Ogłoszenie z dnia 2021-10-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00194481/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-09-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Koszarawa oraz Gminy Jeleśnia (miejscowość Przyborów) w okresie od 01.11.2021 r. do 15.04.2022 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Koszarawa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182611
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: brak
1.5.2.) Miejscowość: Koszarawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-332
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugkoszarawa@gminakoszarawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gminakoszarawa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.gwkoszarawa.finn.pl/ a także na platformie miniPortal: https://miniportal.uzp.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Koszarawa oraz Gminy Jeleśnia (miejscowość Przyborów) w okresie od 01.11.2021 r. do 15.04.2022 r.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c62053bf-2037-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00230532
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002164/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Koszarawa oraz Gminy Jeleśnia (miejscowość Przyborów) w okresie od 01.11.2021 r. do 15.04.2022 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00194481/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Zp.271.5.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Koszarawa oraz Gminy Jeleśnia (miejscowość Przyborów) w okresie od 01.11.2021 r. do 15.04.2022 r.”
2. Rodzaj zamówienia: usługi
Wspólny Słownik Zamówień Publicznych CPV:
90.62.00.00-9 – usługi odśnieżania
90.63.00.00-2 – usługi usuwania oblodzenia.
3. Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Koszarawa oraz Gminy Jeleśnia (miejscowość Przyborów) w okresie od 01.11.2021 r. do 15.04.2022 r.
Usługa ta polega na wykonywaniu prac w zakresie zimowego utrzymania nawierzchni dróg powiatowych, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami powiatowymi na terenie Gminy Koszarawa i Gminy Jeleśnia (miejscowość Przyborów). Poprzez zimowe utrzymanie dróg rozumie się odśnieżanie, zwalczanie śliskości zimowej oraz usuwanie nadmiaru śniegu z pieszych ciągów komunikacyjnych dróg.
Wykonawca zobowiązany jest do:
a) prowadzenia i koordynowania akcji zimowej na drogach będących przedmiotem zamówienia,
b) informowania Zamawiającego o wszelkich sprawach dotyczących utrudnień w wykonywaniu usług,
c) prowadzenia szczegółowej dokumentacji zawierającej dane w zakresie:
• opisu istniejącego stanu dróg,
• użycia sprzętu i środków transportu przy zimowym utrzymaniu dróg,
• ilości zużytych materiałów uszorstniających,
• stanu pogody (opady, temperatura),
d) posiadania na bieżąco niezbędnej dla prawidłowego wykonania usług ilości materiałów uszorstniających i rozmrażających – dopuszczonych do stosowania zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 r. nr 230 poz. 1960).
e) odśnieżania oraz usuwaniu śliskości zimowej (gołoledzi) z dróg objętych przedmiotem umowy,
f) usuwanie nadmiaru śniegu z pieszych ciągów komunikacyjnych dróg na terenie Gminy Koszarawa oraz Jeleśnia (miejscowość Przyborów),
g) utrzymywania pełnej gotowości sprzętu i ludzi niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy przez 24 h/dobę w okresie wykonywania Umowy,
h) przeprowadzenia prac porządkowych po zakończeniu akcji zimowej polegających na usunięciu z dróg materiałów uszorstniąjących w terminie do 30 dni po zakończeniu akcji zimowej.
i) stosowania się do zasad ustalonych przez Zamawiającego w zakresie odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach objętych przedmiotem zamówienia
j) posiadania ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na okres realizacji niniejszej Umowy w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 100 000 zł. W przypadku aneksów do umów lub polis, wykonawca dostarczy Zamawiającemu w/w aneks w ciągu 7 dni od jego zawarcia.
3.2. Zamawiający przewiduje prowadzenie następujących rodzajów akcji zimowej:
a. akcja bierna – wykonywanie na zadaniu lub jego części czynności związanych z utrzymaniem przejezdności przez sprzęt poprzez usuwanie śniegu i zwalczanie śliskości zgodnie z określonym przez Zamawiającego standardem jednorazowo w ciągu doby.
b. akcja czynna – wykonywanie na zadaniu lub jego części czynności związanych z utrzymaniem przejezdności przez sprzęt poprzez usuwanie śniegu i zwalczenie śliskości zgodnie z określonym standardem, co najmniej dwukrotne w ciągu doby.
c. akcja interwencyjna (akcja zawieszona) - pełnienie całodobowego dyżuru
telefonicznego i utrzymanie gotowości sprzętu oraz ludzi niezbędnych do należytego
wykonania Umowy, bieżące monitorowanie stanu pogody ;
Podana wyżej ilość przejazdów w przypadku akcji czynnej jest minimalna. W razie wystąpienia trudnych warunków (ciągłe opady śniegu itp.) będzie wymagana od wykonawcy większa ilość przejazdów dla utrzymania zasad zimowego utrzymania dróg powiatowych. W przypadku zwiększenia ilości przejazdów wykonawcy nie będzie się należało dodatkowe wynagrodzenie.
3.3 Zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach objętych przedmiotem zamówienia:
1) Droga Stryszawa – Lachowice – Koszarawa 1429 S: jezdnia odśnieżona na całej szerokości, a śliskość zlikwidowana na:
• skrzyżowaniach z drogami twardymi,
• odcinkach o pochyleniu > 4%,
• przystankach autobusowych,
• innych miejscach ustalonych przez zarząd drogi.
2) Droga Jeleśnia – Koszarawa – Bystra 1419 S: jezdnia odśnieżona na całej szerokości, a śliskość zlikwidowana na:
• skrzyżowaniach z drogami twardymi,
• odcinkach o pochyleniu > 4%,
• przystankach autobusowych,
• innych miejscach ustalonych przez zarząd drogi.
3) Stryszawa – Roztoki – Polanki 1414 S - jezdnia odśnieżona na całej szerokości, a śliskość zlikwidowana na:
• skrzyżowaniach z drogami twardymi,
• odcinkach o pochyleniu > 4%,
• przystankach autobusowych,
• innych miejscach ustalonych przez zarząd drogi.
4) Przyborów – Przybyłki – 1420 S - jezdnia odśnieżona na całej szerokości, a śliskość zlikwidowana na:
• skrzyżowaniach z drogami twardymi,
• odcinkach o pochyleniu > 4%,
• przystankach autobusowych,
• innych miejscach ustalonych przez zarząd drogi.
3.4 Wykonawca winien określić koszt jednostkowy wykonania usługi w cenie brutto za 1 km/dobę dla akcji czynnej przy założeniu, że cena za 1 km/dobę akcji biernej będzie stanowiła 50% ceny za 1 km/dobę akcji czynnej, dla akcji interwencyjnej (akcja zawieszona) będzie wypłacona wykonawcy kwota w wysokości 20% ceny za 1 km/dobę akcji czynnej.
O wyborze rodzaju prowadzonej akcji zimowego utrzymania dróg decyduje:
- w godzinach nocnych: tj. od 24:00 do godz. 07:00 – wykonawca,
- w pozostałych godzinach – Zamawiający na podstawie obserwacji dokonywanych przez Wykonawcę i zgłaszaniu przez niego telefoniczne konieczności podjęcia akcji związanej z zimowym utrzymaniem dróg.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest niezgodna z przepisami ustawy”, w związku z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp: „W postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym” oraz na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów”, w związku z art. 73 § 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.), zwanej dalej k.c.: „Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, dokumentową albo elektroniczną, czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważności”.
Uzasadnienie faktyczne: W dniu 06.10.2021 r. o godz. 21:11 Wykonawca złożył na miniPortal Formularz oferty w postaci elektronicznej. Odszyfrowana oferta liczy 7 plików, z których żaden nie został opatrzony podpisem zaufanym, osobistym czy elektronicznym. Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oznacza to, że w przypadku braku odpowiedniego podpisu elektronicznego złożona oferta będzie nieważna i podlega odrzuceniu. Z art. 73 § 1 k.c. wynika natomiast, że niezachowanie postaci elektronicznej oferty opatrzonej podpisem zaufanym albo osobistym, stanowiącej dokumentową formę czynności prawnej, skutkuje jej nieważnością. Złożenie oferty w niewłaściwej formie jest uchybieniem nieusuwalnym. Formularz oferty winien być zatem zeskanowany w całości i zamieszczony jako jeden plik (jeden dokument), a następnie opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, bądź wszystkie dokumenty powinny zostać skompresowane do jednego pliku, opatrzonego odpowiednim podpisem elektronicznym. Natomiast w przypadku zamieszczenie osobnych plików każdy plik winien być opatrzony podpisem elektronicznym
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
INNE PRZETARGI KOSZARAWA
więcej: przetargi KOSZARAWA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące utrzymanie obiektu Centrum przesiadkowego wraz z fizycznym pełnieniem ochrony osób i mienia
- Utrzymanie czystości wewnątrz i na zewnątrz nieruchomości położonej przy ul. Adama Mickiewicza 39 w Szczecinie
- Usługa kompleksowego sprzątania, doczyszczania i bieżącego utrzymania czystości w siedzibie Urzędu Dzielnicy Bemowo w Warszawie, przy ul. Powstańców Śląskich 70 wraz z przyległym terenem zewnętrznym
- Wykonanie usługi polegającej na utrzymaniu ładu i porządku na nieruchomościach zarządzanych przez Zarząd Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS sp. z o.o.
- Usługi sprzątania budynku Terenowego Oddziału RCKiK w Nowym Sączu przy ul. Sienkiewicza 55 oraz utrzymanie w czystości terenów zewnętrznych należących do RCKiK w Krakowie oraz TO w Nowym Sączu
- Świadczenie usługi w zakresie kompleksowego sprzątania powierzchni biurowej w budynkach i lokalach Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim oraz utrzymania przylegających terenów zewnętrznych.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.