eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Usługa zapewnienia ochrony mienia w obiektach Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk



Ogłoszenie z dnia 2022-05-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa zapewnienia ochrony mienia w obiektach Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT OCEANOLOGII POLSKIEJ AKADEMII NAUK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000632467

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Powstańców Warszawy 55

1.5.2.) Miejscowość: Sopot

1.5.3.) Kod pocztowy: 81-712

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: 58 551-72-81

1.5.8.) Numer faksu: 58 551-21-30

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mmasnicka@iopan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.iopan.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


badania naukowe, edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa zapewnienia ochrony mienia w obiektach Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7be9fe70-c6dc-11ec-aa46-6a814e8de928

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00186216

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00074726/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługa zapewnienia ochrony mienia w obiektach Instytutu OceanologiiPolskiej Akademii Nauk

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00139151/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IO/ZP/3/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 212277,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zapewnienia ochrony mienia w obiektach Instytutu Oceanologii PAN (nr postępowania IO/ZP/3/2022).
3. Przedmiot zamówienia obejmuje zapewnienie ochrony mienia przez pięć dni w tygodniu w godz. 14:30 - 7:30 oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta, a także, na żądanie Zamawiającego, w dodatkowych godzinach.
4. Zamawiający oświadcza, że obiekty będące przedmiotem niniejszego postępowania nie znajdują się w wykazie wojewody (wykaz obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie) zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1995 z późn.zm.).
5. Ochrona mienia w Instytucie Oceanologii PAN obejmuje obiekty o następującej powierzchni:
1) budynek czterokondygnacyjny o powierzchni 2.342 m², w tym pomieszczenia biurowo-laboratoryjne (z substancjami szkodliwymi),
2) budynek czterokondygnacyjny o powierzchni 897,5 m² - Zakład Chemii i Biochemii Morza (w tym laboratoria z substancjami szkodliwymi),
3) budynek dwukondygnacyjny o powierzchni 2.052,74 m² - Zakłady Genetyki i Ekologii Morza (w tym laboratoria z substancjami szkodliwymi),
4) działkę o powierzchni całkowitej działki: 9.736 m².
6. Przejęcie posterunku będzie każdorazowo następowało o godz. 14:30, natomiast zdanie służby o godz. 7:30.
7. Wymagania Zamawiającego w zakresie rodzaju pełnionej służby, obsady, czasu pełnienia służby:
1) jeden pracownik ochrony fizycznej stałej, w godz. 14:30 do 7:30 oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta w obiekcie Instytutu Oceanologii PAN;
2) ochrona fizyczna doraźna, świadczona przez grupę interwencyjną.
8. W razie potrzeby i na żądanie Zamawiającego Wykonawca za dodatkowym wynagrodzeniem obliczonym zgodnie z ofertą, zapewni ochronę obiektu także w dodatkowych godzinach.
9. Zamawiający określa maksymalną liczbę roboczogodzin na 7700 roboczogodzin w ciągu roku. Zamawiający zastrzega możliwość ograniczenia zakresu zamówienia (ilości godzin), nie więcej jednak niż o 10%.
10. Wykonawca wskaże maksymalnie 4 pracowników, którzy w sposób rotacyjny pełnić będą bezpośrednią służbę w obiekcie Zamawiającego (bezpośrednią ochronę Instytutu).
11. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane poniżej w ust. 12, tj. osób wykonujących bezpośrednią ochronę Instytutu.
12. Zakres obowiązków obsady posterunku na portierni (pomieszczenie wyposażone w monitoring):
1) nadzór nad pomieszczeniem monitoringu oraz zamontowanymi w nim urządzeniami systemów monitorowania obiektu (w tym centrali ostrzegania ppoż i systemu Gazex);
2) nadzorowanie systemów monitorowania obiektu oraz podejmowanie działań związanych z ich działaniem, zmierzających do wykrycia i ujęcia sprawców zagrożenia oraz do minimalizacji ewentualnych szkód;
3) załączanie i wyłączanie systemów alarmowych, kontrolowanie ich sprawności, zgłaszanie ewentualnych usterek i podejmowanie działań mających na celu ich usunięcie;
4) przyjmowanie i wydawanie kluczy od pomieszczeń służbowych pracownikom IOPAN oraz prowadzenie związanej z tym dokumentacji;
5) obsługa centrali telefonicznej;
6) otwierania i zamykanie drzwi wejściowych do budynków, bram, szlabanów, itp.;
7) przyjmowanie przesyłek i odpowiednie zabezpieczanie zgodnie z instrukcją;
8) sprawdzanie po godzinach pracy pracowników IOPAN stanu zabezpieczenia drzwi zewnętrznych, okien i bram garażowych;
9) dokonywanie obchodów obiektu w odstępach czasu nie dłuższych niż co dwie godziny w celu ustalenia bieżącej sytuacji, stanu zagrożenia i ochrony newralgicznych punktów;
10) zabezpieczenie i ochrona składników majątkowych znajdujących się na terenie obiektu (w tym poza budynkami na terenie działki) przed kradzieżą i rabunkiem, oraz ujawnianie faktów marnotrawstwa i dewastacji;
11) reagowanie i natychmiastowe zgłaszanie wszelkich zauważonych zagrożeń dla mienia, zdrowia i życia osób przebywających na terenie IOPAN, w tym reagowanie na sygnały przekazane przez środki zabezpieczenia technicznego znajdujące się na wyposażeniu IOPAN;
12) przekazywanie na bieżąco kierownictwu IOPAN informacji o ewentualnych zagrożeniach oraz podjętych działaniach związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa obiektu;
13) powiadamianie odpowiednich służb w przypadku wykrycia faktu popełnienia przestępstwa, ujęcia jego sprawcy, zakłócania porządku publicznego, kradzieży lub dewastacji mienia;
14) podejmowanie działań zmierzających do zabezpieczenia miejsc popełnienia przestępstwa lub wykroczenia na terenie chronionego obiektu do czasu przybycia odpowiednich służb;
15) przestrzeganie instrukcji i przepisów p. pożarowych obowiązujących w chronionym obiekcie;
16) przestrzeganie zasad ujętych w instrukcjach, dotyczących zasad postępowania w sytuacjach ewentualnych zagrożeń lub podczas ewakuacji obiektu;
17) powiadamianie kierownictwa IOPAN oraz odpowiednich służb o zauważonych awariach instalacji wodociągowej, c.o., kanalizacyjnej, elektrycznej, gazowej, itp.;
18) prowadzenie dokumentacji służbowej związanej z tokiem pełnionej służby, w tym Książki Służb Strażników oraz wpisywanie wszelkich spostrzeżeń, nieprawidłowości oraz zaistniałych wydarzeń w czasie pełnienia służby (Książka Służb Strażników powinna być udostępniana na żądanie Zamawiającego do wglądu oraz ewentualnego wpisania uwag);
19) kontrola osób wchodzących i wychodzących z terenu IOPAN oraz prowadzenie Księgi Gości;
20) nadzór nad magazynem zabezpieczenia ochronnego;
21) wzywanie grupy interwencyjnej w przypadkach zagrożenia obiektu i osób w nim przebywających;
22) przyjęcie i zdanie służby w sposób właściwy, które powinno polegać na przejęciu posterunku wraz z wyposażeniem, sprawdzeniu sprawności instalacji monitorowania obiektu, dokonaniu obchodu obiektu i odnotowaniu w Książce Służb Strażników wszystkich uwag, dotyczących obiektu i stanu zabezpieczeń.
13. Wykonawca zapewni kontrolę pełnienia służby pracowników ochrony przez pracownika nadzorującego, posiadającego wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz udokumentowanie kontroli poprzez dokonanie wpisu do Książki Służb Strażników co najmniej raz na dobę. Do zadań pracownika nadzorującego będzie należało ustalanie grafików pracy pracowników ochrony, koordynacja pełnienia służby przez pracowników ochrony i zapewnienie prawidłowej współpracy z Zamawiającym.
14. Zamawiający zastrzega, iż bezpośrednia ochrona Instytutu oraz nadzór nad pracownikami wykonującymi te czynności wymagają osobistego wykonywania przez Wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia, czynności, o których mowa w zdaniu pierwszym wymagają osobistego wykonania przez Wykonawcę, który posiada koncesję, o której mowa w rozdziale VI ust. 2 pkt 2 oraz posiada doświadczenie, o którym mowa rozdziale VI ust. 2 pkt 4 lit. a) SWZ w pełnym zakresie.
15. Wykonawca zapewni przyjazd grupy interwencyjnej doraźnej na każde wezwanie pracownika ochrony lub po otrzymaniu sygnału zagrożenia z systemów alarmowych, gdy pracownik ochrony nie odpowiada. Każdorazowo w skład grupy interwencyjnej powinna wchodzić co najmniej 1 osoba wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
16. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie grupy interwencyjnej należy w szczególności:
1) monitorowanie przez stację monitorowania Wykonawcy sygnałów przychodzących z lokalnych systemów alarmowych Zamawiającego,
2) reagowaniu na każdy odebrany sygnał alarmowy, niezależnie od przyczyn alarmu,
3) w przypadku wzbudzenia alarmu i potwierdzenia jego „prawdziwości” lub braku potwierdzenia „prawdziwości” w terminie 5 minut od wzbudzenia alarmu – wysłaniu do zagrożonego obiektu grupy interwencyjnej (patrolu interwencyjnego); czas przybycia grupy/patrolu nie może być dłuższy niż 10 minut,
4) każdorazowym niezwłocznym powiadamianiu uprawnionego pracownika Zamawiającego o zaistniałym zdarzeniu oraz w razie konieczności Policji, Straży Pożarnej i/lub innych służb,
5) rejestrowaniu sygnałów, przyjętych z lokalnego systemu alarmowego i ich przechowywaniu przez okres 30 dni oraz niezwłocznym udostępnianiu rejestru na każde żądanie Zamawiającego.
17. Wykonawca zapewni interwencję patrolu SUFO (specjalistycznej uzbrojonej formacji ochronnej, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy o ochronie osób i mienia) w przypadku naruszenia strefy magazynu zabezpieczenia ochronnego.
18. Rodzaj dokumentacji służbowej:
1) Książka Służby Strażników,
2) Rejestr wydawania i przyjmowania kluczy,
3) Księga Gości.
19. W uzasadnionym przypadku na wniosek Zamawiającego, Wykonawca dokona wymiany pracownika ochrony pełniącego służbę w danym dniu.
20. Wszyscy pracownicy ochrony muszą posiadać jednolite umundurowanie oraz identyfikatory.
21. Wszyscy pracownicy ochrony wyznaczeni przez Wykonawcę do świadczenia usługi muszą być niekarani za przestępstwo umyślne.
22. Wszystkie osoby skierowane do realizacji zamówienia powinny posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań objętych zamówieniem oraz być przeszkolone z zakresu stosowania przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego trybu działań pracowników ochrony (Dz.U. z 2013r., poz. 1681).
23. Wszyscy pracownicy ochrony skierowani przez Wykonawcę do bezpośredniej ochrony Instytutu muszą posiadać co najmniej 12 miesięczne doświadczenie w ochronie w obiektach mających na wyposażeniu laboratorium z substancjami szkodliwymi oraz posiadać umiejętność obsługi systemów alarmowych i innych urządzeń zainstalowanych w miejscu pełnienia służby oraz prowadzenia dokumentacji związanej z pełnioną służbą.
24. Każdy pracownik skierowany przez Wykonawcę do sprawowania nadzoru nad pracownikami wykonującymi czynności wskazane w zdaniu pierwszym musi posiadać co najmniej 12 miesięczne doświadczenie w organizacji i kierowaniu pracownikami ochrony w obiektach mających na wyposażeniu laboratorium z substancjami szkodliwymi.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 212623,95 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 226925,16 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 212623,95 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ADRIANEX sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 222020597

7.3.3) Ulica: 3-go Maja 27/46

7.3.4) Miejscowość: Gdynia

7.3.5) Kod pocztowy: 81-364

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 212623,95 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-07-01 do 2023-06-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.