eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych w zakresie dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum przy ul Skawińskiej 8 w Krakowie.



Ogłoszenie z dnia 2023-04-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych w zakresie dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum przy ul Skawińskiej 8 w Krakowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: św. Anny 12

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 12 433 27 30

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-74933fe8-c896-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych w zakresie dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum przy ul Skawińskiej 8 w Krakowie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-74933fe8-c896-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00172041

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00146220

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 141.2711.6.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 494493,91 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5) Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych w zakresie dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum przy ul Skawińskiej 8 w Krakowie.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Przedmiot zamówienia został w sposób szczegółowy opisany w Załączniku A do SWZ „Opisie przedmiotu zamówienia”, dokumentacji technicznej, tj.: projekcie technicznym instalacji fotowoltaicznej o mocy 2x50 kWp, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (zwanej dalej w skrócie STWiORB), przedmiarze robót, będących integralną częścią SWZ.
1.3 Zamawiający zaznacza, iż załączony przedmiar ma wyłącznie charakter orientacyjny i pomocniczy,
a podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest projekt techniczny oraz STWiORB.
1.4 Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SWZ, a celem potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z SWZ zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą kosztorys sporządzony metodą uproszczoną w formacie pdf. z wykazem materiałów.
1.5 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 24 miesięcznej gwarancji na całość przedmiotu zamówienia, w na roboty budowlane, w tym na zastosowane materiały i urządzenia i co najmniej 24 miesięcznej rękojmi za wady na całość przedmiotu zamówienia, w tym na roboty budowlane, w tym na zastosowane materiały i urządzenia, zgodnie z zapisami karty gwarancyjnej stanowiącej Załącznik nr 2 do projektowych postanowień umowy.
1.6 Bieg terminu gwarancji i rękojmi będzie liczony od daty podpisania przez Zamawiającego
i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.
1.7 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość wykonania przedmiotu zamówienia.
1.8 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP i ppoż.
1.9 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowani nazwą firmy.
1.10 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
1.11 Wybrany Wykonawca w celu zawarcia umowy, najpóźniej w dniu podpisania umowy, zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu egzemplarza kosztorysu szczegółowego (w wersji papierowej i elektronicznej – edytowalnej, rozszerzenie .xml).
1.12 Zamawiający zaznacza, iż wyłoniony Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia zgodnie z zapisami projektowych postanowień umowy zawartych w niniejszej SWZ. Zamawiający wymaga aby na dzień podpisania umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia publicznego Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia powinna być nie mniejsza niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100 (PLN). Wykonawca ma obowiązek utrzymania polisy OC w wymaganym zakresie i formie przez cały okres realizacji Umowy.
1.13 Wybrany Wykonawca w celu zawarcia umowy najpóźniej w dniu jej zawarcia zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu opłaconego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
1.14 Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych. Równoważność została opisana w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik A do SWZ.
3. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego oraz zamieścić na Platformie e-Zamówienia, dostępnej na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl. UWAGA! Opatrzenie oferty właściwym podpisem musi nastąpić przed jej zaszyfrowaniem.
4. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SWZ podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
5. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ i dokonać jego indywidualnej kalkulacji. Celem potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z SWZ i kompletności oraz prawidłowości wyceny Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą obliczenie ceny oferty dla całości zamówienia, wyliczonej w oparciu o własną kalkulację, przedstawione w formie kosztorysu uproszczonego wraz z wykazem materiałów.
6. Zamawiający przewiduje możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonej oferty.
7. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w SWZ.
8. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień:
Roboty budowlane:
45000000-7 – Roboty budowlane;
45210000-2 – Roboty budowlane w zakresie budynków;
45223000-6 – Roboty budowlane w zakresie konstrukcji;
Roboty elektryczne:
45311000-0 – Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych;
45317300-5 – Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45314300-4 – Instalowanie infrastruktury okablowania
09331200-0 – Słoneczne moduły fotoelektryczne
45223810-7 – Konstrukcje gotowe
9. Podwykonawstwo.
9.1 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
9.2 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonanie przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
9.3 W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada powierzenie części zamówienia podwykonawcom do oferty musi być załączony ich wykaz (nazwy, firmy) z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), o ile są znane na etapie składania ofert.
9.4 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

45223810-7 - Konstrukcje gotowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający – Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum w Krakowie działając na podstawie art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp zawiadamia, że unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie:
Zamawiający zauważa, iż błędnie zakwalifikował przedmiotowe postępowania do kategorii „roboty budowlane” zamiast do kategorii „dostawy”. Takie zakwalifikowanie przedmiotu zamówienia, mogło doprowadzić do sztucznego ograniczenia potencjalnych Wykonawców chcących i mogących przystąpić do przedmiotowego postępowania
w przypadku prawidłowej kwalifikacji do kategorii „dostawy”.
W związku z błędnym zakwalifikowaniem przedmiotu zamówienia ewentualne zawarcie umowy z którymkolwiek z Wykonawców, którzy złożyliby oferty w ramach przedmiotowego postępowania, spowodowałoby iż umowa taka podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust 1 pkt 1 w zw. z art. 459 ust 1 pkt 2 oraz art. 460 Ustawy Pzp. Zarówno bowiem czynność oceny ofert, jak i czynność wyboru oferty najkorzystniejszej dokonane zostałyby z naruszeniem przepisów ustawy Pzp.
Na poparcie stanowiska Zamawiającego należy przywołać wyrok z dnia 17 lutego 2021r. (KIO 237/21) Krajowa Izba Odwoławcza stwierdzała, iż „art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. pozostaje w związku z art. 146 ust. 1 oraz 6 p.z.p., w zakresie jakim wada postępowania musi prowadzić do zawarcia umowy podlegającej unieważnieniu na podstawie przesłanek wskazanych w tych przepisach. Co również istotne możliwość powołania się na art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. wymaga łącznego wystąpienia następujących przesłanek: postępowanie musi być obarczone wadą, czyli w postępowaniu doszło do naruszenia przez zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie, wada ta jest niemożliwa do usunięcia (jeśli wada jest usuwalna, konieczne jest jej usunięcie - w takim przypadku nie ma możliwości unieważnienia postępowania), stwierdzona wada postępowania uniemożliwiała zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego” oraz, że „wada niemożliwa do usunięcia to każde naruszenie przepisów ustawy pzp, którego skutków nie można usunąć przy zastosowaniu procedur z nich wynikających, a jej usunięcie może nastąpić w dowolny sposób, byleby nie był on sprzeczny z ustawą pzp, a przede wszystkim nie prowadził do wypaczenia wyniku postępowania. A zatem, wystąpienie wady musi odnieść realny wpływ na wynik danego postępowania, w tym przypadku na wybór najkorzystniejszej oferty”.

Opisana wyżej wada, jest niemożliwa do usunięcia na tym etapie postępowania, gdyż nie jest możliwa tak duża ingerencja zmieniająca całość przedmiotu zamówienia z roboty budowlanej na dostawę.

Mając na uwadze powyższe, Zamawiający zmuszony jest do unieważnienia postępowania w oparciu o powołaną podstawę prawną. Opisane wyżej okoliczności faktyczne i prawne bezsprzecznie uzasadniają, iż unieważnienie postępowania na obecnym etapie jest konieczne, a także pomiędzy wadą a niemożnością zawarcia ważnej umowy istnieje normalny związek przyczynowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.