Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00050767/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-23
- 2023/BZP 00078570/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wilkołaz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020204
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wilkołaz Pierwszy 9
1.5.2.) Miejscowość: Wilkołaz Pierwszy
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-212
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 821 20 01
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@wilkolaz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilkolaz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d18e864d-9a3b-11ed-94da-6ae0fe5e71591.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d18e864d-9a3b-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00126855
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039410/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Rozbudowa szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim
1.1.10 Modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/ OSP w Wólce Rudnickiej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00050767
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IG.271.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 3992795,87 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem 1 części zamówienia jest rozbudowa istniejącej Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim wraz z utwardzeniem terenu, przebudową zewnętrznej instalacji kanalizacyjnej sanitarnej, instalacja kanalizacji deszczowej do szczelnego zbiornika oraz przyłączem wodociągowym i likwidacji kolizji energetycznej i wykonanie nowego złącza. Instalacje wewnętrzne: wentylacja, ogrzewanie, instalacja wod-kan, instalacje elektryczne. Parametry obiektu budowlanego: liczba kondygnacji – 3, wymiary dobudowywanego budynku: 18,34 m x 12,00m, powierzchnia użytkowa dobudowanych pomieszczeń - 566,60 m², wykaz pomieszczeń: 4 sale lekcyjne, szatnie, wc, komunikacja, pomieszczenia gospodarcze.2. Zamówienie jest realizowane w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych pn. „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej”.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45321000-3 - Izolacja cieplna
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.5.5.) Wartość części: 3238118,14 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem 2 części zamówienia jest modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej. Zamierzenie budowlane polega na przebudowie - modernizacji budynku świetlicy wiejskiej wraz z remiza OSP w Wólce Rudnickiej, gm. Wilkołaz obejmującej częściową wymianę konstrukcji dachu, całkowitą wymianę pokrycia dachowego, docieplenie stropu oraz ścian zewnętrznych, wykonanie ślepej podłogi z desek na stropie nad parterem, wymianę okien i drzwi zewnętrznych, przebudowę pochylni dla osób niepełnosprawnych, przystosowanie toalety dla osób niepełnosprawnych, roboty malarskie, montaż paneli fotowoltaicznych oraz wykonanie odwodnienia budynku.2. Zamówienie jest realizowane w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych pn. „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej”.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45321000-3 - Izolacja cieplna
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.5.) Wartość części: 754677,73 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający w dniu 23 stycznia 2023 r. wszczął postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji pn: „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej”. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej”. Zamawiający w Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej: SWZ) wskazał, że zamówienie jest realizowane w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych pn. „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej”. Zgodnie ze wstępną promesą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych nr Edycja2/2021/8754/PolskiLad Zamawiający został zakwalifikowany przez Prezesa Rady Ministrów do otrzymania Promesy inwestycyjnej do kwoty 7.735.000,00 zł, na realizację zadania Rozbudowa szkoły podstawowej w Rudniku Szlacheckim oraz modernizacja budynku świetlicy wiejskiej/remizy OSP w Wólce Rudnickiej. Właściwa promesa zostanie przyznana Zamawiającemu po spełnieniu m.in. warunków dotyczących ustalenia w Umowie/Umowach zawartych z Wykonawcą/Wykonawcami warunków wypłaty wynagrodzenia zgodnych z warunkami wypłat dofinansowania z Programu, które zostaną wskazane w Promesie, tj.: w przypadku zadań inwestycyjnych realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy, na podstawie więcej niż jednej umowy, wypłata dofinansowania w trzech transzach, dwie transze każdorazowo po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji Inwestycji, trzecia po zakończeniu realizacji Inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20 % dofinansowania, druga transza w wysokości nie wyższej niż 30 % dofinansowania, trzecia transza w wysokości pozostałej do wypłat kwoty dofinansowania.
Zamawiający w prowadzonym postępowaniu w załączniku nr 10a oraz 10 b do SWZ – projekt umowy, określił warunki wypłaty wynagrodzenia wykonawców, odpowiednio:
Załącznik nr 10 a do SWZ dla części nr 1 postępowania:
Rozliczenie za realizację zamówienia nastąpi na podstawie czterech faktur częściowych, wystawionych po zrealizowaniu i podpisaniu przez przedstawicieli stron umowy protokołu odbioru częściowego zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w §6 ust. 1 pkt 1 i faktury końcowej wystawionej po zrealizowaniu całości zamówienia, uzyskaniu przez Wykonawcę, w imieniu Zamawiającego, pozwolenia na użytkowanie, podpisanego przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego, przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy (przy czym procentowa wartość ostatniej części wynagrodzenia nie może wynosić więcej niż 50% wynagrodzenia należnego wykonawcy).
Załącznik nr 10b do SWZ dla części nr 2:
Rozliczenie za realizację zamówienia nastąpi na podstawie faktury końcowej wystawionej po zrealizowaniu całości zamówienia, uzyskaniu przez Wykonawcę, w imieniu Zamawiającego, pozwolenia na użytkowanie, podpisanego przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego, przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy.
Sposób regulowania płatności, określony w projektach umów, przez Zamawiającego jest nie zgodny z warunkami realizacji inwestycji określonymi w ramach przyznanego dofinansowania na realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający zidentyfikował powyższą niezgodność dopiero po upływie terminu otwarcia ofert.
Dalsza część w rubryce przyczyna unieważnienia postępowania dla części nr 2.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przesłanka powyższa może mieć zastosowanie wówczas, gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Przesłanka unieważnienia postępowania określona tym przepisem składa się z koniunkcji dwóch okoliczności, których łączne wystąpienie warunkuje zastosowanie przepisu.
Po pierwsze musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania) - w odróżnieniu od wady, którą można przypisać umowie. Po drugie, dopiero ta wada postępowania, ma skutkować niemożliwością zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia. Wada zaistniała w postępowaniu musi być na tyle istotna, iż niemożliwe staje się zawarcie ważnej umowy. Nie może być to jakakolwiek wada, którą obarczone jest postępowanie. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W dodatku wada ta musi być niemożliwa do usunięcia. Chodzi więc o takie uchybienia proceduralne, które nie mogą być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Dopuszczalność usunięcia wady postępowania powoduje wyłączenie możliwości unieważnienia postępowania.
Zamawiający zobowiązany jest przez przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych m.in. do określenia projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy w sposób zapewniający wybór najkorzystniejszej oferty, z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Projektowane postanowienia umowy winny być opisane w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, gdyż mają one ogromny wpływ na przygotowanie oferty cenowej przez Wykonawców. Stanowią podstawę do kalkulacji ryzyka kontraktowego.
Konieczność wyboru oferty najkorzystniejszej cenowo, odpowiadającej wymogom SWZ ale nie odpowiadającej wymaganiom otrzymanej wstępnej promesy z uwagi na wadliwy opis sposobu rozliczenia niewątpliwie można uznać za wadę postępowania mającą wpływ na jego wynik. W następstwie takiego działania Zamawiający musiałby zawrzeć aneks do zawartej umowy i dokonać zmiany sposobu wypłaty wynagrodzenia Wykonawcy. Taka zmiana jest bezsprzecznie zmianą istotną warunków umowy, na którą nie wyrażają zgody przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z dyspozycją art. 454 ust. 1 ustawy Pzp istotna zmiana umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wynika, że zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego w trakcie jej obowiązywania jest co do zasady niedopuszczalna, jeżeli nie została poprzedzona przeprowadzeniem nowego postępowania o udzielenie zamówienia.
Dalsza część uzasadnienia w rubryce Informacje dodatkowe.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Natomiast przepis art. 454 ust. 2 ustawy Pzp zawiera przykładowy (otwarty) katalog zmian, które zostały uznane przez ustawodawcę za istotne, na co wskazuje zwrot „w szczególności”. Ustawodawca wymienił cztery takie przypadki, w tym m.in. zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli narusza równowagę ekonomiczną stron umowy na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany w pierwotnej umowie. „Powyższy przypadek będzie dotyczył zarówno podwyższenia wynagrodzenia umownego wykonawcy na zasadach wykraczających poza regulacje przewidziane w umowie czy Pzp, jak i innych zmian umowy, które stawiają wykonawcę w lepszej sytuacji ekonomicznej niż określona stosownie do zawartej umowy. Jako przykład można wskazać udzielenie zaliczek, które nie były przewidziane w dokumentach zamówienia w przypadku umów trwających krócej niż 12 miesięcy czy też możliwość płatności częściowych, ale także znaczne obniżenie kar umownych, zmiany harmonogramu płatności wynagrodzenia z korzyścią dla wykonawcy (Komentarz Urzędu Zamówień Publicznych do ustawy Prawo zamówień Publicznych, str. 1201)”.
Zawarcie umowy bez dokonania ww. zmiany jej postanowień mogłoby skutkować brakiem możliwości uruchomienia promesy, a w konsekwencji zwiększeniem ryzyka utraty przyznanego dofinansowania oraz jednocześnie doprowadzić do wydatkowania środków publicznych niezgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, czyli w sposób niegospodarny. Zamawiający, który otrzymał wstępną promesę na realizację zadania prawdopodobnie musiałby, w takiej sytuacji, samodzielnie ponieść ciężar kosztów przedmiotowej inwestycji, nie mając za takiego zabezpieczenia finansowego. W konsekwencji zmuszony byłby do zaciągnięcia kredytu na pokrycie wynagrodzenia Wykonawcy i odpłacania z tego tytułu odpowiednich odsetek, podczas gdy w przypadku prawidłowego, zgodnego z warunkami wstępnej promesy, opisania rozliczenia wynagrodzenia otrzymał by bezzwrotne i nieoprocentowane środki na ten cel.
Wada postępowania opisana powyżej na tym jego etapie nie może zostać usunięta.
INNE PRZETARGI WILKOŁAZ PIERWSZY
więcej: przetargi WILKOŁAZ PIERWSZY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pokrycie papą termozg. wierz. dachu obiektu SPWZOZMSWiA w Bydgoszczy - Z nr 1, oraz budowa siłowni - dodatkowe źródło energii elektrycznej - baterie fotowoltaiczne, odnawialne źródła energii - Z nr 2
- "Rem. drogi gminnej realiz. w ramach inwest. pn. "Przebudowa nawierzchni drogi publicznej nr 112383D położonej na działce 279/3 obręb Bolków 0002 - ul. Bema" realizowany w dwóch etapach - Etap I i II"
- Remont pomieszczeń w budynku Szkoły Podstawowej Nr 31 im. Janusza Korczaka w Białymstoku
- Wykonanie modernizacji systemu sygnalizacji pożarowej w tutejszym Domu.
- "Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Niziny, gm. Tuczępy - Zbiornik nr 2"
- "Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Niziny, gm. Tuczępy - Zbiornik nr 1"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.