eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie instalacji ch³odzenia w pomieszczeniach biurowych w hali Torwar I i Torwar II w COS w W-wie ul. £azienkowska 6a w systemie zaprojektuj i wybuduj



Og³oszenie z dnia 2023-04-18


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie instalacji ch³odzenia w pomieszczeniach biurowych w hali Torwar I i Torwar II w COS w W-wie ul. £azienkowska 6a w systemie zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Centralny O¶rodek Sportu

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Dzia³ Zamówieñ Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 142733356

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: £azienkowska 6a

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-449

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 22 5298768

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@cos.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.cos.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - instytucja gospodarki bud¿etowej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

sport

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie instalacji ch³odzenia w pomieszczeniach biurowych w hali Torwar I i Torwar II w COS w W-wie ul. £azienkowska 6a w systemie zaprojektuj i wybuduj

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c109cddf-da99-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00181623

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00076726/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.6 Monta¿ klimatyzacji w pomieszczeniach biurowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c109cddf-da99-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
Dopuszczalna jest równie¿ komunikacja drog± mailow±.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ komunikacjê przy u¿yciu poczty
elektronicznej.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Postêpowanie mo¿na wyszukaæ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”).
4. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
5. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
6. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do
komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku
za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem
wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu
zewnêtrznego lub wewnêtrznego. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio
podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
wewnêtrzny). Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê przy u¿yciu poczty elektronicznej (pytania, uzupe³nienia, wezwania) z
wy³±czeniem sk³adania ofert.
7. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie
postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy
plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog±
skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz
udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia oferty w postaci katalogu elektronicznego

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporz±dzenia o ochronie danych
osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujê, i¿ Administratorem danych osobowych jest Centralny O¶rodek Sportu, ul.
£azienkowska 6a, 00-449 Warszawa. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@cos.pl.
2) Dane osobowe Wykonawcy i jego przedstawicieli bêd± przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. C RODO tj. obowi±zek prawny w
celu prowadzenia postêpowania o zamówienie publiczne. Dane osobowe mog± zostaæ równie¿ wykorzystane w celu potwierdzenia
kwalifikacji i uprawnieñ wymaganych przepisami prawa, które powinni posiadaæ przedstawiciele Wykonawcy w ramach wspó³pracy z
Administratorem.
3) Dane osobowe bêd± przetwarzane przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o zamówienie publiczne lub je¿eli umowa
zosta³a zawarta na okres d³u¿szy - przez ca³y czas trwania umowy. Dane osobowe Wykonawcy i jego przedstawicieli mog± zostaæ
udostêpnione dostawcom systemów informatycznych i kancelariom prawnym, z którymi wspó³pracuje Administrator. Dane osobowe
Wykonawcy mog± zostaæ upublicznione zgodnie z wymaganiami prawnymi w obszarze zamówieñ publicznych.
4) Wykonawca/Oferent lub jego przedstawiciele posiadaj± prawo dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz prawo ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania.
5) Skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania udzielenie
zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±.
6) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
Og³oszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówieñ Publicznych Og³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
7) Wykonawca/Oferent lub jego przedstawiciele maj± prawo wniesienia skargi do w³a¶ciwego organu nadzorczego w zakresie
ochrony danych osobowych, gdy uznaj±, i¿ przetwarzanie danych osobowych ich dotycz±cych narusza przepisy ogólnego
Rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Wykonawcê/Oferenta danych osobowych
jest warunkiem zawarcia umowy i wspó³pracy z Administratorem.
8) Dane osobowe nie bêd± podlegaæ zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.
9) Wykonawca/Oferent jest zobowi±zany do przekazania niniejszej informacji swoim przedstawicielom, których dane zostan±
przekazane Administratorowi w ramach realizacji umowy.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych
osobowych Pani/Pana dotycz±cych; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; c) na
podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; 2. nie
przys³uguje Pani/Panu: a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; b) prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: NZ/P/7/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji ch³odzenia w pomieszczeniach biurowych na poziomach 0, 1 i 2 hali widowiskowo – sportowej Torwar I i pomieszczeñ biurowych na parterze i 1 piêtrze w hali Torwar Lodowisko w Centralnym O¶rodku Sportu w Warszawie przy ulicy £azienkowskiej 6a w systemie zaprojektuj i wybuduj.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne

71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne

71310000-4 - Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane

71318000-0 - In¿ynieryjne us³ugi doradcze i konsultacyjne

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

71340000-3 - Zintegrowane us³ugi in¿ynieryjne

71500000-3 - Us³ugi zwi±zane z budownictwem

71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

71530000-2 - Doradcze us³ugi budowlane

71540000-5 - Us³ugi zarz±dzania budow±

71350000-6 - Us³ugi in¿ynieryjne naukowe i techniczne

71630000-3 - Us³ugi kontroli i nadzoru technicznego

71621000-7 - Us³ugi w zakresie analizy lub konsultacji technicznej

45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45331200-8 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331230-7 - Instalowanie urz±dzeñ ch³odz±cych

45331220-4 - Instalowanie urz±dzeñ klimatyzacyjnych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45232460-4 - Roboty sanitarne

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urz±dzeñ sanitarnych

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 105 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przyznanie punktacji na zasadach okre¶lonych w SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rêkojmia na roboty instalacyjno-budowlane(G)

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Warunek zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
1. Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, nale¿ycie wykona³ co najmniej: 5 instalacji ch³odzenia o mocy nie mniejszej ni¿ 50 kW ka¿da.

2. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje nastêpuj±cymi osobami:
a) w zakresie uprawnieñ SEP:
1) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± potwierdzone ¶wiadectwem kwalifikacyjnym uprawnienia do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obs³ugi, konserwacji, monta¿u, kontrolno–pomiarowym:
• urz±dzeñ, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napiêciu nie wy¿szym ni¿ 1 kV;
• aparatury kontrolno-pomiarowej oraz urz±dzeñ i instalacji automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeñ urz±dzeñ i instalacji elektroenergetycznych o napiêciu nie wy¿szym ni¿ 1 kV;
2) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± potwierdzone ¶wiadectwem kwalifikacyjnym uprawnienia do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci na stanowisku dozoru w zakresie obs³ugi, konserwacji, monta¿u, kontrolno–pomiarowym:
• urz±dzeñ, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napiêciu nie wy¿szym ni¿ 1 kV;
• aparatury kontrolno-pomiarowej oraz urz±dzeñ i instalacji automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeñ urz±dzeñ i instalacji elektroenergetycznych o napiêciu nie wy¿szym ni¿ 1 kV;
3) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± potwierdzone ¶wiadectwem kwalifikacyjnym uprawnienia, do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obs³ugi, konserwacji, monta¿u, kontrolno–pomiarowym:
• urz±dzeñ wentylacji, klimatyzacji i ch³odniczych o mocy powy¿ej 50 kW;
• aparatury kontrolno-pomiarowej i urz±dzeñ automatycznej regulacji do urz±dzeñ i instalacji wentylacji, klimatyzacji i ch³odniczych o mocy powy¿ej 50 kW;
4) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± potwierdzone ¶wiadectwem kwalifikacyjnym uprawnienia, do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci na stanowisku dozoru w zakresie obs³ugi, konserwacji, monta¿u, kontrolno–pomiarowym:
• urz±dzeñ wentylacji, klimatyzacji i ch³odniczych o mocy powy¿ej 50 kW;
• aparatury kontrolno-pomiarowej i urz±dzeñ automatycznej regulacji do urz±dzeñ i instalacji wentylacji, klimatyzacji i ch³odniczych o mocy powy¿ej 50 kW;
b) do projektowania w nastêpuj±cych bran¿ach (przy czym koordynatorem projektu i bran¿± wiod±c± bêdzie bran¿a sanitarna):
1) jedn± osob± przeznaczon± do pe³nienia funkcji projektanta robót budowlanych, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej bez ograniczeñ;
2) jedn± osob± przeznaczon± do pe³nienia funkcji projektanta robót sanitarnych, posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ;
3) jedn± osob± przeznaczon± do pe³nienia funkcji projektanta robót elektrycznych posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ;
c) do kierowania pracami budowlanymi w nastêpuj±cych funkcjach (przy czym koordynatorem projektu i bran¿± wiod±c± bêdzie bran¿a sanitarna):
1) jedn± osob± przeznaczon± do pe³nienia funkcji kierownika robót budowalnych, posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ;
2) jedn± osob± przeznaczon± do kierowania robotami w bran¿y sanitarnej, posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ;
3) jedn± osob± przeznaczon± do kierowania robotami budowlanymi w zakresie prac elektrycznych posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych bez ograniczeñ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VIII Podrozdzia³ I ust. 1 SWZ. O¶wiadczenie (za³±cznik nr 3 do SWZ) to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w Rozdziale IX ust. 2 SWZ;
2. informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1-4 (dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego) ustawy Pzp, wystawiona nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
3. o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej, sporz±dzone wed³ug za³±cznika nr 4 do SWZ.
4. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
5. za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci,
6. za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
7. o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy oraz art. 109 ust. 1 pkt. 3, 5, 7, 8, 9 i 10 – za³±cznik nr 4 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VIII Podrozdzia³ I ust. 1 SWZ. O¶wiadczenie (za³±cznik nr 3 do SWZ) to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w Rozdziale IX ust. 2 SWZ;
2. wykaz zrealizowanych robót budowlanych polegaj±cych na wykonaniu co najmniej 5 instalacji ch³odzenia o mocy nie mniejszej ni¿ 50 kW ka¿da, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowalne zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 5 do SWZ;
3. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 6 do SWZ;

II. WYKONAWCY ZAGRANICZNI
1. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) Informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1) lub gdy dokumenty nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio
o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem
samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
3. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym musz± byæ z³o¿one wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
4. Je¿eli w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu jakiekolwiek warto¶ci zostan± podane w walucie obcej, to Zamawiaj±cy przeliczy warto¶æ waluty na z³ote wedle ¶redniego kursu NBP z dnia przekazania og³oszenia o zamówieniu do Biuletynu Zamówieñ Publicznych

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

1. Pomocniczy Formularz Ofertowy, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 8 do SWZ (nie podlega uzupe³nieniu),
2. O¶wiadczenie, ¿e proponowane produkty do systemu klimatyzacji s± „fabrycznie nowe” o dacie wytworzenia nie wcze¶niejszej ni¿ 2022 rok,
3. O¶wiadczenie producenta - dla wszystkich zaoferowanych w ofercie produktów producent musi zagwarantowaæ dostêpno¶æ czê¶ci zamiennych do 10 lat od zakoñczenia produkcji danej serii urz±dzeñ. Gwarancjê producenta urz±dzeñ wykorzystanych do zaproponowanego systemu klimatyzacji nale¿y za³±czyæ oferty.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

1. O¶wiadczenie, ¿e proponowane produkty do systemu klimatyzacji s± „fabrycznie nowe” o dacie wytworzenia nie wcze¶niejszej ni¿ 2022 rok,
2. O¶wiadczenie producenta - dla wszystkich zaoferowanych w ofercie produktów producent musi zagwarantowaæ dostêpno¶æ czê¶ci zamiennych do 10 lat od zakoñczenia produkcji danej serii urz±dzeñ. Gwarancjê producenta urz±dzeñ wykorzystanych do zaproponowanego systemu klimatyzacji nale¿y za³±czyæ oferty.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz oferty” w pierwszym polu („Wype³niony formularz
oferty”). W kolejnym polu („Za³±czniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcê”) Wykonawca dodaje
pozosta³e pliki stanowi±ce ofertê lub sk³adane wraz z ofert±, tj.:

1) O¶wiadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia je¶li dotyczy;
3) Pe³nomocnictwa lub inne dokumenty opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym, z których wynika prawo do podpisania oferty oraz do podpisania innych dokumentów sk³adanych wraz z ofert±, chyba ¿e Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ w szczególno¶ci za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 ze zm.), a Wykonawca wskaza³ to wraz ze z³o¿eniem oferty (opcjonalnie);
4) Pe³nomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o wspó³dzia³aniu z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy, stosownie do art. 58 ust. 2 ustawy Pzp (opcjonalnie);
5) Dowody dotycz±ce „samooczyszczenia” (opcjonalnie);
6) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp (opcjonalnie);
7) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa (opcjonalnie).
8) Pomocniczy Formularz Ofertowy, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 8 do SWZ (nie podlega uzupe³nieniu),
9) O¶wiadczenie, ¿e proponowane produkty do systemu klimatyzacji s± „fabrycznie nowe” o dacie wytworzenia nie wcze¶niejszej ni¿ 2022 rok,
10) O¶wiadczenie producenta - dla wszystkich zaoferowanych w ofercie produktów producent musi zagwarantowaæ dostêpno¶æ czê¶ci zamiennych do 10 lat od zakoñczenia produkcji danej serii urz±dzeñ. Gwarancjê producenta urz±dzeñ wykorzystanych do zaproponowanego systemu klimatyzacji nale¿y za³±czyæ oferty.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdz.
IX podr. I ust. 1 SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te powinny
potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków
udzia³u w postêpowaniu.
2. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw
wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu
zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w rozdz. IX podr. I ust. 1 SWZ.
3. Je¿eli Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ust. 1
ustawy Pzp, Zamawiaj±cy ¿±da przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów, dokumentów wymienionych w Rozdziale
IX podrozdzia³ I ust. 1.
4. Dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w rozporz±dzeniu, sk³adane s± w oryginale w postaci dokumentu
elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Niedopuszczalne s± istotne zmiany umowy, o których mowa w art. 454 ustawy Pzp. Niezale¿nie od przypadków przewidzianych w art. 455 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania nastêpuj±cych zmian w umowie:
1) W zakresie przed³u¿enia terminu wykonania, je¿eli niemo¿no¶æ dotrzymania pierwotnego terminu stanowi konsekwencjê:
a) przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego, Organów Administracji, innych osób lub podmiotów, za których dzia³ania nie odpowiada Wykonawca wobec Zamawiaj±cego,
b) si³y wy¿szej,
c) warunków atmosferycznych nie pozwalaj±cych na realizacjê przedmiotu umowy, dla których okre¶lona odpowiednimi normami technologia wymaga w³a¶ciwych warunków atmosferycznych,
2) W zakresie dostawy i instalacji Urz±dzeñ:
a) zakupu Urz±dzeñ o tych samych parametrach, lecz ni¿szej cenie, je¿eli nast±pi zmiana ceny producenta lub zostanie dopuszczony nowy równowa¿ny sprzêt o ni¿szej cenie;
b) zamiany Urz±dzeñ z chwil± zaprzestania jego produkcji, czego Wykonawca nie móg³ przewidzieæ w dniu zawarcia niniejszej umowy, na tzw. „zamiennik”, tj. sprzêt równowa¿ny - pod warunkiem, ¿e spe³ni on wszystkie wymogi Zamawiaj±cego, w tym równie¿ cenê jednostkow± brutto;
c) zakupu nowej generacji Urz±dzeñ w przypadku wprowadzenia go na rynek w cenie nie wy¿szej ni¿ podana w ofercie cena sprzêtu zastêpowanego;
d) zmiany nazwy w³asnej lub numeru katalogowego, udokumentowanego przez producenta, co nie ma wp³ywu na cechy przedmiotu zamówienia, okre¶lone w specyfikacji warunków zamówienia;
3. W zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i us³ug,
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê
4. W zakresie przedmiotu umowy, je¿eli nast±pi konieczno¶æ wykonania prac dodatkowych, których nie mo¿na by³o przewidzieæ na etapie projektowania. W przypadku robót dodatkowych wycena nast±pi poprzez sporz±dzenie kosztorysu metod± szczegó³ow±, przy zastosowaniu ceny z kosztorysu ofertowego Wykonawcy, a w przypadku braku tych odno¶ników na podstawie no¶ników cenotwórczych wskazanych w dostêpnych publikacjach na runku np. Sekocenbud, Orgbud, Wacetob aktualnego na dzieñ sporz±dzenia kosztorysu, przy czym wybór publikacji przez Wykonawcê wymaga zgody Zamawiaj±cego:
a) stawka roboczogodziny „R” – ¶rednia dla woj. Mazowieckiego,
b) koszty po¶rednie „Kp” (R+S) – ¶rednie dla woj. Mazowieckiego,
c) zysk kalkulacyjny „Z” (R+S+ Kp) – ¶rednie dla woj. Mazowieckiego,
d) ceny jednostkowe sprzêtu i materia³ów (³±cznie z kosztami zakupu) bêd± przyjmowane wed³ug ¶rednich cen rynkowych, a w przypadku braku ceny materia³ów i sprzêtu zostan± przyjête na podstawie ogólnodostêpnych katalogów, w tym równie¿ cen dostawców na ich stronach internetowych, w ofertach handlowych;.......
Pozosta³e zapisy odno¶nie zmian w Umowie, znajduj± siê w paragrafie 16 Projektowanych postanowieñ umowy (Za³±cznik
nr 7 do SWZ).

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-05-04 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-04 11:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.