eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łambinowice › "Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin"



Ogłoszenie z dnia 2023-03-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
"Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łambinowice

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412846

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Tadeusza Zawadzkiego 29

1.4.2.) Miejscowość: Łambinowice

1.4.3.) Kod pocztowy: 48-316

1.4.4.) Województwo: opolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.4.7.) Numer telefonu: 774311300

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lambinowice.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lambinowice.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00144935

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-03-21

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00129653

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin”

1. Zakres zamówienia:
Zakres robót objętych niniejszym Programem funkcjonalno-użytkowym (dalej zwanym PFU) obejmuje zaprojektowanie, rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków "Łambinowice".
Aktualnie pracująca oczyszczalnia posiada maksymalną przepustowość Qmaxdobowe = 450 m3/dobę przy Qśrd.dobowe = 336,12 m3/dobę dla 2997 RLM. Konieczność rozbudowy oczyszczalni wynika przede wszystkim z potrzeby przyłączenia sąsiednich miejscowości, które zostaną dopiero skanalizowane.
Aktualnie oczyszczalnia pracuje zgodnie z parametrami określonymi w pozwoleniu wodnoprawnym- stanowiący zał nr 11 do SWZ, ale zwiększenie liczby mieszkańców w obszarze zlewni oczyszczalni może spowodować przekroczenie dopuszczalnej przepustowości i nieprawidłową pracę systemu, skutkującą niedopełnieniem wymaganych prawem parametrów oczyszczania. Konieczność zwiększenia przepustowości obiektu wynika ze względu na wzrost ilości ścieków i ładunku zanieczyszczeń dopływających do oczyszczalni oraz utrzymania wymagań stawianych dla ścieków oczyszczonych odprowadzanych do odbiornika.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy oczyszczalni ścieków w Łambinowicach wraz z dokumentacją projektową i innymi dokumentami niezbędnymi do prowadzenia inwestycji, oraz przyszłej eksploatacji rozbudowanego obiektu.
Celem inwestycji jest wybudowanie i uruchomienie nowego bloku biologicznego, co ma zagwarantować bezpieczne oczyszczenie ścieków skierowanych do oczyszczania biologicznego o parametrach jak podano w poniższych tabelach.

Założone dane:
• RLM = 4500 mk
• współczynnik nierównomierności dobowej Nd = 1,4
• współczynnik nierównomierności godzinowej Nd = 2,1
• jednostkowa ilość ścieków qj = 110 l/mk/d
Tabela 1 Bilans ilościowy
L.p. Qśrd
m3/d Q max d
m3/d
Q max h
m3/h

1 495 693 61






Tabela 2 Prognozowane ładunki w ściekach surowych dla rozbudowanej oczyszczalni dla założonej równoważnej liczbie mieszkańców RLM=4500mk


L.p. Rodzaj
zanieczyszczenia
Ładunek
jednostkowy
[kg/mk]
Ładunek dopływający na
oczyszczalnię
[kg/d]

1 ChZT 120 540
2 BZT5 60 270
3 zawiesina 60 270
4 N og. 12 24
5 P og. 2,5 11

Przewidywany podział dopływu ścieków pomiędzy istniejący i ciąg technologiczny:
• 52% - istniejący ciąg
• 48% - nowy ciąg
Wszelka infrastruktura towarzysząca powinna zostać rozbudowana i zmodernizowana tak, by w należyty sposób zapewnić poprawne funkcjonowanie nowego bloku biologicznego.

Zadaniem zespołu projektowego zatrudnionego przez Wykonawcę jest przeanalizowanie wystarczalności minimalnego zakresu zamówienia opisanego w niniejszym PFU. W przypadku stwierdzenia konieczności modyfikacji i uzupełnień, Wykonawca na własny koszt i odpowiedzialność zrealizuje je, po uprzedniej akceptacji Inwestora.
Wystarczalność ostatecznego zakresu, który będzie realizowany, zostanie potwierdzona obliczeniami zawartymi w Projekcie Budowlanym.
Standardy realizacji ewentualnych modyfikacji i uzupełnień nie będą mniejsze niż opisane dla minimalnego zakresu zamówienia zdefiniowanego w niniejszym PFU.

W ujęciu ogólnym zamówienie obejmuje:
• Uzyskanie wymaganych dokumentów formalno-prawnych, decyzji, pozwoleń, uzgodnień potrzebnych do realizacji inwestycji
• Wykonanie Projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę
• Wykonanie projektów technicznych wraz z kosztorysami
• Sporządzenie dokumentacji budowy
• Przygotowanie dokumentacji eksploatacyjnej, w tym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
• Wykonanie robót budowlano-montażowych i instalacyjnych wraz z wszelkimi dostawami, które zostaną zrealizowane na podstawie powyższych projektów oraz wymagań.

W ramach prac projektowych należy opracować m.in.:

• Wielobranżową dokumentację projektową, opracowaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Rozwoju z dn. 11.09.2020 (Dz. U. poz.1609 ze zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi normami, zawierające m.in.:
- Komplet niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych z odpowiednimi instytucjami oraz z ZUDP
- Uzyskanie mapy do celów projektowych
- Uzyskanie dokumentacji geotechnicznej i hydrogeologicznej w zakresie niezbędnym do realizacji dokumentacji projektowej, jak i realizacji inwestycji
- Informację projektanta o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
• Przygotowanie operatu oraz uzyskanie nowego pozwolenia wodno-prawnego na zrzut ścieków oczyszczonych z oczyszczalni,
• Przygotowanie operatu oraz uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego na rzut wód z odwodnienia terenu podczas budowy
• Uzyskanie odstępstwa od warunków technicznych, jeśli będzie istniała taka możliwość na etapie dokumentacji projektowej
• Uzyskanie pozwolenia na budowę
• Projekt wykonawczy wszystkich niezbędnych branż umożliwiających prawidłową realizację inwestycji
• Kosztorys inwestorski, który służyć będzie do rozliczeń finansowych robót budowlanych
• Specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych dla zakresu robót objętego przedmiotem umowy.

Dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z przepisami określonymi w PFU oraz ustaleniami wynikającymi z warunków umowy pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą. Każda część dokumentacji musi posiadać oświadczenie, Projektanta i Sprawdzającego, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi polskimi przepisami i wytycznymi projektowymi oraz jest kompletna z punktu widzenia celu, jakiemu ma służyć. Dokumentacja projektowa musi posiadać oświadczenie Wykonawcy o przeprowadzonym sprawdzeniu, uzgodnieniu i gotowości jej do realizacji.
Okres gwarancji dla dokumentacji projektowej wynosi 36 miesięcy od daty podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego dokumentacji.
W ramach rozbudowy oczyszczalni ścieków między innymi należy wykonać m.in:

• Skierowanie strumienia ścieków ze zbiornika retencyjnego (ZRŚ) do studni awaryjnej kierowania strumienia (SAKS)
• Przebudowa studni rozprężnej rozdzielającej strumień (SRRS)
• Budowa nowego ciągu technologicznego z komorą stabilizacji w technologii przepływowej niskoobciążonego osadu czynnego w układzie kaskadowym z gradientem stężeń
• Wykonanie niezbędnych sieci technologicznych, sanitarnych, energetycznych i teletechnicznych
• Zasilenie nowych obiektów w energię elektryczną i inne niezbędne media
• Modernizacja i rozbudowa systemu AKPiA oraz SCADA
• Wykonanie zdalnego monitoringu oczyszczalni
• wykonanie instalacji fotowoltaicznej do zasilania urządzeń oczyszczalni
• Zagospodarowanie terenu
 Dokonanie uruchomienia i rozruchu poszczególnych urządzeń, instalacji, obiektów i
Węzłów
 Przeprowadzenie prób i badań
 Przeszkolenie załogi
 Wykonanie całej dokumentacji powykonawczej wraz z wszystkimi dokumentami
formalno-prawnymi, decyzjami, pozwoleniami, uzgodnieniami związanymi z przekazaniem inwestycji Inwestorowi.

Inwestor wymaga, że jeśli konieczne będzie przeprowadzenie działań nie wymienionych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, a koniecznych dla prawidłowego przeprowadzenia robót projektowych lub inwestycyjnych oraz uzyskania prawidłowego działania budowanych obiektów, to Wykonawca musi je uznać za włączone zarówno do zakresu zamówienia jak i do wynagrodzenia Wykonawcy. Koszt wszystkich takich prac Wykonawca ujmie na własne ryzyko w cenie ofertowej. Wykonawca w pełni odpowiada za uzyskanie efektu pracy nowych obiektów.
Wykonawca w pełni odpowiada za uzyskanie efektu pracy nowej części oczyszczalni dla obciążenia (hydraulicznego i ładunkiem zanieczyszczeń) nie większego niż określone w niniejszym PFU.

2. Teren objęty inwestycją
Inwestycja będzie realizowana na terenie oczyszczalni ścieków "Łambinowice".
Oczyszczalnia zlokalizowana jest na działce geodezyjnej nr ewid. 250/3 obręb ewidencyjny 160704_2.0010 Sowin jednostka ewidencyjna Łambinowice. Teren oczyszczalni jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z uproszczonym wypisem z rejestru gruntów właścicielem / władającym terenem jest Inwestor, tj. Gmina Łambinowice.
Przedmiotowa działka, położona jest w obrębie jednego z leśnych kompleksów lasów państwowych, stanowiących własność Skarbu Państwa - Nadleśnictwo Tułowice. Do działki prowadzi lokalna, śródleśna droga. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa, to budynki miejscowości Łambinowice, które są oddalone od oczyszczalni ścieków w odległości mierzonej w linii prostej, wynoszącej ok. 820m w kierunku zachodnim.

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w programie funkcjonalno-użytkowym- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
Dokumenty te stanowią załączniki do SWZ.

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin”

1. Zakres zamówienia:
Zakres robót objętych niniejszym Programem funkcjonalno-użytkowym (dalej zwanym PFU) obejmuje zaprojektowanie, rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków "Łambinowice".
Aktualnie pracująca oczyszczalnia posiada maksymalną przepustowość Qmaxdobowe = 450 m3/dobę przy Qśrd.dobowe = 336,12 m3/dobę dla 2997 RLM. Konieczność rozbudowy oczyszczalni wynika przede wszystkim z potrzeby przyłączenia sąsiednich miejscowości, które zostaną dopiero skanalizowane.
Aktualnie oczyszczalnia pracuje zgodnie z parametrami określonymi w pozwoleniu wodnoprawnym- stanowiący zał nr 11 do SWZ, ale zwiększenie liczby mieszkańców w obszarze zlewni oczyszczalni może spowodować przekroczenie dopuszczalnej przepustowości i nieprawidłową pracę systemu, skutkującą niedopełnieniem wymaganych prawem parametrów oczyszczania. Konieczność zwiększenia przepustowości obiektu wynika ze względu na wzrost ilości ścieków i ładunku zanieczyszczeń dopływających do oczyszczalni oraz utrzymania wymagań stawianych dla ścieków oczyszczonych odprowadzanych do odbiornika.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy oczyszczalni ścieków w Łambinowicach wraz z dokumentacją projektową i innymi dokumentami niezbędnymi do prowadzenia inwestycji, oraz przyszłej eksploatacji rozbudowanego obiektu.
Celem inwestycji jest wybudowanie i uruchomienie nowego bloku biologicznego, co ma zagwarantować bezpieczne oczyszczenie ścieków skierowanych do oczyszczania biologicznego o parametrach jak podano w poniższych tabelach.

Założone dane:
• RLM = 4500 mk
• współczynnik nierównomierności dobowej Nd = 1,4
• współczynnik nierównomierności godzinowej Nd = 2,1
• jednostkowa ilość ścieków qj = 110 l/mk/d
Tabela 1 Bilans ilościowy
L.p. Qśrd
m3/d Q max d
m3/d
Q max h
m3/h

1 495 693 61






Tabela 2 Prognozowane ładunki w ściekach surowych dla rozbudowanej oczyszczalni dla założonej równoważnej liczbie mieszkańców RLM=4500mk


L.p. Rodzaj
zanieczyszczenia
Ładunek
jednostkowy
[kg/mk]
Ładunek dopływający na
oczyszczalnię
[kg/d]

1 ChZT 120 540
2 BZT5 60 270
3 zawiesina 60 270
4 N og. 12 24
5 P og. 2,5 11

Przewidywany podział dopływu ścieków pomiędzy istniejący i ciąg technologiczny:
• 52% - istniejący ciąg
• 48% - nowy ciąg
Wszelka infrastruktura towarzysząca powinna zostać rozbudowana i zmodernizowana tak, by w należyty sposób zapewnić poprawne funkcjonowanie nowego bloku biologicznego.

Zadaniem zespołu projektowego zatrudnionego przez Wykonawcę jest przeanalizowanie wystarczalności minimalnego zakresu zamówienia opisanego w niniejszym PFU. W przypadku stwierdzenia konieczności modyfikacji i uzupełnień, Wykonawca na własny koszt i odpowiedzialność zrealizuje je, po uprzedniej akceptacji Inwestora.
Wystarczalność ostatecznego zakresu, który będzie realizowany, zostanie potwierdzona obliczeniami zawartymi w Projekcie Budowlanym.
Standardy realizacji ewentualnych modyfikacji i uzupełnień nie będą mniejsze niż opisane dla minimalnego zakresu zamówienia zdefiniowanego w niniejszym PFU.

W ujęciu ogólnym zamówienie obejmuje:
• Uzyskanie wymaganych dokumentów formalno-prawnych, decyzji, pozwoleń, uzgodnień potrzebnych do realizacji inwestycji
• Wykonanie Projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę
• Wykonanie projektów technicznych
• Sporządzenie dokumentacji budowy
• Przygotowanie dokumentacji eksploatacyjnej, w tym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
• Wykonanie robót budowlano-montażowych i instalacyjnych wraz z wszelkimi dostawami, które zostaną zrealizowane na podstawie powyższych projektów oraz wymagań.

W ramach prac projektowych należy opracować m.in.:

• Wielobranżową dokumentację projektową, opracowaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Rozwoju z dn. 11.09.2020 (Dz. U. poz.1609 ze zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi normami, zawierające m.in.:
- Komplet niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych z odpowiednimi instytucjami oraz z ZUDP
- Uzyskanie mapy do celów projektowych
- Uzyskanie dokumentacji geotechnicznej i hydrogeologicznej w zakresie niezbędnym do realizacji dokumentacji projektowej, jak i realizacji inwestycji
- Informację projektanta o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
• Przygotowanie operatu oraz uzyskanie nowego pozwolenia wodno-prawnego na zrzut ścieków oczyszczonych z oczyszczalni,
• Przygotowanie operatu oraz uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego na rzut wód z odwodnienia terenu podczas budowy
• Uzyskanie odstępstwa od warunków technicznych, jeśli będzie istniała taka możliwość na etapie dokumentacji projektowej
• Uzyskanie pozwolenia na budowę
• Projekt wykonawczy wszystkich niezbędnych branż umożliwiających prawidłową realizację inwestycji.

Dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z przepisami określonymi w PFU oraz ustaleniami wynikającymi z warunków umowy pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą. Każda część dokumentacji musi posiadać oświadczenie, Projektanta i Sprawdzającego, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi polskimi przepisami i wytycznymi projektowymi oraz jest kompletna z punktu widzenia celu, jakiemu ma służyć. Dokumentacja projektowa musi posiadać oświadczenie Wykonawcy o przeprowadzonym sprawdzeniu, uzgodnieniu i gotowości jej do realizacji.
Okres gwarancji dla dokumentacji projektowej wynosi 36 miesięcy od daty podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego dokumentacji.
W ramach rozbudowy oczyszczalni ścieków między innymi należy wykonać m.in:

• Skierowanie strumienia ścieków ze zbiornika retencyjnego (ZRŚ) do studni awaryjnej kierowania strumienia (SAKS)
• Przebudowa studni rozprężnej rozdzielającej strumień (SRRS)
• Budowa nowego ciągu technologicznego z komorą stabilizacji w technologii przepływowej niskoobciążonego osadu czynnego w układzie kaskadowym z gradientem stężeń
• Wykonanie niezbędnych sieci technologicznych, sanitarnych, energetycznych i teletechnicznych
• Zasilenie nowych obiektów w energię elektryczną i inne niezbędne media
• Modernizacja i rozbudowa systemu AKPiA oraz SCADA
• Wykonanie zdalnego monitoringu oczyszczalni
• wykonanie instalacji fotowoltaicznej do zasilania urządzeń oczyszczalni
• Zagospodarowanie terenu
 Dokonanie uruchomienia i rozruchu poszczególnych urządzeń, instalacji, obiektów i
Węzłów
 Przeprowadzenie prób i badań
 Przeszkolenie załogi
 Wykonanie całej dokumentacji powykonawczej wraz z wszystkimi dokumentami formalno-prawnymi, decyzjami, pozwoleniami, uzgodnieniami związanymi z przekazaniem inwestycji Inwestorowi.

Inwestor wymaga, że jeśli konieczne będzie przeprowadzenie działań nie wymienionych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, a koniecznych dla prawidłowego przeprowadzenia robót projektowych lub inwestycyjnych oraz uzyskania prawidłowego działania budowanych obiektów, to Wykonawca musi je uznać za włączone zarówno do zakresu zamówienia jak i do wynagrodzenia Wykonawcy. Koszt wszystkich takich prac Wykonawca ujmie na własne ryzyko w cenie ofertowej. Wykonawca w pełni odpowiada za uzyskanie efektu pracy nowych obiektów.
Wykonawca w pełni odpowiada za uzyskanie efektu pracy nowej części oczyszczalni dla obciążenia (hydraulicznego i ładunkiem zanieczyszczeń) nie większego niż określone w niniejszym PFU.

2. Teren objęty inwestycją
Inwestycja będzie realizowana na terenie oczyszczalni ścieków "Łambinowice".
Oczyszczalnia zlokalizowana jest na działce geodezyjnej nr ewid. 250/3 obręb ewidencyjny 160704_2.0010 Sowin jednostka ewidencyjna Łambinowice. Teren oczyszczalni jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z uproszczonym wypisem z rejestru gruntów właścicielem / władającym terenem jest Inwestor, tj. Gmina Łambinowice.
Przedmiotowa działka, położona jest w obrębie jednego z leśnych kompleksów lasów państwowych, stanowiących własność Skarbu Państwa - Nadleśnictwo Tułowice. Do działki prowadzi lokalna, śródleśna droga. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa, to budynki miejscowości Łambinowice, które są oddalone od oczyszczalni ścieków w odległości mierzonej w linii prostej, wynoszącej ok. 820m w kierunku zachodnim.

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w programie funkcjonalno-użytkowym- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
Dokumenty te stanowią załączniki do SWZ.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-03-28 11:00

Po zmianie:
2023-03-31 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-03-28 11:05

Po zmianie:
2023-03-31 11:05

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-04-26

Po zmianie:
2023-04-29

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.