eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikołów › Dostawa i montaż mebli w związku z pierwszym wyposażeniem Centrum Aktywności Społecznej w budynku przy Rynku 2 w Mikołowie w ramach przebudowy zdegradowanego obszaru Centrum Gminy Mikołów.



Ogłoszenie z dnia 2022-06-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż mebli w związku z pierwszym wyposażeniem Centrum Aktywności Społecznej w budynku przy Rynku 2 w Mikołowie w ramach przebudowy zdegradowanego obszaru Centrum Gminy Mikołów.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mikołów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257630

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 16

1.5.2.) Miejscowość: Mikołów

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam@mikolow.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mikolow.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/cuw_mikolow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa i montaż mebli w związku z pierwszym wyposażeniem Centrum Aktywności Społecznej w budynku przy Rynku 2 w Mikołowie w ramach przebudowy zdegradowanego obszaru Centrum Gminy Mikołów.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b57868c3-bbb3-11ec-9f44-6e63702cb2f7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00197639

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021756/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Meble

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00123339/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: TP/1/2022/UM

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa i montaż mebli w związku z pierwszym wyposażeniem Centrum Aktywności
Społecznej w budynku przy Rynku 2 w Mikołowie w ramach przebudowy zdegradowanego obszaru Centrum Gminy
Mikołów. 1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje: a) wykonanie i dostawę mebli zgodnie z wymaganiami określonymi przez
Zamawiającego,
b) dostawę mebli biurowych, kuchennych i innych, a także sprzętu AGD do zabudowy i podłączenia sprzętu, c)montaż i
ustawienie mebli oraz sprzętu AGD zgodnie z projektem i zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, d)podłączenie sprzętu
AGD wg opisu. 2. Rodzaj zamówienia: dostawa. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. 5. Miejsce dostawy: Centrum Aktywności Społecznej, ul. Rynek 2, 43-190 Mikołów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39110000-6 - Siedziska, krzesła i produkty z nimi związane, i ich części

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39120000-9 - Stoły, kredensy, biurka i biblioteczki

39130000-2 - Meble biurowe

39141000-2 - Meble i wyposażenie kuchni

39156000-0 - Meble recepcyjne

45421153-1 - Instalowanie zabudowanych mebli

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie art. 256 PZP, w tym w związku z art. 90 ust. 3 PZP art. 256 ustawy PZP: „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.”;
w związku z art. 90 ust. 3 PZP tj. „ W przypadku gdy zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu istotnie zmieniają charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieniają zakres zamówienia, zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 256 PZP.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w trakcie trwania w/w postępowania, w odpowiedzi na wnioski o wyjaśnienie treści SWZ uznał, że korzystne jest m.in. wykreślenie kilku pozycji z pierwotnie opracowanego formularza asortymentowego oraz dodanie (rozszerzenie) innych pozycji asortymentowych w formularzu ofertowym, w celu zwiększenia konkurencyjności, a w efekcie złożenie większej liczby ofert i uzyskania korzystniejszej oferty cenowej. Jednakże okazało się, że w obecnym stanie prawnym ograniczenie pozycji i zwiększenie liczby asortymentu jest nie możliwe w związku z art. 90 ust. 3 PZP.
W uzasadnieniu rządowego projektu ustawy Prawo zamówień publicznych (druk 3624), jednoznacznie wskazano, że: „W projekcie ustawy w art. 90 ust. 3 wprowadzono regulację wskazującą na ograniczenia co do zakresu dopuszczalnych zmian treści ogłoszenia o zamówieniu, zgodnie z którą „w przypadku gdy zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu istotnie zmieniają charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieniają zakres zamówienia, zamawiający unieważnia postępowania na podstawie art. 256”. Powyższa regulacja jest odzwierciedleniem motywu 81 dyrektywy klasycznej, zgodnie z którym zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu „(...) nie powinny być na tyle istotne, by umożliwić dopuszczenie innych kandydatów niż kandydaci pierwotnie zakwalifikowani lub by zainteresować postępowaniem o udzielenie zamówienia dodatkowych uczestników. Taki przypadek wystąpiłby w sytuacji, gdy wprowadzane modyfikacje istotnie zmieniają charakter zamówienia lub umowy ramowej w porównaniu z charakterem pierwotnie określonym w dokumentach zamówienia (...)”.
W związku z powyższym za niedopuszczalną zmianę należy uznać w szczególności zminę zakresu zamówienia, np. poprzez dodanie pozycji asortymentowych zamówienia, przy jednoczesnym wykreśleniu innych. W takich przypadkach nie będzie możliwe dokonanie zmian i przedłużenie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku trybu przetargu nieograniczonego przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie mógł jednak unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, a następnie wszcząć nowe. Ponadto, w toku przedmiotowego postępowania, Zamawiający w reakcji na wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia złożone przez wykonawców zgodnie z art. 135 ust. 1 PZP, dwukrotnie dokonywał jej zmiany w zakresie opisu przedmiotu zamówienia. Mimo dokonanych zmian swz, opis przedmiotu zamówienia w dalszym ciągu rodził pytania i wątpliwości wykonawców , które dotyczyły m.in. sposobu weryfikacji przez zamawiającego zgodności objętych przedmiotem zamówienia (dostawą) mebli i elementów wyposażenia z wymogami wynikającymi z powołanych w swz norm, certyfikatów i atestów. Z uwagi na niejednoznaczne sformułowania swz w tym zakresie oraz nieadekwatność powołanych norm i atestów do potrzeb zamawiającego, rodzące uzasadnione ryzyko, iż prowadzenie, w tym rozstrzygnięcie przedmiotowego postępowania odbyłoby się z naruszeniem określonych w art. 16 PZP zasad konkurencyjności i równego traktowania wykonawców, zatem jego dalsze prowadzenie stało się nieuzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.