eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bolesławiec › Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec



Ogłoszenie z dnia 2023-03-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bolesławiec

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821457

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Teatralna 1a

1.5.2.) Miejscowość: Bolesławiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-700

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 75 732 31 21

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadgminy@gminaboleslawiec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaboleslawiec.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-64e651a4-be6a-11ed-8261-62cbbe4d0ca4

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-64e651a4-be6a-11ed-8261-62cbbe4d0ca4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00158819

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00512323/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00129057

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: I.I.271.06.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec. W zakres zamówienia wchodzi usługa serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec, stanowiących jej własność. Serwisem i bieżącą konserwacją, naprawami i nadzorem objętych będzie 3191 punktów (słupów) oświetlenia zewnętrznego (drogi, place, place zabaw, boiska wielofunkcyjne i trawiaste), na których zamontowano 3533 opraw oświetlenia zewnętrznego (sodowych, metalohalogenkowych i Led – różnych mocy) znajdujących się na terenie 30 wsi gminy Bolesławiec oraz dwa punkty oświetlenia zewnętrznego przy budynku UG w Bolesławcu. Za punkt oświetlenia zewnętrznego przyjęto komplet, na który składa się słup wraz z zamontowanymi na nim oprawami oświetleniowymi (ok. 90 % są to słupy, na których zamontowano jedną oprawę, pozostałe to słupy z dwiema i sporadycznie trzema oprawami oświetleniowymi różnego rodzaju i mocy).
Oświetlenie zewnętrzne (w tym oświetlenie dróg, placów, boisk, placów zabaw, parków) na terenie gminy Bolesławiec - stan na grudzień 2022 rok - RAZEM liczba słupów - 3191, liczba opraw - 3533; Szczegółowa ilości z liczbą słupów i opraw dla poszczególnych wsi mieści się w Rozdz. V pkt. 1 SWZ /ze względu na ilość znaków dozwolonych/. W tym:
Oprawy 100 W – 1881 szt.
Oprawy 150 W – 799 szt. (drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowa)
Oprawy 150 W – 228 szt. (część dróg gminnych)
Oprawy Led 55 W i 37W – 522 szt. (place, place zabaw i boiska wielofunkcyjne )
Oprawy 250 W (metalohalogenkowe) – 8 szt. (boisko)
Oprawy Led 160 W – 72 szt. (boiska)
Oprawy 100 W (ośw. parkowe) - 23 szt.
Oświetlenie zewnętrzne, którego właścicielem w 100% jest Gmina Bolesławiec składa się z oświetlenia drogowego (ulicznego), placów, placów zabaw, boisk wielofunkcyjnych i trawiastych oraz parków. Istniejące oświetlenie bazuje na słupach stalowych o wysokości 8m (kilkanaście sztuk to słupy 7m) zasilanych kablowo. Aktualnie oświetlenie sterowane jest zegarami astronomicznymi firmy Rabbit typu CPA 4.0 umieszczonymi w 84 szafkach oświetleniowych (nie dotyczy poz. 31). Oświetlenie bazuje na oprawach na lampy sodowe 100W (drogi gminne i wewnętrzne) i 150W (drogi kategorii powiatowej, wojewódzkiej i krajowej oraz część opraw przy drogach gminnych). Na jednym z boisk (Łaziska) zamontowanych jest 8 opraw metalohalogenkowych 250W. Gmina posiada też 23 punktów oświetlenia typu parkowego na oprawy sodowe 100W (mleczne) na słupach o wys. 4 m.
2. Zakres czynności obejmuje:
1) Czynności eksploatacyjne, w tym między innymi:
a) Oględziny sieci oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami branżowymi.
b) Wykonywanie niezbędnych pomiarów urządzeń i sieci oświetlenia w terminach zgodnych zobowiązującymi przepisami.
c) Przegląd techniczny urządzeń, aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej,
d) Oględziny urządzeń oświetlenia.
e) Przeglądy techniczne opraw latarni oświetleniowych.
f) Konserwacja szafek i tablic rozdzielczych.
g) Pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej.
h) Regulacja zegarów sterujących pracą oświetlenia (dopuszczalna różnica pracy obwodów oświetleniowych w jednej miejscowości do 2 minut – włączanie i wyłączanie).
i) Lokalizacja i naprawa uszkodzeń linii kablowych.
j) Kontrola prawidłowości czasów załączania i wyłączania oświetlenia oraz wymiana uszkodzonych zegarów astronomicznych i urządzeń z nimi współpracujących.
k) Odnawianie i uzupełnianie brakujących napisów informacyjnych na słupach (numery punktów oświetleniowych) i szafkach sterowniczo-zabezpieczających.
l) Prowadzenie dokumentacji techniczno-ruchowej z aktualizowaniem oznakowani informacyjnego.
m) Utrzymanie opraw w należytej czystości.
n) Zabezpieczenie antykorozyjne słupów oświetleniowych.
o) Wykonywanie raz w miesiącu oględzin oświetlenia drogowego (zewnętrznego) w celu kontroli jego sprawności.
p) Kontrole w terenie Wykonawca przeprowadzi w porze nocnej, po zaświeceniu się lamp i sporządzi na tę okoliczność stosowną notatkę. Sporządzone przez Wykonawcę notatki z tych kontroli winny być udostępniane Zamawiającemu na każde żądanie.
2) Awaryjne usuwanie uszkodzeń (również powstałych w wyniku kolizji drogowych), w tym między innymi:
a) Wymiana uszkodzonych elementów układów zasilających i sterowniczych.
b) Naprawa uszkodzonych odcinków kabli.
c) Wymiana uszkodzonych źródeł światła, opraw, dławików i kondensatorów, układów zapłonowych.
d) Wymiana uszkodzonych wysięgników, drzwiczek wnękowych i tablic bezpiecznikowych słupowych.
e) Wymiana uszkodzonych słupów oświetleniowych i fundamentów.
f) Prostowanie przekrzywionych słupów, opraw i wysięgników do prawidłowej pozycji.
g) Przycinanie gałęzi drzew i krzewów zasłaniających źródła światła, wg. potrzeb i wskazań Zamawiającego.
h) Bieżące pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej słupów stalowych i rezystancji izolacji kabli (w przypadku awarii i przy każdej naprawie wymagającej wymiany przewodów lub kabli).
3. Wykonawca zobowiązany jest :
1) Zagwarantować, że wszystkie prace związane z przedmiotem zamówienia wykonywane będą zgodnie z przepisami dotyczącymi budowy i eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych, aktualnymi wymaganiami w zakresie certyfikacji jakości wykorzystywanych urządzeń i materiałów oraz zgodności z normami i zasadami bezpieczeństwa.
2) Zapewnić niezbędne materiały i sprzęt do wykonania przedmiotu zamówienia.
3) Zagwarantować, że materiały zużyte (z demontażu), nie nadające się do ponownego wykorzystania, zagospodaruje zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie gospodarki odpadami.
4) Zagwarantować, że powierzone czynności eksploatacyjne oświetlenia drogowego będzie wykonywał zgodnie z warunkami zawartymi w umowie, złożonej ofercie i SWZ.
5) Posiadać sprzęt specjalistyczny umożliwiający terminowe wykonywanie powierzonych zadań.
6) Pozostawać w dyspozycyjności przez 24 godziny na dobę, również w dni świąteczne i wolne od pracy (likwidacja awarii i zagrożeń powstałych w skutek działania siły wyższej).
7) Zapewnić właściwą organizację pracy w oparciu o przepisy ustawy Prawo energetyczne i przepisy bhp przy pracach związanych z urządzeniami elektroenergetycznymi.
8) Posiadać ważne ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej co najmniej na okres realizacji niniejszej umowy.
4. Wykonawca będzie wykonywał bieżącą usługę serwisu urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Bolesławiec w oparciu o brygadę serwisową (obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę) wskazaną w § 6 ust. 2 projektu Umowy.
5. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego odbierania zgłoszeń awarii oświetlenia drogowego (zewnętrznego) całodobowo przekazanych na podany przez Niego adres poczty e-mail lub nr telefoniczny i ewidencjonowania tych zgłoszeń. Adresy kontaktowe podane przez Wykonawcę udostępnione zostaną również sołtysom wsi i radnym Gminy Bolesławiec.
6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przystąpienie do usunięcia awarii w terminie niezwłocznym i jej likwidację maksymalnie w ciągu 3-ch dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. W związku z faktem, że jednym z kryteriów oceny ofert jest okres (liczba dni) o jaki Wykonawca skróci czas na usunięcie awarii, to okres ten sprowadza się do tego podanego przez Wykonawcę w Jego ofercie. Konsekwencją przekroczenia tego terminu będą naliczane kary umowne, chyba że przekroczenie wymaganego okresu na usunięcie awarii ma miejsce z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W takim przypadku spisana będzie odpowiednia notatka służbowa.
7. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób trzecich.
8. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami, postępowaniom odszkodowawczym i kosztom, jakie mogą powstać wskutek prowadzonych robót lub w związku z zakłóceniami spowodowanymi pracami w zakresie w jakim Wykonawca jest za nie odpowiedzialny, a w razie dopuszczenia do ich powstania – zrekompensować Zamawiającemu poniesione z tego tytułu koszty lub straty.
9. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić na bieżąco dokumentację eksploatacyjną dotyczącą wykonanych czynności konserwacyjnych oraz naprawczych dla przekazanego do serwisowania oświetlenia. Wzór „Karty eksploatacji i konserwacji oświetlenia zewnętrznego” stanowi Zał. nr 7 do SWZ. Dokument ten należy sporządzić co najmniej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i jeden załączyć do wystawionej przez Wykonawcę co miesiąc faktury. Zamawiający ma prawo wglądu do prowadzonej dokumentacji. Wykonawca na każdy jego wniosek prześle na jego adres e-mail aktualną, prowadzoną na bieżąco, dokumentację eksploatacyjną.
10. Naprawy szkód zniszczeń i dewastacji urządzeń oświetleniowych powstałych wskutek działania osób trzecich dokonywane będą w ramach przejętych czynności eksploatacyjnych. Wykonawca ma prawo dochodzić w imieniu Zamawiającego kwot odszkodowawczych od osób trzecich (w tym z ich polis OC) za szkody przez nich spowodowane na mieniu związanym z oświetleniem drogowym. W tym celu Zamawiający wystawi Wykonawcy stosowne pełnomocnictwo.
11. Naprawy uszkodzeń i awarii urządzeń oświetlenia i obwodów oświetleniowych, które powodują zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, bezpieczeństwa środowiska i strat w majątku będą dokonywane niezwłocznie. Miejsca występowania takich uszkodzeń i awarii zostaną odpowiednio zabezpieczone przez Wykonawcę w wypadku niemożliwości podjęcia natychmiastowej naprawy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 174502,39 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 179918,79 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 174502,39 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Janaszek ELECTRIC Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 951-244-66-66

7.3.3) Ulica: Wiertnicza 77

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-952

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 174502,39 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.