eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok › Dostawa mebli na potrzeby ró¿nych jednostek Politechniki Bia³ostockiej



Og³oszenie z dnia 2021-09-10


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa mebli na potrzeby ró¿nych jednostek Politechniki Bia³ostockiej

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Politechnika Bia³ostocka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001672

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Wiejska 45A

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-351

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@pb.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://pb.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa mebli na potrzeby ró¿nych jednostek Politechniki Bia³ostockiej

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-24b7dab5-0b0a-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00176578

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-09-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00018330/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.8 Meble biurowe, tj. krzes³a, biurka, rega³y, fotele obrotowe, itp.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://pb.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem Platformy Zakupowej Marketplanet https:/pb.ezamawiajacy.pl/
2. O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia, odwo³ania oraz informacje Zamawiaj±cy i Wykonawcy przekazuj± za po¶rednictwem Platformy Zakupowej Marketplanet pod adresem internetowym: https:/pb.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Politechniki Bia³ostockiej pod adresem internetowym Platforma Zakupowa Marketplanet https://pb.ezamawiajacy.pl/ lub Platforma Zakupowa Marketplanet https://oneplace.marketplanet.pl.
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony Platforma Zakupowa Marketplanet https://oneplace.marketplanet.pl/, gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”;
3) rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W zwi±zku z tym Zamawiaj±cy zaleca Wykonawcom uwzglêdnienie czasu niezbêdnego na rejestracjê w procesie z³o¿enia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem z³o¿enia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o mo¿liwo¶ci przyspieszenia procedury za³o¿enia konta, wówczas nale¿y skontaktowaæ siê pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu;
4) po za³o¿eniu konta Wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia Oferty w postêpowaniu oraz sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej;
5) Ofertê wraz z wymaganymi za³±cznikami sk³ada siê w postaci elektronicznej, opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowodem) przez osoby umocowane, pod rygorem niewa¿no¶ci na Platformie Zakupowej Marketplanet w zak³adce „Oferty”.
6) korzystanie z Platformy jest bezp³atne.
4. Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa obs³uguj±ca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji,
w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
d) w³±czona obs³uga JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.
5. Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych, tj.: plików o wielko¶ci do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc, PAdES.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Odbiorc± Pani/Pana danych osobowych bêd± upowa¿nieni pracownicy Zamawiaj±cego (Politechniki Bia³ostockiej) oraz spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Zamawiaj±cy (Politechnika Bia³ostocka) prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem: Platforma Zakupowa Marketplanet https://pb.ezamawiajacy.pl/.
2. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZK-DZP.262.97.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 3

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ 1: Dostawa mebli do wyposa¿enia segmentu dla Hotelu Asystenta

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39150000-8 - Ró¿ne meble i wyposa¿enie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ 2: Dostawa i monta¿ mebli wg aran¿acji wybranych pokoi w segmentach mieszkalnych w Domu Studenta nr 1 i 3 Politechniki Bia³ostockiej.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39150000-8 - Ró¿ne meble i wyposa¿enie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3) Czê¶æ 3: Dostawa mebli do Domu Studenta nr 1, 2, 4 Politechniki Bia³ostockiej

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39150000-8 - Ró¿ne meble i wyposa¿enie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

1. Wype³niony Opis przedmiotu zamówienia tj. oferowanych mebli kol. 3 (wg wzoru Opis przedmiotu zamówienia - Za³. Nr 1a do SWZ) Z opisu winno jasno wynikaæ, jakie meble i jego elementy (parametry) oferuje Wykonawca w odniesieniu do wszystkich parametrów mebli okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w kol. 2 (nie mo¿e byæ sformu³owañ nieprecyzyjnych takich jak „lub”, „np.” „przynajmniej” b±d¼ braku oznaczeñ typu, nazwy itp.); z oferty winno jasno wynikaæ, jaki rodzaj mebli i jego elementy oferuje Wykonawca.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

1. Wype³niony Opis przedmiotu zamówienia tj. oferowanych mebli kol. 3 (wg wzoru Opis przedmiotu zamówienia - Za³. Nr 1a do SWZ) Z opisu winno jasno wynikaæ, jakie meble i jego elementy (parametry) oferuje Wykonawca w odniesieniu do wszystkich parametrów mebli okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w kol. 2 (nie mo¿e byæ sformu³owañ nieprecyzyjnych takich jak „lub”, „np.” „przynajmniej” b±d¼ braku oznaczeñ typu, nazwy itp.); z oferty winno jasno wynikaæ, jaki rodzaj mebli i jego elementy oferuje Wykonawca.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Wype³niony Formularz ofertowy (wg wzoru – Za³. Nr 1 do SWZ)
2. Pe³nomocnictwo – w przypadku, gdy oferta zosta³a podpisana przez pe³nomocnika lub gdy oferta zosta³a z³o¿ona przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

11. W przypadku sk³adania jednej oferty przez dwa lub wiêcej podmiotów (Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spó³ki cywilne) oferta spe³niaæ musi nastêpuj±ce wymagania:
1) Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo nale¿y sporz±dziæ zgodnie z zapisami okre¶lonymi w pkt. 5-6;
2) oferta musi byæ z³o¿ona w postaci elektronicznej, podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowodem), w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie;
3) wszelka korespondencja dokonywana bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako reprezentant pozosta³ych.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 14 Zmiany umowy
1. Na podstawie art. 455 ustawy, Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian do zawartej umowy w stosunku do tre¶ci Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiany w zakresie wynagrodzenia,
2) terminu wykonania zamówienia,
3) jako¶ci lub parametrów zaoferowanych produktów,
4) zmiany przewidywanego terminu zg³oszenia przez Zamawiaj±cego gotowo¶ci do dostawy i monta¿u.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mog± byæ dokonane w nastêpuj±cych przypadkach:
1) konieczno¶æ zmiany terminu wykonania zamówienia z powodu:
a) dzia³ania si³y wy¿szej, tj. nadzwyczajnego zdarzenia lub okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ ani im zapobiec;
b) zaistnienia okoliczno¶ci nie le¿±cych po stronie Wykonawcy, gdy wykonywanie zamówienia nie by³o mo¿liwe lub Wykonawca mia³ w istotny sposób utrudnione mo¿liwo¶ci w spe³nianiu ¶wiadczenia (Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z uzasadnionym wnioskiem o przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia);
c) z przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego;
d) je¿eli zmiany s± niezbêdne dla prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia.
2) gdy zmiany s± korzystne dla Zamawiaj±cego,
3) zmian przepisów prawa (w tym przepisów podatkowych) maj±cych wp³yw na warunki realizacji umowy.
3. Do wprowadzenia jakichkolwiek zmian niezbêdne jest wyra¿enie zgody przez Strony w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
4. Zmiany mog± byæ inicjowane przez Zamawiaj±cego lub Wykonawcê, z tym zastrze¿eniem, ¿e ¿aden powy¿szych zapisów nie obliguje Zamawiaj±cego do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany, a jedynie wprowadza tak± mo¿liwo¶æ. Strona wnioskuj±ca o zmianê Umowy, przedk³ada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczno¶ci wprowadzenia zmian do Umowy.
5. Zmiana musi byæ uzasadniona prawid³ow± realizacj± przedmiotu umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-09-24 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Ofertê wraz z wymaganymi za³±cznikami sk³ada siê w postaci elektronicznej, pod rygorem niewa¿no¶ci na Platformie Zakupowej Marketplanet pod adresem https:/pb.ezamawiajacy.pl w zak³adce „Oferty

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-24 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Czê¶æ 2 - termin wykonania:
a) Dom Studenta nr 3 „GAMMA” – 14 dni od daty pisemnego zg³oszenia drog± mailow± przez Zamawiaj±cego o gotowo¶ci wszystkich przebudowanych segmentów mieszkalnych Domu Studenta nr 3 Politechniki Bia³ostockiej do dostawy i monta¿u wyposa¿enia meblowego. Przewidywany termin zg³oszenia przez Zamawiaj±cego gotowo¶ci to 01.11.2021-30.11.2021r.
b) Dom Studenta nr 1 „ALFA” – 14 dni od daty pisemnego zg³oszenia drog± mailow± przez Zamawiaj±cego o gotowo¶ci wszystkich przebudowanych segmentów mieszkalnych Domu Studenta nr 1 Politechniki Bia³ostockiej do dostawy i monta¿u wyposa¿enia meblowego. Przewidywany termin zg³oszenia przez Zamawiaj±cego gotowo¶ci to 08.12.2021r. -31.01.2022r.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.