eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lipka › Dostawa sprzętu IT i oprogramowania dla potrzeb Urzędu Gminy Lipka w ramach projektu "Cyfrowa Gmina"



Ogłoszenie z dnia 2023-05-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu IT i oprogramowania dla potrzeb Urzędu Gminy Lipka w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LIPKA

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Lipka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791371

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 28

1.5.2.) Miejscowość: Lipka

1.5.3.) Kod pocztowy: 77-420

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.7.) Numer telefonu: 672665041

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@lipka.pnet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalipka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://pzp.gminalipka.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa sprzętu IT i oprogramowania dla potrzeb Urzędu Gminy Lipka w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8db5d1c1-d216-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00241135

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00036830/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa sprzętu IT i oprogramowania dla potrzeb Urzędu Gminy Lipka w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt „Cyfrowa Gmina” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00162747

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2023.D

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje:
CZĘŚĆ 1- dostawa i montaż:
• Serwer
• Rozbudowa systemu do tworzenia kopii zapasowych- dyski serwerowe sztuk 2 ; router

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 1.1- Opis Przedmiotu Zamówienia

4.5.3.) Główny kod CPV: 48820000-2 - Serwery

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające

4.5.5.) Wartość części: 67500,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje:
CZĘŚĆ 2 – dostawa :
• Tablet – 16 sztuk
• Oprogramowanie klasy AV/EDR
Szczegółowy opis przedmiot zamówienia stanowi załącznik do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30237450-8 - Tablety graficzne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.5.5.) Wartość części: 19571,76 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje:
CZĘŚĆ 3- dostawa i montaż:
• Zasilacz awaryjny UPS
• Rozbudowa urządzeń sieciowych

4.5.3.) Główny kod CPV: 35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające

4.5.5.) Wartość części: 53400,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 3 oraz 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie.

Biorąc pod uwagę okoliczności opisane w pkt I oraz II, tj. odrzucenie oferty nr 1 złożonej przez Wykonawcę NetCom Sp. z o.o. oraz oferty nr 2 złożonej przez Wykonawcę KOMBIT Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jedyną ważną ofertą pozostała oferta nr 3 opiewająca na kwotę 84.749,07 PLN.
Ponadto należy zauważyć, że Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ww. ustawy Pzp, udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacjęvo kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia w wysokości brutto 148 000,00 zł. Powyższa kwota stanowi łącznią wartość zamówienia dla trzech części na które zostało podzielone postępowanie. Zamawiający zgodnie z wewnętrznymi dokumentami dokonał szacowania wartości zamówienia przed przystąpieniem do przygotowania postępowania przyjmując wartość dla każdej z części:
1) Część 1- 67.500,00 złotych
2) Część 2- 27.100,00 złotych
3) Część 3- 53.400,00 złotych

Wobec powyższego, oferta z najniższą ceną, tj. NexusTelecom M. Stąsiek & A. Pura Spółka Jawna z siedzibą Łopuszańska 95, 02-457 Warszawa , przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Dokonano analizy możliwości zwiększenia środków w budżecie do ceny jedynej ważnej oferty w postępowaniu tj. do kwoty 84.749,07 PLN – jednakże brak jest możliwości przesunięcia środków na niniejsze zamówienie
do ceny oferty.

Ponadto, zgodnie z art. 255 pkt 6 Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Za taką okoliczność należy uznać brak wyszczególnienia w ogłoszeniuvo zamówienie a także dokumentach zamówienia, tj. SWZ informacji o konieczności przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych opisanych w załączniku nr 1 do SWZ, Opis przedmioty zamówienia:
,,Firma serwisująca musi posiadać ISO 9001:2008 na świadczenie usług serwisowych oraz posiadać autoryzacje producenta urządzeń – dokumenty potwierdzające należy załączyć do oferty.
Wymagane dołączenie do oferty oświadczenia Producenta potwierdzając, że Serwis urządzeń będzie realizowany bezpośrednio przez Producenta i/lub we współpracy z Autoryzowanym Partnerem Serwisowym Producenta’’

Brak takich zapisów w ogłoszeniu o zamówienie a także SWZ mógł wprowadzić Wykonawców w błąd. Oznacza to, że SWZ, w tym Opis Przedmiotu Zamówienia we wskazanym zakresie sformułowano w sposób nieprecyzyjny, powodując u Wykonawców rozbieżności w rozumieniu i interpretacji dokumentów jakie muszą dołączyć do oferty. Błędy w dokumentacji Zamawiającego spowodowały, że Wykonawcy różnie zinterpretowali wymogi niezbędnych dokumentów przedkładanych wraz z ofertą. Na tym etapie postępowania, tj. po terminie otwarcia złożonych ofert ma nieusuwalny charakter.
Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 oraz pkt 6 ustawy Pzp .

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 56949,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 84749,07 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19571,76 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 28020,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 19571,76 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: KOMBIT Group Spółka z ograniczoną odpwoiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9721326009

7.3.3) Ulica: Migdałowa

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 61-612

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 19571,76 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 2 oraz 255 pkt 3 oraz 2 oraz 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie.

Biorąc pod uwagę okoliczności opisane w pkt I, tj. odrzucenie oferty nr 1 złożonej przez Wykonawcę KOMBIT Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jedyna złożona w postępowaniu oferta podlegała odrzuceniu w związku z czym należy unieważnić postępowania.

Ponadto należy zauważyć, że Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ww. ustawy Pzp, udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia w wysokości brutto 148 000,00 zł. Powyższa kwota stanowi łącznią wartość zamówienia dla 3 części na które zostało podzielone postępowanie. Zamawiający zgodnie z wewnętrznymi dokumentami dokonał szacowania wartości zamówienia przed przystąpieniem do przygotowania postępowania przyjmując wartość dla każdej z części:
1) Część 1- 67.500,00 złotych
2) Część 2- 27.565,00 złotych
3) Część 3- 53.400,00 złotych
Wobec powyższego, oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Ponadto, zgodnie z art. 255 pkt 6 Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Za taką okoliczność należy uznać brak wyszczególnienia w ogłoszeniu o zamówienie a także dokumentach zamówienia, tj. SWZ informacji o konieczności przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych opisanych w załączniku nr 1 do SWZ, Opis przedmioty zamówienia:
Serwis producenta wymagany, zlokalizowany na terenie Polski, autoryzacja serwisowa lub oświadczenie producenta - załączyć do oferty

Brak takich zapisów w ogłoszeniu o zamówienie a także SWZ mógł wprowadzić Wykonawców w błąd. Oznacza to, że SWZ, w tym Opis Przedmiotu Zamówienia we wskazanym zakresie sformułowano w sposób nieprecyzyjny, powodując u Wykonawców rozbieżności w rozumieniu i interpretacji dokumentów jakie muszą dołączyć do oferty. Błędy w dokumentacji Zamawiającego spowodowały, że Wykonawcy różnie zinterpretowali wymogi niezbędnych dokumentów przedkładanych wraz z ofertą. Na tym etapie postępowania, tj. po terminie otwarcia złożonych ofert ma nieusuwalny charakter.
Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 oraz pkt 3 oraz pkt 6 ustawy Pzp .
Działając na podstawie art. 260 ust 1 i 2 ww. ustawy Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy złożyli oferty i udostępnia niezwłocznie informacje, na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 53535,75 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.