eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Daszyna › Rozwój Turystyki i Kultury oparte o dziedzictwo Gminy Daszyna



Ogłoszenie z dnia 2022-06-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rozwój Turystyki i Kultury oparte o dziedzictwo Gminy Daszyna

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA DASZYNA

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015885

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: 34A

1.4.2.) Miejscowość: Daszyna

1.4.3.) Kod pocztowy: 99-107

1.4.4.) Województwo: łódzkie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.4.7.) Numer telefonu: 24 357 10 00

1.4.8.) Numer faksu: 24 389 04 00

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminadaszyna.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.daszyna.4bip.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00221681

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-06-23

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00203653/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

2.9. Numer planu postępowań w BZP

Przed zmianą:
2022/BZP 00065554/03/P

Po zmianie:
2022/BZP 00065554/04/P

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
„Przebudowa Obiektu Instytucji Kultury w Daszynie”
Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji projektowej i robót budowlanych – zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, zwanym dalej PFU, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ i polegających na wykonaniu dokumentacji projektowej (zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę) oraz realizacji robót budowlanych. W ramach niniejszego zamówienia należy sporządzić wszelkie opracowania jakie mogą okazać się niezbędne dla zaprojektowania, budowy i użytkowania przedmiotu zamówienia. Wszelkie opracowania należy przygotować w ilości egzemplarzy umożliwiającej pozyskanie wszystkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń plus dodatkowo zawsze 2 egzemplarze dla Zamawiającego.
a) Dokumentacja projektowa.
W ramach części dokumentacyjnej należy:
- opracować mapy sytuacyjno-wysokościowe do celów projektowych;
- opracować projekty budowlane we wszystkich niezbędnych branżach wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami, w tym z gestorami sieci, z którymi inwestycja wchodzi w ewentualne kolizje, opiniami, ekspertyzami, w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych oraz pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania;
- pozyskać wymagane przepisami warunki techniczne usunięcia ewentualnych kolizji;
- przy opracowaniu projektu budowlanego należy spełnić wszystkie wymagania zawarte w obowiązującej ustawie Prawo budowlane oraz obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2021 r., poz. 2454);
- opracować projekty wykonawcze zawierające szczegółowe rozwiązania techniczne umożliwiające prawidłowe wykonanie zamówienia;
- opracować specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2021 r., poz. 2454);
- opracować plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu bezpieczeństwa i ochrony zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi;
- opracować wniosek o udzielenie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych dla inwestycji;
- opracować przedmiar robót;
- przygotować wszelkie dokumenty niezbędne do pozyskania pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania, w tym inwentaryzacji i dokumentacji powykonawczej.
Wymagania stawiane dokumentacji projektowej oraz wytyczne projektowe zgodnie z SWZ.
b) Roboty budowlane.
W ramach części wykonawczej należy wykonać roboty budowlane (w tym zakup i montaż wszystkich niezbędnych materiałów i urządzeń) w obiekcie Instytucji Kultury Daszyna 33 polegające na robotach budowlanych wewnętrznych i zewnętrznych, w tym przystosowanie dla osób niepełnosprawnych, instalacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również:
- wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych
- wykonanie wszelkich prób, pomiarów i badań oraz rozruchu technologicznego, których pozytywny wynik warunkować będzie odbiór robót przez Zamawiającego.
Przy opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu projektu należy spełnić wymagania obowiązujących przepisów i norm. Poszczególne materiały i urządzenia powinny spełniać wymagania stosownych norm, potwierdzone oznaczeniem CE lub inne dopuszczenia na rynek Polski, określonych w przepisach określających wymagania certyfikacji.
Wszystkie oferowane urządzenia powinny być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż 10 miesięcy przed datą dostarczenia na budowę.
Wszystkie wykorzystane do budowy urządzenia i materiały powinny być dobrane w oparciu o rozwiązania techniczne pozwalające na osiągnięcie wysokiej sprawności urządzeń przy możliwie niskich kosztach eksploatacji.
Wytyczne wykonawcze.
I. Roboty przygotowawcze:
- wykonanie ogrodzenia i oznakowania placu budowy
- obsługa geodezyjna
II. Roboty budowlano-montażowe:
- wykonanie robót budowlanych zewnętrznych i wewnętrznych, w tym min. roboty
rozbiórkowe, murarskie, tynkarskie, posadzkowe, okładziny ścian, wykończeniowe (szczegółowy zakres robót wykończeniowych określony zostanie w projektach wykonawczych, gdyż są one ściśle powiązane z dobranymi materiałami, roboty wykończeniowe wymagają precyzji wykonania i dużej dbałości o szczegóły wykonania);
- wykonanie robót budowlanych instalacji sanitarnych – kanalizacji, wody ziemnej i ciepłej oraz instalacji c.o., w tym dostawa i montaż materiałów i urządzeń technologicznych;
- wykonanie robót budowlanych instalacji elektrycznych – oświetleniowych, gniazd wtykowych, alarmowej, rozdzielnic elektrycznych;
- przebudowa zewnętrznych instalacji sanitarnych
III. Roboty towarzyszące:
- naprawa uszkodzeń powstałych w trakcie realizacji robót,
- prace porządkowe na placu budowy, w tym usunięcie tymczasowych obiektów np.
kontenerów oraz tymczasowej infrastruktury np. zasilania energetycznego
- wykonanie uporządkowania/zagospodarowania terenu po przeprowadzonych robotach
ziemnych, w tym m.in. trawników, nawierzchni dróg itp.
Zakres rzeczowy i asortymentowy robót określa Program Funkcjonalno-Użytkowy – zwany PFU stanowiący załącznik do SIWZ.
Klasyfikacja ważności dokumentów:
Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności między dokumentami przetargowymi, to Zamawiający udzieli w tym zakresie niezbędnych szczegółowych wyjaśnień lub wyda Wykonawcy niezbędne polecenia, przy czym w przypadku rozbieżności miedzy SIWZ a ustawą lub PFU – pierwszeństwo mają zapisy odpowiednio ustawy i PFU.
c) Wymagania stawiane Wykonawcy zgodnie z SWZ.

Po zmianie:
„Przebudowa Obiektu Instytucji Kultury w Daszynie”
Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji projektowej i robót budowlanych – zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, zwanym dalej PFU, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ i polegających na wykonaniu dokumentacji projektowej (zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę) oraz realizacji robót budowlanych. W ramach niniejszego zamówienia należy sporządzić wszelkie opracowania jakie mogą okazać się niezbędne dla zaprojektowania, budowy i użytkowania przedmiotu zamówienia. Wszelkie opracowania należy przygotować w ilości egzemplarzy umożliwiającej pozyskanie wszystkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń plus dodatkowo zawsze 2 egzemplarze dla Zamawiającego.
a) Dokumentacja projektowa.
W ramach części dokumentacyjnej należy:
- opracować mapy sytuacyjno-wysokościowe do celów projektowych;
- opracować projekty budowlane we wszystkich niezbędnych branżach wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami, w tym z gestorami sieci, z którymi inwestycja wchodzi w ewentualne kolizje, opiniami, ekspertyzami, w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych oraz pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania;
- pozyskać wymagane przepisami warunki techniczne usunięcia ewentualnych kolizji;
- przy opracowaniu projektu budowlanego należy spełnić wszystkie wymagania zawarte w obowiązującej ustawie Prawo budowlane oraz obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2021 r., poz. 2454);
- opracować projekty wykonawcze zawierające szczegółowe rozwiązania techniczne umożliwiające prawidłowe wykonanie zamówienia;
- opracować specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2021 r., poz. 2454);
- opracować plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu bezpieczeństwa i ochrony zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi;
- opracować wniosek o udzielenie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych dla inwestycji;
- opracować przedmiar robót;
- przygotować wszelkie dokumenty niezbędne do pozyskania pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania, w tym inwentaryzacji i dokumentacji powykonawczej.
Wymagania stawiane dokumentacji projektowej oraz wytyczne projektowe zgodnie z SWZ.
b) Roboty budowlane.
W ramach części wykonawczej należy wykonać roboty budowlane (w tym zakup i montaż wszystkich niezbędnych materiałów i urządzeń) w obiekcie Instytucji Kultury Daszyna 33 polegające na robotach budowlanych wewnętrznych i zewnętrznych, w tym przystosowanie dla osób niepełnosprawnych (winda), instalacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również:
- wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych
- wykonanie wszelkich prób, pomiarów i badań oraz rozruchu technologicznego, których pozytywny wynik warunkować będzie odbiór robót przez Zamawiającego.
Przy opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu projektu należy spełnić wymagania obowiązujących przepisów i norm. Poszczególne materiały i urządzenia powinny spełniać wymagania stosownych norm, potwierdzone oznaczeniem CE lub inne dopuszczenia na rynek Polski, określonych w przepisach określających wymagania certyfikacji.
Wszystkie oferowane urządzenia powinny być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż 10 miesięcy przed datą dostarczenia na budowę.
Wszystkie wykorzystane do budowy urządzenia i materiały powinny być dobrane w oparciu o rozwiązania techniczne pozwalające na osiągnięcie wysokiej sprawności urządzeń przy możliwie niskich kosztach eksploatacji.
Wytyczne wykonawcze.
I. Roboty przygotowawcze:
- wykonanie ogrodzenia i oznakowania placu budowy
- obsługa geodezyjna
II. Roboty budowlano-montażowe:
- wykonanie robót budowlanych zewnętrznych i wewnętrznych, w tym min. roboty
rozbiórkowe, murarskie, tynkarskie, posadzkowe, okładziny ścian, wykończeniowe (szczegółowy zakres robót wykończeniowych określony zostanie w projektach wykonawczych, gdyż są one ściśle powiązane z dobranymi materiałami, roboty wykończeniowe wymagają precyzji wykonania i dużej dbałości o szczegóły wykonania);
- wykonanie robót budowlanych instalacji sanitarnych – kanalizacji, wody ziemnej i ciepłej oraz instalacji c.o., w tym dostawa i montaż materiałów i urządzeń technologicznych;
- wykonanie robót budowlanych instalacji elektrycznych – oświetleniowych, gniazd wtykowych, alarmowej, rozdzielnic elektrycznych;
- przebudowa zewnętrznych instalacji sanitarnych
III. Roboty towarzyszące:
- naprawa uszkodzeń powstałych w trakcie realizacji robót,
- prace porządkowe na placu budowy, w tym usunięcie tymczasowych obiektów np.
kontenerów oraz tymczasowej infrastruktury np. zasilania energetycznego
- wykonanie uporządkowania/zagospodarowania terenu po przeprowadzonych robotach
ziemnych, w tym m.in. trawników, nawierzchni dróg itp.
Zakres rzeczowy i asortymentowy robót określa Program Funkcjonalno-Użytkowy – zwany PFU stanowiący załącznik do SIWZ.
Klasyfikacja ważności dokumentów:
Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności między dokumentami przetargowymi, to Zamawiający udzieli w tym zakresie niezbędnych szczegółowych wyjaśnień lub wyda Wykonawcy niezbędne polecenia, przy czym w przypadku rozbieżności miedzy SIWZ a ustawą lub PFU – pierwszeństwo mają zapisy odpowiednio ustawy i PFU.
c) wyposażenie obiektu Daszyna 33 zgodnie z pkt 1.część I c) SWZ.
d) Wymagania stawiane Wykonawcy zgodnie z SWZ.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.7. Dodatkowy kod CPV (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne,Przygotowanie terenu pod budowę,Roboty budowlane w zakresie konstrukcji,Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty,Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych,Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne,Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,Roboty instalacyjne elektryczne

Po zmianie:
Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne,Przygotowanie terenu pod budowę,Roboty budowlane w zakresie konstrukcji,Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty,Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych,Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne,Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,Roboty instalacyjne elektryczne,Różne meble i wyposażenie

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
„Przystosowanie budynku Mazew 43 do pełnienia funkcji turystycznych”
a) Roboty budowlane.
Wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonego projektu budowlanego remontu budynku Mazew 11 do pełnienia funkcji turystycznych. Zakres przewidywanych robót obejmuje roboty ujęte we w/w opracowaniu projektowym, polegających w szczególności na:
- wzmocnienie fundamentów - minowanie i wykonanie opaski spinającej budynek
- wymurowanie nowych ścian nośnych wewnętrznych oraz ścianek działowych
- wymiana stropu nad parterem
- zmiana konstrukcji dachu na budynku wraz z dociepleniem wełną mineralna gr. 20cm, pokrycie dachu – dachówka ceramiczna – karpiówka
- wykonanie nowych obróbek blacharskich oraz rur spustowych
- docieplenie ścian zewnętrznych styropianem gr. 14cm, oraz obłożenie ścian elementami drewnianymi imitującymi stary styl budynku
- wymiana drzwi na nowe o szerokości min. 90cm w świetle – drzwi drewniane; wykonanie drzwi wewnętrznych - - wymiana stolarki okiennej – okna drewniane
- wykonanie kominów ponad dachem – kominy z cegły ceramicznej pełnej otynkowane
- wykonanie opaski wokół budynku
ZAGOSPODAROWANIE TERENU
W ramach przystosowania budynku do pełnienia funkcji turystycznych zaplanowano wykonanie zagospodarowania terenu wokół budynku poprzez:
- wykonanie zagospodarowania terenu – ścieżki, alejki, utwardzenie terenu
- montaż elementów małej architektury – ławeczki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, grill betonowy, altanka
- wydzielenie miejsca na ognisko, palenisko ogniska
- wykonanie ogrodzenia wyłącznie terenu objętego wnioskowanym projektem
- wykonanie rekultywacji terenu zasianie trawy oraz nasadzenia drzew/krzewów w ilości 50 szt. różnego gatunku
- oznakowanie obiektu jako miejsca informacji turystycznej – tabliczka
- wjazd na teren działki

Zamawiający wymaga ponadto:
- opracowania ewentualnych projektów i ponoszenia kosztów zajęcia pasa drogowego
- opracowania projektów organizacji budowy i technologii wykonania robót
- opracowanie wszelkich dokumentów niezbędnych do pozyskania pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania, w tym inwentaryzacji i dokumentacji powykonawczej zawierającej wszelkie świadectwa dopuszczenia i pochodzenia, atesty itp.
- pozyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu/ zgłoszenie obiektu do użytkowania (w
przypadku zaistnienia takiego wymogu),
- opracowania, w uzgodnieniu z Zamawiającym, harmonogramu finansowo – rzeczowego
realizacji robót budowlanych; uwzględniającego i zgodnego z wymaganiami instytucji współfinansujących inwestycję.

Należy współpracować z organami administracyjnymi w celu uzyskania stosownych decyzji, a w szczególności uczestniczyć w konsultacjach społecznych, udzielać wyjaśnień na żądanie organu, przedkładać wnioski i dokumenty bezzwłocznie w stosunku do obowiązujących terminów.
Wykaz dokumentów zawarty powyżej nie ogranicza obowiązku przygotowania innych Dokumentów Wykonawcy niezbędnych dla wykonania robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia.

Każdy ww. komplet dokumentów należy dostarczyć Zamawiającemu również w wersji cyfrowej edytowalnej oraz w formacie plików pdf.
Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie Dokumentów Wykonawcy objętych powyższym wykazem i innych dokumentów niezbędnych dla wykonania przedmiotu zamówienia, zawierające koszty uzyskania wymaganych uzgodnień oraz stanowisk, postanowień i decyzji administracyjnych związanych z realizacją i przekazaniem do użytkowania jest ujęte w ramach umowy z Wykonawcą.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również:
- wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych
- wykonanie wszelkich prób, pomiarów i badań, których pozytywny wynik warunkować będzie odbiór robót przez Zamawiającego.
Poszczególne materiały i urządzenia powinny spełniać wymagania stosownych norm, potwierdzone oznaczeniem CE lub inne dopuszczenia na rynek Polski, określonych w przepisach określających wymagania certyfikacji. Wszystkie wykorzystane do budowy materiały powinny być dobrane w oparciu o rozwiązania techniczne pozwalające na osiągnięcie wysokiej sprawności urządzeń przy możliwie niskich kosztach eksploatacji.
Zakres rzeczowy i asortymentowy robót określa dokumentacja projektowa, STWiOR, kosztorysy nakładcze stanowiące załącznik do SWZ.
Klasyfikacja ważności dokumentów:
Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności między dokumentami przetargowymi, to Zamawiający udzieli w tym zakresie niezbędnych szczegółowych wyjaśnień lub wyda Wykonawcy niezbędne polecenia, przy czym w przypadku rozbieżności miedzy SWZ a ustawą lub dokumentacją projektową – pierwszeństwo mają zapisy odpowiednio ustawy i dokumentacji projektowej.

b) Wymagania stawiane Wykonawcy.
– w przypadku wystąpienia konieczności zajęcia pasa drogowego należy opracować, uzyskać akceptację Zamawiającego, uzgodnić z odpowiednimi władzami i zrealizować projekty organizacji ruchu na czas wykonywania robót, z uwzględnieniem możliwości dojazdu do poszczególnych posesji;
– roboty budowlane należy prowadzić w sposób zachowujący dostęp do terenów przyległych, a w tym do każdej działki sąsiadującej z projektowaną inwestycją; ewentualne zamknięcie ruchu na drogach samorządowych dopuszcza się w przypadku otrzymania zgody od odpowiedzialnego zarządcy drogi;
- wybudowane obiekty, wszędzie tam gdzie to będzie możliwe dostępne będą dla osób niepełnosprawnych ruchowo;
– w przypadku wystąpienia kolizji z istniejącą infrastrukturą sieciową należy wykonać jej przebudowę lub zabezpieczenie;

W ramach zaakceptowanej kwoty umowy z Wykonawcą należy uwzględnić koszty związane z:
– zawarciem umów na czasowe korzystanie z nieruchomości w przypadku potrzeby np. urządzenia tymczasowych objazdów, czy pozyskania terenów niezbędnych Wykonawcy do przeprowadzenia prac;
– zajęciem nieruchomości objętych pozwoleniem na wykonanie robót/zgłoszeniem robót budowlanych w zakresie ewentualnej przebudowy infrastruktury technicznej, w tym oznaczeniem w terenie, określeniem powierzchni, inwentaryzacją, powiadomieniem właścicieli oraz spisaniem protokołów o rozpoczęciu i zakończeniu zajęć;
– wypłatą odszkodowań z tytułu czasowego zajęcia nieruchomości, w wysokości uzgodnionej przez Wykonawcę z właścicielami nieruchomości lub ustalonej przez właściwe organy administracji publicznej (wraz kosztami ustalenia wysokości odszkodowania);
– uzyskaniem i realizacją obowiązków wynikających z uzgodnień dotyczących ewentualnych wyłączeń /włączeń u odpowiednich gestorów sieci
– koniecznością uzgodnienia z właściwymi organami terminu/ów ewentualnej wycinki oraz uprzątnięcia drzew i krzewów z zarządzanych przez gminę nieruchomości, dokonaniem wycinki drzew i usunięciem karpin po dokonanych wycinkach; zabezpieczeniem przed uszkodzeniami drzew na Placu Budowy i w sąsiedztwie Placu Budowy
– usunięciem, odwiezieniem urobku z obszaru robót ziemnych oraz przechowywaniem go w celu wykorzystania w końcowym etapie budowy (nadmiar ziemi należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami);
– zapewnieniem nadzoru archeologicznego w trakcie przygotowania terenu i w czasie prowadzenia robót wraz z dokonaniem wszelkich działań wynikających z nadzoru;
Zaplecze budowy powinno zostać zorganizowane na nieużytkach, terenach z zabudową usługową, przemysłową, magazynową, bez skupisk zieleni wysokiej; na terenie, do którego Wykonawca będzie posiadał tytuł prawny w postaci np. pisemnej zgody właściciela lub użytkownika wieczystego. Wykonawca ma ponadto obowiązek zapewnienia w rejonie aktualnie prowadzonych robót oraz na terenie zaplecza budowy przenośnych toalet oraz kontenerów na odpadki.
W ramach przygotowania i użytkowania zaplecza budowy należy podejmować wszelkie niezbędne działania w celu przestrzegania przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na Placu Budowy oraz na terenach przyległych, w tym unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób trzecich, własności społecznej itp., wynikających ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych podczas lub w następstwie wykonywania robót. Szczególną uwagę należy zwrócić na:
- lokalizację zaplecza budowy oraz dróg dojazdowych, mając na względzie porządkowanie terenu po zakończeniu inwestycji;
- przy wyjazdach z budowy na drogę asfaltową, należy zapewnić stanowiska do czyszczenia kół pojazdów.
- zachowanie środków ostrożności wraz z zabezpieczeniem terenu przed pożarem, zanieczyszczeniem powietrza i wody;
– gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach
Podczas wykonywania budowy, teren na którym prowadzone są roboty budowlane musi być wydzielony, oznaczony i zabezpieczony przed dostępem osób trzecich. W wypadku wystąpienia kolizji wykopów z ciągami pieszymi, należy na czas prowadzenia robót ustawić pomosty gwarantujące bezpieczny ruch pieszych. W przypadku przejść pod drogami, należy na czas prowadzenia prac zapewnić użytkownikom dróg niezbędne objazdy, a w razie braku takich możliwości, nad wykopami należy ustawić pomosty umożliwiające przejazd pojazdów osobowych.
Wykonawca jest zobowiązany wykonać roboty zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i poleceniami inspektora nadzoru oraz zapewnić wysoką, ponad standardową jakość robót.

Po zmianie:
„Przystosowanie budynku Mazew 43 do pełnienia funkcji turystycznych i wyposażenie budynku Daszyna 40”
a) Roboty budowlane.
Wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonego projektu budowlanego remontu budynku Mazew 11 do pełnienia funkcji turystycznych. Zakres przewidywanych robót obejmuje roboty ujęte we w/w opracowaniu projektowym, polegających w szczególności na:
- roboty rozbiórkowe istniejącego budynku
- wzmocnienie fundamentów - minowanie i wykonanie opaski spinającej budynek
- wymurowanie nowych ścian nośnych wewnętrznych oraz ścianek działowych
- wymiana stropu nad parterem
- wykonanie posadzek
- zmiana konstrukcji dachu na budynku wraz z dociepleniem wełną mineralna gr. 20cm, pokrycie dachu – dachówka ceramiczna – karpiówka
- wykonanie nowych obróbek blacharskich oraz rur spustowych
- docieplenie ścian zewnętrznych styropianem gr. 14cm, oraz obłożenie ścian elementami drewnianymi imitującymi stary styl budynku
- wymiana drzwi na nowe o szerokości min. 90cm w świetle – drzwi drewniane; wykonanie drzwi wewnętrznych - - wymiana stolarki okiennej – okna drewniane
- wykonanie kominów ponad dachem – kominy z cegły ceramicznej pełnej otynkowane
- wykonanie opaski wokół budynku
- roboty wykończeniowe-okładziny ścian, podłóg
- instalacje sanitarne i elektryczne
ZAGOSPODAROWANIE TERENU
W ramach przystosowania budynku do pełnienia funkcji turystycznych zaplanowano wykonanie zagospodarowania terenu wokół budynku poprzez:
- wykonanie zagospodarowania terenu – ścieżki, alejki, utwardzenie terenu
- montaż elementów małej architektury – ławeczki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, grill betonowy, altanka
- wydzielenie miejsca na ognisko, palenisko ogniska
- wykonanie ogrodzenia wyłącznie terenu objętego wnioskowanym projektem
- wykonanie rekultywacji terenu zasianie trawy oraz nasadzenia drzew/krzewów w ilości 50 szt. różnego gatunku
- oznakowanie obiektu jako miejsca informacji turystycznej – tabliczka
- wjazd na teren działki
b) wyposażenie obiektu Daszyna 43 zgodnie z pkt 1część II.b) SWZ
c) wyposażenie obiektu Daszyna 43 zgodnie z pkt 1część II.c) SWZ
Zamawiający wymaga ponadto:
- opracowania ewentualnych projektów i ponoszenia kosztów zajęcia pasa drogowego
- opracowania projektów organizacji budowy i technologii wykonania robót
- opracowanie wszelkich dokumentów niezbędnych do pozyskania pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania, w tym inwentaryzacji i dokumentacji powykonawczej zawierającej wszelkie świadectwa dopuszczenia i pochodzenia, atesty itp.
- pozyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu/ zgłoszenie obiektu do użytkowania (w
przypadku zaistnienia takiego wymogu),
- opracowania, w uzgodnieniu z Zamawiającym, harmonogramu finansowo – rzeczowego
realizacji robót budowlanych; uwzględniającego i zgodnego z wymaganiami instytucji współfinansujących inwestycję.

Należy współpracować z organami administracyjnymi w celu uzyskania stosownych decyzji, a w szczególności uczestniczyć w konsultacjach społecznych, udzielać wyjaśnień na żądanie organu, przedkładać wnioski i dokumenty bezzwłocznie w stosunku do obowiązujących terminów.
Wykaz dokumentów zawarty powyżej nie ogranicza obowiązku przygotowania innych Dokumentów Wykonawcy niezbędnych dla wykonania robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia.

Każdy ww. komplet dokumentów należy dostarczyć Zamawiającemu również w wersji cyfrowej edytowalnej oraz w formacie plików pdf.
Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie Dokumentów Wykonawcy objętych powyższym wykazem i innych dokumentów niezbędnych dla wykonania przedmiotu zamówienia, zawierające koszty uzyskania wymaganych uzgodnień oraz stanowisk, postanowień i decyzji administracyjnych związanych z realizacją i przekazaniem do użytkowania jest ujęte w ramach umowy z Wykonawcą.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również:
- wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych
- wykonanie wszelkich prób, pomiarów i badań, których pozytywny wynik warunkować będzie odbiór robót przez Zamawiającego.
Poszczególne materiały i urządzenia powinny spełniać wymagania stosownych norm, potwierdzone oznaczeniem CE lub inne dopuszczenia na rynek Polski, określonych w przepisach określających wymagania certyfikacji. Wszystkie wykorzystane do budowy materiały powinny być dobrane w oparciu o rozwiązania techniczne pozwalające na osiągnięcie wysokiej sprawności urządzeń przy możliwie niskich kosztach eksploatacji.
Zakres rzeczowy i asortymentowy robót określa dokumentacja projektowa, STWiOR, kosztorysy nakładcze stanowiące załącznik do SWZ.
Klasyfikacja ważności dokumentów:
Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności między dokumentami przetargowymi, to Zamawiający udzieli w tym zakresie niezbędnych szczegółowych wyjaśnień lub wyda Wykonawcy niezbędne polecenia, przy czym w przypadku rozbieżności miedzy SWZ a ustawą lub dokumentacją projektową – pierwszeństwo mają zapisy odpowiednio ustawy i dokumentacji projektowej.

b) Wymagania stawiane Wykonawcy.
– w przypadku wystąpienia konieczności zajęcia pasa drogowego należy opracować, uzyskać akceptację Zamawiającego, uzgodnić z odpowiednimi władzami i zrealizować projekty organizacji ruchu na czas wykonywania robót, z uwzględnieniem możliwości dojazdu do poszczególnych posesji;
– roboty budowlane należy prowadzić w sposób zachowujący dostęp do terenów przyległych, a w tym do każdej działki sąsiadującej z projektowaną inwestycją; ewentualne zamknięcie ruchu na drogach samorządowych dopuszcza się w przypadku otrzymania zgody od odpowiedzialnego zarządcy drogi;
- wybudowane obiekty, wszędzie tam gdzie to będzie możliwe dostępne będą dla osób niepełnosprawnych ruchowo;
– w przypadku wystąpienia kolizji z istniejącą infrastrukturą sieciową należy wykonać jej przebudowę lub zabezpieczenie;

W ramach zaakceptowanej kwoty umowy z Wykonawcą należy uwzględnić koszty związane z:
– zawarciem umów na czasowe korzystanie z nieruchomości w przypadku potrzeby np. urządzenia tymczasowych objazdów, czy pozyskania terenów niezbędnych Wykonawcy do przeprowadzenia prac;
– zajęciem nieruchomości objętych pozwoleniem na wykonanie robót/zgłoszeniem robót budowlanych w zakresie ewentualnej przebudowy infrastruktury technicznej, w tym oznaczeniem w terenie, określeniem powierzchni, inwentaryzacją, powiadomieniem właścicieli oraz spisaniem protokołów o rozpoczęciu i zakończeniu zajęć;
– wypłatą odszkodowań z tytułu czasowego zajęcia nieruchomości, w wysokości uzgodnionej przez Wykonawcę z właścicielami nieruchomości lub ustalonej przez właściwe organy administracji publicznej (wraz kosztami ustalenia wysokości odszkodowania);
– uzyskaniem i realizacją obowiązków wynikających z uzgodnień dotyczących ewentualnych wyłączeń /włączeń u odpowiednich gestorów sieci
– koniecznością uzgodnienia z właściwymi organami terminu/ów ewentualnej wycinki oraz uprzątnięcia drzew i krzewów z zarządzanych przez gminę nieruchomości, dokonaniem wycinki drzew i usunięciem karpin po dokonanych wycinkach; zabezpieczeniem przed uszkodzeniami drzew na Placu Budowy i w sąsiedztwie Placu Budowy
– usunięciem, odwiezieniem urobku z obszaru robót ziemnych oraz przechowywaniem go w celu wykorzystania w końcowym etapie budowy (nadmiar ziemi należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami);
– zapewnieniem nadzoru archeologicznego w trakcie przygotowania terenu i w czasie prowadzenia robót wraz z dokonaniem wszelkich działań wynikających z nadzoru;
Zaplecze budowy powinno zostać zorganizowane na nieużytkach, terenach z zabudową usługową, przemysłową, magazynową, bez skupisk zieleni wysokiej; na terenie, do którego Wykonawca będzie posiadał tytuł prawny w postaci np. pisemnej zgody właściciela lub użytkownika wieczystego. Wykonawca ma ponadto obowiązek zapewnienia w rejonie aktualnie prowadzonych robót oraz na terenie zaplecza budowy przenośnych toalet oraz kontenerów na odpadki.
W ramach przygotowania i użytkowania zaplecza budowy należy podejmować wszelkie niezbędne działania w celu przestrzegania przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na Placu Budowy oraz na terenach przyległych, w tym unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób trzecich, własności społecznej itp., wynikających ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych podczas lub w następstwie wykonywania robót. Szczególną uwagę należy zwrócić na:
- lokalizację zaplecza budowy oraz dróg dojazdowych, mając na względzie porządkowanie terenu po zakończeniu inwestycji;
- przy wyjazdach z budowy na drogę asfaltową, należy zapewnić stanowiska do czyszczenia kół pojazdów.
- zachowanie środków ostrożności wraz z zabezpieczeniem terenu przed pożarem, zanieczyszczeniem powietrza i wody;
– gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach
Podczas wykonywania budowy, teren na którym prowadzone są roboty budowlane musi być wydzielony, oznaczony i zabezpieczony przed dostępem osób trzecich. W wypadku wystąpienia kolizji wykopów z ciągami pieszymi, należy na czas prowadzenia robót ustawić pomosty gwarantujące bezpieczny ruch pieszych. W przypadku przejść pod drogami, należy na czas prowadzenia prac zapewnić użytkownikom dróg niezbędne objazdy, a w razie braku takich możliwości, nad wykopami należy ustawić pomosty umożliwiające przejazd pojazdów osobowych.
Wykonawca jest zobowiązany wykonać roboty zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i poleceniami inspektora nadzoru oraz zapewnić wysoką, ponad standardową jakość robót.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.7. Dodatkowy kod CPV (Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
Przygotowanie terenu pod budowę,Roboty budowlane w zakresie konstrukcji,Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty,Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych,Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne,Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,Roboty instalacyjne elektryczne

Po zmianie:
Przygotowanie terenu pod budowę,Roboty budowlane w zakresie konstrukcji,Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty,Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych,Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne,Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,Roboty instalacyjne elektryczne,Różne meble i wyposażenie

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-06-30 10:00

Po zmianie:
2022-07-08 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-06-30 12:00

Po zmianie:
2022-07-08 12:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2022-07-29

Po zmianie:
2022-08-06

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.