eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa Sól › Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: Odra dla turystów 2020 - lubuskie przystanie, obszar L.



Ogłoszenie z dnia 2021-07-27


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00128006 z dnia 2021-07-27

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: Odra dla turystów 2020 – lubuskie przystanie, obszar L.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowa Sól-Miasto

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770280

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Marszałka J. Piłsudskiego 12

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sól

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-100

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@nowasol.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowasol.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://nowasol.pl/zamowienia-publiczne/kategorie-zamowien/powyzej-130tys-zl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: Odra dla turystów 2020 – lubuskie przystanie, obszar L.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd2bebf4-ccf5-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00128006

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011956/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zagospodarowania terenów przy rzece Odrze w miejscowościach Bobrowniki, Stara Wieś, Siedlisko i Nowa Sól.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt wspólfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 4 „Środowisko i kultura”, Działanie 4.5 „Kapitał przyrodniczy regionu”, Poddziałanie 4.5.1 „Kapitał przyrodniczy regionu – projekty realizowane poza formułą ZIT”.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00082075/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.0012.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Odra dla turystów 2020 – lubuskie przystanie, obszar L”.
Część (zadanie) nr 1 obejmuje wykonanie zagospodarowania terenu
w otoczeniu i sąsiedztwie istniejącej przystani w Bobrownikach wraz z budową wieży widokowej na Białej Górze i edukacją przyrodniczą mieszkańców gminy wiejskiej Otyń, w obszarach przyrodniczych Natura 2000 i Nowosolska Dolina Odry.
Charakterystyka zadania: zagospodarowanie terenu przy istniejącej przystani, wykonanie traktu spacerowo – rowerowego, trasy pieszo-rowerowej o charakterze edukacyjnym oraz utwardzenie terenu umożliwiające postój dla samochodów osobowych o nawierzchni tłuczniowej o łącznej powierzchni ok. 6035 m2, wykonanie schodów terenowych z brusów drewnianych o długości 495 mb, wyposażenie całego terenu w ujednolicone stylistycznie elementy małej architektury z bali i drewna o prostej konstrukcji; min. wiaty, stoły, ławy, pojemniki na odpady, ławki, stojaki na rower, luneta, tablice informacyjne drewniane z informacjami o przyrodzie obszaru, barierki, wykonanie nawierzchni z bruku drewnianego o łącznej powierzchni 325 m2, wykonanie granitowych palenisk na ogniska wraz z wykonaniem nawierzchni z kostki granitowej o łącznej powierzchni 140 m2, wykonanie wieży widokowej na Białej Górze o konstrukcji drewnianej z elementami metalowymi - całkowita wysokość ok. 29,5 m. Powierzchnia terenu objęta zadaniem wynosi 7706 m2.
Przedmiot umowy obejmuje zapewnienie przeglądów, serwisowanie i konserwację wszelkich urządzeń, obiektów i elementów dostarczonych lub powstałych w wyniku realizacji zadania inwestycyjnego przez cały okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.5.) Wartość części: 3252394,50 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Odra dla turystów 2020 – lubuskie przystanie, obszar L”.
Część (zadanie) nr 2 obejmuje zagospodarowanie terenu w otoczeniu i sąsiedztwie istniejącej przystani rzecznej wraz z edukacją przyrodniczą mieszkańców Siedliska - Gmina Siedlisko, w obszarze Natura 2000.
Charakterystyka zadania: zagospodarowanie terenu przy istniejącej przystani, zagospodarowanie terenu na działkach 1076/3 i 1076/1 w tym: wykonanie nawierzchni z kostki granitowej (w tym umożliwiające postój dla samochodów osobowych) o łącznej powierzchni ok 942 m2, wykonanie trasy pieszo-rowerowej o charakterze edukacyjnym w nawierzchni tłuczniowej o powierzchni ok. 1257 m2, wykonanie schodów terenowych z bloków granitowych o łącznej długości 18 mb, wyposażenie całego terenu w ujednolicone stylistycznie elementy małej architektury betonowo – stalowo - drewnianych o prostej konstrukcji; min. wiata, stoły, ławki, siedziska, pojemniki na odpady, stojaki na rower, tablice z informacjami o przyrodzie obszaru, lampy parkowe i uliczne, luneta, barierki, obudowę toalet przenośnych, wykonanie nawierzchni z bruku drewnianego o powierzchni ok 111 m2, wykonanie paleniska na ognisko wraz z wykonaniem nawierzchni z kostki granitowej o powierzchni 39 m2, wykonanie nawierzchni poliuretanowej o powierzchni ok 532 m2. Powierzchnia terenu objętego zadaniem wynosi 2661 m2.
Przedmiot umowy obejmuje zapewnienie przeglądów, serwisowanie i konserwację wszelkich urządzeń, obiektów i elementów dostarczonych lub powstałych w wyniku realizacji zadania inwestycyjnego przez cały okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.5.) Wartość części: 1443901,69 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Odra dla turystów 2020 – lubuskie przystanie, obszar L”.
Część (zadanie) nr 3 obejmuje zagospodarowanie terenu w otoczeniu
i sąsiedztwie istniejącej przystani rzecznej wraz z edukacją przyrodniczą mieszkańców Starej Wsi - Gmina Nowa Sól w obszarze Natura 2000.
Charakterystyka zadania: zagospodarowanie terenu przy istniejącej przystani, zagospodarowanie terenu przy platformie widokowej, wykonanie trasy pieszo-rowerowej o charakterze edukacyjnym w nawierzchni tłuczniowej o łącznej powierzchni ok. 1396 m2 (w tym pochylnia) z elementem kompozycyjnym z kostki granitowej o powierzchni ok 145 m2 oraz utwardzenie terenu umożliwiające postój dla samochodów osobowych o nawierzchni granitowej o łącznej powierzchni ok. 70 m2, wykonanie schodów terenowych z brusów drewnianych o długości 15 mb, wyposażenie całego terenu w ujednolicone stylistycznie elementy małej architektury betonowo – stalowo - drewnianych o prostej konstrukcji; min. wiata, stoły, ławki, siedziska, pojemniki na odpady, stojaki na rower, tablice z informacjami o przyrodzie obszaru, luneta, barierki, obudowę toalet przenośnych, elementy edukacyjny - huśtawka, wykonanie nawierzchni z bruku drewnianego o powierzchni ok 111 m2, wykonanie paleniska na ognisko wraz z wykonaniem nawierzchni z kostki granitowej o powierzchni 39 m2, wykonanie nawierzchni bezpiecznej o powierzchni ok 21 m2, wykonanie nawierzchni gruntowej uporządkowanej ręcznie o powierzchni ok 2050 m2, wykonanie platformy widokowej w postaci małej wieży widokowej o konstrukcji drewnianej z elementami metalowymi - całkowita wysokość ok. 10 m. Powierzchnia terenu objęta zadaniem wynosi 11082 m2.
Przedmiot umowy obejmuje zapewnienie przeglądów, serwisowanie i konserwację wszelkich urządzeń, obiektów i elementów dostarczonych lub powstałych w wyniku realizacji zadania inwestycyjnego przez cały okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.5.) Wartość części: 870012,32 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Odra dla turystów 2020 – lubuskie przystanie, obszar L”.
Część (zadanie) nr 4 obejmuje zagospodarowanie lewego nabrzeża Odry na odcinku od Al. Wolności do istniejącej przystani w Nowej Soli – Gmina Nowa Sól – Miasto wraz z edukacją przyrodniczą mieszkańców miasta, w obszarze Natura 2000.
Charakterystyka zadania: zagospodarowanie terenu przy rzece w tym: wykonanie traktu spacerowo-rowerowego o nawierzchni gruntowej uporządkowanej mechanicznie o powierzchni ok 684 m2 i z kostki granitowej o powierzchni ok. 247 m2 oraz wykonanie trasy spacerowo-rowerowej w nawierzchni z kostki granitowej o powierzchni ok 597 m2, wykonanie mola pontonowego o powierzchni ok. 74 m2 kotwionego przy pomocy systemu obejm ruchomych zawieszonych na rurach palowych rozmieszczonych wzdłuż linii pontonu wraz z wyposażeniem i oznakowaniem, wykonanie schodów terenowych z bloków granitowych o powierzchni ok 92 m2, umocnienie brzegu rzeki, wyposażenie całego terenu w ujednolicone stylistycznie elementy małej architektury betonowo – stalowo - drewnianych o prostej konstrukcji; min. stoły z siedziskami, lampy parkowe, ławki, siedziska, pojemniki na odpady, stojaki na rowery, tablice informacyjne stalowe oraz infokioski z modułem fotowoltaicznym zawierające informacje o przyrodzie obszaru, luneta, barierki, obudowę toalet przenośnych, elementy edukacyjne – huśtawki drewniane, elementy dydaktyczne (śruba Archimedesa, koło młyńskie, drzwi zapory), figury drewniane (elementy flory i fauny), wykonanie paleniska na ognisko wraz z wykonaniem nawierzchni z kostki granitowej o powierzchni 39 m2, wykonanie nawierzchni bezpiecznej o powierzchni ok 309 m2, wykonanie nawierzchni gruntowej uporządkowanej ręcznie o powierzchni ok 234 m2. Powierzchnia terenu objętego zadaniem wynosi 4045 m2.
Przedmiot umowy obejmuje zapewnienie przeglądów, serwisowanie i konserwację wszelkich urządzeń, obiektów i elementów dostarczonych lub powstałych w wyniku realizacji zadania inwestycyjnego przez cały okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.5.) Wartość części: 1229838,63 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu na część 1 wpłynęły trzy oferty, spośród których oferta z najniższą ceną wynosi 4 367 473,48 zł, podczas gdy kwota, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części 1 zamówienia wynosi 3 516 673 zł.
W związku z powyższym, postępowanie w zakresie części nr 1, zostało unieważnione, ponieważ cena ofert z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4367473,48 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4435619,85 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu na część 2 wpłynęły cztery oferty, spośród których oferta z najniższą ceną wynosi 2 378 451,00 zł, podczas gdy kwota, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części 2 zamówienia wynosi 1 615 471 zł.
W związku z powyższym, postępowanie w zakresie części nr 2, zostało unieważnione, ponieważ cena ofert z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2378451,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3551269,53 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu na część 3 wpłynęły dwie oferty, spośród których oferta z najniższą ceną wynosi 1 478 460 zł, podczas gdy kwota, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części 3 zamówienia wynosi 968 890 zł.
W związku z powyższym, postępowanie w zakresie części nr 3, zostało unieważnione, ponieważ cena ofert z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1478460,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1704947,28 PLN

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu na część 4 wpłynęły trzy oferty, spośród których oferta z najniższą ceną wynosi 2 398 500 zł, podczas gdy kwota, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części 4 zamówienia wynosi 1 281 666 zł.
W związku z powyższym, postępowanie w zakresie części nr 4, zostało unieważnione, ponieważ cena ofert z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2398500,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3206167,20 PLN

2021-07-27 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.