawcy, zamawiający udzieliłby zamówienia z naruszeniem ustawy. Naruszenie ustawy polegałoby na udzieleniu zamówienia w niewłaściwej procedurze tzn. uzyskane przez wykonawcę realne wynagrodzenie z zastosowaniem zaoferowanej prowizji 25,54%, wyniosłoby 867.636,20zł (705.395,28zł netto) co przewyższyłoby próg unijny tj. 663.105zł netto. Mając na uwadze, że postępowanie jest prowadzone w trybie podstawowym (między 130.000zł a 663.105zł), a zamawiający kalkulował prowizję w maksymalnej wysokości 24%, koniecznym jest unieważnienie postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 798590,94 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 798590,94 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.