eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kalisz › Sporządzenie diagnoz psychofizycznych pogłębionych dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej na terenie miasta Kalisza

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie diagnoz psychofizycznych pogłębionych dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej na terenie miasta Kalisza

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003340601

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Graniczna 1

1.5.2.) Miejscowość: Kalisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops.dfk@mops-kalisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mops-kalisz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Pomoc Społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sporządzenie diagnoz psychofizycznych pogłębionych dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej na terenie miasta Kalisza

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fecb0c90-dc78-11ee-8305-7e4937eb936d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00235976

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00071083/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Diagnoza pogłębiona dla dzieci i młodzieży w 2024r w ramach projektu "Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie kaliskim" na lata 2024-2029

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

w ramach projektu „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w subregionie kaliskim” w ramach programu FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA WIELKOPOLSKI 2021-2027, priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), działanie 6.15 Wsparcie rodziny i systemu pieczy zastępczej

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fecb0c90-dc78-11ee-8305-7e4937eb936d

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
1) https://ezamowienia.gov.pl/
2) poczty elektronicznej Zamawiającego: mops.dfk@mops-kalisz.pl (nie dotyczy składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca składa ofertę w postępowaniu, wyłącznie na platformie e-zamówienia zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie https://ezamowienia.gov.pl/, z uwzględnieniem zapisów zawartych w SWZ.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie, prowadzi się pisemnie w języku polskim.
3. Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty przez Wykonawcę.
4. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca: - przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format PDF, - opatrzenie plików składających się na ofertę podpisem kwalifikowanym PAdES, - w przypadku składania dokumentów w formacie innym niż PDF, pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został na Platformie e-zamowienia.
5. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego lub podpisu osobistego.
6. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej w formacie danych .doc, .docx, .pdf .rtf , xps, .odt, .txt, .xls, .xlsx, .zip, .rar. i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Składając ofertę zaleca się zaplanowanie złożenia jej z wyprzedzeniem minimum 24h, aby zdążyć w terminie przewidzianym na jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria Paltformy ezamowienia, awaria Internetu, problemy techniczne związane z brakiem np. aktualnej przeglądarki, itp.
8. Zamawiający wymaga, by tajemnica przedsiębiorstwa została załączona w formularzu elektronicznym na Platformie e-zamowienia w odrębnym pliku opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje RODO (obowiązku informacyjnego) zostały zawarte w pkt II SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje RODO (obowiązku informacyjnego) zostały zawarte w pkt II SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS-DFK.2318.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie diagnoz psychofizycznych pogłębionych dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej na terenie miasta Kalisza w ramach programu regionalnego FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA WIELKOPOLSKI 2021-2027, priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), działanie 6.15 Wsparcie rodziny i systemu pieczy zastępczej.
1. Zamawiający wymaga, aby diagnoza przebiegała według poniższego schematu:
a) co najmniej 3 spotkania:
1) pierwsze spotkanie wyłącznie z opiekunami dziecka, które służyć będzie zebraniu wywiadu i zapoznanie się z dokumentacją dot. dziecka;
2) drugie i kolejne spotkanie psychologa z dzieckiem i opiekunem/ opiekunami, (lub za zgodą opiekunów wyłącznie z dzieckiem w miarę możliwości także w miejscu zamieszkania dziecka).
3) ostatnie spotkanie odbywa się ponownie wyłącznie z opiekunem/ opiekunami i służy przekazaniu diagnozy i jej omówieniu.
2. Zamówienie powinno być zrealizowane według poniższych wytycznych:
a) Zamawiający wymaga, aby wszystkie działania realizowane były na terenie miasta Kalisza, lub w miejscu zamieszkania rodziny zastępczej/ rodzinnego domu dziecka, które mieszczą się na terenie miasta Kalisza i powiatu kaliskiego.
b) Każda z osób powinna zostać przebadana zgodnie ze skierowaniem wydanym rzez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kaliszu.
c) Diagnoza psychofizyczna pogłębiona powinna uwzględniać:
1) dane osobowe dziecka i opiekunów;
2) daty i godziny spotkań;
3) spis narzędzi badawczych i metod diagnostycznych;
4) analizę przyczyn kryzysu w rodzinie biologicznej i jego wpływu na rozwój i funkcjonowanie dziecka;
5) historie strat dziecka;
6) wskazanie mocnych stron i zasobów dziecka;
7) ocenę rozwoju funkcji fizycznych, poznawczych, emocjonalnych i społecznych dziecka;
8) opis relacji dziecka z najbliższym otoczeniem oraz osobami ważnymi dla dziecka;
9) określenie potrzeb dziecka (w tym z uwzględnieniem możliwości zaspokojenia przez otoczenie);
10) dane diagnostyczne pod kątem zasobów (czynników wspierających rozwój) oraz trudności (czynników zakłócających rozwój);
11) określenie potrzeby skierowania do dalszej diagnozy w zakresie ewentualnych specyficznych zaburzeń rozwojowych oraz wskazanie do ewentualnych, dalszych konsultacji specjalistycznych,
12) wskazania do dalszej pracy terapeutycznej, zgodnie z potrzebami i możliwościami dziecka przebywającego w pieczy zastępczej.
d) Sporządzenie diagnozy powinno być poprzedzone badaniami psychologicznymi z zastosowaniem narzędzi testowych oraz obserwacją i wywiadem przeprowadzonym w miejscu przebywania dziecka lub informacją dotyczącą funkcjonowaniem dziecka w rodzinnej pieczy zastępczej.
e) Sporządzenie diagnozy powinno być oparte na wywiadach z opiekunem/opiekunami dziecka oraz zapoznaniu się z dokumentacją posiadaną przez rodzinę zastępczą. Z opiekunami – na ostatniej konsultacji – powinny być omówione wyniki badań i końcowe wnioski a także powinni oni otrzymać egzemplarz diagnozy psychofizycznej pogłębionej dziecka.
f) Całość pracy specjalisty nad diagnozą psychofizyczną pogłębioną dziecka, na którą składają się zgodnie z pkt. 2.c) i 2.d) badania, sporządzenie dokumentu pn. „diagnoza psychofizyczna pogłębiona” oraz konsultacje z opiekunem, powinna trwać maksymalnie 5 godzin, w tym wymaga się minimum 3 spotkań i każde potwierdzone podpisem opiekuna dziecka i specjalisty według schematu stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.
g) Planowana liczba osób skierowanych na badanie zależeć będzie od potrzeb zamawiającego. Wstępnie szacuje się: sporządzenie diagnoz psychofizycznych pogłębionych dla ok. 33 dzieci, każde po maksymalnie 5 godzin.
Przewidywana ilość godzin łącznie w okresie realizacji zamówienia to szacunkowo 165 godzin (godzina = 60 minut) dla 33 dzieci przy czym na jedno dziecko przypada maksymalnie 5 godzin diagnozy psychofizycznej pogłębionej.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany liczby ww. godzin zgodnie z aktualnymi potrzebami Zamawiającego.
3. Zamawiający zastrzega możliwość wykonywania usług, o których mowa w umowie w godzinach dopołudniowych jak i popołudniowych. Lokal, w którym będą odbywać się diagnozy powinien być dostępny 6 dni w tygodniu tj. od poniedziałku do soboty. Lokal powinien być dostosowany do osób z niepełnosprawnością.
Wykonawca zamierzający realizować niniejsze zamówienie w lokalu/sali, co do którego nie posiada stosunku prawnego do dysponowania tym lokalem/salą przedstawi oświadczenie właściciela lokalu/sali lub jego dysponenta o ich udostępnieniu do korzystania przy wykonywaniu zamówienia na liczbę godzin zgodnie z zamówieniem. Wykonawca będący właścicielem lokalu/sali przedstawi akt własności.
4. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowana była przez osoby biegle posługujące się językiem polskim (w mowie i piśmie).
5. W trakcie trwania umowy psycholog dziecięcy wskazany w załączniku nr 3 do SWZ nie może ulec zmianie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp o wartości: nie przekraczającej 49.500,00 zł brutto.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował:
Kryterium cena-ocenie podlegać będzie cena brutto oferty – waga 60%
Kryterium doświadczenie - ocenie podlegać będzie staż pracy oraz ilość sporządzonych diagnoz osoby świadczącej usługę diagnozy psychofizycznej pogłębionej dziecka, tj. psychologa (Kadra Wykonawcy) – waga 40%
Dane/wartości służące ocenie oferty na podstawie w/w kryteriów, zamawiający wymaga, aby umieścić je w ofercie oraz w załączniku nr 3.
kryterium cena:

cena brutto oferty najniższej
Ilość punktów oferty badanej w kryterium cena = ------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto oferty badanej

kryterium doświadczenie:
Punkty dla każdej oferty w ramach kryterium doświadczenie zostaną obliczone w następujący sposób, według załącznika nr 3 do SWZ.
Psycholog otrzyma w zależności od wykazania ilości lat stażu pracy z dziećmi oraz ilości sporządzonych diagnoz (informacja zawarta w załączniku nr 3 do SWZ – wykaz osób) następującą ilość punktów:

2-3 lat stażu 5 pkt A
4-5 lat stażu 10 pkt B
6-7 lat stażu 15 pkt C
8 i więcej lat stażu 20 pkt D
oraz
powyżej 30 diagnoz 20 pkt E

Gdzie A, B, C, D to liczba lat stażu pracy psychologa.
Gdzie E to ilość wykonanych przez psychologa diagnoz powyżej warunku udziału w postępowaniu.

Następnie liczba punktów zostanie przeliczona wg wzoru:

F
Doświadczenie psychologa = ---------- x 100 x 40%
G

F(oferty badanej) = A lub B lub C lub D + E (opcjonalnie)
G (oferty o najwyższej liczbie punktów doświadczenia) = A lub B lub C lub D + E (opcjonalnie)
a) Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę z najkorzystniejszym bilansem ww. kryteriów.
b) Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
c) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
d) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie-staż pracy oraz ilość sporządzonych diagnoz

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w poniższym pkt. 2.
2. Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności techniczne:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
Wykaże należyte wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat do dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 150 godzin wsparcia psychologicznego dzieci obejmującego sporządzanie diagnoz oraz co najmniej 30 sporządzonych diagnoz dzieci.
5) zdolności zawodowe:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
a) Wykaże że dysponuje lub będzie dysponował w dacie wykonywania zamówienia, w miejscu jego wykonywania co najmniej 1 osobą, która będzie skierowana do wykonania zamówienia oraz osoba ta posiada kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne dla wykonania zamówienia w szczególności uprawnienia do pracy z dziećmi.
b) Zamawiający wymaga, aby osoba skierowana do realizacji zadania spełniała poniższe warunki:
- jest praktykującym psychologiem dziecięcym,
- posiada udokumentowane wykształcenie wyższe jednolite 5-letnie magisterskie na kierunku psychologia,
- posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu wsparcia psychologicznego dzieci rozumianego jako usługi sporządzanie diagnoz oraz prowadzenia terapii rodzinnych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Niedopuszczalna jest zmiana istotnych postanowień umownych, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji warunków zamówienia, oraz określił warunki takiej zmiany.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-15 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy e-zamówienia dostępnej pod adresem internetowym : https://ezamówienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-15 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.