Og³oszenie z dnia 2022-05-13
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00310030/01 - Wynik z dnia 2022-08-18
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Kompleksowa termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 3 K³odzko, ul. Jana Paw³a II nr 4.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miejska K³odzko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717912
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: plac Boles³awa Chrobrego 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: K³odzko
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-300
1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 748654682
1.5.8.) Numer faksu: 748674062
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.pub@um.klodzko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.um.bip.klodzko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 3 K³odzko, ul. Jana Paw³a II nr 4.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-2a8f46fa-d28c-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00157386
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00030005/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.11 Kompleksowa termodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 3 K³odzko, ul. Jana Paw³a II nr 4
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiotowe zamówienie jest elementem projektu „KOMPLEKSOWA TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW EDUKACYJNYCH W GMINACH OBSZARU ZIEMI K£ODZKIEJ”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolno¶l±skiego 2014 – 2020 r.Nr projektu: : RPDS.03.03.01-02-0037/21 Nr naboru: RPDS.03.03.01-IZ.00-02-414/20
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://um-klodzko.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej,na której
jest prowadzone postêpowanie oraz na której s± zamieszczone dokumenty wymagane w
postêpowaniu: https://um-klodzko.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Ofertê,
o¶wiadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, podmiotowe ¶rodki dowodowe, o¶wiadczenie,
o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 2.Ofertê, o¶wiadczenia z pkt
1,zawiadomienia, wnioski, podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby lub informacje sporz±dzone w sposób okre¶lony w pkt 1, Wykonawcy
przekazuj±:1) poprzez Platformê, dostêpn± pod adresem:
https://um-klodzko.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
2) Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty inne ni¿ okre¶lone w pkt 1 wykonawcy mog± przekazywaæ
tak¿e drog± elektroniczn± na adres: zamowienia.pub@um.klodzko.pl jako tekst wpisany bezpo¶rednio
do wiadomo¶ci. Szczegó³y zosta³y opisane w pkt XIII i XIV SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Miasta w K³odzku (Burmistrz Miasta), plac
Boles³awa Chrobrego 1, 57-300 K³odzko, tel. 74 865 46 00;
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, jest nim Pan Andrzej Strycharz, z którym
mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@um.klodzko.pl tel. 74 865 46 09;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w
trybie podstawowym bez negocjacji.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie
dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od
dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest
wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w
przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie
du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych
na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego
postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z
prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e
naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia
przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej,
lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿
podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla
przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): jak wy¿ej
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2022.DSS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres planowanych do wykonania robót obejmuje prace budowlane w ramach termomodernizacji budynku w szczególno¶ci takie jak: docieplenie dachu, docieplenie elewacji, docieplenie ¶ciany fundamentowej, wymianê stolarki okiennej i drzwiowej, remont ¶wietlika nad patio, budowê pochylni dla niepe³nosprawnych, wymianê instalacji elektrycznej i ¼róde³ ¶wiat³a, wymianê instalacji C.O., monta¿ zaworów termostatycznych, monta¿ wewnêtrznej instalacji wentylacji mechanicznej, monta¿ paneli fotowoltaicznych, monta¿ wewnêtrznych urz±dzeñ d¼wigowych – winda schodowa, wymianê balustrad zewnêtrznych galerii i wej¶æ z niezbêdnymi wyburzeniami i pracami remontowymi, wymianê rynien i rur spustowych, naprawê istniej±cych schodów, zadaszeñ nad wej¶ciami oraz remont nawierzchni utwardzonych pieszych wokó³ budynku.
Przedmiot zamówienia szczegó³owo opisuje projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (projekt budowlano – wykonawczy Za³±cznik nr 7 do SWZ; Przedmiar robót Za³±cznik nr 8 do SWZ; STWiOR Za³±cznik nr 9 do SWZ).1. Wykonawca wraz z przedstawicielem Zamawiaj±cego przed rozpoczêciem robót na w³asny koszt dokona we wspó³pracy ze specjalist± ornitologiem i chiropterologiem przegl±du budynku szko³y pod k±tem wystêpowania miejsc gniazdowania i schronieñ (ptaków i nietoperzy). Dotyczy to elementów budynku, które planuje siê docieplaæ tj. ¶ciany zewnêtrzne, dach.
W przypadku potwierdzenia ich obecno¶ci prace nale¿y prowadziæ w terminach wyznaczonych przez ww. specjalistów.
Natomiast w przypadku, gdy w trakcie prowadzenia prac konieczne bêdzie zniszczenie miejsc gniazdowania lub siedlisk ptaków, a tak¿e miejsc rozrodu i zimowania nietoperzy, nale¿y uzyskaæ stosowne zezwolenie na czynno¶ci zakazane w stosunku do chronionych gatunków zwierz±t – zgodnie z zapisami art. 56 ust. 2 w zwi±zku z art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U z 2020 r. poz. 55 ze zm.) oraz przewidzieæ w³asne dzia³ania kompensuj±ce, np. instalacjê budek lêgowych dla ptaków lub schronieñ dla nietoperzy.
W przypadku wyst±pienia koszt dzia³añ kompensuj±cych pokryje Zamawiaj±cy.
2. Zamawiaj±cy wymaga realizacji czê¶ci robót budowlanych w nastêpuj±cych terminach:
1) Zamawiaj±cy umo¿liwia prowadzenie robót na zewn±trz budynku w ca³ym okresie trwania umowy.
2) Zamawiaj±cy udostêpni dwie ostatnie kondygnacje budynku (tj. I i II piêtro) w okresie od 1 czerwca 2022 r. do 30 wrze¶nia 2022 r. na wykonywanie robót.
3) Zamawiaj±cy wymaga wykonania robót elektrycznych w okresie wakacyjnym tj. w terminie od 1 lipca 2022 r. do 31 sierpnia 2022 r. (nie dotyczy dwóch ostatnich kondygnacji budynku, tj. I i II piêtra).
4) Zamawiaj±cy wymaga wykonania wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w okresie wakacyjnym tj. w terminie od 1 lipca 2022 r. do 31 sierpnia 2022 r. (nie dotyczy dwóch ostatnich kondygnacji budynku, tj. I i II piêtra).
5) Zamawiaj±cy wymaga wykonania robót instalacyjnych centralnego ogrzewania i wentylacji mechanicznej w okresie wakacyjnym tj. w terminie od 1 lipca 2022 r. do 31 sierpnia 2022 r. (nie dotyczy dwóch ostatnich kondygnacji budynku, tj. I i II piêtra).
3. Wykonawca zabezpieczy (przed zniszczeniem, zakurzeniem) znajduj±ce siê meble i wyposa¿enie w klasach i innych pomieszczeniach na czas remontu, ( ³awki, sto³y, krzes³a, szafy, wyposa¿enie kuchni itp.) Po wykonaniu remontu Wykonawca ustawi na w³a¶ciwe miejsce meble i wyposa¿enie remontowanych pomieszczeñ.
4. Po stronie Wykonawcy bêdzie dope³nienie wszelkich formalno¶ci zwi±zanych z wydaniem pierwszej decyzji zezwalaj±cej na eksploatacjê urz±dzeñ podlegaj±cych Urzêdowi Dozoru Technicznego (w zakresie przygotowania i z³o¿enia wniosku, op³atê na rzecz Urzêdu Dozoru Technicznego poniesie Zamawiaj±cy). Dotyczy urz±dzeñ bêd±cych przedmiotem niniejszego zamówienia (np. windy schodowe).
5. Wykonawca dokona rozruchu ca³ego obiektu (wszystkich zabudowanych urz±dzeñ), dostarczy instrukcje obs³ugi wraz z odpowiednim przeszkoleniem osób wskazanych przez Zamawiaj±cego, poniesie wszystkie koszty ww. czynno¶ci.
Szkolenie obejmowaæ bêdzie równie¿ osoby stale korzystaj±ce z budynku w ramach codziennych zajêæ z obs³ugi urz±dzeñ / systemów oraz w zakresie zasad wietrzenia, u¿ywania zaworów termostatycznych.
6. Wykonawca wykona dokumentacjê projekt wykonawczy instalacji fotowoltaicznej (wymagana moc mikroinstalacji: 20,56 kW) w oparciu o zastosowane urz±dzenia, uzgodni ten projekt z rzeczoznawc± do spraw zabezpieczeñ po¿arowych oraz dokona odbioru / zg³oszenia wybudowanej instalacji przez Pañstwow± Stra¿ Po¿arn±.
Ponadto Zamawiaj±cy wymaga w ramach wykonania instalacji fotowoltaicznej zastosowania modu³u sterowania podaj±c± warto¶æ uzyskanej i zu¿ytej energii.
7. Wykonawca dostarczy i uruchomi system zarz±dzania i monitoringu energi± ciepln± wraz z oprogramowaniem.
Zainstalowany system musi pozwalaæ na kontrolê i sterowanie zu¿ycia ciep³a. Celem systemu bêdzie utrzymanie optymalnych parametrów pracy instalacji przy zachowaniu komfortu cieplnego w czasie u¿ytkowania obiektu.
System zarz±dzania energi± oparty ma byæ o czujniki pogodowe i indywidualn± regulacjê (nastawy) dla ka¿dego grzejnika. Dopuszcza siê rozwi±zania zawieraj±ce ³±czno¶æ przewodow± lub bezprzewodow±.
System powinien posiadaæ nastêpuj±ce funkcje:
• kontrola otwartego okna
• indywidualny tryb pracy wydzielonej strefy
• pomiar temperatury wyniesiony poza g³owicê grzejnikow±
• wide³ki temperatur – tylko w zadanym zakresie uzgodnionym z u¿ytkownikiem obiektu.
Zastosowane rozwi±zanie ma za zadanie sta³± kontrolê aktualnych temperatur w pomieszczeniach oraz ich zmianê rêcznie lub poprzez wybór jednego z zadanych programów. Zarz±dzanie ca³ym systemem odbywaæ siê bêdzie przez panel administracyjny, na którym wy¶wietlane bêd± informacje o alarmach i zmianach w danych strefach. Powiadomienia o stanach alarmowych musz± byæ dostarczane w formie e-mail i SMS.
U¿ytkownik musi mieæ mo¿liwo¶æ podgl±du i wyszukiwania stref pogrupowanych wg atrybutów (np. temperatury aktualne, zadane i statusy), zmiany przypisanego sterowania dobowego (statusu). Dla ka¿dego z tych stanów, administrator mo¿e ustawiæ temperatury dla ka¿dej godziny w dobie/tygodniu. Projektowany system powinien posiadaæ oprogramowanie (aplikacjê) umo¿liwiaj±c± korzystanie na urz±dzeniach mobilnych lub komputerze stacjonarnym.
9. Odtworzenie glazury, tynków i pow³ok malarskich – miejscowe tj. w miejscach, w których wykonywane by³y roboty (wymiana okien, drzwi, lamp, prowadzenie instalacji elektrycznej, instalacji sanitarnej, instalacji wentylacyjnej) - za wyj±tkiem auli / sali gimnastycznej.
10. W pomieszczeniu auli / sali gimnastycznej na I piêtrze Zamawiaj±cy wymaga monta¿u rolet (12 szt.) sterowanych elektrycznie pilotem. Nale¿y doprowadziæ zasilanie do powy¿szych urz±dzeñ. Wykonawca dostarczy dwa piloty do obs³ugi zamontowanych rolet. Remont auli / sali gimnastycznej, malowanie ¶cian w kolorze pastelowym, kolor zostanie ustalony w trakcie robót.
11. Obiekt winien byæ przekazany Zamawiaj±cemu w stanie nadaj±cym siê do u¿ytkowania, winien byæ wysprz±tany. Termin przekazania obiektu: nie pó¼niej ni¿ w dniu spisania protoko³u koñcowego odbioru robót.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45321000-3 - Izolacja cieplna
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo zgodnie z zapisami swz
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w banku lub spó³dzielczej kasie oszczêdno¶ciowo – kredytowej w wysoko¶ci minimum 1 000 000 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej 1 robotê budowlan± odpowiadaj±c± swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia tj. polegaj±c± na termomodernizacji budynku o warto¶ci robót minimum 1 000 000 z³. brutto w zakresie to¿samym z opisem przedmiotu zamówienia.
Nale¿y podaæ rodzaj robót, warto¶æ, datê i miejsce wykonania oraz nazwê podmiotu, na rzecz którego roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie,
oraz
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj.
a) kierownik robót budowlanych – osoba posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa oraz przynale¿no¶æ do odpowiedniej Izby In¿ynierów Budownictwa;
b) kierownik robót sanitarnych – osoba posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa oraz przynale¿no¶æ do odpowiedniej Izby In¿ynierów Budownictwa.
c) kierownik robót elektrycznych - osoba posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa oraz przynale¿no¶æ do odpowiedniej Izby In¿ynierów Budownictwa.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3. Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych , je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmuj±:
1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy P.z.p., o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy P.z.p., sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych , je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmuj±:1) Informacji z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik nr 5 do SWZ; zgodnie z punktem VIII. 2. podpunkt 4);
3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 5 do SWZ; zgodnie z punktem VIII. 2. podpunkt 4);
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia w postêpowaniu przedmiotowych ¶rodków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 25 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia piêæ tysiêcy z³otych);2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 i ust. 2 ustawy Pzp
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku GBS w Strzelinie /o K³odzko nr rachunku 28 9588 0004 7100 1010 2000 0050,
z dopiskiem „Wadium – kompleksowa termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Nr 3 K³odzko, ul. Jana Paw³a II nr 4.”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania
rachunku Zamawiaj±cego. Wadium w formie pieniê¿nej musi znale¼æ siê na koncie
Zamawiaj±cego przed dat± i godzin± sk³adania ofert.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie P.z.p.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska K³odzko;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy P.z.p.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy P.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku przez wykonawcê w przypadkach przewidzianych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 ustawy P.z.p.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadkuWykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno
byæ za³±czone do oferty - dokument stwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania odpowiednio
Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, wystawiony przez
upowa¿niony podmiot w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym lub jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu4a wystawionego
w postaci papierowej po¶wiadczonego za zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania odpowiednio
przez wykonawcê, wykonawcê wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia lub
notariusza.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 2 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców.
O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w
zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty
o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania
sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj, charakter zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zgodnie z projektem umowy za³ nr 6 swz.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-30 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ poprzez Platformê zakupow± dostepn± pod adresem: https://um-klodzko.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-30 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-06-28
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych:1) w art. 108 ust. 1 ustawy P.z.p.;
2) w art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7 ustawy P.z.p.,
3) w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.(Dz.U.2022.835)
INNE PRZETARGI Z K£ODZKA
- "Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 3308D ul. Zajêcza w K³odzku na d³ugo¶ci 0,5 km"
- Przetarg krajowy na dostawê sprzêtu jednorazowego medycyny ogólnej, materia³ów do sterylizacji i artyku³ów biurowych.
- "Wykonanie remontów cz±stkowych nawierzchni bitumicznych emulsj± asfaltow± i grysami przy u¿yciu remontera drogowego typu PATCHER na drogach powiatowych powiatu k³odzkiego w roku 2024"
- Zakup z dostarczeniem samochodu osobowego dla Gminy K³odzko
- Dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych do Przedszkola Gminnego w Krosnowicach
- Przebudowa trzech odcinków drogi powiatowej nr 3329D w miejscowo¶ci ¦cinawka Dolna o ³±cznej d³ugo¶ci 0,95 km
wiêcej: przetargi w K³odzku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa pomieszczeñ sanitariatów w budynku ¦rodowiskowego Domu Pomocy Spo³ecznej
- Modernizacja piwnic budynku G³ównego Szpitala Chorób P³uc w Siewierzu na potrzeby szatni pielêgniarek wraz z budow± zewnêtrznych schodów z zadaszeniem - III
- Roboty konserwacyjne przy drogach gminnych w 2024 r.
- Wykonanie modernizacji Sali gimnastycznej oraz malowanie pomieszczeñ Szko³y Podstawowej nr 9 w Zakopanem
- Przebudowa ze zmian± sposobu u¿ytkowania pomieszczenia technicznego na sanitariaty w czê¶ci przestrzeni technicznej istniej±cego budynku MCN im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie
- GOSPODARKA WODNO-¦CIEKOWA NA TERENIE GMINY RECZ - ETAP I
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.