Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00510409/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-23
- 2023/BZP 00532731/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-05
- 2023/BZP 00532987/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja ulicy Działkowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miasta Krakowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357116163
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Centralna 53
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-586
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 616 74 16
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdmk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmk.krakow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja ulicy Działkowej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b8339b5d-89e5-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00209933
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044822/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.70 Modernizacja ul. Działkowej.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 6/XI/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 6559510,95 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na modernizacji ul. Działkowej w Krakowie – polegająca m. in.: na przebudowie elektroenergetycznej, kanalizacji deszczowej, wykonaniu robót drogowych, budowie oświetlenia ulicznego, przebudowie sieci teletechnicznej , przebudowie wodociągu itp.
a) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą: Projektowanych postanowień umowy (PPU) stanowiących załącznik nr 2 do SWZ, dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ, szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (SSTWiORB) stanowiących załącznik nr 9 do SWZ oraz przedmiarów robót stanowiących załącznik nr 10 do SWZ,
b) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SWZ nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uzna takie rozwiązania, które umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Za rozwiązania równoważne nie można uznać rozwiązania identycznego (tożsamego), a jedynie takie, które w porównywanych cechach wskazuje dokładnie tą samą lub bardzo zbliżoną wartość użytkową. Poprzez wskazanie nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat czy systemów odniesienia Zamawiający miał na celu określenie minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów itp. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania
c) Wymagany okres gwarancji:
Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy. Maksymalny okres gwarancji wynosi 60 miesięcy. Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy zostaną odrzucone.
2. Umowa o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, powinna być zgodna z załącznikiem nr 2 do SWZ, tj. projektowanymi postanowieniami umowy. Niespełnienie danego warunku spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu.
3. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących wskazane niżej czynności – za wyjątkiem osób pełniących tzw. samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy prawo budowlane:
• pracowników niższego szczebla technicznego – organizowanie i realizacja robót budowlanych,
• pracowników fizycznych – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza możliwość osobistego realizowania zamówienia przez osoby prowadzące działalność gospodarczą lub wspólników spółki prawa handlowego.
Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w części 1 pkt 3 SWZ, zgodnie z zapisami Projektowanych Postanowień Umowy.
4. Termin wykonania zamówienia: 16 miesięcy od dnia przekazania placu budowy
5. Zamawiający nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej oraz sprawdzeniu przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
6. Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2269 ze zm.). Szczegółowy opis wymagań w tym zakresie zawiera SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowaniaZamawiający zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, ponieważ przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania
W trakcie przygotowywania umowy Zamawiający stwierdził, że przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą. We wzorze umowy nie przewidziano częściowego finansowania zamówienia – do czego zobligowany jest zamawiający przepisami o sposobie dokonywania płatności za realizację zamówienia z uwzględnieniem wymagań regulaminu dofinansowania zadań z programu Polski Ład.
Zamiana charakteru płatności w umowie o udzielenie zamówienia publicznego, polegająca na wprowadzeniu możliwości płatności częściowych w miejsce płatności jednorazowej – jako wpływająca na korzyść wykonawcy na równowagę ekonomiczną umowy – nie może zostać zakwalifikowana do zmian o charakterze nieistotnym w rozumieniu art. 454 ust. 2 p.z.p. Zmiana sposobu płatności wynagrodzenia polegająca na zastąpieniu płatności jednorazowej (realizowanej po wykonaniu całości zamówienia) płatnościami częściowymi, realizowanymi po wykonaniu poszczególnych etapów zamówienia, byłaby możliwa do wprowadzenia na podstawie art. 454 ust. 2 p.z.p., o ile zamawiający w SWZ lub ogłoszeniu o zamówieniu przewidziałby taką możliwość i w sposób jednoznaczny i precyzyjny określił warunki przy spełnieniu których taka zmiana mogłaby zostać wprowadzona. Rozpatrywana zmiana umowy o zamówienie publiczne polegająca na zastąpieniu jednorazowej płatności wynagrodzenia płatnościami częściowymi narusza równowagę ekonomiczną tej umowy na korzyść wykonawcy w sposób pierwotnie nieprzewidziany. W doktrynie dominuje pogląd, zgodnie z którym z naruszeniem równowagi umowy mamy do czynienia wtedy, gdy wykonawca otrzymuje dodatkowe profity, podczas gdy sytuacja ekonomiczna zamawiającego nie zmienia się (…) także wtedy, gdy sytuacja wykonawcy nie zmienia się, ale korzyści ekonomiczne zamawiającego zmniejszają się. Wykonawca na skutek rozpatrywanej zmiany umowy otrzymałby część wynagrodzenia wcześniej niż zakładano w pierwotnej wersji umowy o udzielenie zamówienia (udostępnionej wykonawcom biorącym udział w postępowaniu). Pierwotnie umowa zakładała wypłatę wynagrodzenia w całości dopiero po wykonaniu zamówienia. Sytuacja ekonomiczna wykonawcy po wprowadzeniu rozpatrywanej zmiany umowy uległaby istotnej poprawie, bowiem mógłby liczyć na wypłatę części wynagrodzenia jeszcze przed wykonaniem całości zamówienia. Tym samym skoro planowaną zmianę należy zakwalifikować do kategorii zmian o charakterze istotnym, to jej dokonanie nie byłoby możliwe na podstawie art. 454 ust. 2 p.z.p., w szczególności z uwagi na fakt, że możliwość takiej zmiany nie została wskazana w SWZ.
Na przesłankę skutecznego unieważnienia postępowania zgodnie z art.255 pkt 6 Pzp składają się dwie okoliczności, które muszą wystąpić łączne tj.:
- konieczne jest wystąpienie tak istotnej wady postępowania, by była ona niemożliwa do usunięcia,
- wada postępowania, która ma być podstawą jego unieważnienia, musi mieć więc charakter nieusuwalny i równocześnie powodujący, że umowa zawarta w wyniku takiego postępowania będzie, wskutek istnienia tej wady, względnie nieważna – będzie podlegać unieważnieniu (Wyrok KIO z 8 października 2021 r. KIO 2741/21)
W wyroku z 11 kwietnia 2013 r. KIO 741/13 – Krakowa Izba Odwoławcza - wskazała, że w odniesieniu do unieważnienia postępowania, po pierwsze musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania). Po drugie, wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5467627,89 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5779040,41 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Dostawa stołu operacyjnego wraz z wyposażeniem
- 111.2024 wyłonienie Wykonawcy w zakresie przeprowadzenia badań metodami obrazowania magnetyczno-rezonansowego przy użyciu tomografu MR 9.4T.
- Oświetlenie ogródka jordanowskiego przy ul. Darwina w Krakowie - Luboczy.
- (DFP.271.72.2024.KSK)Dostawa produktów leczniczych, wyrobów medycznych, dietetycznych środków specjalnego przeznaczenia medycznego, benzyny.
- Dostawa rejestratora danych dla WILiGZ - DE-dzp.272-185/24
- Remont portierni głównej i kiosku handlowego zlokalizowanych przy budynku administracyjnym ZCK ul. Rakowicka 26 w Krakowie.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Niziny, gm. Tuczępy - Zbiornik nr 2"
- Wykonanie robót budowlanych związanych z procesem zagospodarowania poscaleniowego we wsi Krzeczów
- "Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Niziny, gm. Tuczępy - Zbiornik nr 1"
- Remont drogi dojazdowej od ul. Przemysłowej do terenu Oddziału Mazowieckiego ITB (...).
- Remont i modernizacja budynków szkół na terenie Gminy Wierzchosławice wraz z remontem i budową infrastruktury terenów przyszkolnych placówek edukacyjnych
- Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Różnowie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.