eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Modernizacja Systemu Sygnalizacji Pożaru i montaż Dźwiękowego Systemu Ostrzegania w Oddziale ZUS w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 43/45



Ogłoszenie z dnia 2021-08-12


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00146407 z dnia 2021-08-12

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja Systemu Sygnalizacji Pożaru i montaż Dźwiękowego Systemu Ostrzegania w Oddziale ZUS w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 43/45

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH ODDZIAŁ W CZĘSTOCHOWIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600134

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Dąbrowskiego 43/45

1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-218

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: 34 368 94 07

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zap_czestochowa@zus.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/zus

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Ubezpieczenia Społeczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja Systemu Sygnalizacji Pożaru i montaż Dźwiękowego Systemu Ostrzegania w Oddziale ZUS w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 43/45

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d397dc8-c839-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00146407

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000407/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Montaż systemu DSO oraz wymiana SSP w O/Częstochowa.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 090000/271/101/2021-ZAP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na wymianie elementów i modernizacji Systemu Sygnalizacji Pożarowej, oraz wykonaniu instalacji Dźwiękowego Systemu Ostrzegania w kompleksie budynków Oddziału ZUS w Częstochowie, mieszczących się przy ul. Dąbrowskiego 43/45 w celu zapewnienia prawidłowego, zgodnego z przeznaczeniem działania w przypadku zaistnienia sytuacji zagrożenia pożarowego ochranianych obiektów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Opis przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ wraz z jego integralnymi załącznikami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, unieważniając postępowanie zgodnie z art. 255 pkt 6 Pzp powinien brać pod uwagę okoliczności związane z unieważnieniem umowy na podst. art. 457 ust. 1 pkt 1 Pzp. Art. stanowi, że umowa podlega unieważnieniu m.in. w przypadku, gdy Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia wymaganego ogłoszenia zmieniającego ogłoszenie wszczynające postępowanie.
07.07.21r. Zamawiający na str. internetowej postępowania, na pytanie Wykonawcy: „Proszę o informację, czy posiadanie Zezwolenia Państwowej Agencji Atomistyki wydane w związku z art. 4 ust 1 ustawy z dnia 29.11.2000 r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2001r Nr 3 poz. 18, nr 100, poz. 1085 nr 154, poz. 1800) na działalność, o której mowa w art. 4 ust 1 pkt 1 i 4 Ustawy Prawo Atomowe, polegającą na obrocie, transporcie, przechowywaniu, instalowaniu oraz obsłudze izotopowych czujek dymu, potwierdzi spełnienie warunków udziału określonych w pkt. 4.1.1.2 SWZ?” udzielił odpowiedzi: „Zamawiający informuje, że uzna za spełniony warunek udziału w postepowaniu opisany w pkt 4.1.1.2 SWZ jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie PAA na wykonywanie działalności, o której mowa a art. 4 ust. 1 pkt 1 i 4 Ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2001r Nr3 poz.18, nr100, poz. 1085 nr154, poz.1800), polegającej na obrocie, transporcie, przechowywaniu, instalowaniu oraz obsłudze izotopowych czujek dymu.” Zamawiający udzielając odpowiedzi, przed upływem terminu składania ofert, nie dokonał zmiany SWZ, zgodnie z art. 286 ust. 1 Pzp oraz nie zamieścił w BZP ogłoszenia o zmianie ogłoszenia, zgodnie z art. 286 ust. 9 Pzp, pomimo iż udzielona odpowiedź zmieniła zakres warunku udziału w postępowaniu określonego w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.
Ww. wada została zauważona dopiero po otwarciu ofert w trakcie ich badania i oceny. Na tym etapie postępowania wada ta nie może zostać usunięta, co z kolei może skutkować stwierdzeniem nieważności umowy zawartej w tym postępowaniu. Zostały więc spełnione wszystkie przesłanki unieważnienia postępowania z art. 255 pkt 6 Pzp.
Dodatkowo, wadą postępowania jest ukształtowanie przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu, w sposób, który nie pozwolił na weryfikację jego spełnienia. W pkt 4.1.1.2. SWZ Zamawiający określił, że „Wykonawca spełni warunek w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na prowadzenie działalności związanej z wykorzystaniem energii atomowej w zakresie instalowania, przechowywania, transportu, przetwarzania i składowania izotopowych czujek dymu-zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (t.j. Dz.U.z2021r.,poz.623 ze zm.).” W wyniku dokonanej modyfikacji Zamawiający, ograniczył zakres wymaganych uprawnień do wskazanego niżej zakresu: „Zamawiający informuje, że uzna za spełniony warunek udziału w postepowaniu opisany w pkt 4.1.1.2 SWZ jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na wykonywanie działalności, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 i 4 Ustawy z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2001r Nr 3 poz.18, nr100, poz.1085 nr154, poz.1800), polegającej na obrocie, transporcie, przechowywaniu, instalowaniu oraz obsłudze izotopowych czujek dymu.” Zamawiający zgodnie z ustanowionym rankingiem oceny ofert wezwał do złożenia podmiotowych środków dowodowych, w tym Zezwolenia Prezesa PAA, kolejno dwóch Wykonawców. Analiza złożonych dokumentów wykazała, że tak postawiony warunek udziału w postępowaniu nie pozwala na weryfikację czy Wykonawcy posiadający niepełne uprawnienia względem określonych przez Zamawiającego, rzeczywiście nie mogą w sposób prawidłowy i zgodny z przepisami prawa wykonać przedmiotu zamówienia, zwłaszcza że obaj Wykonawcy posiadali wymagane w SWZ doświadczenie.
Zamawiający nie może żądać od potencjalnych Wykonawców większej zdolności niż jest to niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

2021-08-12 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.