eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Usługa polegająca na organizacji 2 wycieczek dla uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87 we Wrocławiu do Karkonoskiego Parku Narodowego.



Ogłoszenie z dnia 2023-05-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa polegająca na organizacji 2 wycieczek dla uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87 we Wrocławiu do Karkonoskiego Parku Narodowego.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO

1.3.) Oddział zamawiającego: Centrum Kształcenia Zawodowego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931911784

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Strzegomska 49A

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 53-611

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kwolicka@ckz.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ckz.edu.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f8450727-d1e6-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa polegająca na organizacji 2 wycieczek dla uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87 we Wrocławiu do Karkonoskiego Parku Narodowego.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f8450727-d1e6-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00225260

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00011915/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Organizacja usługu turystyki lokalnej (wyjść, wycieczek) w ramach projektu „Aktywni w szkole” – wsparcie w rozwoju kompetencji kluczowych uczennic i uczniów wybanych szkół gminy Wrocław.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

„Aktywni w szkole” – wsparcie w rozwoju kompetencji kluczowych uczennic i uczniów Szkoły Podstawowej nr 3, Szkoły Podstawowej nr 4, Szkoły Podstawowej nr 81 i Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87. Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020,

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00160867

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 3/TP/J/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 121314,10 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 26882,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na kompleksowym zorganizowaniu 2 wycieczek do Karkonoskiego Parku Narodowego dla uczniów/uczennic wraz z opiekunami ze Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87 we Wrocławiu.

2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową organizację 2 wycieczek:
1) wycieczka jednodniowa (zwana dalej „wycieczką I”) łącznie dla 40 osób – w tym dla 30 uczniów (jeden uczeń na wózku inwalidzkim) + 9 opiekunów + 1 asystent osoby z niepełnosprawnością;
2) wycieczka dwudniowa (zwana dalej „wycieczką II”) łącznie dla 39 osób – w tym dla 30 uczniów + 9 opiekunów;

3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować usługę stanowiącą przedmiot zamówienia zgodnie z programem wycieczki wskazanym w ust. 8 swz - w tym poprzez zapewnienie m.in.:

1) TRANSPORTU busem/autobusem dla obu wycieczek (wycieczka I: Wrocław-Szklarska Poręba, Szklarska Poręba-Wrocław; wycieczka II: Wrocław-Szklarska Poręba, Szklarska Poręba-Jelenia Góra, Jelenia Góra-Wrocław oraz dodatkowo transportu w trakcie trwania danej wycieczki – pomiędzy poszczególnymi atrakcjami),
Wykonawca jest zobowiązany dowieźć uczestników wycieczki do zwiedzanych obiektów – w przypadku gdy jest to niemożliwe, w ich pobliże.
UWAGA:
Zamawiający wymaga, by bus/autobus (dla wycieczki I), zapewniony przez Wykonawcę, był dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - wyposażony w podnośnik lub windę dla wózków inwalidzkich. W pojeździe musi być miejsce dla wózka inwalidzkiego zorganizowane w ten sposób, aby osoba z niepełnosprawnością mogła podróżować siedząc na wózku inwalidzkim - ze względu na to, że niepełnoprawność uniemożliwia im zmianę wózka na miejsce w pojeździe.
UWAGA:
Wykonawca zobowiązany jest podstawić bus/autobus w dniu wyjazdu z Wrocławia oraz w dniu powrotu do Wrocławia – dla wycieczki II, na co najmniej 0,5h przed wskazaną, w programie wycieczki, godziną wyjazdu (ust. 8 swz).

1.1. Transport dla uczestników wycieczki ma być zapewniony przy użyciu busów/autobusów, spełniających wymagania określone w art. 57 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 450); sprawnych technicznie, posiadających aktualne ubezpieczenie OC i NW.
1.2. Bus/autobus ma być przystosowany do przewozu młodzieży szkolnej (w tym dla wycieczki I z niepełnosprawnościami ruchowymi), oznaczony na czas przewozu, że wykorzystywany jest do transportu młodzieży szkolnej (w tym dla wycieczki I z niepełnosprawnościami ruchowymi).
1.3. Wykonawca zapewni do prowadzenia autokarów przewożących uczestników wycieczek, wykwalifikowanych kierowców, posiadających stosowne uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi oraz spełniających wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 919, z poźn. zm.).
1.4. W przypadku wystąpienia awarii środka transportu, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt zastępczy środek transportu, spełniający wymagania określone w pkt. 1.1, 1.2, 1.3 oraz w umowie, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych (max. do 2 godzin) - Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.

2) NOCLEGU (1 nocleg) – wyłącznie dla wycieczki II:
a) zakwaterowanie w hotelu lub pensjonacie w pokojach o standardzie hotelowym nie większych niż 3-4 osobowe (osobne łóżka) z oddzielnymi pokojami dla opiekunów;
b) Zamawiający nie dopuszcza kwaterowania w pokojach wyposażonych w łóżka piętrowe, łoża małżeńskie lub kanapy traktowane jako 2 miejsca do spania;
c) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym;
d) cała grupa musi zostać zakwaterowana w jednym budynku.

3) WYŻYWIENIA – dla obu wycieczek:
a) wycieczka I (wycieczka jednodniowa) - obiad: obiady serwowane dwudaniowe składające się z zupy oraz drugiego dania, napoje do obiadu: kawa, herbata, woda, soki 100% pomarańcza, jabłko – w miejscu przystosowanym dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi
b) wycieczka II (wycieczka dwudniowa):
b1) 1. dzień wycieczki:
• obiad: obiady serwowane dwudaniowe składające się z zupy oraz drugiego dania, napoje do obiadu: kawa, herbata, woda, soki 100% pomarańcza, jabłko
• kolacja: pieczywo, masło, wędliny, sery, pomidory, ogórki, Napoje: kawa, herbata, woda, soki 100% - pomarańcza, jabłko
b2) 2. dzień wycieczki:
• śniadanie: w formie stołu szwedzkiego: pieczywo, wędliny, sery, pomidory, ogórki, jajecznica, płatki śniadaniowe, mleko, masło, dżem, miód. Napoje: kawa, herbata, woda, soki 100% - pomarańcza, jabłko
• obiad: obiady serwowane dwudaniowe składające się z zupy oraz drugiego dania, napoje do obiadu: kawa, herbata, woda, soki 100% pomarańcza, jabłko
UWAGA:
Dla kilku uczestników jednej z wycieczek należy zapewnić posiłki zgodne z dietą bezmleczną, bez laktozy, bez glutenu. Kilku uczestników ma również alergie na kukurydzę, grzyby, kapustę.
Rodzaj Diety Ilość osób
bezmleczna 1
bez laktozy 1
bezglutenowa 1
bez kukurydzy 1
bez grzybów 2
bez kapusty 1
Wykonawca ustali z wyznaczonym do kontaktu pracownikiem szkoły, w ramach której wycieczki i dla ilu osób potrzebne będzie zapewnienie posiłków ze specjalnymi wymaganiami żywieniowymi wymienionymi w tabeli powyżej.

UWAGA:
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia posiłków przygotowanych zgodnie z normami bezpieczeństwa i standardami HACCP oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. 2016 poz. 1154). Posiłki będą świeże i przygotowane w dniu ich wydawania.

4) LICENCJONOWANEGO PRZEWODNIKA GÓRSKIEGO (na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego)

5) OPŁAT (bilety wstępu) - zgodnie z programem wskazanym w ust. 8 swz – dla każdej z wycieczek:
a) Wykonawca zapewni bilety wstępu do Karkonoskiego Parku Narodowego dla wszystkich uczestników/uczestniczek obu wycieczek oraz poniesie koszt z tego tytułu;
b) Wykonawca zapewni uczestnikom/uczestniczkom bezpłatny wstęp do obiektów zwiedzanych w czasie danej wycieczki (Karkonoski Park Narodowy, Wodospad Szklarki, Wodospad Kamieńczyk) tj.:
• dla wycieczki I: Karkonoski Park Narodowy, Wodospad Szklarki
• dla wycieczki II: Karkonoski Park Narodowy, Wodospad Szklarki, Wodospad Kamieńczyk
UWAGA: Wykonawca nie może pobierać od uczestników/uczestniczek żadnych opłat.

6) UBEZPIECZENIA:
a) Wykonawca zobowiązany jest posiadać obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w wysokości wynikającej z Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 grudnia 2017 r. w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1357).
b) Wykonawca zapewni ubezpieczenie NNW minimum 5000,00 zł za osobę dla wszystkich uczestników/uczestniczek obu wycieczek na cały czas ich trwania oraz poniesie koszt z tego tytułu;
c) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody na osobie lub mieniu zaistniałe podczas wycieczek – zarówno w czasie transportu jak i podczas pobytu

7) pokrycia wszystkich wymaganych kosztów w zakresie opłat drogowych i parkingowych.


4. Wycieczki, objęte przedmiotem zamówienia, muszą zostać zorganizowane w odrębnych terminach – Zamawiający nie dopuszcza łączenia obu wycieczek w jednym, tym samym terminie.

5. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wynagrodzenia za pracę opiekunów i asystenta zapewnianych przez Zamawiającego, biorących udział w wycieczkach.

6. Wykonawca, w terminie 7 dni od daty podpisania umowy, jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu dla każdej wycieczki (ze wskazaniem proponowanej daty danej wycieczki oraz dodatkowo dla wycieczki II z propozycją lokalizacji dla noclegu).

7. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia osoby pełniącej funkcję koordynatora dla każdej z wycieczek, która weźmie bezpośredni udział w organizowaniu danej wycieczki i jej koordynowaniu w celu jej sprawnego i zgodnego z programem przebiegu (będzie w tym celu w stałym kontakcie z osobą wyznaczoną przez Zamawiającego).

8. Wycieczki zostaną zorganizowane zgodnie z przedstawionym poniżej programem wycieczki:

WYCIECZKA I:
I dzień
• podstawienie busa/autobusu pod Szkołę Podstawową Specjalną nr 87, z/s: ul. Parkowa 27, 51-616 Wrocław – godz. 7.30
• Wyjazd spod Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87 we Wrocławiu – godz. 8:00
• Przyjazd do Szklarskiej Poręby
• Wycieczka górska szlakami dostosowanymi do osoby na wózku inwalidzkim - Wodospad Szklarki
• Obiad (miejsce przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi)
• Zwiedzanie miasta – z uwzględnieniem trasy dla osoby na wózku inwalidzkim
• Powrót pod Szkołę Podstawową Specjalną nr 87 we Wrocławiu - przed godz. 19:00
WYCIECZKA II:
I dzień
• podstawienie busa/autobusu pod Szkołę Podstawową Specjalnej nr 87, z/s: ul. Parkowa 27, 51-616 Wrocław – godz. 7.30
• Wyjazd z pod Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87 we Wrocławiu – godz. 8:00
• Przyjazd do Szklarskiej Poręby
• Wycieczka górska - Wodospad Szklarki
• Obiad
• Zwiedzanie Szklarskiej Poręby
• Zakwaterowanie
• Kolacja
II dzień
• Śniadanie
• Wykwaterowanie
• Wycieczka górska - Wodospad Kamieńczyka
• Przejazd do Jeleniej Góry
• Zwiedzanie Miasta Jelenia Góra
• Obiad
• Powrót pod Szkołę Podstawową Specjalną nr 87 we Wrocławiu - przed godz. 19:00.

4.5.3.) Główny kod CPV: 63511000-4 - Organizacja wycieczek

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą

55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków

55110000-4 - Hotelarskie usługi noclegowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne
W przedmiotowym postępowaniu, w dniu 21 kwietnia 2023r., w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty Wykonawcy, tj. INVENTUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z/s: ul. Henryka Siemiradzkiego 11A lokal 2, 33-300 Nowy Sącz (kwota brutto: 15 886,00 zł brutto).
W konsekwencji dokonanego wyboru, ustalono termin zawarcia umowy na dzień 27.04.2023r. i przekazano Wykonawcy wypełnioną umowę do podpisu (w dniu 27.04.2023r. w postaci papierowej na adres siedziby firmy i dodatkowo, w dniu 09.05.2023r., w dokumencie „pdf” – za pomocą platformy e-zamówienia).

Do dnia 15.05.2023r. Zamawiający nie otrzymał od Wykonawcy podpisanej umowy, natomiast otrzymał pisemny wniosek Wykonawcy o rozpatrzenie przez Zamawiającego możliwości zwiększenia wynagrodzenia umownego Wykonawcy wskazanego w ofercie o 1500 zł.
Jako podstawę prawną dla zwiększenia wynagrodzenia, Wykonawca wskazał zapis § 9 ust. 2 projektu umowy, tj. zwiększenie wynagrodzenia na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy Pzp. Uzasadnieniem wniosku było wskazanie, że organizacja wycieczki dwudniowej przypada na wysoki sezon, wobec czego Wykonawca nie jest w stanie zmieścić się w cenie zaproponowanej w złożonej ofercie.
Zamawiający w odpowiedzi poinformował Wykonawcę (pismem z dnia 16.05.2023r.), że nie widzi żadnych podstaw do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, bowiem zgodnie ze stanowiskiem Urzędu Zamówień Publicznych, zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego w postaci zmiany wynagrodzenia wykonawcy na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy Pzp, jest dopuszczalna jedynie w sytuacji, gdy pociąga za sobą zmianę wartości umowy wynikającą na przykład ze zwiększenia lub zmniejszenia zakresu zamówienia. Niedopuszczalnym jest natomiast zastosowanie przywołanego przepisu w okolicznościach, gdy zmiana umowy polegałaby tylko na podwyższeniu wynagrodzenia wykonawcy, które miałoby na celu wyłącznie zmianę ceny realizacji świadczenia.
Wykonawca, w dniu 19.05.2023r., poinformował pisemnie Zamawiającego, że odstępuje od podpisania umowy dla przedmiotowego zamówienia.

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 7 w związku z art. 263 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać ofertę najkorzystniejszą albo unieważnić postępowanie.
W przedmiotowym postępowaniu, wobec odrzucenia oferty Wykonawcy Sun&More Sp. z o.o., nie pozostała żadna ważna oferta.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 15886,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 15886 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.