eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gniezno › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 600 000,00 zł dla Gminy Gniezno



Ogłoszenie z dnia 2024-03-01

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 600 000,00 zł dla Gminy Gniezno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GNIEZNO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259519

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleje Władysława Stanisława Reymonta 9-11

1.5.2.) Miejscowość: Gniezno

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.7.) Numer telefonu: 614245750

1.5.8.) Numer faksu: 614245751

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ug.gniezno.idsl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.urzadgminy.gniezno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/866258

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 600 000,00 zł dla Gminy Gniezno

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e0465e15-d7be-11ee-8305-7e4937eb936d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00227692

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00006735/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego dla Gminy Gniezno oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie prawne: art. 255 pkt 2) ustawy Pzp
Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu
Uzasadnienie faktyczne:
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, która została odrzucona.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-6d648e39-87de-11ee-b55a-a22b2d7f700e

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GR.273.162.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie i obsługa długoterminowego złotówkowego kredytu bankowego w kwocie 1.600.000,00 zł dla Gminy Gniezno na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 600 000,00 zł dla Gminy Gniezno.
1) Złotówkowy kredyt bankowy w kwocie 1.600.000,00 zł z możliwością wykorzystania niepełnej kwoty bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów i odsetek z tym związanych i bez wymaganej zgody wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu do zawartej umowy.
2) Okres kredytowania – od zawarcia umowy kredytowej do 29.12.2028 r.
3) Realizacja kredytu – jednorazowo w terminie do 3 dni od dnia złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu nie później niż 31.12.2023 r.
4) Spłata kredytu od 31 stycznia 2024 r do 29.12.2028 r.
5) Spłata odsetek od kredytu w okresach miesięcznych płatnych do ostatniego dnia miesiąca począwszy od 31 stycznia 2024 r.
6) termin płatności pierwszej raty odsetkowej i kapitałowej 31 stycznia 2024 r.
7) Spłata kapitału
- 2024 r ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2025 r. ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2026 r. ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2027 r. ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2028 r. ( 11 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata i ostatnia rata w kwocie 26 706,00 zł)
8) Spłata całości kredytu może ulec skróceniu, przy czym w takim wypadku:
- odsetki naliczone zostaną do momentu spłaty kredytu,
- nie będzie to miało wpływu na zmianę warunków umowy, jak również bank z tego powodu nie będzie pobierał żadnych opłat/prowizji.
9) Jednorazowa prowizja bankowa, opłata wstępna itp. – Zwolnienie z prowizji związanych z udzieleniem i obsługą kredytu.
10) Formę zabezpieczenia spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami stanowi weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową równą wielkości wnioskowanego kredytu. W razie potrzeby weksel „in blanco” stanowiący zabezpieczenie spłaty kredytu zostanie opatrzony kontrasygnatą Skarbnika Gminy Gniezno.
11) Oprocentowanie kredytu należy ustalić na podstawie stawki WIBOR dla depozytów 1M powiększonej o marżę Banku, która w całym okresie kredytowania nie może być większa niż w dniu podpisania umowy.
Stawkę referencyjna stanowi WIBOR 1M oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesiecznych, według notowania podawanego w tabeli kursów obowiązującej w PKO BP SA (Tabela Kursów). Wysokość stawki referencyjnej WIBOR 1M ustalana będzie według notowania określonego w Tabeli Kursów obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego. W przypadku, gdy w danym dniu nie ogłoszono Tabeli Kursów z notowaniem stawki WIBOR 1M, stosuje się stawkę WIBOR 1M podana w ostatnio obowiązującej Tabeli Kursów.
12) Do obliczenia ceny oferty wykonawca winien przyjąć kalendarz rzeczywisty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 290549,31 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 290549,31 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 290549,31 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SPÓŁKA AKCYJNA 02-515 WARSZAWA, PUŁAWSKA 15

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5250007738

7.3.3) Ulica: Puławska 15

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-515

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 290549,31 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.