eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sokółka › Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo-Mostowego Nr 1 w Sokółce

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-05-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo-Mostowego Nr 1 w Sokółce

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050667308

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Torowa 12

1.5.2.) Miejscowość: Sokółka

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-100

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 711 89 09; 85 711 89 10

1.5.8.) Numer faksu: 85 711 22 29

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzial.techniczny@pzd.sokolka.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.sokolka.com

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.pzd.sokolka.com/index.php?go=przetargi/22WDdbi4/przetarg

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Zarządzanie drogami powiatowymi oraz przeprowadzanie i nadzorowanie prac remontowych i modernizacyjnych w budynkach będących własnością Powiatu Sokólskiego

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo-Mostowego Nr 1 w Sokółce

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bcdd7e9a-affa-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00146579

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014726/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo - Mostowego Nr 1 w Sokółce

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00103122/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZD/WD-Bi/4112/4/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 928873,09 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo - Mostowego Nr 1 w Sokółce.
1. Realizacja zamówienia pn.: Budowa hali magazynowo - garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo - Mostowego Nr 1 w Sokółce, obejmuje:
1) roboty ziemne,
2) roboty fundamentowe,
3) zbrojenie,
4) konstrukcję stalową hali,
5) dach, pokrycie wraz z wykonaniem antypoślizgowych ścieżek serwisowych oraz montażem systemem zabezpieczającym przed upadkiem z wysokości,
6) świetlik kalenicowy,
7) bramy garażowe sterowane elektrycznie,
8) posadzkę przemysłową,
9) kanał inspekcyjny w konstrukcji żelbetowej wraz z przykryciem kratami pomostowymi, oraz wentylacją mechaniczną,
10) instalacje elektryczne (oświetleniowa, gniazd wtykowych, odgromowa),
11) instalację czujek ruchu połączonej z oświetleniem zewnętrznych.
12) Instalację sanitarną tylko w zakresie instalacji wewnętrznej kanału inspekcyjnego.
2. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszelkie prace ujęte w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji przetargowej.
3. Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją przetargową oraz z lokalnymi warunkami realizacji wykonania robót.
4. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do:
1) prowadzenia dziennika budowy,
2) urządzenia terenu budowy,
3) wykonania we własnym zakresie i na własny koszt harmonogramu rzeczowo-finansowego robót oraz jego aktualizacji w trakcie realizacji robót,
4) montażu i demontażu we własnym zakresie i na własny koszt obiektów zaplecza tymczasowego budowy oraz poniesienia kosztów amortyzacji lub zużycia tych obiektów, doprowadzenia i wyposażenia we własnym zakresie i na własny koszt zaplecza tymczasowego w niezbędne media, uzyskania wymaganych warunków technicznych, urządzenia i wykonania we własnym zakresie i na własny koszt placu budowy, tymczasowych sieci elektrycznych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, oświetlenia placu budowy, wywozu z placu budowy gruzu i utylizacji odpadów, itp.,
5) odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy,
6) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt,
7) sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w 3 kompletach – niezbędny załącznik do wniosku o pozwolenie na użytkowanie,
8) poniesienia kosztów utylizacji materiałów z rozbiórki z innymi kosztami towarzyszącymi wraz z udokumentowaniem, że materiał został w prawidłowy sposób zagospodarowany lub zutylizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami,
9) wykonania na koszt własny ewentualnych napraw sieci uszkodzonych podczas prowadzenia prac związanych realizacją przedmiotu zamówienia,
10) dokonania na koszt własny zmian w dokumentacji projektowej wprowadzonych na wniosek Wykonawcy i wynikających z przyczyn zależnych od Wykonawcy. W takim przypadku wszelkie kwestie formalne wymagane prawem budowlanym, jak też koszt robót budowlanych wynikających z tych zmian leżą w gestii Wykonawcy. Zmiana taka wymaga akceptacji projektanta, inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego,
11) zapewnienia na koszt własny stałych i bezpiecznych dojść do istniejących budynków położonych w bliskim sąsiedztwie wykonywanych robót,
12) czyszczenia na własny koszt kół środków transportowych oraz dróg z zanieczyszczeń spowodowanych transportem ziemi i gruzu z terenu budowy,
13) poniesienia kosztów wszelkich badań jakości materiałów, robót, prób i rozruchów, odbiorów technicznych wymaganych przepisami, z wyłączeniem badań i prób wykonywanych na dodatkowe żądanie Zamawiającego,
14) wykonania wszystkich robót tymczasowych niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy wraz z pokryciem ich kosztów,
15) montażu i demontażu na koszt własny tymczasowych dróg dojazdowych niezbędnych do wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia,
16) doprowadzenia zniszczonych podczas robót budowlanych terenów zielonych wokół budynku do stanu sprzed budowy poprzez wyrównanie, podsypanie i obsianie trawą,
17) wykonania na koszt własny odbiorów technicznych wymaganych przepisami i wydanymi warunkami wykonywanych robót przez poszczególnych gestorów urządzeń, z uwzględnieniem dodatkowych kosztów wynikających ze spełnienia wymagań wynikających z wydanych warunków,
18) wykonania na koszt własny dokumentacji powykonawczej oraz projektu zmian w przypadku zmian wprowadzonych z inicjatywy Wykonawcy,
19) uzyskania na koszt własny wymaganych zezwoleń oraz opłat za zajęcie niezbędnego na cele budowy terenu będącego poza przekazanym placem budowy,
20) opracowania instrukcji użytkowania i konserwacji obiektu oraz sprzętu i urządzeń dostarczonych i zamontowanych wraz z poniesieniem ich kosztów,
21) zabezpieczenia we własnym zakresie i na własny koszt istniejących elementów narażonych na uszkodzenie lub zniszczenie podczas realizacji przedmiotu zamówienia,
22) zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należytego ładu, porządku, opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia wraz z wykonaniem jego zaleceń, obejmujących m.in. oznakowanie robót i zabezpieczenie warunków bhp, p.poż., wykonanie niezbędnych zabezpieczeń stanowisk roboczych i miejsc wykonywanych robót,
23) poniesienia wszystkich innych, nie wymienionych wyżej ogólnych kosztów budowy, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem robót budowlanych objętych ww. zamówieniem oraz podyktowane będą przepisami technicznymi i prawnymi,
24) uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru ostatecznego.
5. Zamawiający, stosownie do treści art. 95 Ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) wymaga realizacji zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
6. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia zostały określone w Rozdziale II. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego przedmiotowego zamówienia. Powyższe wymagania określają w szczególności:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia;
2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób;
3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakresu prac stanowią: dokumentacja projektowa, przedmiary robót, szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz dokumentacja przetargowa. zawiera Specyfikacja Warunków Zamówienia
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Warunków Zamówienia, Rozdział II – VI.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych

45262300-4 - Betonowanie

45262310-7 - Zbrojenie

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający – Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, działający w imieniu i na rzecz Powiatu Sokólskiego, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8, 16-100 Sokółka
unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Budowa hali magazynowo –
garażowej na potrzeby Obwodu Drogowo – Mostowego Nr 1 w Sokółce”.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w dniu 30.03.2022r., zamieszczając ogłoszenie o
zamówieniu w BZP, wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w
trybie podstawowym o jakim stanowi art. 275 pkt 1) Ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych
(tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) pn.: „Budowa hali…”.
Po opublikowaniu wymaganego ogłoszenia zamieszczono Specyfikację Warunków Zamówienia na stronie
internetowej prowadzonego postępowania.
W przedmiotowym postępowaniu wyznaczono:
a) termin składania ofert na: 20.04.2022r. godz. 11:00;
b) termin otwarcia ofert na: 20.04.2022r. godz. 11:30
Zamawiający, stosownie do treści art. 222 ust. 4 Ustawy PZP, przed otwarciem ofert (tj.: w dn. 13.04.2022r.), udostępnił na stronie
internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
przedmiotowego zamówienia. Zgodnie z treścią tej informacji, Zamawiający zamierzał przeznaczyć
kwotę brutto: 1 274 258,14zł.
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego złożono 1 ofertę:
– Marek Bruzgo prowadzący działalność pod firmą BIASONA Marek Bruzgo, ul. Torowa 10, 16-100 Sokółka, z ceną
2 927 400,00zł.
Przedmiotowa oferta Wykonawcy została złożona w postaci elektronicznej, jako plik (.pdf), ale bez opatrzenia go
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
Zamawiający przywołuje i stwierdza, iż:
a) stosownie do treści art. 63 ust. 2 Ustawy PZP: „W postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w
konkursie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym”,
b) stosownie do 73 § 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn.
zm.) „Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, dokumentową albo elektroniczną,
czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje
rygor nieważności”,
c) stosownie do art. 781 § 1 Ustawy Kodeks cywilny: „Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w
postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym”,
d) w SWZ – Instrukcji dla Wykonawców w pkt 9.2.3. zawarł zapis: „Ofertę w postępowaniu składa się, pod
rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. postać elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem
elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.”
W związku z tym, że oferta Wykonawcy nie spełnia wymogów formalnych przewidzianych w elektronicznych postępowaniach
o zamówienie publiczne, podlega odrzuceniu zgodnie z dyspozycją art. 226 ust. 1 pkt 3) - 4) ustawy PZP w związku z art. 73 § 1 i art. 781 § 1 Kodeksu cywilnego - ze względu na niezgodność z ustawą PZP oraz nieważność na podstawie odrębnych przepisów.
Stosownie do art. 255 pkt 2) Ustawy PZP „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: […] wszystkie złożone
wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu;”.
Mając powyższe na uwadze Zamawiający działając na mocy art. 255 pkt 2) Ustawy PZP unieważnił przedmiotowe postępowanie o
udzielenie zamówienia pn.: „Budowa hali....”.
Uzasadnienie prawne:
Art. 255 pkt 2) w związku z art. 226 ust. 1 pkt 3) - 4) Ustawy PZP oraz w związku z art. 73 § 1 i art. 781 § 1 Ustawy Kodeks cywilny

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2927400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2927400,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.