eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radomsko › Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-04-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Dom Kultury

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000787750

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Brzeźnicka 5

1.5.2.) Miejscowość: Radomsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@mdkradomsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mdkradomsko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mdkradomsko.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0056f980-66e0-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00129694

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00330460/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt pn. „Miejski Dom Kultury w Radomsku – projekt nowej przestrzeni dla kultury – Etap II” realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020. Poddziałanie VI.1.2. Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00330706/05

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 271.1.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1909503,44 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn: „Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku” w ramach projektu pn. „Miejski Dom Kultury w Radomsku – projekt nowej przestrzeni dla kultury – Etap II” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Oś priorytetowa VI. Rewitalizacja i potencjał endogeniczny regionu; Działanie VI.1. Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury; Poddziałanie VI.1.2. Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury.
3.2. W zakres robót stanowiących przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 3.1 wchodzi w szczególności:
1) Zabezpieczenie istniejącego sufitu Sali kinowej,
2) Skucie i zerwanie istniejących podłóg w Sali kinowej oraz na balkonie,
3) Wykonanie nowych podłóg na Sali kinowej oraz balkonie,
4) Pionowanie ścian na poziomie parteru do wysokości ok. 3,20 m poprzez wykonanie obudowy z płyt GK na profilach stalowych, a nastepnie wykonanie gładzi gipsowej, gruntowanie i dwukrotne malowanie farbami silikatowymi,
5) Wymiana stolarki drzwiowej,
6) Wymiana foteli w Sali kinowej,
7) Przebudowa instalacji elektrycznej (w szczególności oświetlenie wewnetrzne, instalacja gniazd wtykowych, rozdzielnica R1, instalacja zalicznikowa dla rozdzielnicy R1, instalacja pętli indukcyjnej oraz instalacji audiodekrypcji służących zwiększeniu dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych),
8) Zakup, dostawa i montaż pozostałego wyposażenia.
Wszystkie użyte do realizacji przedmiotu zamówienia materiały, urządzenia oraz elementy wyposażenia, w tym w szczególności fotele kinowe muszą być fabrycznie nowe. Zamawiający nie dopuszcza wykorzystania materiałów, urządzeń oraz elementów wyposażenia używanych, w tym pochodzących z odzysku.
3.3. Szczegółowy opis zakresu robót, o których mowa w ust.1 określony został w:
1) Projekcie technicznym branży architektonicznej oraz branży elektrycznej
2) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót branży architektonicznej oraz branży elektrycznej
3) Przedmiarach robót branży architektonicznej oraz branży elektrycznej.
Uwaga:
Z uwagi na przyjęty charakter wynagrodzenia Wykonawcy (ryczałt) przedmiary robot pełnią wyłącznie funkcję informacyjną.
3.4. W przypadku gdy Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji będącej załącznikami do SWZ przez wskazanie przykładowych znaków towarowych lub pochodzenia, Wykonawcy zobowiązani są do oferowania materiałów określonych w dokumentacji lub o równoważnych parametrach. Wszystkie wskazane z nazwy materiały użyte w dokumentacji technicznej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Materiały równoważne muszą być ofercie wymienione z nazwy, a ciężar udowodnienia zachowania parametrów wymaganych przez Zamawiającego leży po stronie składającego ofertę. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SWZ. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji ustawy Pzp musi wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym niż wskazany w SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów wskazujących na zastosowanie innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
W przypadku gdy wymagania w opisie przedmiotu zamówienia odnoszą się do europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, zamawiający wymaga, aby wykonawca przedstawił już w jego ofercie dowody równoważności w sposób określony w art. 101 ust. 5 i 6 Pzp.
Zamawiający wskazuje, że obowiązek zgłoszenia w ofercie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i wykazania równoważności leży po stronie wykonawcy.
3.5. Prace uzupełniające wymagane przez Zamawiającego:
Wykonanie dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej:
a) oryginał/kserokopię wewnętrznego dziennika budowy,
b) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy o wykonaniu robót zgodnie z projektami technicznymi,
c) zestawienie wbudowanych materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
d) oryginał/kopię projektu technicznego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika Budowy/Kierowników Robót,
e) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym, podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację tych zmian,
f) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych,
g) wersję elektroniczną (w ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej (w formacie pdf.) na płycie CD/DVD,
h) wykaz wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych,
i) wszelkie instrukcje obsługi oraz DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń.
3.6. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części:
Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części opisane zostało w pkt. 3.6 Rozdziału I Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8. Zamawiający określa poniższe wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający wymaga by czynności w zakresie wykonania robót branży konstrukcyjno – budowlanej oraz branży elektrycznej wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 1320 ze zm.). Osoby wymienione w zdaniu pierwszym nie mogą wykonywać żadnych czynności na Terenie budowy bez zatrudnienia w ramach stosunku pracy u Wykonawcy, Podwykonawcy Robót lub usług. Wymaganie to nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów na budowę, geodetów, osób wykonujących usługi sprzętowe i transportowe, o ile czynności te nie stanowią stosunku pracy na gruncie przepisów Kodeksu pracy (np. samozatrudnienie). Wykonawca, podwykonawcy i dalsi podwykonawcy uwzględnią w umowach zawieranych w związku z wykonaniem niniejszej umowy koszty pracy, których wartość nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r., o minimalnym wynagrodzeniu za prace (t.j. Dz. U. 2020 r. poz. 2207).
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określono w Rozdziale IV SWZ - Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39111200-5 - Siedziska teatralne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019r - Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r poz. 1129 ze zm.) zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie unieważnienia:
Otwarcie ofert miało miejsce w dniu 27 stycznia 2022r. W toku czynności kontrolnych w dniu 31 stycznia 2022r. Zamawiający ujawnił 3 zapytania dot. treści SWZ złożone przez ePUAP w dniach 29.12.2021r., 30.12.2021r. oraz 04.01.2022r. Zapytania te zostały złożone w terminie, o którym mowa w art. 284 ust. 2 ustawy tj. nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert (ogłoszenie o zamówieniu z dnia 27.12.2021r., pierwotny termin
składania ofert – 12.01.2022r.) i dotyczyły elementów wyposażenia, wymaganych materiałów budowlanych (rozbieżności w dokumentacji projektowej w zakresie styropianu wymaganego przy dociepleniu posadzki) oraz warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający nie udzielił
odpowiedzi na złożone zapytania do czego był zobowiązany treścią art. 284 ust. 2 ustawy.
Błędu tego Zamawiający nie mógł naprawić po otwarciu ofert. Brak odpowiedzi na złożone zapytania w ocenie Zamawiającego spowodował niejednoznaczność opisu przedmiotu zamówienia, który to z kolei nie pozwolił na złożenie porównywalnych ofert. Powyższe
doprowadziło do naruszenia zasad uczciwej konkurencji co skutkuje koniecznością unieważnienia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (patrz wyrok KIO z dnia 12 listopada 2019r. Sygn. akt. 2176/19).

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2770955,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3499350,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.