eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Nasadzenia drzew i krzewów na terenie miasta Opola oraz ich kompleksowa pielęgnacja



Ogłoszenie z dnia 2021-09-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Nasadzenia drzew i krzewów na terenie miasta Opola oraz ich kompleksowa pielęgnacja

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG W OPOLU

1.3.) Oddział zamawiającego: MZD w Opolu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530546013

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Firmowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-594

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzd.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umopole.logintrade.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://umopole.logintrade.net

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Nasadzenia drzew i krzewów na terenie miasta Opola oraz ich kompleksowa pielęgnacja

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-832510e2-f35b-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00167925

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001016/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.23 Nasadzenia drzew i krzewów oraz ich kompleksowa pielęgnacja

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00133231/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NP.260.31.2021.P

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

W zakres zamówienia wchodzą usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni, w tym: prace przygotowawcze, dostawa materiału roślinnego, wykonanie nasadzeń 34 szt. drzew i 178 szt. krzewów oraz przesadzenie 1 szt. drzewa z donicy na teren wskazany przez Zamawiającego, a także kompleksową pielęgnację nasadzeń w okresie gwarancyjnym. Obiekty wskazane do nasadzeń obejmują pasy drogowe na terenie miasta Opola, wg wykazu, jak poniżej:

DRZEWA LIŚCIASTE
Lp. Nazwa polska Nazwa łacińska Ilość
w szt. Obwód pnia
w cm Forma szkółkarska Lokalizacja
1. Klon zwyczajny Acer platanoides 2 16 - 18 P(h=3,0m) Ul. B. Domańskiego
2. Świdośliwa Lamarcka Amelanchier lamarckii 2 3-pędowa N(h=1,5m) Ul. Niemodlińska
3. Lipa drobnolistna Tilia cordata 3 16-18 P(h=3,0m) Ul. Niemodlińska
4. Miłorząb dwuklapowy ‘Saratoga Gingko biloba ‘Saratoga 1 - P(h=1,0m) Ul. Niemodlińska
5. Klon zwyczajny Acer platanoides 15 14 - 16 P(h=3,0m) Ul. Północna
6. Platan klonolistny Platanus x hispanica 1 20-22 P(h=3,0m) Ul. Koszyka
7. Nieszpułka zwyczajna Mespilus germanica 5 - N(h=1,5m) Ul. Krapkowicka
KRZEWY LIŚCIASTE
1. Barbula klandońska Caryopteris clandonensis 70 D/K (h=0,2m) Ul. Niemodlińska – przystanek przy szkole
2. Suchodrzew chiński Lonicera pileata 60 D/K (h=0,35m) Ul. Niemodlińska - przystanek przy Carrefour
3. Kruszyna pospolita Rhamnus frangula 6 C3 (h=50–60) Ul. Krapkowicka
4. Kalina koralowa Viburnum opulus 6 N (h=1,5m) Ul. Krapkowicka
5. Aronia czarna Aronia melanocarpa 10 C3 (h=50–60) Ul. Krapkowicka
6. Lilak pospolity Syringa vulgaris 6 C3 (h=50–60) Ul. Krapkowicka
7. Lilak pospolity Syringa vulgaris 3 C3 (h=50–60) Ul. Krapkowicka
DO PRZESADZENIA
1. Świdośliwa Lamarcka Amelanchier lamarckii 1 - Ul. Niemodlińska


Do nasadzeń należy stosować materiał sadzeniowy z bryłą korzeniową, o parametrach podanych
w wykazie materiału nasadzeniowego, w pojemniku lub balotowany. Drzewa pienne, o prawidłowo wykształconym pniu i prowadniku, w zależności od gatunku i odmiany. Pień prosty, bez uszkodzeń mechanicznych. Korona bez uszkodzeń mechanicznych i zmian chorobowych, równomierna, zaczynająca się min. 1,8m nad gruntem. Drzewa minimum 3-krotnie szkółkowane. Drzewa formy piennej powinny mieć wysokość pnia zgodną z tabelą doboru materiału, obwód przewodnika mierzony na wysokości 1m.

Podstawowe prawidłowe cechy to:
• do nasadzeń muszą być użyte materiały wysokiej jakości. Najlepiej w pojemnikach z bryłami korzeniowymi. Do nasadzeń nie może być zastosowany materiał roślinny kopany z gruntu, z „gołym korzeniem”,
• system korzeniowy skupiony i prawidłowo rozwinięty (liczne, drobne korzenie na korzeniach szkieletowych świadczą o dobrym rozwoju materiału roślinnego),
• bryła korzeniowa prawidłowo uformowana i nie uszkodzona (widoczne po wyjęciu z pojemnika),
• drzewa i krzewy powinny być́ prawidłowo uformowane z zachowaniem pokroju charakterystycznego dla gatunku i odmiany,
• drzewa liściaste powinny posiadać́ dobrze wykształconą koronę, pędy boczne koron drzew powinny być́ rozmieszczone równomiernie,
• w wypadku krzewów należy zastosować materiał nasadzeniowy dojrzały, z bryłą korzeniową,
w pojemniku, część nadziemna zbudowana z kilku rozkrzewionych pędów (min. 3-5), zdrowych, proporcjonalnych wielkością do bryły korzeniowej, bez uszkodzeń mechanicznych, czy chorobowych.

Wady niedopuszczalne w materiale roślinnym, dyskwalifikujące go do sadzenia to:
• silne uszkodzenia mechaniczne rośliny,
• martwice i pęknięcia kory,
• pomarszczenie kory na pędach lub korzeniach,
• oznaki chorobowe na korze lub liściach i ślady żerowania szkodników,
• uszkodzona lub wysuszona bryła korzeniowa.
Dostarczony materiał roślinny powinien być właściwie oznaczony (musi posiadać etykiety z nazwą łacińską
i polską). Zakupione rośliny powinny być dostarczone w pojemnikach, do czasu sadzenia ocienione, osłonięte
od większych wiatrów i zabezpieczone przed przesychaniem.
Do nawożenia zaleca się stosowanie nawozów wieloskładnikowych o przedłużonym działaniu, zawierających azot, fosfor i potas, w oryginalnym opakowaniu, z podanym składem chemicznym. Sadzenie roślin w doły sadzeniowe z pełną wymianą ziemi w dołach na urodzajną.
Drzewa liściaste form piennych należy opalikować minimum 3 palami na drzewo, pale należy wzmocnić min. podwójnymi ryglami poprzecznymi, umieszczonymi w ich dolnej części. Drzewa przywiązać́ elastycznym, miękkim materiałem do konstrukcji z pali (materiał użyty do wiązań́ oraz sposób wiązań́ nie mogą̨ powodować́ uszkodzeń́ kory). Po posadzeniu należy uformować́ misy wokół pni drzew (średnica mis ok. 0,7 m) oraz mulczować drobno mieloną korą drzew iglastych warstwę o grubości 5 cm pow. 0,7m2. Krzewy liściaste po posadzeniu należy mulczować drobno mieloną korą drzew iglastych warstwą grubości 5 cm pow. 0,2m2 pod każdym krzewem.
Uwaga: ze względu na możliwość występowania w terenie, nie ujawnionych na mapie zasadniczej sieci uzbrojenia terenu, wszelkie roboty ziemne na głębokość ponad 30 cm, należy wykonywać ręcznie.

Ustalenia dodatkowe:
Zamawiający wymaga, aby przed sadzeniem materiału roślinnego przedstawić go do akceptacji przedstawicielowi Zamawiającego. W razie niespełnienia wymagań jakościowych i zdrowotnych, określonych w umowie, Zamawiający ma prawo odrzucić część lub całą partię materiału roślinnego. Wykonawca własnym transportem dostarczy materiał roślinny na miejsce sadzenia wyznaczone w projekcie. Materiał roślinny oraz ziemię do uzupełniania dołów zapewni Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje miejsca do przetrzymywania materiału roślinnego i innych materiałów, np. ziemi oraz sprzętu Wykonawcy.

Ogólne zasady wykonania prac
Wykonawca odpowiada za prowadzenie prac oraz za jakość materiału roślinnego, a także za jakość wykonywanych prac, które powinny być realizowane zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Zakłada się, co następuje:
• przekazanie terenu – Zamawiający w terminie określonym odrębnym dokumentem przekaże Wykonawcy teren wraz ze wszystkimi wymaganiami i uzgodnieniami,
• bezpieczeństwo i higiena pracy – podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów BHP, a w szczególności Wykonawca ma zadbać, aby pracownicy nie wykonywali robót w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich innych wymagań,
• ochrona środowiska – Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska,
• ochrona własności publicznej i prywatnej – Wykonawca odpowiada za zniszczenia, jakie powstaną podczas wykonywania prac i jest zobowiązany do naprawienia szkód, powstałych na skutek ich wykonywania.

Prace pielęgnacyjne w okresie gwarancyjnym:
Prace pielęgnacyjne wykonanego zagospodarowania terenu powinny być realizowane kompleksowo przez cały okres trwania gwarancji. Do obowiązków Wykonawcy w ramach pielęgnacji w okresie gwarancyjnym należy w szczególności: bieżące odchwaszczanie mis wokół drzew oraz skupin krzewów, formowanie krzewów, nawożenie nasadzeń (2 x w roku), systematyczne podlewanie wszystkich nasadzeń, co najmniej raz w tygodniu, a w okresach suchych, co najmniej co drugi dzień, ochrona roślin przed chorobami i szkodnikami, poprawianie, wymiana pali oraz wiązań przy drzewach, formowanie koron drzew zgodnie ze sztuką ogrodniczą, uzupełnianie kory, wymiana uschniętych lub uszkodzonych roślin. Prace pielęgnacyjne obejmują również prace interwencyjne, konieczne do wykonania dla zachowania żywotności i prawidłowego rozwoju roślin, w tym np. usuwanie skutków wandalizmu (bez wymiany roślin), w terminie określonym w kryterium przetargowym jako czas reakcji związany z koniecznością wykonania takich prac. Faktycznie wykonane prace powinny być odnotowywane na bieżąco w książce z czynności pielęgnacyjnych, a do 5 dni od zakończenia każdego miesiąca w/w książka powinna być przedkładana Zamawiającemu do zatwierdzenia.
Przedmiot zamówienia określają zapisy SWZ z załącznikami oraz wzór umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 41282,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 110936,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 41282,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bilpol-Kużaj spółka jawna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6270017717

7.3.3) Ulica: Ul. Sokoła 1

7.3.4) Miejscowość: Chorzów

7.3.5) Kod pocztowy: 41-500

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-08-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 41282,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.