eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Parysów › Usługi opiekuńcze oraz usługi specjalistycznego wsparcia w projekcie Centrum Usług Społecznych w Gminie Parysów



Ogłoszenie z dnia 2021-09-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi opiekuńcze oraz usługi specjalistycznego wsparcia w projekcie Centrum Usług Społecznych w Gminie Parysów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Parysów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582339

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kościuszki 28

1.5.2.) Miejscowość: Parysów

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-441

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@parysow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.parysow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://parysow.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi opiekuńcze oraz usługi specjalistycznego wsparcia w projekcie Centrum Usług Społecznych w Gminie Parysów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fdc3d3db-04af-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00194633

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001216/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Usługi opiekuńcze oraz usługi specjalistycznego wsparcia w projekcie Centrum Usług Społecznych w Gminie Parysów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00158905/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.2.6.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 504704,00 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 502792,94 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 składa się z 4 zadań. 1. Zadanie 1 – Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osób niesamodzielnych. 1) Usługi opiekuńcze obejmują realizację łącznie maksymalnie 4400 godzin zegarowych usług na rzecz beneficjentów zamieszkałych na terenie Gminy Parysów. Zamawiający skieruje do udziału w zajęciach do 10 beneficjentów. Minimalna liczba godzin zamówienia wynosi 3000. 2) Usługi opiekuńcze realizowane muszą być przez co najmniej dwóch (2) opiekunów. Każdy z opiekunów świadczy usługę opiekuńczą na rzecz maksymalnie 6 podopiecznych. Usługi świadczone będą w miejscu zamieszkania osoby objętej opieką. 3) Usługi opiekuńcze będą obejmować w szczególności: pomoc w codziennych zajęciach, takich jak robienie zakupów, sprzątanie, gotowanie, załatwianie spraw w urzędach itp., mycie, kąpanie, ubieranie, pomoc dla osób chorych, dozowanie lekarstw, prześciełanie łóżka, zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, karmienie, w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z rodziną i otoczeniem. 2. Zadanie 2 – Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osób niesamodzielnych (rehabilitacja). 1) Specjalistyczne usługi opiekuńcze obejmują realizację maksymalnie 770 godzin zegarowych usług na rzecz beneficjentów zamieszkałych na terenie Gminy Parysów. Minimalna liczba godzin zamówienia wynosi 500. Zamawiający skieruje do udziału w zajęciach do 15 beneficjentów. 3. Zadanie 3 – Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osób niesamodzielnych (usługi pielęgniarskie). 1) Specjalistyczne usługi opiekuńcze obejmują realizację maksymalnie 330 godzin zegarowych usług na rzecz beneficjentów zamieszkałych na terenie Gminy Parysów. Minimalna liczba godzin zamówienia wynosi 200. Zamawiający skieruje do udziału w zajęciach do 10 beneficjentów. 2) Zamawiający wymaga przygotowania i prowadzenia: opinii pielęgniarki przed i po zakończeniu wsparcia dla każdego z podopiecznych odrębnie, indywidualnych kart wsparcia pielęgniarskiego podopiecznych z jego podpisem. Zadanie 4 – Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osób niesamodzielnych (wsparcie psychologiczne). 1) Specjalistyczne usługi opiekuńcze obejmują realizację maksymalnie 440 godzin zegarowych usług na rzecz beneficjentów zamieszkałych na terenie Gminy Parysów. Zamawiający skieruje do udziału w zajęciach do 10 beneficjentów. Minimalna liczba godzin zamówienia wynosi 300. 2) Zamawiający wymaga przygotowania i prowadzenia: opinii psychologa przed i po zakończeniu wsparcia dla każdego z podopiecznych odrębnie, indywidualnych kart wsparcia psychologicznego podopiecznych z jego podpisem.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

85310000-5 - Usługi pracy społecznej

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe

4.5.5.) Wartość części: 284284 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 zamówienia: Usługi i wsparcia, poradnictwa i szkoleń w Centrum Usług Społecznych składa się z 5 zadań.


3.1. Zadanie nr 5 – Usługa konsultacji psychologicznych
1. Realizacja indywidualnych konsultacji z psychologiem – w zakresie metod wsparcia psychologicznego OS/N, techniki integracji z otoczeniem, zminimalizowania izolacji, przeciwdziałania depresji starczej.
2. Usługa obejmuje łącznie maksymalnie 105 godzin zegarowych (średnio po około 7 godzin na 1 uczestnika dla 15 uczestników). Minimalna liczba godzin jaką zamówi Zamawiający wynosi 70.
3. Forma przeprowadzonych szkoleń – konsultacje indywidualne.
4. Łączna liczba osób – 15 osób.
5. Łączna maksymalna liczba godzin zegarowych – 105 godzin zegarowych.

3.2. Zadanie nr 6 – Zajęcia rozwijające zainteresowania i pasje.
1) Zajęcia rozwijające indywidualne zainteresowania i umiejętności seniorów. Szczegółowy zakres merytoryczny zajęć uzależniony będzie od indywidualnych preferencji uczestników zajęć. Do wyboru dla Uczestników projektu spośród poniższych typów warsztatów:
a) „hand made”: (decupage, rękodzieło, szydełkowanie, hafciarstwo) ,
b) zajęcia taneczne,
c) zajęcia muzyczne,
d) tworzenie i redagowanie lokalnej gazetki.
2) Usługa realizowana dla 1 grupy szkoleniowej. Maksymalny wymiar usługi wynosi 396 godzin dydaktycznych dla 1 grupy szkoleniowej w formie 66 spotkań po 6 godz. Minimalny wymiar usługi 40 spotkań po 6 h dydaktycznych tj. 240 h dydaktycznych.
3) Wykonawca zapewnia obiad i serwis kawowy we wszystkie dni szkolenia dla wszystkich uczestników zajęć obejmujący kawę, herbatę, wodę , napoje, przekąski.
4) Forma przeprowadzonych szkoleń – warsztaty/ćwiczenia.
5) Łączna liczba osób – 15 osób.
6) Łączna liczba certyfikatów – 15.
7) Maksymalna liczba godzin dydaktycznych – 396 godz.

3.3. Zadanie nr 7 – Zajęcia usprawniające ruchowo
1) Zajęcia sportowe, usprawniające (zajęcia usprawniające przy muzyce, zajęcia relaksacyjne, ćwiczenia kinezyterapii zachowawczej, ćwiczenia rozciągające, nordic walking, aerobik, zumba, itp.), zakres i rodzaj zajęć uzależniony od preferencji seniorów, ich stanu zdrowia – wyboru dokonuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym.
2) Usługa realizowana dla 1 grupy szkoleniowej. Maksymalny wymiar usługi wynosi 352 godziny dydaktyczne dla 1 grupy szkoleniowej w formie 88 spotkań po 4 godziny dydaktyczne. Minimalny wymiar usługi 60 spotkań po 4 h dydaktycznych tj. 240 h dydaktycznych
3) Wykonawca zapewnia serwis kawowy we wszystkie dni szkolenia dla wszystkich uczestników zajęć obejmujący kawę, herbatę, wodę , napoje, przekąski.
4) Forma przeprowadzonych szkoleń – warsztaty/ćwiczenia.
5) Łączna liczba osób – 15 osób.
6) Łączna liczba certyfikatów – 15.
7) Maksymalna liczba godzin dydaktycznych – 352 godziny dydaktyczne.

3.4. Zadanie nr 8 - Warsztaty edukacyjne
1) Szkolenia edukacyjne pn. „Bezpieczna jesień”, poruszające tematy zagrożeń i niebezpieczeństw dotykających osoby starsze w życiu codziennym i społecznym (oszustwa, bezpieczny dom, zachowaj ostrożność na drodze, Koperta życia),
2) Usługa realizowana dla 1 grupy szkoleniowej. Maksymalny wymiar usługi wynosi 96 godzin dydaktycznych dla 1 grupy szkoleniowej w formie 16 spotkań po 6 godz. Minimalny wymiar usługi 10 spotkań po 6 h dydaktycznych tj. 60 h dydaktycznych,
3) Wykonawca zapewnia obiad i serwis kawowy we wszystkie dni szkolenia dla wszystkich uczestników zajęć obejmujący kawę, herbatę, wodę , napoje, przekąski.
4) Forma przeprowadzonych szkoleń – warsztaty/ćwiczenia.
5) Łączna liczba osób – 15 osób.
6) Łączna liczba certyfikatów – 15.
7) Maksymalna liczba godzin dydaktycznych – 96 godz.

3.5. Zadanie nr 9 – Spotkania, wykłady profilaktyczne
1) Wykłady specjalistyczne – tematy wykładów do wyboru w zależności od potrzeb uczestników (po 1 spotkaniu - dietetyk, rehabilitant, „Polskie sanktuaria maryjne znane i nieznane”, specjalista ds. finansowych – spotkanie dotyczące bezpieczeństwa finansowego seniorów, pielęgniarka ). Spotkania tematyczne w zależności od potrzeb uczestników przybliżające zagadnienia związane z różnego rodzajami chorobami wieku starczego, stosowaniem diety i aktywności dostosowanej do wieku oraz konieczności korzystania z pomocy specjalistów z tej dziedziny.
2) ) Usługa realizowana dla 1 grupy szkoleniowej. Maksymalny wymiar usługi wynosi 96 godzin dydaktycznych dla 1 grupy szkoleniowej w formie 16 spotkań po 6 godz. Minimalny wymiar usługi 10 spotkań po 6 h dydaktycznych tj. 60 h dydaktycznych
3) Wykonawca zapewnia obiad i serwis kawowy we wszystkie dni szkolenia dla wszystkich uczestników zajęć obejmujący kawę, herbatę, wodę , napoje, przekąski.
4) Forma przeprowadzonych szkoleń – warsztaty/ćwiczenia.
5) Łączna liczba osób – 15 osób.
6) Łączna liczba certyfikatów – 15.
7) Maksymalna liczba godzin dydaktycznych – 96 godz.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne

4.5.5.) Wartość części: 210200 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 zamówienia - Wyjazdy prospołeczne

4.1. Zadanie nr 10 – Wyjazd prospołeczne
1) Wyjazdy prospołeczne (wyjazdy o charakterze edukacyjno–integracyjnym) wg zapotrzebowania uczestników w tym do wyboru:
a) wyjazd do kina,
b) wyjazd do teatru,
c) wyjazd do muzeum,
d) wyjazd na imprezę kulturalną lub ludową lub piknik lub wyjazd na ognisko połączone z prelekcją na terenie województwa mazowieckiego.
2) Usługa obejmuje: 15 osób x 4 wyjazdy. Razem 4 usługi cząstkowe
3) W ramach każdego z wyjazdów Wykonawca zapewni co najmniej obiad lub w przypadku wyjazdu na ognisko co najmniej 2 dania grillowe wynikające z charakteru wyjazdu. Wykonawca zapewni transport uczestników na miejsce realizacji zadania i z powrotem autokarem lub busem posiadającymi wszystkie wymagane przepisami prawa dokumenty, zgody i dopuszczenia do ruchu, posiadającymi aktualne ubezpieczenie OC, AC, NNW.
4) Forma przeprowadzonych zajęć – wyjazdy jednodniowe.
5) Łączna liczba osób – 15 osób.
6) Łączna liczba godzin – bez wskazania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne

4.5.5.) Wartość części: 8308,94 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 280500,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 596860,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 280500,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: B- CONSULTING Bartłomiej Gębarowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 180275639

7.3.3) Ulica: Jacka Malczewskiego 11 lok. 49

7.3.4) Miejscowość: Rzeszów

7.3.5) Kod pocztowy: 35-114

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-09-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 280500,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-03-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 209300,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 236920,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 209300,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: B- CONSULTING Bartłomiej Gębarowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 180275639

7.3.3) Ulica: Jacka Malczewskiego 11 lok. 49

7.3.4) Miejscowość: Rzeszów

7.3.5) Kod pocztowy: 35-114

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-09-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 209300,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-03-31

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 10000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 26752,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 10000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: B- CONSULTING Bartłomiej Gębarowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 180275639

7.3.3) Ulica: ul. Jacka Malczewskiego 11 lok. 49

7.3.4) Miejscowość: Rzeszów

7.3.5) Kod pocztowy: 35-114

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-09-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 10000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-03-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.