eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ziębice › BUDOWA DWÓCH KORTÓW TENISOWYCH O NAWIERZCHNI TWARDEJ PRZY UL. SPORTOWEJ W ZIĘBICACH



Ogłoszenie z dnia 2023-05-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
BUDOWA DWÓCH KORTÓW TENISOWYCH O NAWIERZCHNI TWARDEJ PRZY UL. SPORTOWEJ W ZIĘBICACH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ziębice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718478

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 10

1.5.2.) Miejscowość: Ziębice

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 74 8 163 851

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ziebice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-11b4a7e5-d444-11ed-9355-06954b8c6cb9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA DWÓCH KORTÓW TENISOWYCH O NAWIERZCHNI TWARDEJ PRZY UL. SPORTOWEJ W ZIĘBICACH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-11b4a7e5-d444-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00218344

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029642/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Budowa dwóch kortów tenisowych o nawierzchni twardej przy ul. Sportowej w Ziębicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00168235

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia.
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa podwójnego kortu tenisowego, na terenie stadionu miejskiego w Ziębicach. Teren działki zabudowany jest boiskiem sportowym z bieżnią, trybunami, budynkami klubowymi, siłownią plenerową i boiskiem treningowym. Przez teren inwestycji przebiegają media: instalacja wodociągowa, instalacja kanalizacji sanitarnej, instalacja elektryczna. Korty usytuowane będą na działce 273/2 obręb Ziębice Wschód. Komunikacja piesza odbywać się będzie istniejącym ciągiem komunikacyjnym wzdłuż trybun i siłowni wejście od drogi 385. Dla samochodów i osób niepełnosprawnych wejście bramą nr 3 na stadion z drogi gminnej (działka 275 obręb Ziębice wschód) – komunikacja pozbawiona barier architektonicznych.
Uwaga: Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik do postępowania obejmuje szerszy zakres niż przedmiot zamówienia. Przedmiot zamówienia nie obejmuje:
a) wykonania drogi wewnętrznej na działce nr 273/2 obręb Ziębice Wschód,
b) wykonania miejsc postojowych,
c) wykonania ciągów pieszych od projektowanych miejsc postojowych do kortów tenisowych wraz z wykonaniem pochylni dla niepełnosprawnych, ciągu pieszego od projektowanych kortów do istniejącego ciągu pieszego,
d) rozbiórki (fragmentu) istniejącego ogrodzenia betonowego, budowy wjazdu,
e) wycinki drzew, nasadzeń kompensacyjnych,
f) wykonania rozbudowy wewnętrznej instalacji wodociągowej.
2) Lokalizacja inwestycji: Teren inwestycji zlokalizowany na północno-wschodniej części działki nr 273/2.
3) Zadanie jest realizowane z udziałem dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu Tenisowa Polska – Program Budowy Infrastruktury Tenisowej- Edycja Pilotażowa 2022.
4) Zakres robót obejmuje budowę podwójnego kortu tenisowego na terenie stadionu miejskiego w Ziębicach wraz z ogrodzeniem, oświetleniem i wyposażeniem. Zakres prac obejmuje między innymi:
a) pomiary geodezyjne,
b) budowa podwójnego kortu tenisowego,
c) wykonanie ogrodzenia kortów w systemie piłkochwytów,
d) rozbudowa wewnętrznej instalacji elektrycznej celem oświetlenia kortów,
e) wyposażenie kortów.
Teren przeznaczony pod inwestycję jest płaski, zarośnięty zielenią niską.
5) Dane techniczne:
a) powierzchnia zabudowy (brutto) kortu: 1 355,45 m2 (38,54 m x 35,17 m);
b) powierzchnia kortów (netto):1 321,34 m2.
6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11 do SWZ
w tym:
a) Opis przedmiotu zamówienia – informacje zamawiającego;
- Załącznik do OPZ Ławka z oparciem i podłokietnikami
b) dokumentacja projektowa;
c) STWiORB;
d) przedmiar robót;
e) zaświadczenie o braku sprzeciwu wobec wykonania robót budowlanych.
2. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane
na okres minimum 36 miesięcy.
Okres udzielonej gwarancji zależy od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
3. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego
w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający jeśli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się nazwy własne załącza kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie
z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych
od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu
i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał
w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia
w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać,
że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony
w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych
w dokumentach zamówienia.
4. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na pracach: ziemnych, przygotowawczych, związanych z wykonywaniem podbudowy, wykonywaniem nawierzchni, instalatorskich, oświetleniowych, wykończeniowych – prace wykonywane przez tzw. pracowników fizycznych, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy,
Szczegółowe postanowienia zawarto w dziale IV pkt 6 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45212221-1 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych

45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych

45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne

45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń

37452720-4 - Wyposażenie kortu tenisowego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
(…)
3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.

Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęła jedna oferta złożona przez Wykonawcę Sport Halls Sp. z o.o., ul. Krakowska 41/76, 50-424 Wrocław, cena oferty brutto wynosi 835 170,00 zł brutto.
Zamawiający przed otwarciem ofert, na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp. udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania, informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę w wysokości 387 000,00 zł brutto.
Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najniższej oferty.
Przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert.
Zgodnie z komentarzem UZP do art. 255 pkt 3 „Sformułowanie wynikające z art. 255 „zamawiający unieważnia” prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.”.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnia postępowanie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.