eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mielec › 21.23 Sprzedaż i dostawa produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych dla potrzeb Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego w Mielcu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-05-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
21.23 Sprzedaż i dostawa produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych dla potrzeb Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego w Mielcu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Specjalistyczny im. Edmunda Biernackiego w Mielcu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000308637

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żeromskiego 22

1.5.2.) Miejscowość: Mielec

1.5.3.) Kod pocztowy: 39-300

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.5.7.) Numer telefonu: 17 780-01-46

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital.mielec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.mielec.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cce21c44-c6f9-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

21.23 Sprzedaż i dostawa produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych dla potrzeb Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego w Mielcu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cce21c44-c6f9-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00214667

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00142083

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SzP.ZP.271.21.23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 271104,35 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

GRUPA 1 - Nadroparyna ampułko – strzykawki, w tym:
1 nadroparinum calcicum 3800j.m./0,4ml x 10 amp-strzyk op 1500
2 nadroparinum calcicum 5700 j.m/0,6ml x 10 amp-strzyk op 400
3 nadroparinum calcicum 7600 j.m/0,8ml x 10 amp-strzyk op 60
4 nadroparinum calcicum 9500 j.m/1ml x 10 amp-strzyk op 6

4.5.3.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33621100-0 - Środki obniżające krzepliwość krwi

4.5.5.) Wartość części: 138608,28 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

GRUPA 2 - Insuliny ludzkie i analogowe do różnych penów, w tym:
1 insulini iniectio neutralis + insulinum isophanum 30:70 zawiesina do wstrzykiwań we wkładzie 300jm / 3ml x 5 wkładów do novopena op 3
2 insulini iniectio neutralis + insulinum isophanum 3/7 zawiesina do wstrzykiwań we wkładzie 300jm / 3ml x 5 wkładów do ypsopena op 2
3 insulini iniectio neutralis roztwór do wstrzykiwań we wkładzie 300jm / 3ml x 5 wkładów do novopena op 100
4 insulinum aspartum roztwór do wstrzykiwań we wkładzie 100jm/ml x 10 wkładów 3 ml do novopena op 35
5 insulinum aspartum zawiesina do wstrzykiwań we wkładzie dwufazowa mieszanka 30:70, 100jm/ml x 10 wkładów 3 ml do novopena op 8
6 insulinum detemirum roztwór do wstrzykiwań we wkładzie 100jm/ml x 10 wkładów 3 ml do novopena op 1
7 insulinum isophanum zawiesina do wstrzykiwań we wkładzie 100jm/ml x 10 wkładów 3 ml do novopena op 32
8 insulinum isophanum zawiesina do wstrzykiwań "N" 100j/ml x 5 wkł. 3ml do humapena op 2
9 insulinum isophanum zawiesina do wstrzykiwań "N" 100j/ml x 5 wkł. 3ml do ypsopena op 2
10 insulinum isophanum zawiesina do wstrzykiwań "N" 100jm/ml 3 ml x 10 wkładów do gensupena op 20
11 insulinum lisprum roztwór do wstrzykiwań 100j/ml x 5 wkł. 3ml do humapena op 2
12 insulinum neutralis roztwór do wstrzykiwań "R" 100j/ml x 5 wkł. 3ml do humapena op 2
13 insulinum neutralis roztwór do wstrzykiwań "R" 100j/ml x 5 wkł. 3ml do ypsopena op 2
14 insulinum neutralis roztwór do wstrzykiwań "R" 100j/ml x 10 wkładów 3ml do gensupena op 60
15 insulinum neutralis + isophanum 3:7 zawiesina do wstrzykiwań 100jm/ml x 5 wkładów 3 ml do humapena op 2
16 insulinum neutralis + isophanum zawiesina do wstrzykiwań (30/70) 100jm/ml x 10 wkładów 3 ml do gensupena op 5
17 insulinum neutralis + isophanum zawiesina do wstrzykiwań (40/60) 100jm/ml x 10 wkładów 3 ml do gensupena op 1
18 insulinum neutralis + isophanum zawiesina do wstrzykiwań (50/50) 100jm/ml x 10 wkładów 3 ml do gensupena op 1

4.5.3.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33615100-5 - Insulina

4.5.5.) Wartość części: 13315,16 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

GRUPA 3 - Preparaty przeczyszczające, probiotyki, preparaty żelaza, w tym:
1 bisacodylum 5mg x 30 tabl.dojelit. op 15
2 bisacodylum x 5 czopków op 400
3 ferrosi gluconas 200mg x 50 tabl powl op 90
4 ferrosi sulfas + ac. Folicum 80mg + 0,35mg op. 30 tabl. powl. o zmodyf. Uwaln op 150
5 ferrosi sulfas x 30 tabl. o przedł. uwaln. 80mg Fe op 60
6 ferrum hydroxydatum (III) polymaltosum 50mg/5ml syrop 100 ml op 6
7 glyceroli suppositoria 1g x 10 czopków doodbyt op 150
8 lactobacillus rhamnosus + l. helveticus 2 x 10^9 CFU/ kapsułkę, dla niemowląt, dzieci i dorosłych przy antybiotykoterapii, w biegunkach wirusowych, bakteryjnych, podróżnych i ich profilaktyce, op. 60 kapsułek.Lek op 700
9 lactobacillus rhamnosus min 10mld CFU/ kapsułkę, stos. poantybiotykowe zapalenie jelit, rzekomobłoniaste zapalenie okrężnicy, przy antybiotykoterapii, lek op. 10 kapsułek op 10
10 lactobacillus rhamnosus GG ATCC 53103 żywność specjalnego przeznaczenia medycznego, bez glutenu, zawiera 6 miliardów żywych kultur bakterii w 6 kroplach, od pierwszych dni życia dla wcześniaków, noworodków o niskiej masie urodzeniowej, dzieci, dorosłych, krople op. 5 ml op 130
11 lactulosum syrop op 150ml 7,5g/15ml (wskazanie również w encefalopatii wątrobowej) op 350
12 lactulosum syrop op 500 ml 9,75g/15ml (wskazanie również w encefalopatii wątrobowej) op 220
13 macrogolum 3350 (PEG) 52,5 g /100 ml op. 200ml op 50
14 macrogolum 3350 (PEG) x 2 saszetki do sp. roztw. Doustnego (zestaw) , op 1 zestaw op 200
15 macrogolum 3350 preparat do leczenia zaparć do stosowania z wodą i innymi płynami , od 6go miesiaca życia, 100g proszek op 25
16 macrogolum 4000 64g, sodu siarczan bezw 5,7g, sodu wodorowęglan 1,68g, sodu chlorek 1,46g, potasu chlorek 0,75g / saszetka 74 g - proszek do sporz roztworu doustnego, op. 4 saszetki op 30
17 natrii dihydrophosphas +natrii hydrophosphas wlewka doodbytn. 150 ml op. 50sztuk,lub z przeliczeniem na 1 szt. op 80
18 natrii picosufas +magnesii oxidum leve + acidum citricum anhydr. proszek do sporz. roztworu doustnego op. 50 saszetek op 40
19 nalmetedynum 0,2 mg tabl powlekanych op 28 szt op 15
20 saccharomyces boulardii 250mg liofilizatu kultur drożdżowych/ kapsułkę, produkt leczniczy op. 50 kaps lub z przeliczeniem na 20 kaps op 900

4.5.3.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne

4.5.5.) Wartość części: 109650,91 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

GRUPA 4 - Igła do podawania toksyny botulinowej do leczenia zaburzeń czynności pęcherza moczowego, w tym:
1 igła jałowa do podawania toksyny botulinowej w zaburzeniach czynności pęcherza moczowego (idiopatyczna nadreaktywność pęcherza, nietrzymanie moczu u dorosłych) 35 cm, op 2 sztuki op 15

4.5.3.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33640000-8 - Produkty lecznicze dla układu moczowo-płciowego oraz hormonów

4.5.5.) Wartość części: 3960,00 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

GRUPA 5 - Formaldehyd 10% buforowany
1 Formaldehyd buforowany 10% (bufor fosforanowy, 10% formaldehydu) do utrwalania wycinków histopatologicznych op. a 5 l op 40
2 Formaldehyd 10 % buforowany (bufor fosforanowy, 10% formaldehydu) do utrwalania wycinków histopat. op. a 1 l op 500

4.5.3.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33695000-8 - Wszelkie pozostałe produkty inne niż terapeutyczne

4.5.5.) Wartość części: 5570,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
art.255 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.

Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w Grupie 1 nie złożono żadnej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 15562,34 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 15562,34 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 15562,34 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: URTICA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932081801

7.3.3) Ulica: ul. Krzemieniecka 120

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 54-613

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 15562,34 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-04-14 do 2024-04-12

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 175569,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 177770,65 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 175569,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Salus International Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271059470

7.3.3) Ulica: Gen. Kazimierza Pułaskiego 9

7.3.4) Miejscowość: Katowice

7.3.5) Kod pocztowy: 40-273

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 175569,50 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-04-14 do 2024-04-12

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
art.255 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.

Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w Grupie 4 nie złożono żadnej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7631,28 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7631,28 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 7631,28 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Alpinus Chemia Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340417751

7.3.3) Ulica: Garbary 5

7.3.4) Miejscowość: Solec Kujawski

7.3.5) Kod pocztowy: 86-050

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 7631,28 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-04-14 do 2024-04-12

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.