eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Baranów › Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu



Ogłoszenie z dnia 2024-02-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA BARANÓW

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855529

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Rynek 21

1.4.2.) Miejscowość: Baranów

1.4.3.) Kod pocztowy: 63-604

1.4.4.) Województwo: wielkopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.4.7.) Numer telefonu: 6274 10 000

1.4.8.) Numer faksu: 62 74 10005

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@baranow.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.baranow.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00190877

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-02-15

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00089225

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Planowana do realizacji inwestycja ma na celu naprawę i zabezpieczenie substancji budynku dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu wybudowanego w latach 1840-50 (obecnie budynek Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II) przed dalszą degradacją.
Istniejący stan zagospodarowania terenu
Jak wynika z przeprowadzonej inwentaryzacji stan techniczny elementów budynku jest zróżnicowany. W najgorszym stanie znajdują się elementy budynku poddawane działaniu czynników zewnętrznych (woda, wiatr, śnieg, zmienność temperatur) takie jak więźba dachowa, ściany murowane w obrębie poddasza, kominy oraz strop nad I piętrem (narażony na zalewanie wodami opadowymi z nieszczelności dachu). Z uwagi na korozję elementów w przypadku więźby dachowej i stropu nad I piętrem w znacznej części nie są w aktualnym stanie spełnione wymagania użytkowe głównej konstrukcji nośnej.
Budynek wymaga też podjęcia natychmiastowych działań w zakresie renowacji okien, które są zniszczone i posiadają wiele ubytków podłoża oraz warstwy kolorystycznej. Destrukcji ulega także malarska dekoracja ornamentowa stropu drewnianego (kasetonowego) portyku. Warstwa malarska łuszczy się, co w efekcie bez podjęcia prac konserwatorskich doprowadzi do zatracenia dekoracji. Konserwacji technicznej i estetycznej wymagają także elementy architektoniczne portyku wejściowego, gdyż posiadają one nawarstwienia, ubytki oraz miejscowe spękania. Remontu wymagają również podłogi z tworzyw sztucznych oraz płyt pilśniowych, które należy zerwać i wymienić na nowe. W złym stanie technicznym jest także elewacja zewnętrzna budynku. Na jej aktualny stan techniczny wpływ miała/ma m.in. użyta podczas prac naprawczych i izolujących zaprawa z dodatkiem cementu, która zakłóciła „oddychanie” ścian i spowodowała powstanie charakterystycznej siatki spękań na przeważającej powierzchni elewacji oraz stan rynien i obróbek blacharskich. W związku z powyższym, ze względu na występujące na elewacjach (dotyczy to zarówno części cokołowej, gdzie zniszczenia związane są z silnym zawilgoceniem, jak i pozostałychpartii elewacji) znaczne zniszczenia i odspojenia tynków wymagana jest także renowacja elewacji zewnętrznej.
Podstawowy zakres zamówienia obejmuje m.in.:
• remont elewacji wraz z kolorystyką;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenie nr 32/2022/A z dnia 24.01.2022r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
• remont kapitalny stropu oraz dachu z pokryciem i orynnowaniem,
Decyzja nr 144/2023 z dnia 27.04.2023r. popzwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 107/2023/A z dnia 24.02.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• renowację historycznej stolarki okiennej (71 szt. okien drewnianych),
Pozwolenie nr 91/2021/A z dnia 05.03.2021r. na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• renowację stropu kasetonowego;
Decyzja nr 458/2020 z dnia 31.08.2020r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 740/2023/A z dnia 20.04.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenie nr 737/2023/A z dnia 20.10.2023r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• konserwację techniczną i estetyczną elementów architektonicznych portyku wejściowego (trzony i głowice kolumn)
Pozwolenie nr 446/2020/A z dnia 02.07.2020r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• remont tarasu po stronie wschodniej;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
• remont daszków nad przybudówkami po stronie wschodniej i zachodniej budynku Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
• Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• odtworzenie wyjścia do ogrodu w elewacji południowej
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• zagospodarowanie południowego przedpola budynku związane z odtwarzanym wyjściem do ogrodu
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• oświetlenie zewnętrzne bezpośredniego otoczenia budynku
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• korektę rozmieszczenia kamer monitoringu;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• Remont podłogi

Ze względu na funkcję jaką w chwili obecnej spełnia budynek (siedziba szkoły podstawowej) Wykonawca obowiązany jest przed podpisaniem umowy do przedłożenia Zamawiającemu harmonogramu prac.
Harmonogram winien uwzględniać miejsce (czynna szkoła podstawowa) oraz specyfikę remontu i dostosowanie niektórych prac takich jak renowacja okien, które należy rozpocząć w miesiącach wiosennych i przeprowadzić w przerwie wakacyjnej.
Wykonanie zadania przyczyni się do zabezpieczenia, zachowania i utrwalenia substancji zabytku. Ponadto, realizacja projektu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa osób korzystających z obiektu na co dzień oraz na poprawę estetyki obiektu.

Ponadto zakres zamówienia obejmuje:
1) Usuwanie wad i usterek w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi.

Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu jest dofinansowana z Programu „Polski Ład” w wysokości 3 500 000,00 zł.
Wysokości wkładu własnego stanowi różnica miedzy wartością ofertową a wartością dofinansowania.
Zgodnie z zasadami Programu „Polski Ład” w przypadku inwestycji realizowanych w okresie do 12 miesięcy na podstawie jednej umowy wypłata wynagrodzenia Wykonawcy w wysokości dofinansowania nastąpi w jednej transzy (jeden wniosek o dofinansowanie) po zakończeniu realizacji zadania inwestycyjnego

Uwaga !
Kosztorys nakładczy z przedmiarem robót należy traktować jako element pomocniczy służący celowi sporządzenia oferty na wykonanie zadania. Przed sporządzeniem kosztorysu ofertowego Wykonawca winien zweryfikować kosztorys nakładczy z Projektem Technicznym i ewentualnie uzupełnić kosztorys o pozycje, które zgodnie z wiedzą techniczną i doświadczeniem oferenta winny dodatkowo w nim wystąpić.

Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 9 do SWZ.

Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o:
Pozwolenia na budowę;
Pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Po zmianie:
Planowana do realizacji inwestycja ma na celu naprawę i zabezpieczenie substancji budynku dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu wybudowanego w latach 1840-50 (obecnie budynek Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II) przed dalszą degradacją.
Istniejący stan zagospodarowania terenu
Jak wynika z przeprowadzonej inwentaryzacji stan techniczny elementów budynku jest zróżnicowany. W najgorszym stanie znajdują się elementy budynku poddawane działaniu czynników zewnętrznych (woda, wiatr, śnieg, zmienność temperatur) takie jak więźba dachowa, ściany murowane w obrębie poddasza, kominy oraz strop nad I piętrem (narażony na zalewanie wodami opadowymi z nieszczelności dachu). Z uwagi na korozję elementów w przypadku więźby dachowej i stropu nad I piętrem w znacznej części nie są w aktualnym stanie spełnione wymagania użytkowe głównej konstrukcji nośnej.
Budynek wymaga też podjęcia natychmiastowych działań w zakresie renowacji okien, które są zniszczone i posiadają wiele ubytków podłoża oraz warstwy kolorystycznej. Destrukcji ulega także malarska dekoracja ornamentowa stropu drewnianego (kasetonowego) portyku. Warstwa malarska łuszczy się, co w efekcie bez podjęcia prac konserwatorskich doprowadzi do zatracenia dekoracji. Konserwacji technicznej i estetycznej wymagają także elementy architektoniczne portyku wejściowego, gdyż posiadają one nawarstwienia, ubytki oraz miejscowe spękania. Remontu wymagają również podłogi z tworzyw sztucznych oraz płyt pilśniowych, które należy zerwać i wymienić na nowe. W złym stanie technicznym jest także elewacja zewnętrzna budynku. Na jej aktualny stan techniczny wpływ miała/ma m.in. użyta podczas prac naprawczych i izolujących zaprawa z dodatkiem cementu, która zakłóciła „oddychanie” ścian i spowodowała powstanie charakterystycznej siatki spękań na przeważającej powierzchni elewacji oraz stan rynien i obróbek blacharskich. W związku z powyższym, ze względu na występujące na elewacjach (dotyczy to zarówno części cokołowej, gdzie zniszczenia związane są z silnym zawilgoceniem, jak i pozostałychpartii elewacji) znaczne zniszczenia i odspojenia tynków wymagana jest także renowacja elewacji zewnętrznej.
Podstawowy zakres zamówienia obejmuje m.in.:
• remont elewacji wraz z kolorystyką;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenie nr 32/2022/A z dnia 24.01.2022r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
• remont kapitalny stropu oraz dachu z pokryciem i orynnowaniem,
Decyzja nr 144/2023 z dnia 27.04.2023r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 107/2023/A z dnia 24.02.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• renowację historycznej stolarki okiennej (71 szt. okien drewnianych),
Pozwolenie nr 91/2021/A z dnia 05.03.2021r. na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• renowację stropu kasetonowego;
Decyzja nr 458/2020 z dnia 31.08.2020r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 740/2023/A z dnia 20.04.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenie nr 737/2023/A z dnia 20.10.2023r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• konserwację techniczną i estetyczną elementów architektonicznych portyku wejściowego (trzony i głowice kolumn)
Pozwolenie nr 446/2020/A z dnia 02.07.2020r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• remont tarasu po stronie wschodniej;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
• remont daszków nad przybudówkami po stronie wschodniej i zachodniej budynku Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
• Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• odtworzenie wyjścia do ogrodu w elewacji południowej
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• zagospodarowanie południowego przedpola budynku związane z odtwarzanym wyjściem do ogrodu
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• oświetlenie zewnętrzne bezpośredniego otoczenia budynku
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• korektę rozmieszczenia kamer monitoringu;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• Remont podłogi

Ze względu na funkcję jaką w chwili obecnej spełnia budynek (siedziba szkoły podstawowej) Wykonawca obowiązany jest przed podpisaniem umowy do przedłożenia Zamawiającemu harmonogramu prac.
Harmonogram winien uwzględniać miejsce (czynna szkoła podstawowa) oraz specyfikę remontu i dostosowanie niektórych prac takich jak renowacja okien, które należy rozpocząć w miesiącach wiosennych i przeprowadzić w przerwie wakacyjnej.
Wykonanie zadania przyczyni się do zabezpieczenia, zachowania i utrwalenia substancji zabytku. Ponadto, realizacja projektu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa osób korzystających z obiektu na co dzień oraz na poprawę estetyki obiektu.

Ponadto zakres zamówienia obejmuje:
1) Usuwanie wad i usterek w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi.

Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu jest dofinansowana z Programu „Polski Ład” w wysokości 95% wartości złożonej oferty jednak nie więcej niż 3 500 000,00 zł.
Wysokości wkładu własnego stanowi różnica miedzy wartością ofertową a wartością dofinansowania.
Zgodnie z zasadami Programu „Polski Ład” w przypadku inwestycji realizowanych w okresie do 12 miesięcy na podstawie jednej umowy wypłata wynagrodzenia Wykonawcy w wysokości dofinansowania nastąpi w jednej transzy (jeden wniosek o dofinansowanie) po zakończeniu realizacji zadania inwestycyjnego.
Uwaga !
Kosztorys nakładczy z przedmiarem robót należy traktować jako element pomocniczy służący celowi sporządzenia oferty na wykonanie zadania. Przed sporządzeniem kosztorysu ofertowego Wykonawca winien zweryfikować kosztorys nakładczy z Projektem Technicznym i ewentualnie uzupełnić kosztorys o pozycje, które zgodnie z wiedzą techniczną i doświadczeniem oferenta winny dodatkowo w nim wystąpić.

Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 9 do SWZ.

Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o:
Pozwolenia na budowę;
Pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku
wpisanym do rejestru zabytków.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
3) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
a) dotyczące Wykonawcy:
Wykonawca winien wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej:
- jedną robotę budowlaną (umowę) zrealizowaną na obiekcie zabytkowym polegającą na przebudowie lub remoncie budynku o wartości robót minimum
1 000 000,00 zł brutto.
- jedną robotę polegającą na wykonaniu prac renowacyjnych zabytkowych elementów stolarki o wartości minimum 350 000 ,00 zł

Warunek udziału w postępowaniu musi spełniać samodzielnie jeden podmiot.
Nie dopuszcza się sumowania doświadczenia.

Za wykonane (ukończone) roboty budowlane Zamawiający uważa roboty dla których wystawiono dokument potwierdzający zakończenie robót np. Protokół odbioru końcowego lub Pozwolenie na użytkowanie lub Świadectwo przejęcia.
Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie końcowego Protokołu odbioru robót.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia lub na dzień podpisania końcowego Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).

b) dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą na wymienione poniżej stanowiska:
1. Kierownik Budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b) doświadczenie zawodowe polegające na udziale przez co najmniej 18 miesięcy w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury
(zgodnie z zamieszonymi w załączniku nr 9 do SWZ Pozwoleniami na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków)
2. Kierownik prac konserwatorskich i prac restauratorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
a) ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2. Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w ust. 1, pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje osoba, która posiada:
1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub,
2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
- oraz która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2.
(zgodnie z zamieszonymi w załączniku nr 9 do SWZ Pozwoleniami na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków)

Uwaga! zgodnie z Art. 37g. ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
1) Udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych na Listę Skarbów Dziedzictwa, albo w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich, badaniach konserwatorskich, robotach budowlanych lub badaniach architektonicznych, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2, oraz badaniach archeologicznych lub zatrudnienie przy tych pracach lub badaniach w muzeum będącym instytucją kultury potwierdzają świadectwa, w tym dotyczące odbytych praktyk zawodowych, oraz inne dokumenty zaświadczające udział w tych pracach, badaniach lub robotach lub zatrudnienie przy tych pracach wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej, na rzecz której te prace, badania lub roboty były wykonywane, albo przez osobę, pod której nadzorem były wykonywane, w tym zakresy obowiązków na stanowiskach pracy w muzeum będącym instytucją kultury lub zaświadczenia wydane przez wojewódzkich konserwatorów zabytków.
2) Udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich, badaniach konserwatorskich, robotach budowlanych lub badaniach architektonicznych prowadzonych przed dniem 26 sierpnia 2011 r. przy zabytku niewpisanym do rejestru zabytków potwierdzają świadectwa, inne dokumenty lub zaświadczenia, o których mowa w ust. 1.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w/w warunek udziału w postępowaniu winien spełniać samodzielnie jeden podmiot.

Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
3) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
a) dotyczące Wykonawcy:
Wykonawca winien wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej:
- jedną robotę budowlaną (umowę) zrealizowaną na obiekcie zabytkowym polegającą na przebudowie lub remoncie budynku o wartości robót minimum
1 000 000,00 zł brutto.
- jedną robotę polegającą na wykonaniu prac renowacyjnych zabytkowych elementów stolarki o wartości minimum 350 000 ,00 zł

Warunek udziału w postępowaniu musi spełniać samodzielnie jeden podmiot biorący udział w realizacji zamówienia. Podmiot udostępniający zasoby winien wykonywać roboty zgodnie z zał. nr 4 - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby.

Nie dopuszcza się sumowania doświadczenia.

Za wykonane (ukończone) roboty budowlane Zamawiający uważa roboty dla których wystawiono dokument potwierdzający zakończenie robót np. Protokół odbioru końcowego lub Pozwolenie na użytkowanie lub Świadectwo przejęcia.
Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie końcowego Protokołu odbioru robót.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia lub na dzień podpisania końcowego Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).

b) dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą na wymienione poniżej stanowiska:
1. Kierownik Budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b) doświadczenie zawodowe polegające na udziale przez co najmniej 18 miesięcy w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury
(zgodnie z zamieszonymi w załączniku nr 9 do SWZ Pozwoleniami na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków)
2. Kierownik prac konserwatorskich i prac restauratorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
a) ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2. Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w ust. 1, pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje osoba, która posiada:
1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub,
2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
- oraz która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2.
(zgodnie z zamieszonymi w załączniku nr 9 do SWZ Pozwoleniami na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków)

Uwaga! zgodnie z Art. 37g. ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
1) Udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych na Listę Skarbów Dziedzictwa, albo w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich, badaniach konserwatorskich, robotach budowlanych lub badaniach architektonicznych, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2, oraz badaniach archeologicznych lub zatrudnienie przy tych pracach lub badaniach w muzeum będącym instytucją kultury potwierdzają świadectwa, w tym dotyczące odbytych praktyk zawodowych, oraz inne dokumenty zaświadczające udział w tych pracach, badaniach lub robotach lub zatrudnienie przy tych pracach wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej, na rzecz której te prace, badania lub roboty były wykonywane, albo przez osobę, pod której nadzorem były wykonywane, w tym zakresy obowiązków na stanowiskach pracy w muzeum będącym instytucją kultury lub zaświadczenia wydane przez wojewódzkich konserwatorów zabytków.
2) Udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich, badaniach konserwatorskich, robotach budowlanych lub badaniach architektonicznych prowadzonych przed dniem 26 sierpnia 2011 r. przy zabytku niewpisanym do rejestru zabytków potwierdzają świadectwa, inne dokumenty lub zaświadczenia, o których mowa w ust. 1.
Nie dopuszcza się sumowania doświadczenia.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2024-02-19 10:00

Po zmianie:
2024-02-22 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2024-02-19 11:00

Po zmianie:
2024-02-22 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-03-19

Po zmianie:
2024-03-22

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.