eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Iława › "Usługa kompleksowej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów (bez broni) w Iławie"



Ogłoszenie z dnia 2023-03-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usługa kompleksowej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów (bez broni) w Iławie”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: IŁAWSKIE CENTRUM SPORTU, TURYSTYKI I REKREACJI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 519600818

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Niepodległości 11 B

1.5.2.) Miejscowość: Iława

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-200

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@icstir.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sport-ilawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://icstir.logintrade.net/zapytania_email,119775,d776c23988732e90fa8395e93cc6a82a.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Usługa kompleksowej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów (bez broni) w Iławie”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a919db67-b803-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00142813

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00115052/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługa kompleksowej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów (bez broni) w Iławie”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00115205

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: A.271.1.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów (bez broni).
2. Przedmiot zamówienia składa się z następujących zadań:
1) Zadanie - 1 usługa kompleksowej bezpośredniej ochrony fizycznej siedziby ICSTiR (bez broni) przy
ul. Niepodległości 11 B – hala sportowo-widowiskowa.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony we wzorze umowy dla zadań 1,3,4.
2) Zadanie - 2 – usługa doraźnego dozoru obiektu Urzędu Miasta Iławie zlokalizowanego przy ul. Niepodległości 13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony we wzorze umowy dla zadania 2
3) Zadanie - 3 – ochrona imprez masowych na zamówienie Zamawiającego organizowanych w okresie obowiązywania umowy zgodnie z ustawą z 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2171)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla zadania 3 został określony w załączniku nr 7 do SWZ.
4) Zadanie - 4 - dodatkowe, doraźne usługi ochrony mienia poza obiektem hali sportowo-widowiskowej
w miejscach prowadzenia imprez lub innych działań organizatorskich na terenach będących w zarządzie ICSTiR lub udostępnionych Zamawiającemu do dyspozycji przez inne podmioty na czas ich przeprowadzenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla zadania 4 został określony
w załączniku nr 8 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79710000-4 - Usługi ochroniarskie

79713000-5 - Usługi strażnicze

79714000-2 - Usługi w zakresie nadzoru

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy Pzp w dniu otwarcia ofert nie poinformował, ile zamierza przeznaczyć na realizacje przedmiotowego zamówienia. Zamawiający nie mając świadomości, że kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizacje zamówienia nie została opublikowana na platformie zakupowej (co do zasady publikuje się automatycznie), otworzył oferty i opublikował informacje, o której mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp.
Zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Przepis ten wskazuje końcowy termin na realizację obowiązku związanego z udostępnieniem informacji o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. A zatem Zamawiający może udostępnić tę informację przed terminem składania ofert lub po tej dacie, jednakże nie później niż moment otwarcia ofert.
Z prawnego punktu widzenia podanie kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, jest pierwszą formalną czynnością procedury otwarcia ofert, która w przedmiotowym postepowanie nie dokonała się.
Nałożenie na Zamawiającego ustawowego obowiązku podania bezpośrednio przed otwarciem ofert kwoty, jaką zamierza on przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia rodzi istotne skutki prawne. Rozwiązanie to zwiększa bowiem jawność postępowania oraz uniemożliwia Zamawiającym arbitralne unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy. Przepis art. 255 pkt 3 ustawy Pzp dopuszcza wprost możliwość unieważnienia postępowania przez Zamawiającego, po samym tylko ustaleniu, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Obowiązku publikacji kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizacje zamówienia nie można zaniechać, bez względu na przyczyny zaistnienia takiej sytuacji, jest to wadą postepowania.
W związku z tym, że Zamawiający nie jest w stanie usunąć istniejącej wady, unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2022.1710 z późn. zm.), gdyż jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.