eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pajęczno › Przebudowa drogi gminnej Niwiska Dolne - Grądy etap II i III

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-08-03


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00135711 z dnia 2021-08-03

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej Niwiska Dolne - Grądy etap II i III

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pajęczno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398652

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 8/12

1.5.2.) Miejscowość: Pajęczno

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-330

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 034 311 1523

1.5.8.) Numer faksu: 034 311 1523

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@pajeczno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pajeczno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://www.e-bip.pl/Start/76/PublicOrders

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi gminnej Niwiska Dolne - Grądy etap II i III

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9167f09-da4b-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00135711

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001948/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Przebudowa drogi gminnej Niwiska Dolne - Grądy etap II i III

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00100949/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZPF.271.10.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 479973,92 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.3. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej Niwiska Dolne – Grądy etap II i etap III.

Etap II obejmuje:
1) roboty drogowe w zakresie jezdni na długości 643 m, szerokości 5,0 m.
2)Wykonanie konstrukcji jezdni:
- wykonanie nawierzchni jezdni w istniejącym śladzie drogo tłuczniowej, z betonu asfaltowego AC11 grubości 5 cm, szerokości 4,0 m.
- wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC 16 W gr 5 cm, szerokości 4,0 m.
- podbudowa z kruszywa łamanego warstwa dolna gr. 25 cm.
- podbudowa z kruszywa łamanego warstwa grubości 15 cm.
- wykonanie poboczy o szerokości 50,00 cm.
- wycinka drzew
Etap III obejmuje:
1) roboty drogowe w zakresie jezdni na długości 857 m, szerokości 5,0 m.
2) Wykonanie konstrukcji jezdni:
- wykonanie nawierzchni jezdni w istniejącym śladzie drogo tłuczniowej, z betonu asfaltowego AC11 grubości 5 cm, szerokości 4,0 m.
- wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC 16 W gr 5 cm, szerokości 4,0 m.
- podbudowa z kruszywa łamanego warstwa dolna gr. 25 cm.
- podbudowa z kruszywa łamanego warstwa grubości 15 cm.
- wykonanie poboczy o szerokości 50,00 cm.
- wycinka drzew

Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez Nadzory, Rzeczoznawstwo, Projekty Zdzisław Barański ul. Krańcowa 7, 97-500 Radomsko wraz z specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz zasadami wiedzy technicznej.

3.4 Przedmiot zamówienia obejmuje realizację projektu zgodnie z podanym zakresem.

Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy w jakimkolwiek miejscu SIWZ lub do niej załączonej: dokumentacji projektowej, opisach technicznych, rysunkach lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót zostały wskazane jednoznaczne nazwy materiałów wskazujące na producenta i konkretny typ katalogowy - wszystkie takie nazwy należy każdorazowo czytać z klauzulą „lub równoważne”, czyli o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych. Jeżeli w dokumentacji podano konkretne typy materiałów należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu).

3.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdział V do SWZ na który składają się:
- Projekty budowlane,
- Szczegółowa Specyfikacja techniczna Wykonania i Odbioru Robót (branża drogowa);
- Przedmiary Robót (branża drogowa);
- Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę AB.6743.1.671.2021 z dnia 21.05.2021 r.
- Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę AB.6743.1.672.2021 z dnia 21.05.2021 r.
Uwaga: Przedmiary robót zostały załączone w celach informacyjnych nie stanowią one podstaw do obliczenia ceny przez Wykonawcę.
Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest:
- oznakować teren budowy (tablice informacyjne, ostrzegawcze),
- powiadomić właścicieli działek sąsiednich i ewentualne osoby przebywające na działkach sąsiednich o prowadzonych robotach,
Prace uzupełniające wymagane przez Zamawiającego:
1) Wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji,
2) Wykonanie dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej:
a) pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenie do użytkowania do PINB przyjęte bez sprzeciwu, b) oryginał/kserokopię dziennika budowy,
c) mapy geodezyjne powykonawcze z pieczątkami potwierdzającymi wniesienie do zasobu geodezyjnego przez Ośrodek Dokumentacji Kartograficznej i Geodezyjnej,
d) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy:
- o wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym, ostateczną decyzją Pozwolenia na budowę oraz ustawą Prawo budowlane,
- o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku Terenu budowy, a także dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, budynków i/lub lokali,
- o odpowiednim zagospodarowaniu terenów przyległych do budowy umożliwiającym właściwą eksploatację wybudowanego obiektu.
e) zestawienie wbudowanych materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
f) oryginał/kopię projektu budowlanego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika Budowy/Kierowników Robót,
g) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym, podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację tych zmian,
h) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych,
i) wersję elektroniczną (w ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacja w formacie pdf.) na płycie CD/DVD,
j) „Instrukcję użytkowania i eksploatacji obiektu” wraz z wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych, k) wszelkie instrukcje obsługi oraz DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń.
3.5. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części :
W przypadku gdy zamawiający zdecyduje, że podział zamówienia na części nie byłby właściwy, stosowne dokumenty zamówienia powinny zawierać wskazanie głównych przyczyn decyzji zamawiającego. Jako przykładowe przyczyny niedokonania podziału zamówienia na części, wskazano w dyrektywie 2014/24/UE następujące sytuacje:
instytucja zamawiająca mogłaby stwierdzić, że taki podział groziłby ograniczeniem konkurencji albo nadmiernymi trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, lub też potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Te sytuacje może także wskazać zamawiający, wypełniając wymaganie określone w art. 91 ust. 2 ustawy Pzp, podając powody niedokonania podziału zamówienia na części.
W pierwszej kolejności trzeba wskazać, iż kwestia podzielności świadczenia była podnoszona w dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej poświęconym podziałowi zamówienia na części [przykładowo wyrok KIO z dnia 10 kwietnia 2013 r. sygn. akt KIO 694/13], z którego można wywieść, że zaniechanie podziału zamówienia na części tylko wtedy uchybia zasadzie konkurencyjności jeżeli uniemożliwia dostęp do zamówienia wykonawcom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, w przypadku gdy dany przedmiot i zakres zamówienia jest możliwy do zrealizowania przez takie przedsiębiorstwa, a brak podziału zamówienia by to nie umożliwiał.
Odnosząc się do tego trzeba wskazać, iż przedmiotowe zamówienie o wartości szacunkowej 479.973,92 zł netto jest zamówieniem o zakresie realnym do wykonania przez MŚP, a nawet przez mikroprzedsiębiorcę, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 162), choćby z tego względu, że jego wartość nie przekracza kwoty 2 milionów euro.

Za mikroprzedsiębiorcę uważa się bowiem przedsiębiorcę, który „w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
a) zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
b) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro”.

W ocenie Zamawiającego przedmiot zamówienia uzasadniał udzielenie zamówienia jednemu wykonawcy, który przyjmie na siebie odpowiedzialność za ryzyko wykonanie robót a dokonanie podziału zamówienia na części mogłoby to ryzyko przenieść na Zamawiającego i w konsekwencji uczynić niemożliwym osiągnięcie celu zamówienia publicznego. Realizacja jednego usługi przez kilku wykonawców stanowi również utrudnienie w korzystaniu w uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji jakości.
Reasumując w przedmiotowym postępowaniu podział zamówienia na części nie przyniósłby Zamawiającemu, ani wykonawcom korzyści, a także ze względu na zakres i wartość zamówienia nie doprowadziłby do otwarcia postępowania na konkurencję.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

77211100-3 - Usługi cięcia drewna

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając na podstawie na podstawie art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 1129; dalej: „ustawa Pzp”) informuje o unieważnieniu postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowa drogi gminnej Niwiska Dolne – Grądy etap II i etap III” na podstawie art. 255 pkt 3), tj. cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą cena przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. .

Uzasadnienie faktyczne i prawne

Do dnia 22.07.2021 - upływu terminu składania ofert, do Zamawiającego wpłynęły 4 oferty. Zamawiający na wykonanie przedmiotowego zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę 590.367,93 zł. Cena najtańszej oferty wyniosła 1446.288,45 zł przekraczała więc znacznie kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty w budżecie do ceny najtańszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1446288,45 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1727164,49 PLN

2021-08-03 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.