eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sokółka › Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo - Mostowego Nr 1 w Sokółce.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-05-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa hali magazynowo – garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo – Mostowego Nr 1 w Sokółce.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050667308

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Torowa 12

1.5.2.) Miejscowość: Sokółka

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-100

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 711 89 09; 85 711 89 10

1.5.8.) Numer faksu: 85 711 22 29

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzial.techniczny@pzd.sokolka.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.sokolka.com

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.pzd.sokolka.com/index.php?go=przetargi/22WDdui2/przetarg

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Zarządzanie drogami powiatowymi oraz przeprowadzanie i nadzorowanie prac remontowych i modernizacyjnych w budynkach będących własnością Powiatu Sokólskiego

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa hali magazynowo – garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo – Mostowego Nr 1 w Sokółce.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3afa689f-baec-11ec-97c7-b646b0ba23df

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00146602

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014726/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo - Mostowego Nr 1 w Sokółce

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00120393/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZD/WD-Ui/4112/2/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 16719,72 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa hali magazynowo – garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo –
Mostowego Nr 1 w Sokółce.
1.1. Zamówienie obejmuje zrealizowanie zamówienia pn.: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa hali
magazynowo – garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo – Mostowego Nr 1 w Sokółce”.
1.2. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nadzoruje cały proces inwestycyjny robót wynikających z wydanych decyzji pozwolenia na budowę, projektów budowlanych, zawartych umów z wykonawcami robót budowlanych oraz wszystkie czynności wynikające z Prawa Budowlanego, rozporządzeń Ministra Infrastruktury, a w szczególności w zakresie:
1) reprezentowania Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji budowy z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2) posiadania znajomość dokumentacji techniczno-prawnej, terenu budowy, jego uzbrojenia i zagospodarowania;
3) dokonywania sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu (na przykład zbrojenia konstrukcji przed ich zabetonowaniem, ułożenie izolacji przed wykonaniem warstw zabezpieczających) lub zanikających (na przykład deskowania czy rusztowania);
4) sprawdzania obmiarów robót wykonanych przez Wykonawcę robót;
5) organizowania prac związanych z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę;
6) zatwierdzania planu BIOZ, kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę zasad i przepisów BHP;
7) opiniowania programu zapewnienia jakości (PZJ);
8) prowadzenia systematycznej kontroli zgodności cech jakościowych wykonywanych elementów robót i wbudowywanych wyrobów budowlanych z wymaganiami specyfikacji technicznych oraz dokumentacji projektowej - w oparciu o wyniki badań, dostarczone przez Wykonawcę;
9) dokonywania akceptacji stosowanej technologii robót o ile stwierdzą zgodność ze wszystkimi wymogami technicznymi oraz wymogami zawartymi w dokumentacji projektowej;
10) uzyskiwania zgody od Zamawiającego w zakresie wszelkich odstępstw od dokumentacji na realizację robót;
11) wykonywania czynności w zakresie akceptacji wszystkich materiałów stosowanych do budowy, pod kątem ich rodzaju, jakości i przydatności do wbudowania;
12) kontrolowania i oceniania przedkładanych świadectw jakościowych, atestów na materiały i aprobat technicznych;
13) egzekwowania od Wykonawcy wykonania dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzenia badań niezależnych - w przypadku wątpliwości, co do wiarygodności badań Wykonawcy;
14) uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń;
15) sprawdzania świadectw dokumentujących przeprowadzenie legalizacji i wykalibrowania sprzętu do pomiarów i badań, używanego przez Wykonawcę i na tej podstawie - dopuszczanie do użytku;
16) sprawdzania zakresu rzeczowego robót przez udział w obmiarach;
17) potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usuniętych wad;
18) dokonywania rozliczenia Umowy w przypadku jej wypowiedzenia;
19) przyjmowania zgłoszenia Wykonawcy o zakończeniu robot (wpisem do dziennika budowy) i po jego sprawdzeniu skontrolowaniu i zaaprobowaniu operatu kolaudacyjnego wpisem do dziennika budowy - powiadamianie Zamawiającego o gotowości robót do odbioru ostatecznego;
20) zobowiązania do sprawdzania wszystkich niezbędnych dokumentów do dopuszczenia do użytkowania obiektu;
21) brania udziału w pracach komisji odbioru ostatecznego, odbioru po okresie gwarancji i rękojmi, po uprzednim sprawdzeniu usunięcia wad i powiadomieniu o tym Zamawiającego;
22) zobowiązania do obecności na budowie oraz w siedzibie Zamawiającego według potrzeb dla prawidłowej realizacji zadania i nie rzadziej niż raz w tygodniu;
23) uczestniczenia w koordynacyjnych spotkaniach roboczych zwoływanych przez Zamawiającego w zależności od potrzeb, nie częściej niż raz w tygodniu przez okres realizacji inwestycji;
24) nadzorowania realizacji robót związanych z usuwaniem wad zaistniałych w okresie rękojmi/gwarancji i poświadczania ich wykonania.
1.3. Zamawiający, stosownie do treści art. 95 Ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) wymaga realizacji zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
1.4. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia zostały określone w Rozdziale II. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego przedmiotowego zamówienia. Powyższe wymagania określają w szczególności:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia;
2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób;
3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wmagań.
1.5. Przedmiot zamówienia szczegółowo opisany jest w Rozdziałach II. – III. SWZ (Specyfikacji Warunków Zamówienia).
1.6. Szacunkowa wartość robót budowlanych dla zadania: pn.: „Budowa hali magazynowo – garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo – Mostowego Nr 1 w Sokółce” wynosi 928 873,09 zł netto.
Przebieg ww. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane zamieszczony jest pod adresem (link do postępowania): https://www.pzd.sokolka.com/index.php?go=przetargi/22WDdbi4/przetarg.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający – Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, działający w imieniu i na rzecz Powiatu Sokólskiego, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8, 16-100 Sokółka unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa hali magazynowo – garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo – Mostowego Nr 1 w Sokółce”. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający w dniu 13.04.2022r., zamieszczając ogłoszenie o zamówieniu w BZP, wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym o jakim stanowi art. 275 pkt 1 Ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) pn.: „Pełnienie nadzoru…”. Po opublikowaniu wymaganego ogłoszenia zamieszczono Specyfikację Warunków Zamówienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania. W przedmiotowym postępowaniu pn.: „Pełnienie nadzoru…”, wyznaczono: 1) termin składania ofert na dzień 26.04.2022r. godz. 12 00 2) termin otwarcia ofert na dzień 26.04.2022r. godz. 12 30 . Przedmiotowe zamówienie obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Budowa hali magazynowo – garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo – Mostowego Nr 1 w Sokółce’’ (znak sprawy prowadzonego postępowania na roboty budowlane: PZD/WD-Bi/4112/4/2022, link do strony prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane: https://www.pzd.sokolka.com/index.php?go=przetargi/22WDdbi4/przetarg). Ww. postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane złożono 1 ofertę: - Marek Bruzgo prowadzący działalność pod firmą BIASONA Marek Bruzgo, ul. Torowa 10, 16-100 Sokółka, z ceną 2 927 400,00zł. Przedmiotowa oferta Wykonawcy została złożona w postaci elektronicznej, jako plik (.pdf), ale bez opatrzenia go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W związku z tym, że oferta Wykonawcy nie spełnia wymogów formalnych przewidzianych w elektronicznych postępowaniach o zamówienie publiczne, podlega odrzuceniu zgodnie z dyspozycją art. 226 ust. 1 pkt 3) - 4) ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z art. 73 § 1 i art. 781 § 1 Kodeksu cywilnego - ze względu na niezgodność z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nieważność na podstawie odrębnych przepisów. Stosownie do art. 255 pkt 2) Ustawy PZP „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: […] wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu;”. Mając powyższe na uwadze Zamawiający działając na mocy art. 255 pkt 2) Ustawy PZP unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na ww. roboty budowlane pn.: „Budowa hali …”. Stan faktyczny postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane pn.: „Budowa hali…”, Zamawiający potwierdził w „Zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania” z dn. 21.04.2022r. (znak sprawy: PZD/WD-Bi/4112/4/2022, link do strony prowadzonego postępowania: https://www.pzd.sokolka.com/index.php?go=przetargi/22WDdbi4/przetarg). Stosownie do treści przesłanki zawartej w treści art. 256 Ustawy PZP „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione”. W świetle powyższego, działając na mocy art. 256 Ustawy PZP Zamawiający unieważnia niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Pełnienie nadzoru.”, ponieważ okoliczności wskazane powyżej powodują, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Uzasadnienie prawne: Art. 256 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.