eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Konopnica › Zakup energii elektrycznej dla Gminy Konopnica oraz jednostek organizacyjnych



Ogłoszenie z dnia 2021-09-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup energii elektrycznej dla Gminy Konopnica oraz jednostek organizacyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KONOPNICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934631

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 15

1.5.2.) Miejscowość: Konopnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-313

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 438424419

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@konopnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.konopnica.finn.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.konopnica.finn.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup energii elektrycznej dla Gminy Konopnica oraz jednostek organizacyjnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0cbeed67-2034-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00198155

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008154/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Dostawa energii elektrycznej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00194287/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKO.271.5.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (obejmująca dostawę i świadczenie /usług dystrybucji) dla Gminy Konopnica oraz jednostek organizacyjnych energii elektrycznej do 89 punktów poboru (PPE) o łącznym szacowanym wolumenie 572 991 kWh w okresie od dnia 01.02.2022 r. do dnia 31.01.2023 r. zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868, 1093, 1505), wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi oraz Załącznikiem Nr 1 do SWZ.
2) Zamawiający działa w imieniu własnym i jest uprawniony do przeprowadzania postępowania przetargowego w imieniu wszystkich jednostek organizacyjnych.
3) W wyniku przeprowadzonego postępowania zostanie zawarta jedna umowa obejmująca dostawę energii elektrycznej do Punktów Poboru Energii elektrycznej wyszczególnionych w Załączniku Nr 1 do SWZ. Faktury będą wystawiane dla każdej jednostki organizacyjnej (ODBIORCY) osobno.
4) Zamawiający oświadcza, że:
a. procedura wyboru dostawcy energii elektrycznej w formie przetargu odbywa się po raz kolejny;
b. zawarł umowę sprzedaży energii elektrycznej dla 89 PPE z ENEA S.A, 60-201 Poznań, ul. Górecka 1; obowiązującą do 31.01.2022 r. zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do SWZ;
c. zawarł umowy świadczenia usługi dystrybucji z PGE Dystrybucja SA, na czas nieokreślony, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do SWZ;
d. zawarł umowy sprzedaży energii i świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej dla 2 PPE z PGE Obrót SA, obowiązujące na czas nieokreślony, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do SWZ;
e. wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy, udostępni dane o PPE w formie elektronicznej.
5) Szacunkowe zaopatrzenie na energię elektryczną do obiektów Zamawiającego, w okresie od 01.02.2022 r. do 31.01.2023 r. wynosi 572 991 kWh – Załącznik Nr 1 do SWZ.
6) Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną ma jedynie charakter orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Ilość pobranej przez Zamawiającego energii elektrycznej ustalana będzie w oparciu o bezpośrednie odczyty wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych.
7) Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu niepobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości energii. Dostawca energii zobowiązany jest posiadać umowę dystrybucyjną zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) właściwym dla obiektu Zamawiającego, najpóźniej w dniu zawarcia umowy dotyczącej przedmiotowego zamówienia, na czas nie krótszy niż do 31 stycznia 2023 r.
8) Szczegóły dotyczące zużycia energii elektrycznej w poszczególnych punktach poboru opisane zostały w Załączniku Nr 1 (Wykaz punktów poboru) do SWZ.
9) Wskazane powyżej prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilość energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla Zamawiających (odbiorców) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą Taryfą Operatora. Wykonawca winien uwzględnić wahanie poboru na poziomie (+/-) 15 %.
10) Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w Załączniku Nr 1 do SWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zmianie. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii wskazanej w Załączniku Nr 1 do SWZ) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb z tym, że niezależnie od wielkości zużycia Sprzedawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający zakupi od Wykonawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana, wskazana w Załączniku Nr 1 do SWZ,
w szczególności spowodowanego zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości PPE albo parametrów technicznych PPE.
11) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1 do SWZ, stanowiącym integralną część niniejszej SWZ.
12) Sprzedawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego.
13) Standardy jakościowe:
a. Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
b. Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 ze zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 503 ze zm.).
c. Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:
• grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;
• sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączenia do sieci o napięciu znamionowym niż wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;
• stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniem podziału na stawki wynikające z:
− dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej);
− korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe);
− odczytywania wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli (stawki abonamentowe);
− przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłaty przejściowej);
− zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE);
• sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;
• sposób ustalania opłat za:
− ponad umowny pobór energii biernej;
− przekroczenia mocy umownej;
− nielegalny pobór energii elektrycznej.
• opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;
• opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw.
14) KOD CPV, pod którym sklasyfikowano przedmiot zamówienia:
009310000 – 5 – Elektryczność
65310000 – 9 – Przesył energii elektrycznej
09000000 – 3 – Produkty naftowe, paliwa, energia elektryczna i inne źródła energii
09300000 – 2 – Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
15) Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i Zamawiającego (odbiorców) umów właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz do reprezentowania Zamawiającego (odbiorców) przed OSD.
16) W Załączniku Nr 1 do SWZ w kolumnie „Nabywca” oraz „Odbiorca” (adres do przesyłania faktur)” wskazano sposób wystawiania faktur. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przesyłania faktur za pośrednictwem e – mail lub tradycyjnej poczty na wskazane w Załączniku Nr 1 do SWZ adresy, z zastrzeżeniem że faktury wysyłane będą z adresów Wykonawcy wskazanych w Umowie pod rygorem uznania faktury za niedostarczoną.
17) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
18) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp.
19) Zamawiający nie prowadzi postępowania w celu zawarcia umowy ramowej.
20) Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części ze względu na specyfikację sposobu rozliczenia energii elektrycznej.
21) Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych w odniesieniu do poszczególnych PPE:
a. ze względów organizacyjnych;
b. z obawy, że w przypadku dopuszczenia składania ofert na pojedyncze obiekty, szczególnie w odniesieniu do mało atrakcyjnych punktów poboru, Zamawiający nie uzyska ofert.
22) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
23) Zamawiający nie przewiduje składania przedmiotowych środków dowodowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W ogłoszeniu i SWZ opisano błędnie przedmiot zamówienia polegający na wskazaniu dostawy i
świadczeniu usługi dystrybucji energii elektrycznej. Zamawiający zainteresowany był zakupem
energii elektrycznej bez usługi dystrybucji zgodnie z załączonym załącznikiem do SWZ. W
świetle art. 256 ustawy Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia
przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.