Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00151964/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-05-10
- 2022/BZP 00159855/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa środków do utrzymania czystości w budynkach UM Rzeszowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Rzeszów - Urząd Miasta Rzeszowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650614
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-064
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@erzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.erzeszow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.erzeszow.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa środków do utrzymania czystości w budynkach UM Rzeszowa2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e1f35734-d043-11ec-9ed6-82024ae9c4d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00210845
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00006583/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.24 Sprzedaż i dostarczanie środków do utrzymania czystości i higieny w budynkach Urzędu Miasta Rzeszowa
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00151964/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-A.271.33.101.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa środków do utrzymania czystości i higieny dla Urzędu Miasta Rzeszowa. Dostawy przedmiotu zamówienia będą się odbywać raz w miesiącu, w terminie do 3 dni roboczych (lub krótszym w zależności od oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w Formularzu Oferty w kryterium termin dostawy) od wysłania zamówienia drogą elektroniczną, do pomieszczeń magazynowych usytuowanych w budynkach Urzędu Miasta Rzeszowa przy ulicach: Rynek 1 (Ratusz), Okrzei 1, Kopernika 15, Kopernika 16, Pl. Ofiar Getta 7, Rynek 7, 3 Maja 13, Rynek 16, Rynek 11, Rynek 12, Joselewicza 4, Bożnicza 2, Langiewicza15, Hanasiewicza 10, 3 Maja 7, Targowa 3.
Ceny jednostkowe na środki czystości i higieny winny obejmować transport samochodowy oraz załadunek i wyładunek do ww. pomieszczeń magazynowych. Dostawa towaru (włącznie z wniesieniem na miejsce wskazane przez upoważnionego pracownika Zamawiającego) realizowana będzie przez Dostawcę na jego koszt i ryzyko.
Wymagane jest przez Zamawiającego aby wszystkie zaoferowane produkty posiadały aktualny termin przydatności do użycia, ważny minimum 3 miesiące od dnia dostawy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 39830000-9 - Środki czyszczące
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ) w Rozdziale XV – Obliczanie ceny – wskazał, że cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia, w tym podatek VAT w wysokości 23%.Zgodnie z Rozdziałem VII SWZ jedną z formalności jakie winien dopełnić Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy, było złożenie formularza cenowego. Wybrany w postępowaniu Wykonawca dopełnił tego obowiązku. Ze złożonego formularza wynikało, że Wykonawca za dwa produkty wymienione w pozycjach poz. 6 i 7 do obliczenia ceny zastosował stawkę podatku VAT 8%, a nie 23% jak wskazał Zamawiający w SWZ. Dokonując sprawdzenia formularza cenowego, Zamawiający dokonał ponownej analizy opisu przedmiotu zamówienia i przepisów dotyczących objęcia niektórych produktów obniżoną stawką podatku VAT 8% (art. 146aa ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, załącznik nr 3 do ustawy o VAT, poz. Nr 15).
Narzucenie przez Zamawiającego w SWZ jednej stawki podatku VAT w wysokości 23% i niedopuszczenie możliwości zastosowania obniżonej stawki podatku VAT przy zaproponowaniu przez Wykonawcę produktów, które mogą być objęte obniżoną stawką podatku VAT przy obliczaniu ceny oferty było błędem Zamawiającego, który na tym etapie postępowania jest nieusuwalny.
Po upływie terminu składania ofert nie można już dokonać zmian treści SWZ i doprowadzić opisu obliczenia ceny do zgodności z właściwymi przepisami podatkowymi. W konsekwencji czego brak jest możliwości przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający równe traktowanie wykonawców, jak i uczciwą konkurencję, o których mowa w art. 16 Pzp.
Podatek VAT jest składnikiem ceny stanowiącym element cenotwórczy, co już na etapie składania ofert przez Wykonawców nakłada na nich obowiązek obliczenia ceny oferty z uwzględnieniem właściwej stawki podatku, co stwierdził Sąd Najwyższy w Uchwale z dnia 20.10.2011 r. (sygn. akt III CZP 52/11). Powyższe wytyczne kolidują z błędnymi zapisami zawartymi w SWZ w zakresie narzucenia jednej stawki podatku VAT 23%. Zaistniała zatem sytuacja niezawiniona przez Wykonawców, w której brak jest możliwości zmiany wadliwych zapisów treści SWZ i jednocześnie niemożliwe jest zawarcie umowy z Wykonawcą, który uczynił zadość wymaganiom prawa podatkowego, ale jego oferta de facto jest niezgodna z treścią SWZ, co Zamawiający stwierdził na podstawie dokumentu złożonego po wyborze oferty, a przed podpisaniem umowy.
W wyniku niewłaściwych zapisów SWZ Wykonawcy zostali wprowadzeni w błąd, który miał znaczenie i wpływ na obliczenie ceny oferty. Zamawiający wskazując w SWZ konkretną stawkę podatku VAT wpływa na kształtowanie wysokość obliczonej w ofercie ceny, a działanie Zamawiającego nie może być sprzeczne z przepisami prawa. W tym stanie rzeczy wyciąganie negatywnych konsekwencji wobec Wykonawców nie mieści się w dyspozycji ww. przepisu Pzp o równym traktowaniu wykonawców i uczciwej konkurencji.
Powyższa wada postępowania w postaci naruszenia przepisów ustawy jest niemożliwa do usunięcia na obecnym etapie postępowania, a jej charakter uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Ze względu na powyższe i powzięcie informacji o dokonaniu wyboru oferty Wykonawcy niezgodnej z treścią SWZ po dokonaniu tej czynności, SWZ obarczonego nieusuwalną wadą Zamawiającego, Zamawiający cofa czynność wyboru najkorzystniejszej oferty z dnia 24.05.2022 r. oraz unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 Pzp, gdyż zostały spełnione przesłanki unieważnienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 368087,01 PLN
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Dostawa małej architektury dla zadania pn. "Strefa relaksu w parku miejskim na osiedlu Kmity"
- Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania - 6 zadań
- Zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania
- Sprzedaż wraz z dostarczeniem treningowych zestawów doszpikowych (3 zestawy)
- Remont pomieszczeń w budynku RCKiK w Rzeszowie przy ulicy Wierzbowej 14
- Wymiana centrali wentylacyjnej wraz z kompletną automatyką i agregatem skraplającym obsługującej aulę "P2"
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do sprzętu łączności i informatyki: tonerów, bębnów, pojemników na zużyty toner, nośników danych i środków czyszczących oraz papieru.
- Sukcesywna dostawa środków do utrzymania czystości i higieny dla Miejskiego Zakładu Komunalnego Sp. z o.o. w Stalowej Woli
- Zakup środków higienicznych i środków czystości na potrzeby Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu
- Dostawa profesjonalnych środków czystości do systemu sprzątania, dozowników, drobnego sprzętu i dzierżawa stacjonarnych systemów dozowania
- Dostawy środków czystości i sprzętu gospodarczego dla Nowodworskiego Centrum Medycznego w Nowym Dworze Mazowieckim
- Sukcesywne dostawy środków do utrzymania czystości i higieny na potrzeby Akademii Pożarniczej w Warszawie
więcej: Środki czyszczące »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.