Ogłoszenie z dnia 2023-03-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00088508/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-09
- 2023/BZP 00098940/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Cyfrowa Gmina” (Przedmiotem umowy jest dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem oraz wdrożeniem i montażem)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lutomiersk
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934660
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Jana Pawła II nr 11
1.5.2.) Miejscowość: Lutomiersk
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-083
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 43 6775011
1.5.8.) Numer faksu: 43 6775094
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lutomiersk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lutomiersk.info
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6ac565ca-a7f9-11ed-9236-36fed59ea7dd1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Cyfrowa Gmina” (Przedmiotem umowy jest dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem oraz wdrożeniem i montażem)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6ac565ca-a7f9-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00154906
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038339/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Cyfrowa Gmina
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00 00-0001/21-002.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00088508
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIiR.271.2.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem oraz wdrożeniem i montażem, w ramach realizacji projektu „Cyfrowa Gmina”, finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00 00-0001/21-00.
1.1.
Szczegółowy zakres zamówienia został określony w opisie przedmiotu zamówienia (zwanym również OPZ) w częściach 1-5 - stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, w tym w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
1.2.
Miejscem dostawy i wdrożenia jest budynek Urzędu Miasta i Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 11, 95-083 Lutomiersk. Osoba upoważniona przez Zamawiającego wskaże Wykonawcy miejsce magazynowe.
1.3.
Zamawiający wymaga, aby przedmiot umowy był:
a) fabrycznie nowy i nieużywany wcześniej przez jakąkolwiek osobę prawną lub fizyczną,
b) zakupiony w kanale dystrybucyjnym sprzedaży producenta oferowanego urządzenia, posiadającym stosowny pakiet świadczeń gwarancyjnych kierowanych do użytkowników z obszaru Rzeczpospolitej Polskiej,
c) dostępny w ofercie sprzedaży producenta na dzień zawarcia umowy.
Parametry i wymagania wskazane w OPZ określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać dostarczony Zamawiającemu przedmiot zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48822000-6 - Serwery komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48821000-9 - Serwery sieciowe
48820000-2 - Serwery
30233141-1 - Nadmiarowa macierz niezależnych dysków (RAID)
48761000-0 - Pakiety oprogramowania antywirusowego
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
30213100-6 - Komputery przenośne
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1.Po wyborze oferty najkorzystniejszej w dn. 15-03-2023r. złożonej przez firmę Forteca Sp. z o.o. Sp. k., Zamawiający poinformował Wykonawcę o terminie podpisania umowy. Ze względu na to, iż Wykonawca wnioskował o podpisanie umowy zdalnie w formie elektronicznej, Zamawiający przesłał do Wykonawcy w dniu wyznaczonym na podpisanie umowy – tj. 22-03-2023r. – umowę w formie elektronicznej podpisaną ze strony Gminy Lutomiersk.
2.
Wykonawca w dn. 22-03-2023r. zwrócił się do Zamawiającego z prośbą o zmianę warunków umowy.
3.
W dn. 24-03-2023r. Zamawiający poinformował Wykonawcę, że proponowana zmiana nie jest możliwa.
Wyjaśniając powyższą decyzję Zamawiający wskazał art. 454 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r., poz. 1710 z późn. zm.) (dalej zwaną PZP) gdzie zapisano, iż istotna zmiana umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia. Zgodnie z ust. 2 pkt 1 w/w art., zmiana umowy jest istotna, jeżeli powoduje, że charakter umowy zmienia się w sposób istotny w stosunku do pierwotnej umowy (oferty), w szczególności jeżeli zmiana wprowadza warunki, które gdyby zostały zastosowane w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to wzięliby w nim udział lub mogliby wziąć udział inni Wykonawcy lub przyjęte zostałyby oferty innej treści.
Zamawiający wyjaśnił, iż proponowana przez Wykonawcę zmiana polegająca na wykreśleniu jednego z warunków udzielonej gwarancji jest – w rozumieniu przytoczonego powyżej przepisu – zmianą istotną, gdyż gdyby była zastosowana przed etapem składania ofert, to w postępowaniu mogliby wziąć udział inni Wykonawcy lub przyjęte zostałyby oferty innej treści (np. korzystniejsze cenowo). Tak więc wprowadzenie proponowanej zmiany naruszyłoby podstawową zasadę udzielania zamówień publicznych, mianowicie zasadę uczciwej konkurencji. To z kolei spowodowałoby wadę postępowania skutkującą m.in. cofnięciem dofinansowania projektu. Zamawiający zauważył również, że z samego postępowania Wykonawcy wynika, iż zmiana jest istotna, gdyż gdyby taka nie była, Wykonawca podpisałby umowę o treści projektu umowy, który przecież Wykonawca zaakceptował składając ofertę. Zamawiający dodatkowo przypomniał, iż terminem właściwym na zadawanie pytań i kierowanie uwag do SWZ i załączników do niej jest czas przed składaniem ofert.
Zamawiający wezwał Wykonawcę do podpisania przekazanej w dn. 22-03-2023r umowy (podpisanej przez Zamawiającego elektronicznie) albo do złożenie oświadczenia o odstąpieniu od zawarcia przedmiotowej umowy. Zamawiający wyznaczył termin podjęcia decyzji przez Wykonawcę w zakresie podpisania umowy albo złożenia oświadczenie o odstąpieniu od zawarcia przedmiotowej umowy - do 27-03-2023r. do godz. 10:00.
4.
W dn. 27-03-2023r. Wykonawca złożył oświadczenie, o następującej treści: „W odpowiedzi na Państwa pismo a dn. 24 marca 2023 roku oświadczamy, że odstępujemy od zawarcia przedmiotowej umowy, dotyczącej ww. postępowania.”
5.
Złożenie przez Wykonawcę powyższego oświadczenia świadczy o tym, że Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W związku z powyższym Zamawiający postanowił unieważnić postępowanie, działając zgodnie z art. 255 pkt 7 PZP, który wskazuje, iż Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli […] Wykonawca […] uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.
W kontekście art. 263 PZP, Zamawiający postanowił, iż nie będzie dokonywał ponownego badania i oceny ofert spośród pozostałych w postępowaniu ofert.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 205287 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 209860,14 PLN
INNE PRZETARGI LUTOMIERSK
- Sukcesywna dostawa kruszywa dolomitowego dla Gminy Lutomiersk - ZAKUP I DOSTAWA KRUSZYWA DOLOMITOWEGO O FRAKCJI OD 0 - 31,5 MM W ILOŚCI 2.000 TON.
- Roboty budowlane polegające na budowie placu zabaw przy przedszkolu wraz z oddziałem żłobkowym w miejscowości Wrząca w Gminie Lutomiersk
więcej: przetargi LUTOMIERSK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa fabrycznie nowego sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Politechniki Świętokrzyskiej
- Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odporność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Sukcesywna dostawa licencji na oprogramowanie Adobe dla jednostek organizacyjnych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
- Dostawa wraz z montażem wyposażenia sal lekcyjnych w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Grójcu.
- Dostawa dwóch serwerów obliczeniowych (serwer 1 i serwer 2) do obliczeń danych radarowych.
- Cyfryzacja usług medycznych poprzez modernizację infrastruktury teleinformatycznej w Zespole Opieki Zdrowotnej w Ropczycach
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.