eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalno-użytkowego położonego przy ul. Gliwickiej 93 w Katowicach



Ogłoszenie z dnia 2022-06-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalno‑użytkowego położonego przy ul. Gliwickiej 93 w Katowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 416 31 60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalno‑użytkowego położonego przy ul. Gliwickiej 93 w Katowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f12b2e50-cc58-11ec-aa46-6a814e8de928

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00231520

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030796/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalno - użytkowego położonego przy ul. Gliwickiej 93

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

POIiOŚ 2014-2020, Oś pr I , Działanie 1.7. , Poddziałanie 1.7.1 , konkurs nr POIS/1.7.1/6/2021, w ramach projektu pn.: "Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalno - użytkowego położonego przy ul. Gliwickiej 93 w Katowicach"

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00145866/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZ.231.031.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 3514616,85 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa modernizacja budynku mieszkalno - użytkowego położonego przy ul. Gliwickiej 93 w Katowicach
2. Prace polegać będą w szczególności na:
1) Prace mające na celu poprawę energetyczną budynku:
Budynek wielorodzinny:
• ocieplenie stropodachu,
• ocieplenie ścian zewnętrznych,
• wykonanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła dla lokalu użytkowego,
• wymiana okien i drzwi,
• ocieplenie stropów nad piwnicą,
• ocieplenie podłogi na gruncie,
• likwidacja ogrzewań węglowych,
• budowa przyłącza wody,
• budowa przyłącza gazu,
• wykonanie etażowych instalacji c.o. zasilanych z dwufunkcyjnych kotłów gazowych,
• przebudowa instalacji gazowej,
• budowa lokalnych instalacji wody ciepłej z przebudową instalacji wody zimnej,
• oświetlenie energooszczędne w częściach wspólnych budynku.
Budynek biblioteki:
• ocieplenie części ścian zewnętrznych,
• wymiana części okien i drzwi,
• ocieplenie stropodachu,
• rozbudowa instalacji c.o. o nową powierzchnię przyłączoną do biblioteki,
• przebudowa instalacji gazowej,
• budowa instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła dla nowej powierzchni przyłączonej do biblioteki.

2) Elementy poprawiające dostępność dla osób z niepełnosprawnościami:
Budynek wielorodzinny: pochylnia dojazdowa do mieszkania na parterze.
Likwidacja stopnia w wejściu do lokalu użytkowego w budynku frontowym.

3) Prace remontowo-budowlane, nie wpływające na zmniejszenie zużycia energii, lecz konieczne do wykonania ze względu na zły stan techniczny budynku i brak zgodności z odpowiednimi przepisami:
Budynek wielorodzinny:
• dostosowanie układów funkcjonalno-użytkowych mieszkań do współczesnych standardów,
• dostosowanie mieszkania na parterze do potrzeb osób niepełnosprawnych,
• wymiana elementów konstrukcyjnych - stropów drewnianych i odcinkowych, konstrukcji dachu,
• nowe instalacje elektryczne i telekomunikacyjne,
• rewitalizacja dziedzińca,
• przebudowa instalacji kanalizacji sanitarnej,
• budowa kanalizacji zewnętrznej sanitarnej,
• budowa kanalizacji zewnętrznej deszczowej.
Budynek biblioteki:
• przebudowa wejścia zewnętrznego,
• zmiana sposobu użytkowania fragmentu 1 piętra oficyny nad użytkowanym przez bibliotekę parterem (40m2) i przeznaczenie na potrzeby biblioteki,
• przebudowa przyłącza wody.

4) Zamówienie obejmuje również wykonanie:
• próby szczelności budynku,
• badania termowizyjnego,
• audytu energetycznego ex-post,
• promocji projektu (montaż tablic: informacyjnej i pamiątkowej).

UWAGA: Prace będą prowadzone w otoczeniu zamieszkałych budynków. Ponadto, prace będą prowadzone w budynku i otoczeniu czynnej Miejskiej Biblioteki Publicznej. Roboty obejmują swoim zakresem ingerencję w media zasilające Bibliotekę. W trakcie robót Wykonawca ma zapewnić ciągłość funkcjonowania Biblioteki i dostęp do niej osób z zewnątrz. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia dojazdu do okolicznych posesji w trakcie prowadzonych prac oraz utrzymania na bieżąco czystości wykorzystywanych dróg komunikacyjnych, parkingów i chodników.
Wykonawca przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych i montażu nowych stropów i elementów konstrukcyjnych budynku przedstawi Zamawiającemu projekt technologii i organizacji robót oraz harmonogram planowanych prac.
Biblioteka zasilana jest w gaz poprzez przyłącze i instalację zlokalizowane w budynku frontowym. Wykonawca wykonana nowe przyłącze gazu i nową instalację gazową Biblioteki przed rozpoczęciem robót budowlanych w budynku frontowym.
UWAGA: Zakres robót obejmuje również wszelkie czynności niezbędne wykonania przedmiotu umowy, a nie wyszczególnione w żadnej pozycji przedmiarów robót, wyszczególnione m. innymi w Rozdziale XVII pkt 4 ppkt 9) SWZ oraz wskazane w dokumentacji i/lub umowie.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
1) dokumentacja projektowa wraz ze STWIORB stanowiąca załącznik nr 3 do SWZ,
2) projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
3) przedmiary robót stanowiące załącznik nr 5 do SWZ.
6. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1320). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę.
Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności określone w dokumentacji (projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz STWiORB) oraz przedmiarach robót polegające na rozbiórce elementów konstrukcyjnych, pracach zbrojarskich, betoniarskich, montażu stalowych elementów konstrukcyjnych, montażu stolarki otworowej, wykonaniu ocieplenia elewacji, poddasza i ścian fundamentowych, wykonaniu robót wykończeniowych w postaci tynków ścian i powłok malarskich, prac ziemnych, wykonaniem podbudowy oraz nawierzchni z obrzeżami, montażem wpustów ulicznych, instalacji elektrycznych, teletechnicznych, gazowej, wodnych, kanalizacyjnych, ogrzewania wraz z pracami towarzyszącymi.
Wymóg nie dotyczy osób kierujących robotami budowlanymi, osób sporządzających dokumentację techniczną, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.
4. Parametry równoważności:
1) Jeżeli STWiORB, dokumentacja projektowa lub przedmiary robót wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, znaki towarowe lub pochodzenie lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1pkt 2 lub ust. 3 ustawy Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 4 i 5 ustawy dopuszcza składanie „produktów” równoważnych lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, masa 1 m2, dopuszczalna rozpiętość i długość elementów, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
2) Tam, gdzie w STWiORB, dokumentacji projektowej lub przedmiarach robót przedmiot zamówienia został opisany za pomocą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, norm, ocen technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
3) W STWiORB, dokumentacji projektowej lub przedmiarach robót przedmiot zamówienia w zakresie stropów został opisany z zastosowaniem nazwy własnej/znaku towarowego technologii. Uzasadnienie zastosowania nazwy własnej Załącznik nr 6 do SWZ.
5. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. Taki podział groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi w realizacji skomplikowanego zamierzenia budowlanego w znacznym stopniu ingerującego w konstrukcję budynku, a także, poprzez brak właściwej koordynacji robót mieć wpływ na bezpieczeństwo prowadzonych prac oraz mógłby doprowadzić do jego nieprawidłowego wykonania. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia wiązałaby się również ze znacznym wzrostem kosztów jego wykonania.
Zamówienie dotyczy robót budowlanych obejmujących swoim zakresem branże budowlaną, sanitarną, elektryczną.
W przypadku konieczności skoordynowania robót wykonywanych przez różnych wykonawców, wykonujących różne zakresy robót, istnieje poważne zagrożenie dla właściwego wykonania zamówienia, zarówno pod względem technologicznym jak i terminowym. Dodatkowo znacznie utrudni wyegzekwowanie gwarancji robót przy zakresach nakładających się na siebie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45262522-6 - Roboty murarskie

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45442100-8 - Roboty malarskie

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu złożone zostały 3 oferty, z których oferta z najniższą ceną została złożona przez Grupa Proinwest Sp. z o.o. na kwotę 5 227 231,40 zł brutto. Zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę 3 836 679,00 zł brutto. Cena oferty z najniższą ceną przekracza o 1 390 552,40 kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie posiada środków aby zwiększyć tę kwotę do ceny oferty z najniższą ceną.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5227231,40 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 652971014 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.