Ogłoszenie z dnia 2022-06-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00123339/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-04-14
- 2022/BZP 00137117/01 - Modyfikacja z dnia 2022-04-27
- 2022/BZP 00152039/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-10
- 2022/BZP 00187542/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-31
- 2022/BZP 00189583/01 - Modyfikacja z dnia 2022-06-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż mebli w związku z pierwszym wyposażeniem Centrum Aktywności Społecznej w budynku przy Rynku 2 w Mikołowie w ramach przebudowy zdegradowanego obszaru Centrum Gminy Mikołów.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mikołów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257630
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 16
1.5.2.) Miejscowość: Mikołów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam@mikolow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mikolow.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/cuw_mikolow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż mebli w związku z pierwszym wyposażeniem Centrum Aktywności Społecznej w budynku przy Rynku 2 w Mikołowie w ramach przebudowy zdegradowanego obszaru Centrum Gminy Mikołów.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b57868c3-bbb3-11ec-9f44-6e63702cb2f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00197639
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021756/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Meble
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00123339/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TP/1/2022/UM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa i montaż mebli w związku z pierwszym wyposażeniem Centrum Aktywności
Społecznej w budynku przy Rynku 2 w Mikołowie w ramach przebudowy zdegradowanego obszaru Centrum Gminy
Mikołów. 1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje: a) wykonanie i dostawę mebli zgodnie z wymaganiami określonymi przez
Zamawiającego,
b) dostawę mebli biurowych, kuchennych i innych, a także sprzętu AGD do zabudowy i podłączenia sprzętu, c)montaż i
ustawienie mebli oraz sprzętu AGD zgodnie z projektem i zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, d)podłączenie sprzętu
AGD wg opisu. 2. Rodzaj zamówienia: dostawa. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. 5. Miejsce dostawy: Centrum Aktywności Społecznej, ul. Rynek 2, 43-190 Mikołów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 39110000-6 - Siedziska, krzesła i produkty z nimi związane, i ich części
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
39120000-9 - Stoły, kredensy, biurka i biblioteczki
39130000-2 - Meble biurowe
39141000-2 - Meble i wyposażenie kuchni
39156000-0 - Meble recepcyjne
45421153-1 - Instalowanie zabudowanych mebli
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Zgodnie art. 256 PZP, w tym w związku z art. 90 ust. 3 PZP art. 256 ustawy PZP: „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.”;
w związku z art. 90 ust. 3 PZP tj. „ W przypadku gdy zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu istotnie zmieniają charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieniają zakres zamówienia, zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 256 PZP.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w trakcie trwania w/w postępowania, w odpowiedzi na wnioski o wyjaśnienie treści SWZ uznał, że korzystne jest m.in. wykreślenie kilku pozycji z pierwotnie opracowanego formularza asortymentowego oraz dodanie (rozszerzenie) innych pozycji asortymentowych w formularzu ofertowym, w celu zwiększenia konkurencyjności, a w efekcie złożenie większej liczby ofert i uzyskania korzystniejszej oferty cenowej. Jednakże okazało się, że w obecnym stanie prawnym ograniczenie pozycji i zwiększenie liczby asortymentu jest nie możliwe w związku z art. 90 ust. 3 PZP.
W uzasadnieniu rządowego projektu ustawy Prawo zamówień publicznych (druk 3624), jednoznacznie wskazano, że: „W projekcie ustawy w art. 90 ust. 3 wprowadzono regulację wskazującą na ograniczenia co do zakresu dopuszczalnych zmian treści ogłoszenia o zamówieniu, zgodnie z którą „w przypadku gdy zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu istotnie zmieniają charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieniają zakres zamówienia, zamawiający unieważnia postępowania na podstawie art. 256”. Powyższa regulacja jest odzwierciedleniem motywu 81 dyrektywy klasycznej, zgodnie z którym zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu „(...) nie powinny być na tyle istotne, by umożliwić dopuszczenie innych kandydatów niż kandydaci pierwotnie zakwalifikowani lub by zainteresować postępowaniem o udzielenie zamówienia dodatkowych uczestników. Taki przypadek wystąpiłby w sytuacji, gdy wprowadzane modyfikacje istotnie zmieniają charakter zamówienia lub umowy ramowej w porównaniu z charakterem pierwotnie określonym w dokumentach zamówienia (...)”.
W związku z powyższym za niedopuszczalną zmianę należy uznać w szczególności zminę zakresu zamówienia, np. poprzez dodanie pozycji asortymentowych zamówienia, przy jednoczesnym wykreśleniu innych. W takich przypadkach nie będzie możliwe dokonanie zmian i przedłużenie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku trybu przetargu nieograniczonego przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie mógł jednak unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, a następnie wszcząć nowe. Ponadto, w toku przedmiotowego postępowania, Zamawiający w reakcji na wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia złożone przez wykonawców zgodnie z art. 135 ust. 1 PZP, dwukrotnie dokonywał jej zmiany w zakresie opisu przedmiotu zamówienia. Mimo dokonanych zmian swz, opis przedmiotu zamówienia w dalszym ciągu rodził pytania i wątpliwości wykonawców , które dotyczyły m.in. sposobu weryfikacji przez zamawiającego zgodności objętych przedmiotem zamówienia (dostawą) mebli i elementów wyposażenia z wymogami wynikającymi z powołanych w swz norm, certyfikatów i atestów. Z uwagi na niejednoznaczne sformułowania swz w tym zakresie oraz nieadekwatność powołanych norm i atestów do potrzeb zamawiającego, rodzące uzasadnione ryzyko, iż prowadzenie, w tym rozstrzygnięcie przedmiotowego postępowania odbyłoby się z naruszeniem określonych w art. 16 PZP zasad konkurencyjności i równego traktowania wykonawców, zatem jego dalsze prowadzenie stało się nieuzasadnione.
INNE PRZETARGI Z MIKOŁOWA
- Nowe horyzonty dla Bujakowa - Budowa garażu dla OSP wraz z przełożeniem sieci kanalizacyjnych (Budżet Obywatelski)
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 12 w Mikołowie w roku szkolnym 2024/2025
- "REALIZACJA ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z PROGRAMU KOMPLEKSOWEGO WSPARCIA DLA RODZIN "ZA ŻYCIEM" NA RZECZ PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W MIKOŁOWIE"- ETAP II NR POSTĘPOWANIA 03/2024
- ZAKUP I SUKCESYWNY ODBIÓR Z OTACZARNI MIESZANKI MINERALNO-ASFALTOWEJ - II
- Roboty budowlane przy zabytkowym obiekcie budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Mikołowie przy ul. Żwirki i Wigury 25
- Modernizacja źródeł ciepła na niskoemisyjne w budynku dydaktycznym oraz warsztatów szkolnych w Zespole Szkól Technicznych w Mikołowie przy ul. Rybnickiej 44
więcej: przetargi w Mikołowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa foteli obrotowych na potrzeby pracowników PUW w Rzeszowie, w tym Delegatur oraz krzeseł konferencyjnych
- "Dostawa mebli i wyposażenia w ramach inwestycji : "Rozbudowa Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. i m. Mieczysława Karłowicza o nowy budynek edukacji artystycznej".
- Remont ogrodzenia i podjazdu oraz zakup niezbędnego wyposażenia Warsztatu Terapii Zajęciowej w Wielopolu Skrzyńskim oraz likwidacja barier architektonicznych w Szkole Podstaw. w Wielopolu Skrzyńskim
- Wykonanie kompleksowej zabudowy kuchennej wraz z dostarczeniem niezbędnych sprzętów AGD w pomieszczeniach Centrum Opiekuńczo Mieszkalnego w Lubuczewie.
- Zakup, dostawa, montaż mebli i sprzętu do jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta i Gminy Kórnik
- "Adaptacja budynku przy ul. Chyliczkowskiej 47 w Piasecznie na potrzeby Centrum Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej oraz wsparcia osób z niepełnosprawnościami".
więcej: Siedziska, krzesła i produkty z nimi związane, i ich części »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.