eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawicz › Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 3.900.000 zł na sfinansowanie rozchodów budżetu oraz częściowe pokrycie deficytu budżetu, w tym wydatki majątkowe



Ogłoszenie z dnia 2021-08-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 3.900.000 zł na sfinansowanie rozchodów budżetu oraz częściowe pokrycie deficytu budżetu, w tym wydatki majątkowe

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAWICZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050729

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21

1.5.2.) Miejscowość: Rawicz

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: (65)-546-54-00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rawicz.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rawicz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/474115

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 3.900.000 zł na sfinansowanie rozchodów budżetu oraz częściowe pokrycie deficytu budżetu, w tym wydatki majątkowe

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ceab36ab-d3f4-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00155134

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001375/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie kredytu bankowego w wysokości 3.900.000zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00092364/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZPiF.2710.9.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 580765,45 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 3.900.000 zł na sfinansowanie rozchodów budżetu oraz częściowe pokrycie deficytu budżetu, w tym na wydatki majątkowe.
2. Kwota kredytu – 3.900.000 złotych (słownie złotych: trzy miliony dziewięćset tysięcy 00/100 złotych).
3. Okres kredytowania – Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 31.12.2032 roku.
4. Okres karencji w spłacie kapitału – do dnia 30.01.2024 roku.
5. Początek spłaty kapitału - od dnia 31.01.2024 roku.
6. Spłata kapitału w złotych polskich, w ratach miesięcznych, w wysokości określonej w terminarzu spłat, w terminie do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca.
7. Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Gminy Rawicz w latach 2021-2032.
8. Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do 20 dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający zostanie powiadomiony o wysokości naliczonych przez Bank odsetek. Dopuszczalną formą powiadomienia oprócz formy pisemnej jest przekazanie informacji za pomocą poczty elektronicznej lub drogą faksową.
9. Planowane uruchomienie kredytu, w tym kwoty poszczególnych transz kredytu określone zostało w tabeli pkt 9 rozdziału III SWZ.
10. Zamawiający zastrzega, że:
1) planowane uruchomienie poszczególnych transz kredytu może ulec zmianie,
2) łączna kwota uruchomionego kredytu może być mniejsza od kwoty 3.900.000,00 zł,
3) terminy spłaty kredytu i wysokość spłat poszczególnych rat kredytu mogą ulec zmianie bez pobierania przez Bank dodatkowych opłat.
11. Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
12. Koszty obsługi kredytu - cenę ofertową stanowią:
1) prowizja od uruchomienia kredytu płatna w ciągu 10 dni od przelewu na rachunek bankowy budżetu gminy,
2) suma odsetek od kredytu w okresie kredytowania.
13. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1 M) i marży Banku.
14. Marża Banku nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej, natomiast stawka WIBOR 1M przyjmowana do wyliczenia oprocentowania kredytu będzie stawką obowiązującą na rynku międzybankowym, wg notowania na dwa dni poprzedzające rozpoczęcie okresu obrachunkowego, za jaki odsetki od kredytu są naliczane i spłacane.
15. W przypadku braku notowań stawki WIBOR dla danego dnia do wyliczenia stopy procentowej stosuje się notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie danej stawki WIBOR.
16. Przy wyliczeniu odsetek od kredytu stosowany będzie kalendarz rzeczywisty (tj. rzeczywista liczba dni w miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku).
17. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź w części, bez dodatkowych opłat.
18. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie w dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty.
19. Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia opiekuna/opiekunów do bezpośrednich kontaktów z Zamawiającym w zakresie udzielonego kredytu (tj. naliczania odsetek, powiadamiania Gminy o ich wysokości oraz przygotowywania zmian do umowy). W przypadku zmiany opiekuna/opiekunów, Wykonawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Zamawiającego podając jego/ich dane osobowe wraz z adresem poczty elektronicznej i nr telefonu do kontaktu.
20. Jednocześnie Zamawiający oświadcza, że:
1) zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych regulowane są terminowo,
2) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek w bankach i innych instytucjach regulowane są terminowo,
3) nie posiada zobowiązań z tytułu gwarancji bankowych,
4) nie posiada zobowiązań spornych wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
5) nie jest objęty ugodą zawartą z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
6) posiadane rachunki bankowe są wolne od zajęć egzekucyjnych,
7) weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową stanowić będzie zabezpieczenie kredytu, na wzorze Banku zatwierdzonym przez Radcę Prawnego ze strony Zamawiającego. Dokument będzie kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Rawicz.
8) nie korzysta z transakcji wykupu wierzytelności,
9) nie posiada zadłużenia z tytułu umów leasingowych,
10) nie posiada zadłużenia z tytułu umów podpisanych w ramach partnerstwa publiczno prywatnego.
21. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, osobę lub osoby zatrudnione na stanowisku pracy ds. obsługi kredytu oraz ds. kontaktów z Zamawiającym. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i
projekcie umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66100000-1 - Usługi bankowe i inwestycyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 256422,97 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 389452,79 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 256422,97 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy we Wschowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6970018771

7.3.3) Ulica: ul. Daszyńskiego 19

7.3.4) Miejscowość: Wschowa

7.3.5) Kod pocztowy: 67-400

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-08-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 256422,97 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.