eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Borzęcin › Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym - Etap II - z podziałem na 3 części.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-06-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa
i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II - z podziałem na 3 części.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Borzęcin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000532180

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Borzęcin

1.5.2.) Miejscowość: Borzęcin

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-825

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@borzecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.borzecin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.malopolska.pl/ugborzecin,m,202395,zamowienia-publiczne-ogloszenia.html oraz https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa
i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II - z podziałem na 3 części.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29d9b4ea-d50c-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00229416

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024168/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II - z podziałem na 3 części.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 11 Rewitalizacja przestrzeni regionalnej, Działanie 11.2 Odnowa obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00160884/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.07.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II nad robotami w branży konstrukcyjno-budowlanej - Inspektor koordynator.
Inspektor Nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej będzie pełnił również funkcję koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego.
Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z
art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane, tj. m.in.:
1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i
pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego
nadzorowania robót budowlanych;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności
zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i
odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru
gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy
(weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych);
6) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót
budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń
technicznych;
7) wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie
ich wykonania:
a) wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych
czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac;
b) zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania
(m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac;
c) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich
zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania;
d) naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji
robót budowlanych;
e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie
wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób, aby mieszkańcy
w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji), składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów,
odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych;
f) odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane
były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również
terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności
wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenie właściciela nieruchomości o jej
odtworzeniu do stanu pierwotnego;
g) realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z
podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami, w tym:
- sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej,
- zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach,
- uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac,
- wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat.
8) weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających
parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.
wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych;
9) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie
realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz
przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze;
10) monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych;
11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji
powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej;
12) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.;
13) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i
innych problemach związanych z realizacją robót;
14) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych
wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia;
15) dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych;
16) niezwłoczne powiadamianie zamawiającego o wszelkich nieuzasadnionych przerwach w realizacji robót;
17) sprawdzanie rozwiązań zamiennych;
18) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia;
19) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku
wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót
budowlanych;
20) występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian
lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo
konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów
nie przewidzianych w dokumentacji projektowej;
21) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy;
22) podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą
umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych;
23) informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od powzięcia informacji o zdarzeniu, o
konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót
budowlanych;
24) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a
niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią;
25) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z
określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania
przedmiotu umowy;
26) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania;
27) współpraca (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego w ramach RPO;
28) Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i
wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą Prawo Budowlane, przy zachowaniu należytej staranności, właściwej
organizacji pracy oraz zasad BHP.
29) Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu
zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu
końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia
prac budowlanych dla zadania: „Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II” do dnia 24.08.2023 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (60 miesięcy).
30) Czas pracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla
zadania inwestycyjnego, a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania usługi.
31) Wykonawca zapewni należyte, skuteczne sprawowanie nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, w okresie gwarancji i rękojmi, gdy obecność inspektora nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie konieczna również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie.
32) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z:
a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie
z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych
w ramach niniejszego zadania,
b) dokumentacji projektowej,
c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych.
33)Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego od dnia
podpisania umowy oraz zapewnienia jego udziału w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 32520,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II nad robotami w branży sanitarnej.
Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z
art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane, tj. m.in.:
1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i
pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego
nadzorowania robót budowlanych;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności
zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i
odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru
gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy
(weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych);
6) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót
budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń
technicznych;
7) wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie
ich wykonania:
a) wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych
czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac;
b) zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania
(m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac;
c) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich
zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania;
d) naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji
robót budowlanych;
e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie
wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób, aby mieszkańcy
w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji), składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów,
odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych;
f) odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane
były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również
terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności
wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenie właściciela nieruchomości o jej
odtworzeniu do stanu pierwotnego;
g) realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z
podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami, w tym:
- sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej,
- zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach,
- uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac,
- wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat.
8) weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających
parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.
wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych;
9) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie
realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz
przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze;
10) monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych;
11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji
powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej;
12) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.;
13) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i
innych problemach związanych z realizacją robót;
14) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych
wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia;
15) dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych;
16) niezwłoczne powiadamianie zamawiającego o wszelkich nieuzasadnionych przerwach w realizacji robót;
17) sprawdzanie rozwiązań zamiennych;
18) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia;
19) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku
wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót
budowlanych;
20) występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian
lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo
konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów
nie przewidzianych w dokumentacji projektowej;
21) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy;
22) podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą
umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych;
23) informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od powzięcia informacji o zdarzeniu, o
konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót
budowlanych;
24) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a
niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią;
25) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z
określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania
przedmiotu umowy;
26) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania;
27) współpraca (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego w ramach RPO;
28) Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i
wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą Prawo Budowlane, przy zachowaniu należytej staranności, właściwej
organizacji pracy oraz zasad BHP.
29) Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu
zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu
końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia
prac budowlanych dla zadania: „Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II” do dnia 24.08.2023 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (60 miesięcy).
30) Czas pracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla
zadania inwestycyjnego, a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania usługi.
31) Wykonawca zapewni należyte, skuteczne sprawowanie nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, w okresie gwarancji i rękojmi, gdy obecność inspektora nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie konieczna również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie.
32) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z:
a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie
z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych
w ramach niniejszego zadania,
b) dokumentacji projektowej,
c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych.
33)Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego od dnia
podpisania umowy oraz zapewnienia jego udziału w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 14635,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II nad robotami w branży elektrycznej.
Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z
art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane, tj. m.in.:
1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i
pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego
nadzorowania robót budowlanych;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności
zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i
odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru
gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy
(weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych);
6) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót
budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń
technicznych;
7) wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie
ich wykonania:
a) wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych
czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac;
b) zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania
(m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac;
c) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich
zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania;
d) naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji
robót budowlanych;
e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie
wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób, aby mieszkańcy
w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji), składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów,
odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych;
f) odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane
były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również
terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności
wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenie właściciela nieruchomości o jej
odtworzeniu do stanu pierwotnego;
g) realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z
podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami, w tym:
- sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej,
- zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach,
- uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac,
- wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat.
8) weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających
parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.
wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych;
9) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie
realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz
przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze;
10) monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych;
11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji
powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej;
12) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.;
13) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i
innych problemach związanych z realizacją robót;
14) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych
wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia;
15) dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych;
16) niezwłoczne powiadamianie zamawiającego o wszelkich nieuzasadnionych przerwach w realizacji robót;
17) sprawdzanie rozwiązań zamiennych;
18) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia;
19) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku
wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót
budowlanych;
20) występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian
lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo
konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów
nie przewidzianych w dokumentacji projektowej;
21) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy;
22) podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą
umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych;
23) informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od powzięcia informacji o zdarzeniu, o
konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót
budowlanych;
24) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a
niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią;
25) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z
określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania
przedmiotu umowy;
26) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania;
27) współpraca (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego w ramach RPO;
28) Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i
wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą Prawo Budowlane, przy zachowaniu należytej staranności, właściwej
organizacji pracy oraz zasad BHP.
29) Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu
zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu
końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia
prac budowlanych dla zadania: „Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II” do dnia 24.08.2023 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (60 miesięcy).
30) Czas pracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla
zadania inwestycyjnego, a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania usługi.
31) Wykonawca zapewni należyte, skuteczne sprawowanie nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, w okresie gwarancji i rękojmi, gdy obecność inspektora nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie konieczna również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie.
32) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z:
a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie
z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych
w ramach niniejszego zadania,
b) dokumentacji projektowej,
c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych.
33)Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego od dnia
podpisania umowy oraz zapewnienia jego udziału w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 11385,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 29897,36 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 40629,58 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 29897,36 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Arkadis Sp. z o.o. S1 sp. k.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8191670068

7.3.3) Ulica: Jasielska 11

7.3.4) Miejscowość: Czudec

7.3.5) Kod pocztowy: 38-120

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-06-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 29897,36 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-08-24

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Oferta z najniższą cena, złożona przez: Arkadis Sp. z o.o. S1 Sp. k., 38-120 Czudec, ul. Jasielska 11, cena oferty: 19 854,37 zł, przewyższała kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, czyli kwotę 18 000,00 zł.
Zamawiający nie posiadał w chwili obecnej i nie zabezpieczył wyższych środków na sfinansowanie zamówienia i dlatego zasadne było unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8170,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 19854,37 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 8170,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Łukasz Grudzień

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8691742256

7.3.3) Ulica: Włoszyn 3A

7.3.4) Miejscowość: Szczurowa

7.3.5) Kod pocztowy: 32-820

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-06-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 8170,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-08-24

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.