eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tychy › Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2024 roku - zadania nr 1 i 2



Og³oszenie z dnia 2024-02-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2024 roku – zadania nr 1 i 2

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIASTA TYCHY

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Tyski Zak³ad Us³ug Komunalnych w Tychach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 278348986

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: al. Niepodleg³o¶ci 49

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tychy

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 324382200

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@tzuk.tychy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://tzuk.tychy.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

zarz±dzanie nieruchomo¶ciami wykonane na zlecenie

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: Gmina Miasta Tychy

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255507

Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:

1.11.3.) Ulica: Niepodleg³o¶ci 49

1.11.4.) Miejscowo¶æ: Tychy

1.11.5.) Kod pocztowy: 43-100

1.11.6.) Województwo: ¶l±skie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.11.9.) Numer telefonu: +48 327763808

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umtychy.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: bip.umtychy.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2024 roku – zadania nr 1 i 2

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b8f51dff-d0af-11ee-a3b5-e25d731b0da9

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00215279

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00033474/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.4 Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2024 roku - zadania nr 1 i 2

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://tychy.logintrade.net/zapytania_email,157327,b5cb91bfa8a093cd7ddf6f1317eb701e.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tychy.logintrade.net/zapytania_email,157327,b5cb91bfa8a093cd7ddf6f1317eb701e.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy Przetargowej (https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html) z zastrze¿eniem pkt 6.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w instrukcjach u¿ytkowników Platformy Przetargowej - dostêpnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
3. Wykonawcy zamierzaj±cemu wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zaleca siê posiadanie konta na Platformie. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia, wycofania oferty oraz sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ.
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem Platformy wynosi 150 MB.
5. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji, przyjmuje siê datê ich wp³ywu na Platformê Przetargow± lub odpowiednio na pocztê elektroniczn±.
Je¿eli zamawiaj±cy lub wykonawca przekazuje o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za po¶rednictwem ¶rodków komunikacji elektronicznej, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej strony niezw³ocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. Sposób komunikowania siê zamawiaj±cego z wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert):
6.1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Przetargowej.
6.2. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ komunikowania siê (z wy³±czeniem oferty i za³±czników do oferty) za pomoc± poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej zamowienia@umtychy.pl.
7. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiaj±cego, wykonawca winien pos³ugiwaæ siê numerem sprawy: DO.261.4.2024
8. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
9. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), dalej „RODO”, zamawiaj±cy informuje, ¿e:
22.1 Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Tychy oraz Dyrektor TZUK.
22.2 Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ w sprawach zwi±zanych z ochron± danych osobowych, w nastêpuj±cy sposób:
- iod@umtychy.pl (w zakresie UM);
- iod@tzuk.tychy.pl; (w zakresie TZUK);
- pisemnie na adres siedziby Administratora
22.3 Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
22.4 Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”.
22.5 Dane osobowe bêd± przechowywane jedynie w okresie niezbêdnym do spe³nienia celu, dla którego zosta³y zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
22.6 Po spe³nieniu celu, dla którego dane zosta³y zebrane, mog± one byæ przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej.
22.7 Obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby którego powo³uje siê wykonawca, jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
22.8 W odniesieniu do udostêpnionych danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
22.9 Osoba udostêpniaj±ca dane posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych jej dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych jej dotycz±cych narusza przepisy RODO.
22.10 Osobie udostêpniaj±cej dane nie przys³uguje:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
22.11 Wykonawca/Podwykonawca/Podmiot, udostêpniaj±cy zasoby sk³ada o¶wiadczenie w zakresie wype³nienia obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (za³±cznik nr 1 do SWZ/za³±cznik nr 2a do SWZ).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DO.261.4.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 - „Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2024 roku”

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.:
- utrzymanie i pielêgnacjê rabat sta³ych zlokalizowanych w pasach drogowych,
- darniowanie pier¶cieni z kostki - dotyczy rond i rabat na skrzy¿owaniach.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania zamawiaj±cego wzglêdem przedmiotu zamówienia zosta³y okre¶lone w:
• za³±czniku nr 3a do SWZ - Projektowane postanowienia umowy
• za³±czniku nr 4a do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
• za³±czniku nr 5a do SWZ - Kosztorys ofertowy,
• za³±czniku nr 6a do SWZ - Wykaz wszystkich terenów.


Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych ni¿ej wymienione czynno¶ci w ramach przedmiotu zamówienia:
a) odkrycie wiosenne,
b) odchwaszczanie rabaty wraz z usuwaniem przerostów traw,
c) pielêgnacja rabaty poprzez usuniêcie suchych li¶ci, patyków, ga³êzi,
d) spulchnianie gleby,
e) usuwanie przekwit³ych kwiatostanów, obumar³ych pêdów lub ca³ych ro¶lin,
f) wykonanie ciêæ pielêgnacyjnych,
g) usuniêcie pêdów suchych i z³amanych ro¶lin,
h) wyciêcie u podstawy pêdów martwych, zbêdnych i uszkodzonych,
i) usuniêcie odrostów korzeniowych i pniowych,
j) podlewanie w miarê potrzeb i warunków pogodowych ro¶lin,
k) nawo¿enie ro¶lin,
l) opryski ro¶lin,
m) rozsadzanie ro¶lin,
n) uzupe³nianie, sadzenie ro¶lin,
o) poprawianie ekobordów,
p) poprawianie geow³ókniny,
q) uzupe³nianie kory lub ¿wiru,
r) przygotowanie rabaty na okres zimy,
s) wykaszanie trawy wokó³ rabat znajduj±cych siê w trawnikach,
t) sadzenie cebulek kwiatowych,
u) usuwanie wszelkich zanieczyszczeñ z nawierzchni wykonanych z kamyczków ogrodowych,
v) usuwanie i wywóz na bie¿±co usuniêtych resztek ro¶linnych, ¶ciêtych pêdów i chwastów, ¶mieci,
w) poprawa palików,
x) darniowanie powierzchni z kostki wokó³ rond i na rondach oraz powierzchni z bruku i kostki przy rabatach na skrzy¿owaniach.
Osoba wykonuj±ca w ramach przedmiotu zamówienia czynno¶ci kierownicze, tj. koordynator (kierownik robót ogrodniczych) nie musi byæ zatrudniona przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy.

Termin wykonania umowy: od dnia zawarcia umowy przez okres do 8 miesiêcy, lecz nie wcze¶niej ni¿ od 1 kwietnia 2024 r. i nie pó¼niej ni¿ do 30 listopada 2024 r.

Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez zamawiaj±cego. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty dokumenty potwierdzaj±ce równowa¿no¶æ zaoferowanych rozwi±zañ. Ciê¿ar udowodnienia równowa¿no¶ci spoczywa na wykonawcy. Wykonawca wykazuje równowa¿no¶æ przy u¿yciu dowolnych (wiarygodnych) ¶rodków. Niewykazanie równowa¿no¶ci skutkuje odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia.

Ci±g dalszy z SEKCJI IX – POZOSTA£E INFORMACJE
7. Je¶li zmiana wska¼nika ceny materia³ów lub kosztów, o której mowa w ust. 6, wzglêdem wska¼nika ceny materia³ lub kosztów obowi±zuj±cego w miesi±cu, w którym by³a sk³adana oferta, zmieni siê o co najmniej 5 %, ka¿da ze Stron uprawniona bêdzie do wyst±pienia z wnioskiem do drugiej Strony o dokonanie zmiany wynagrodzenia. Zmieniona warto¶æ wynagrodzenia, obowi±zywaæ bêdzie od miesi±ca nastêpuj±cego po miesi±cu, w którym Strona wyst±pi³a z takim wnioskiem. Waloryzacji podlegaæ bêdzie zakres us³ug niewykonanych na dzieñ z³o¿enia wniosku waloryzacyjnego. Stopieñ zaawansowania realizacji przedmiotu umowy zostanie potwierdzony przez Zamawiaj±cego.
8. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w ust. 6, ustalona bêdzie na podstawie wska¼ników kosztów wybranych us³ug telekomunikacyjnych okre¶lonego w Komunikacie Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego, narastaj±co w okresie od miesi±ca z³o¿enia oferty do miesi±ca z³o¿enia wniosku. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nast±pi o po³owê obliczonej w ten sposób ró¿nicy cen.
9. Strona mo¿e wyst±piæ z pierwszym wnioskiem, o którym mowa w ust. 7 po up³ywie 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy. Kolejne wnioski mog± byæ sk³adane nie czê¶ciej ni¿ raz na 6 miesiêcy.
10. W przypadku, o którym mowa w ust. 6-9 ³±czna maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia, w trakcie obowi±zywania umowy, nie mo¿e przekroczyæ 5 % wynagrodzenia Wykonawcy (na dzieñ zawarcia umowy) okre¶lonego w § 8 ust. 1 umowy.
11. Zmiany wynagrodzenia wprowadzone zostan± w formie stosownego aneksu do umowy.
12. Wykonawca, którego wynagrodzenie zosta³o zmienione, zgodnie z postanowieniami ust. 6 - 11 zobowi±zany jest w terminie 14 dni od dnia zawarcia aneksu z Zamawiaj±cym, do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego Podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, w zakresie odpowiadaj±cym zmianom cen materia³ów lub kosztów dotycz±cych zobowi±zania Podwykonawcy, je¿eli ³±cznie spe³nione s± nastêpuj±ce warunki:
a) przedmiotem umowy s± roboty budowlane lub us³ugi lub dostawy,
b) okres obowi±zywania umowy przekracza 6 miesiêcy.
13. Wykonawca, w sytuacji, o której mowa w ust. 12, zobowi±zany jest poinformowaæ pisemnie Zamawiaj±cego o dokonanej zmianie wynagrodzenia podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany. Do zawiadomienia Wykonawca za³±czy o¶wiadczenie podwykonawcy potwierdzaj±cego terminow± zap³atê z tytu³u zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia.
14. Zmiana umowy, o której mowa w niniejszym paragrafie skutkuje zmian± wynagrodzenia jedynie w zakresie p³atno¶ci realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77300000-3 - Us³ugi ogrodnicze

03121100-6 - ¯ywe ro¶liny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysoko¶æ kary umownej za nienale¿yte wykonanie przedmiotu umowy

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 2 - „Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2024 roku”

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.:
- utrzymanie i pielêgnacjê rabat sta³ych zlokalizowanych w parkach i skwerach,
- utrzymanie i pielêgnacjê rabat sta³ych zlokalizowanych na pozosta³ych terenach administrowanych przez TZUK.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania zamawiaj±cego wzglêdem przedmiotu zamówienia zosta³y okre¶lone w:
• za³±czniku nr 3b do SWZ - Projektowane postanowienia umowy
• za³±czniku nr 4b do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
• za³±czniku nr 5b do SWZ - Kosztorys ofertowy,
• za³±czniku nr 6b do SWZ - Wykaz wszystkich terenów.


Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych ni¿ej wymienione czynno¶ci w ramach przedmiotu zamówienia:
a) odkrycie wiosenne,
b) odchwaszczanie rabaty wraz z usuwaniem przerostów traw,
c) pielêgnacja rabaty poprzez usuniêcie suchych li¶ci, patyków, ga³êzi,
d) spulchnianie gleby,
e) usuwanie przekwit³ych kwiatostanów, obumar³ych pêdów lub ca³ych ro¶lin,
f) wykonanie ciêæ pielêgnacyjnych,
g) usuniêcie pêdów suchych i z³amanych ro¶lin,
h) wyciêcie u podstawy pêdów martwych, zbêdnych i uszkodzonych,
i) usuniêcie odrostów korzeniowych i pniowych,
j) podlewanie w miarê potrzeb i warunków pogodowych ro¶lin,
k) nawo¿enie ro¶lin,
l) opryski ro¶lin,
m) rozsadzanie ro¶lin,
n) uzupe³nianie, sadzenie ro¶lin,
o) poprawianie ekobordów,
p) poprawianie geow³ókniny,
q) uzupe³nianie kory lub ¿wiru,
r) przygotowanie rabaty na okres zimy,
s) wykaszanie trawy wokó³ rabat znajduj±cych siê w trawnikach,
t) sadzenie cebulek kwiatowych,
u) usuwanie wszelkich zanieczyszczeñ z nawierzchni wykonanych z kamyczków ogrodowych,
v) usuwanie i wywóz na bie¿±co usuniêtych resztek ro¶linnych, ¶ciêtych pêdów i chwastów, ¶mieci,
w) poprawa palików.
Osoba wykonuj±ca w ramach przedmiotu zamówienia czynno¶ci kierownicze, tj. koordynator (kierownik robót ogrodniczych) nie musi byæ zatrudniona przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy.

Termin wykonania umowy: od dnia zawarcia umowy przez okres do 8 miesiêcy, lecz nie wcze¶niej ni¿ od 1 kwietnia 2024 r. i nie pó¼niej ni¿ do 30 listopada 2024 r.

Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez zamawiaj±cego. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty dokumenty potwierdzaj±ce równowa¿no¶æ zaoferowanych rozwi±zañ. Ciê¿ar udowodnienia równowa¿no¶ci spoczywa na wykonawcy. Wykonawca wykazuje równowa¿no¶æ przy u¿yciu dowolnych (wiarygodnych) ¶rodków. Niewykazanie równowa¿no¶ci skutkuje odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77300000-3 - Us³ugi ogrodnicze

03121100-6 - ¯ywe ro¶liny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysoko¶æ kary umownej za nienale¿yte wykonanie przedmiotu umowy

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
• zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – NIE DOTYCZY;
• uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – NIE DOTYCZY;
• sytuacji ekonomicznej lub finansowej – NIE DOTYCZY;
• zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – zamawiaj±cy uzna niniejszy warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca przedstawi:

a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy.

Wymagane jest (niezale¿nie od ilo¶ci zadañ, do których wykonawca przyst±pi) wykonanie/wykonywanie jednej us³ugi obejmuj±cej pielêgnacjê rabat sta³ych obsadzonych krzewami i/lub trawami ozdobnymi i/lub bylinami (ro¶linami wieloletnimi) na kwotê minimum 50 000,00 z³ brutto – us³uga ta powinna byæ realizowana przez okres nie krótszy ni¿ 3 miesi±ce w ramach jednej umowy.

Na potrzeby niniejszego postêpowania zamawiaj±cy dookre¶la ww. warunek:
- Za us³ugê nale¿y rozumieæ ca³o¶æ zrealizowanych prac polegaj±cych na pielêgnacji rabat sta³ych obsadzonych krzewami i/lub trawami ozdobnymi i/lub bylinami (ro¶linami wieloletnimi) na podstawie umowy.
- W przypadku us³ug nadal wykonywanych okres zrealizowanej umowy nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 3 miesi±ce oraz warto¶æ nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ wskazano powy¿ej.
- W sytuacji sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy wykonawca bêdzie polega³ na zasobach innego podmiotu, na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP, warunek, o którym mowa wy¿ej, musi zostaæ spe³niony w ca³o¶ci przez wykonawcê (jednego z wykonawców wspólnie sk³adaj±cego ofertê) lub podmiot, na którego zdolno¶ci w tym zakresie powo³uje siê wykonawca.

UWAGA:
Na podstawie rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 r., poz. 2415 z pó¼n. zm.) zgodnie z § 9 ust. 3 ww. rozporz±dzenia, je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej dotyczy us³ug, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³ lub uczestniczy.

b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Wymagane jest (niezale¿nie od ilo¶ci zadañ, do których wykonawca przyst±pi) skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia 1 osoby nadzoruj±cej prace ogrodnicze z utrzymaniem zieleni (koordynator/kierownik robót ogrodniczych), posiadaj±cej:
- wykszta³cenie minimum ¶rednie o profilu ogrodniczym lub architektury krajobrazu lub rolniczym lub le¶nym oraz minimum 2-letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej lub
- minimum 3-letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej.

Na potrzeby niniejszego postêpowania zamawiaj±cy dookre¶la ww. warunek:
- Osoba, o której mowa powy¿ej musi pos³ugiwaæ siê jêzykiem polskim lub w przypadku braku znajomo¶ci jêzyka polskiego, wykonawca zobowi±zany jest na w³asny koszt do zapewnienia t³umacza jêzyka polskiego w celu sta³ego t³umaczenia w kontaktach pomiêdzy przedstawicielem zamawiaj±cego, a osob±, o której mowa powy¿ej.
- Wymienion± powy¿ej osobê ze strony wykonawcy nale¿y traktowaæ jako minimalne wymagania zamawiaj±cego i nie wyczerpuje on ca³o¶ci personelu niezbêdnego dla rzetelnego wype³nienia obowi±zków wykonawcy.


Do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczêcia postêpowania.


Poleganie na zasobach innych podmiotów.
1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (za³±cznik nr 2a do SWZ).
4. Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w rozdziale 6, a tak¿e zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy, tj. na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7.8. SWZ.
5. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy.

Wymagane jest (niezale¿nie od ilo¶ci zadañ, do których wykonawca przyst±pi) wykonanie/wykonywanie jednej us³ugi obejmuj±cej pielêgnacjê rabat sta³ych obsadzonych krzewami i/lub trawami ozdobnymi i/lub bylinami (ro¶linami wieloletnimi) na kwotê minimum 50 000,00 z³ brutto – us³uga ta powinna byæ realizowana przez okres nie krótszy ni¿ 3 miesi±ce w ramach jednej umowy.

2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Wymagane jest (niezale¿nie od ilo¶ci zadañ, do których wykonawca przyst±pi) skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia 1 osoby nadzoruj±cej prace ogrodnicze z utrzymaniem zieleni (koordynator/kierownik robót ogrodniczych), posiadaj±cej:
- wykszta³cenie minimum ¶rednie o profilu ogrodniczym lub architektury krajobrazu lub rolniczym lub le¶nym oraz minimum 2-letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej lub
- minimum 3-letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Nie dotyczy

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Do oferty nale¿y do³±czyæ:
1. Formularz oferty (za³±cznik nr 1 do SWZ);
2. Kosztorys ofertowy (za³±cznik nr 5a/5b do SWZ);
3. O¶wiadczenie (za³±cznik nr 2/2a do SWZ);
4. Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy,
• W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
• Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ w formularzu oferty (za³±cznik nr 1 do SWZ), dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów (np. nr NIP).
5. JE¯ELI DOTYCZY – O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (za³±cznik nr 2b do SWZ);
6. JE¯ELI DOTYCZY – Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wspólne ubieganie siê wykonawców o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 PZP, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w punkcie 3. i 4., wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (za³±cznik nr 2b do SWZ).
6. W niniejszym postêpowaniu zamawiaj±cy okre¶la szczególny, obiektywnie uzasadniony, sposób spe³niania przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunków udzia³u w postêpowaniu, zgodnie z zapisami wskazanymi w 6.2.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy w nastêpuj±cych sytuacjach (dotyczy zadania nr 1 i 2):
1. – § 1 ust. 5 projektowanych postanowieñ umownych – Postanowienia ogólne:
Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo, bez konieczno¶ci zmiany umowy, na co Wykonawca wyra¿a zgodê, zmniejszenia zakresu prac z przyczyn wynikaj±cych z potrzeb bie¿±cych (m in. wy³±czenie okre¶lonych terenów z powodu prowadzonych inwestycji lub z innych przyczyn niezale¿nych od Zamawiaj±cego), a tak¿e w zwi±zku z pó¼niejszym zawarciem umowy ni¿ 1 kwietnia 2024 r. Zakres powy¿szych zmian nie przekroczy 30% warto¶ci wynagrodzenia Wykonawcy brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1 umowy. O powy¿szych zmianach Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê w formie pisemnej. Wykonawca z tego tytu³u nie bêdzie dochodzi³ ¿adnych roszczeñ.
2. – § 14 projektowanych postanowieñ umownych – Osoby do koordynacji obowi±zków:
1. Istnieje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany Koordynatora zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 10).
2. Wykonawca z w³asnej inicjatywy proponuje zmianê ww. osoby w nastêpuj±cych przypadkach:
a) ¶mierci, choroby lub innych zdarzeñ losowych;
b) je¿eli zmiana tej osoby stanie siê konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy.
3. W przypadku zmiany ww. osoby, nowa osoba powo³ana do pe³nienia ww. obowi±zków musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w specyfikacji warunków zamówienia dla tej funkcji.
3. – § 18 projektowanych postanowieñ umownych – Zmiana postanowieñ umowy:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ umowy, tak¿e w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w § 2 w razie wyst±pienia si³y wy¿szej lub losowego zdarzenia zewnêtrznego, którego skutków nie da siê przewidzieæ, np.: intensywne opady atmosferyczne, huragan, a tak¿e w razie konieczno¶ci podjêcia dzia³añ zmierzaj±cych do ograniczenia skutków wyst±pienia si³y wy¿szej;
2) zmiany przepisów prawa obowi±zuj±cych po dacie zawarcia umowy, wywo³uj±cych potrzebê zmian umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian - w takim przypadku zmianie mog± ulec wy³±cznie zapisy umowy, do których odnosz± siê zmiany przepisów prawa;
3) wyst±pi± dzia³ania osób trzecich, które uniemo¿liwiaj± wykonanie zadañ w terminie lub inne zdarzenia mog±ce negatywnie wp³yn±æ na termin i jako¶æ przedmiotu zamówienia;
4) nast±pi zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT;
5) ograniczenia lub rozszerzenie przez Zamawiaj±cego zakresu przedmiotu zamówienia
z przyczyn, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawierania umowy;
6) zaistnia³y przyczyny niezale¿ne od dzia³ania Stron, których przy zachowaniu wszelkich nale¿ytych ¶rodków nie mo¿na unikn±æ ani im zapobiec;
7) niezbêdna jest zmiana sposobu wykonania zobowi±zania, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiaj±cego oraz konieczna w celu prawid³owego wykonania umowy;
8) zaistnia³y nieprzewidziane okoliczno¶ci, w wyniku których Zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ spe³niæ swoich zobowi±zañ finansowych wobec Wykonawcy wynikaj±cych z umowy;
9) w przypadku istotnego wyd³u¿enia toku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym wyd³u¿enie postêpowania odwo³awczego przed Krajow± Izb± Odwo³awcz±, o ile wyd³u¿enie to mia³o wp³yw na wykonanie terminu realizacji umowy;
10) zaistnia³a konieczno¶æ zmiany osób do koordynacji obowi±zków wskazanych w § 14 ust. 1 i 2.
2. W odniesieniu do okoliczno¶ci okre¶lonych w ust. 1 pkt 9) termin mo¿e zostaæ zmieniony o ilo¶æ dni wyd³u¿enia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym postêpowania odwo³awczego przed Krajow± Izb± Odwo³awcz± w stosunku do normalnego, przewidywalnego lub wynikaj±cego z przepisów prawa czasu trwania tych postêpowañ.
3. Zmiany okre¶lone w ust. 1 wymagaj± sporz±dzenia do umowy aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci, za wyj±tkiem:
a) zmiany klasyfikacji bud¿etowej, okre¶lonej w § 8 ust. 4 umowy, która nie wymaga zgody Wykonawcy;

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-04 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://tychy.logintrade.net/zapytania_email,157327,b5cb91bfa8a093cd7ddf6f1317eb701e.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-04 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-04-02

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia wykonawcê, wobec którego zachodz± podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. 2023 poz. 1497 z pó¼n. zm.).

Ci±g dalszy z SEKCJI VII
b) zmiany rachunku bankowego w sytuacji opisanej w § 8 ust. 13 lit. e) i ust. 14.
4. W przypadku zmian przepisów bezwzglêdnie obowi±zuj±cych, na które umowa siê powo³uje, a w szczególno¶ci przepisów dotycz±cych stawki podatku od towarów i us³ug, postanowienia niniejszej umowy ulegaj± automatycznie zmianie.
4. – § 19 projektowanych postanowieñ umownych - Klauzula waloryzacyjna:
1. Zmiany postanowieñ Umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci, z zachowaniem warunków dopuszczalno¶ci zmiany Umowy okre¶lonych przepisami ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo Zamówieñ Publicznych.
2. Zmiana postanowieñ Umowy w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w art. 436 ust. 4 lit. b) Prawa Zamówieñ Publicznych jest dopuszczalna w przypadku wyst±pienia:
1) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug i podatku akcyzowego - o ró¿nicê w wysoko¶ci stawki VAT;
2) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracy albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace — o ró¿nicê pomiêdzy dotychczasow± wysoko¶ci± minimalnego wynagrodzenia lub stawki a now± wysoko¶ci± wynagrodzenia lub stawki, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê;
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne - o ró¿nicê pomiêdzy dotychczasow± wysoko¶ci± odprowadzanych sk³adek, a now± wysoko¶ci± odprowadzanych sk³adek, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcy;
4) zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych;
— je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê - o ró¿nicê w wyp³atach wynikaj±c± z tych zmian.
3. Zmiany mog± obejmowaæ jedn± lub wiêcej okoliczno¶ci, o których mowa uprzednio i wp³ywaæ na wynagrodzenie Wykonawcy w zakresie poniesionego przez niego kosztu dzia³añ, o których mowa uprzednio oraz racjonalnego zysku, którego zasadny poziom zostanie ustalony podczas negocjacji.
4. Zmiany, o których mowa w ust. 2 i 3 dokonuje siê na pisemny wniosek Wykonawcy b±d¼ Zamawiaj±cego.
5. Strona zainteresowana zmian± postanowieñ Umowy przedstawia drugiej stronie na pi¶mie udokumentowany wniosek wraz z uzasadnieniem prawnym i faktycznym, stanowi±cym podstawy do negocjacji.
6. Niezale¿nie od postanowieñ okre¶lonych w ust. 2 — 5 zgodnie z tre¶ci± art. 439 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605, z pó¼n. zm.), Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania zmian wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w przypadku zmiany wska¼nika cen materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± przedmiotu umowy innych ni¿ wskazanych w ust 2. Przez zmianê wska¼nika ceny materia³ów lub kosztów rozumie siê jego podwy¿szenie jak i obni¿enie. Wynagrodzenie mo¿e ulec zwiêkszeniu jak i zmniejszeniu.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.