eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowe Miasto Lubawskie › Rewitalizacja terenu zieleni pn. Ogród Róż przy ul. 3-go Maja w Nowym Mieście Lubawskim



Ogłoszenie z dnia 2023-05-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rewitalizacja terenu zieleni pn. Ogród Róż przy ul. 3-go Maja w Nowym Mieście Lubawskim

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA NOWE MIASTO LUBAWSKIE

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118885

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Rynek 1

1.4.2.) Miejscowość: Nowe Miasto Lubawskie

1.4.3.) Kod pocztowy: 13-300

1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.4.7.) Numer telefonu: 564729610

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@umnowemiasto.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://umnowemiasto.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00203879

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-05-05

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00165904

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

2.9. Numer planu postępowań w BZP

Przed zmianą:
2023/BZP 00035545/04/P

Po zmianie:
2023/BZP 00035545/05/P

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
5.1. Rewitalizacja terenu zieleni pn. Ogród Róż przy ul. 3-go Maja w Nowym Mieście Lubawskim, obejmująca w szczególności następujący zakres robót budowlanych:
a) wykonanie robót rozbiórkowych: nawierzchni chodników, krawężników betonowych, obrzeży, ścian betonowych, murów z kamienia, ogrodzenia z przęseł stalowych, prefabrykatów betonowych, balustrad, demontaż siedzisk z listew drewnianych i koszy stalowych, wywóz gruzu spryzmowanego samochodami samowyładowczymi na wysypisko, transport bloków i brył betonowych samochodem samowyładowczym przy ręcznym załadowaniu i mechanicznym rozładowaniu, transport złomu samochodem skrzyniowym z załadunkiem i wyładunkiem ręcznym, mechaniczny demontaż słupów oświetleniowych,
b) dostawa podestu drewnianego z prefabrykowanych paneli – 1 kpl.,
c) wykonanie schodów (1,2,4,5) oraz balustrady,
d) wykonanie widowni, w tym:
− schodów (w szczególności: obsadzenie prefabrykowanych stopni schodowych, na gotowej płycie – 68 szt.)
− siedzisk z prefabrykatów betonowych (w szczególności: montaż prefabrykatów betonowych – 72 elementów, dostawa i montaż konstrukcji stalowej dla siedzisk, montaż profilowanych łat drewna egzotycznego – 1 120,00 m),
e) wykonanie sceny (w szczególności: montaż prefabrykatów betonowych – 27 elementów)
f) niwelacja terenu wraz wykorytowaniem, w tym:
− mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników – ok. 760,2 m2,
− ręczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników – ok. 325,8 m2,
g) montaż obrzeży betonowych o wymiarach 100x25x8 na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową na łukach o promieniach do 10 m – ok. 24,08 m,
h) czyszczenie i impregnacja okładzin kamiennych – ok. 210 m2,
i) wykonanie chodnika o nawierzchni mineralno-żwirowej – ok. 505 m2,
j) wykonanie nawierzchni z kostki betonowej w kolorze żółto-beżowym – ok. 581 m2,
k) montaż elementów małej architektury, w tym:
− koszy na śmieci – 15 szt.,
− ławek parkowych – 14 szt.,
l) zagospodarowanie zieleni, w tym:
− wykopanie krzewów – 33 szt.,
− ręczne karczowanie pni – 19 szt.,
− odmładzanie pojedynczych krzewów o średnicy korony do 2 m – 28 szt.,
− odmładzanie starszych drzew o średnicy pni 21-30 cm – 5 szt.,
− wykaszanie chwastów i jednorocznych samosiewów – ok. 380 m2,
− oczyszczenie terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci – wywiezienie zanieczyszczeń na odległość do 10,5 km – ok. 5 m3,
− mechaniczne zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej gr 20 cm – ok. 259 m3,
− dostawa i montaż obrzeża ogrodniczego z PCV – ok. 166,05 m,
− sadzenie drzew i krzewów liściastych form naturalnych na terenie płaskim z całkowitą zaprawą dołów, średnica/głębokość 0,7 m – Brzoza brodawkowata wys 3,0 do 3,5 m – 8 szt.,
− sadzenie krzewów żywopłotowych w rowach o szerokości do 45 cm z zaprawą rowów do połowy głębokości – 2 262 szt.,
− sadzenie drzew i krzewów liściastych form naturalnych z całkowitą zaprawą dołów, średnica/głębokość – 0,5 m - 160 szt.,
− separacja warstw gruntu – agro-włóknina przeciw korzenna ściółkująca przy nasadzeniach pod rabaty – ok. 175 m2,
− obsadzenie kwietników krzewami róż – 464 szt.,
− obsadzenie kwietników roślinami kwietnikowymi – ok. 23,925 m2,
− separacja warstw gruntu – agro-włóknina przeciw korzenna ściółkująca przy nasadzeniach dla kory – ok. 317 m2,
− ręczne rozrzucenie kory w miejscach nasadzeń na terenie płaskim gr. warstwy 2 cm – ok. 0,032 ha,
− orka glebogryzarką przyczepną – pod trawniki – ok. 0,112 ha,
− wykonanie trawników dywanowych siewem na skarpach przy uprawie ręcznej bez nawożenia – ok. 1 112,00 m2,
m) wykonanie kanalizacji deszczowej, w tym:
− studnie rewizyjne z kręgów betonowych o śr. 1200 mm w gotowym wykopie o głębokości 1,9 m z włazem żeliwnym kl. D-400 – 5 szt.,
− zasuwy typu 315 mm montowane na rurociągach PP – w studni KD6 – 1 kpl.,
− kanały z rur PP łączonych na wcisk o śr. zewn. 160 mm – ok. 6 m,
− kanały z rur PP łączonych na wcisk o śr. zewn. 315 mm – ok. 102 m,
n) wykonanie wodociągu oraz instalacji nawadniania:
− studnie rewizyjne z kręgów z kręgów betonowych o śr. 1200 mm w gotowym wykopie o głębokości 1,7 m typ ciężki z włazem żeliwnym kl. D-400 – 1 szt.,
− wodomierze skrzydełkowe o śr. nominalnej 20 mm – 1 kpl.,
− zawory przelotowe i zwrotne z połączeniem na dwuzłączkę o śr. nominalnej 20 mm – 1 szt.,
− montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE, PEHD) o śr. zewnętrznej 40 mm – ok. 110,5 m,
− montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE, PEHD) o śr. zewnętrznej 32 mm – ok. 2,5 m,
− montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE, PEHD) o śr. zewnętrznej 25 mm – ok. 2 m,
− uliczne zdroje wodociągowe o śr. 25 mm – hydrant ogrodowy DN25 PN120 z odwadnianiem i stojakiem – 2 kpl.,
− izolacja rurociągów śr. 32 mm otulinami z łupka PU gr. Izolacji 100 mm rurociąg tłoczny w ziemi – ok. 2 m,
− dostawa i montaż i uruchomienie technologii instalacji nawadniania (dobór urządzeń wg specyfikacji dostawy) – 1 kpl.,
o) wykonanie instalacji elektrycznej, w tym: ręczne kopanie rowów dla kabli, ułożenie rur osłonowych z PCW o śr. do 140 mm, układanie kabli, badanie linii kablowej, ręczne zasypywanie rowów dla kabli, dostawa, montaż i wyposażenie rozdzielnic,
p) wykonanie instalacji oświetlenia zewnętrznego – 9 słupów oświetleniowych parkowych,
q) wykonanie instalacji monitoringu terenu – 2 szt. kamer TVU.
5.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załącznik B do niniejszej SWZ.
5.3. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania następujących robót uwzględnionych w dokumentacji projektowe:
a) demontaż placu zabaw wraz z rozebraniem drewnianego obrzeża placu zabaw,
b) wycinka drzew,
c) wykonanie niecki fontanny wraz z wykończeniami i dostawą technologii fontanny, tarasu
z desek kompozytowych, podestu zimowego,
d) wykonanie komory technologicznej fontanny,
e) wykonanie pergoli P1 i P2,
f) wykonanie nasadzeń zieleni związanych z pergolą P1 i P2 - roślinność pnąca,
g) wykonania kanalizacji sanitarnej.
5.4. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa również treść projektu umowy stanowiący załącznik A do niniejszej SWZ.
5.5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z polskimi normami przenoszącymi normy europejskie, a w przypadku ich braku, przepisów prawnych wyszczególnionych w art. 101 ust. 1-3 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
5.6. W przypadku, gdy z dokumentacji (w szczególności: dokumentacji projektowej, przedmiaru, STWiORB) wynika pochodzenie materiałów lub urządzeń od konkretnego producenta Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach, Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe (m.in. wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie materiałów lub urządzeń, estetyka itp.)
5.7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, o których mowa w pkt 5.5 i 5.6 zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego produkty/materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
5.8. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę zmian materiałów bądź urządzeń na równoważne, wymagane jest przedłożenie wraz z ofertą dokumentów wskazujących parametry techniczne tych materiałów bądź urządzeń, z których będzie jednoznacznie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w dokumentacji projektowej.
5.9. Zgodnie z 95 ust. 1 ustawy – Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności prace fizyczne związane z robotami budowlanymi, w tym prace w zakresie operowania maszynami i urządzeniami.
Wskazane wymagania dotyczą osób zatrudnianych przez Wykonawcę, a także przez podwykonawców.
5.10. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 5.10 oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę ww. wymagań, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarto w projekcie umowy stanowiącym załącznik A do SWZ.

Po zmianie:
5.1. Rewitalizacja terenu zieleni pn. Ogród Róż przy ul. 3-go Maja w Nowym Mieście Lubawskim, obejmująca w szczególności następujący zakres robót budowlanych:
a) wykonanie robót rozbiórkowych: nawierzchni chodników, krawężników betonowych, obrzeży, ścian betonowych, murów z kamienia, ogrodzenia z przęseł stalowych, prefabrykatów betonowych, balustrad, demontaż siedzisk z listew drewnianych i koszy stalowych, wywóz gruzu spryzmowanego samochodami samowyładowczymi na wysypisko, transport bloków i brył betonowych samochodem samowyładowczym przy ręcznym załadowaniu i mechanicznym rozładowaniu, transport złomu samochodem skrzyniowym z załadunkiem i wyładunkiem ręcznym, mechaniczny demontaż słupów oświetleniowych,
b) dostawa podestu drewnianego z prefabrykowanych paneli – 1 kpl.,
c) wykonanie schodów (1,2,4,5) oraz balustrady,
d) wykonanie widowni, w tym:
− schodów (w szczególności: obsadzenie prefabrykowanych stopni schodowych, na gotowej płycie – 68 szt.)
− siedzisk z prefabrykatów betonowych (w szczególności: montaż prefabrykatów betonowych – 72 elementów, dostawa i montaż konstrukcji stalowej dla siedzisk, montaż profilowanych łat drewna egzotycznego – 1 120,00 m),
e) wykonanie sceny (w szczególności: montaż prefabrykatów betonowych – 27 elementów)
f) niwelacja terenu wraz wykorytowaniem, w tym:
− mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników – ok. 760,2 m2,
− ręczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników – ok. 325,8 m2,
g) montaż obrzeży betonowych o wymiarach 100x25x8 na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową na łukach o promieniach do 10 m – ok. 24,08 m,
h) czyszczenie i impregnacja okładzin kamiennych – ok. 210 m2,
i) wykonanie chodnika o nawierzchni mineralno-żwirowej – ok. 505 m2,
j) wykonanie nawierzchni z kostki betonowej w kolorze żółto-beżowym – ok. 581 m2,
k) montaż elementów małej architektury, w tym:
− koszy na śmieci – 15 szt.,
− ławek parkowych – 14 szt.,
l) zagospodarowanie zieleni, w tym:
− wykopanie krzewów – 33 szt.,
− ręczne karczowanie pni – 19 szt.,
− odmładzanie pojedynczych krzewów o średnicy korony do 2 m – 28 szt.,
− odmładzanie starszych drzew o średnicy pni 21-30 cm – 5 szt.,
− wykaszanie chwastów i jednorocznych samosiewów – ok. 380 m2,
− oczyszczenie terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci – wywiezienie zanieczyszczeń na odległość do 10,5 km – ok. 5 m3,
− mechaniczne zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej gr 20 cm – ok. 259 m3,
− dostawa i montaż obrzeża ogrodniczego z PCV – ok. 166,05 m,
− sadzenie drzew i krzewów liściastych form naturalnych na terenie płaskim z całkowitą zaprawą dołów, średnica/głębokość 0,7 m – Brzoza brodawkowata wys 3,0 do 3,5 m – 8 szt.,
− sadzenie krzewów żywopłotowych w rowach o szerokości do 45 cm z zaprawą rowów do połowy głębokości – 2 262 szt.,
− sadzenie drzew i krzewów liściastych form naturalnych z całkowitą zaprawą dołów, średnica/głębokość – 0,5 m - 160 szt.,
− separacja warstw gruntu – agro-włóknina przeciw korzenna ściółkująca przy nasadzeniach pod rabaty – ok. 175 m2,
− obsadzenie kwietników krzewami róż – 464 szt.,
− obsadzenie kwietników roślinami kwietnikowymi – ok. 23,925 m2,
− separacja warstw gruntu – agro-włóknina przeciw korzenna ściółkująca przy nasadzeniach dla kory – ok. 317 m2,
− ręczne rozrzucenie kory w miejscach nasadzeń na terenie płaskim gr. warstwy 2 cm – ok. 0,032 ha,
− orka glebogryzarką przyczepną – pod trawniki – ok. 0,112 ha,
− wykonanie trawników metodą rozłożenia z rolki – ok. 1 112,00 m2,
m) wykonanie kanalizacji deszczowej, w tym:
− studnie rewizyjne z kręgów betonowych o śr. 1200 mm w gotowym wykopie o głębokości 1,9 m z włazem żeliwnym kl. D-400 – 5 szt.,
− zasuwy typu 315 mm montowane na rurociągach PP – w studni KD6 – 1 kpl.,
− kanały z rur PP łączonych na wcisk o śr. zewn. 160 mm – ok. 6 m,
− kanały z rur PP łączonych na wcisk o śr. zewn. 315 mm – ok. 102 m,
n) wykonanie wodociągu oraz instalacji nawadniania:
− studnie rewizyjne z kręgów z kręgów betonowych o śr. 1200 mm w gotowym wykopie o głębokości 1,7 m typ ciężki z włazem żeliwnym kl. D-400 – 1 szt.,
− wodomierze skrzydełkowe o śr. nominalnej 20 mm – 1 kpl.,
− zawory przelotowe i zwrotne z połączeniem na dwuzłączkę o śr. nominalnej 20 mm – 1 szt.,
− montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE, PEHD) o śr. zewnętrznej 40 mm – ok. 110,5 m,
− montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE, PEHD) o śr. zewnętrznej 32 mm – ok. 2,5 m,
− montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE, PEHD) o śr. zewnętrznej 25 mm – ok. 2 m,
− uliczne zdroje wodociągowe o śr. 25 mm – hydrant ogrodowy DN25 PN120 z odwadnianiem i stojakiem – 2 kpl.,
− izolacja rurociągów śr. 32 mm otulinami z łupka PU gr. Izolacji 100 mm rurociąg tłoczny w ziemi – ok. 2 m,
− dostawa i montaż i uruchomienie technologii instalacji nawadniania (dobór urządzeń wg specyfikacji dostawy) – 1 kpl.,
o) wykonanie instalacji elektrycznej, w tym: ręczne kopanie rowów dla kabli, ułożenie rur osłonowych z PCW o śr. do 140 mm, układanie kabli, badanie linii kablowej, ręczne zasypywanie rowów dla kabli, dostawa, montaż i wyposażenie rozdzielnic,
p) wykonanie instalacji oświetlenia zewnętrznego – 9 słupów oświetleniowych parkowych,
q) wykonanie instalacji monitoringu terenu – 2 szt. kamer TVU.
5.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załącznik B do niniejszej SWZ.
5.3. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania następujących robót uwzględnionych w dokumentacji projektowe:
a) demontaż placu zabaw wraz z rozebraniem drewnianego obrzeża placu zabaw,
b) wycinka drzew,
c) wykonanie niecki fontanny wraz z wykończeniami i dostawą technologii fontanny, tarasu
z desek kompozytowych, podestu zimowego,
d) wykonanie komory technologicznej fontanny,
e) wykonanie pergoli P1 i P2,
f) wykonanie nasadzeń zieleni związanych z pergolą P1 i P2 - roślinność pnąca,
g) wykonania kanalizacji sanitarnej.
5.4. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa również treść projektu umowy stanowiący załącznik A do niniejszej SWZ.
5.5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z polskimi normami przenoszącymi normy europejskie, a w przypadku ich braku, przepisów prawnych wyszczególnionych w art. 101 ust. 1-3 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
5.6. W przypadku, gdy z dokumentacji (w szczególności: dokumentacji projektowej, przedmiaru, STWiORB) wynika pochodzenie materiałów lub urządzeń od konkretnego producenta Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach, Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe (m.in. wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie materiałów lub urządzeń, estetyka itp.)
5.7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, o których mowa w pkt 5.5 i 5.6 zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego produkty/materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
5.8. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę zmian materiałów bądź urządzeń na równoważne, wymagane jest przedłożenie wraz z ofertą dokumentów wskazujących parametry techniczne tych materiałów bądź urządzeń, z których będzie jednoznacznie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w dokumentacji projektowej.
5.9. Zgodnie z 95 ust. 1 ustawy – Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności prace fizyczne związane z robotami budowlanymi, w tym prace w zakresie operowania maszynami i urządzeniami.
Wskazane wymagania dotyczą osób zatrudnianych przez Wykonawcę, a także przez podwykonawców.
5.10. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 5.10 oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę ww. wymagań, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarto w projekcie umowy stanowiącym załącznik A do SWZ.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-05-10 10:00

Po zmianie:
2023-05-12 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-05-10 10:30

Po zmianie:
2023-05-12 10:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-06-08

Po zmianie:
2023-06-10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.