eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa Śląska › Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Środa Śląska.



Ogłoszenie z dnia 2021-07-26


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00126701 z dnia 2021-07-26

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Środa Śląska.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Środa Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935069

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 5

1.5.2.) Miejscowość: Środa Śląska

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-300

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: izp_zap@srodaslaska.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodaslaska.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://srodaslaska.logintrade.net/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Środa Śląska.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-04c1df12-652d-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00126701

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002626/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców gminy Środa Śląska

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00005192/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP 271.8-2/21

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1 Przedmiotem zamówienia jest organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zwanego dalej „PSZOK” na terenie gminy Środa Śląska, na nieruchomości stanowiącej własność Wykonawcy lub co do której Wykonawca posiada tytuł prawny na dzień złożenia oferty i co najmniej na okres świadczenia usługi (np. użytkowanie wieczyste, umowa dzierżawy, najmu, użyczenia). W PSZOK przyjmowane będą bezpłatnie od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie Gminy Środa Śląska następujące frakcje odpadów komunalnych zbieranych selektywnie zgodnie z kodami wymienionymi w załączniku nr 1stanowiacym Opis Przedmiotu Zamówienia. 2. Przyjęte odpady należy zbierać, oddzielnie każdą frakcję, w przeznaczonych do tego i opisanych pojemnikach oraz kontenerach. 3. Wszystkie kontenery i pojemniki na terenie PSZOK powinny być oznaczone przez WYKONAWCĘ, trwałymi, czytelnymi tablicami, zawierającymi informacje o rodzaju odpadów, na które kontener/pojemnik jest przeznaczony. Wzór oznakowania należy uzgodnić z Zamawiającym.
5. Wykonawca utworzy PSZOK z zachowaniem następujących warunków:
a.a PSZOK ma być zlokalizowany na terenie gminy Środa Śląska, dopuszczającym w planie zagospodarowania przestrzennego prowadzenie tego typu działalności, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny (własność, użytkowanie wieczyste, umowa dzierżawy, najmu), za okres obowiązywania umowy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do dysponowania terenem, na którym będzie zlokalizowany PSZOK, na cały okres realizacji zamówienia.
a.b Lokalizacja powinna zapewniać łatwy dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK,
c) powierzchnia działki umożliwiająca właściwe prowadzenie PSZOK, posiadająca odpowiedniej wielkości plac manewrowy pozwalający na swobodny dostęp pojazdów dowożących jak też odbierających odpady,
d) teren powinien być ogrodzony, oświetlony, utwardzony, wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu ww. punktu, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r. poz. 310 z późn. zm.) oraz spełniający wymagania prawne dot. emisji hałasu i zanieczyszczeń, warunków sanitarnych, budowlanych, bhp i ppoż,
e) teren powinien być monitorowany, a nagrania archiwizowane przez okres co najmniej 40 dni i udostępnione do wglądu Zamawiającego na żądanie,
f) PSZOK musi być wyposażony w dwie wagi z ważnymi świadectwami zgodności i legalizacją Głównego Urzędu Miar:
- wagę samochodową, najazdową bądź paletową umożliwiającą określenie wagi przyjmowanych w punkcie odpadów (przy założeniu, że odpady będą dostarczane do punktu także pojazdami) oraz odpadów przekazywanych firmie wykonującej usługę odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Środa Śląska.
- wagę techniczną umożliwiającą dokładne określenie wagi przyjmowanych w punkcie odpadów o małych gabarytach i wadze
g) w przypadku, gdy dojazd do PSZOK odbywać się będzie drogą wewnętrzną, droga ta winna być o równej i utwardzonej nawierzchni,
h) Na terenie PSZOK musi znajdować się pomieszczenie biurowo – socjalne dla obsługi PSZOK spełniające wymogi sanitarne i porządkowe, wraz z wyposażeniem niezbędnym do realizacji zadania, tj. sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, łącze telefoniczne, (z niezmiennym numerem telefonu przez cały okres realizacji zamówienia).
i) Wykonawca powinien zapewnić obsługę PSZOK przez odpowiednio przeszkoloną osobę w zakresie przepisów gospodarowania odpadami komunalnymi obowiązującymi na terenie Gminy Środa Śląska
j) przed wjazdem na teren PSZOK musi być umieszczona tablica informacyjna o wymiarach 200 cm x 150 cm zawierająca nazwę „Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Środa Śląska”,
k) w miejscu ogólnie dostępnym należy umieścić tablicę informacyjną zawierającą dane Wykonawcy (pełna nazwa, adres i nr telefonu, dni i godziny pracy PSZOK, Regulamin PSZOK).
6. Wykonawca jest obowiązany, w związku z realizacją zadania, do
a) uzyskania wszystkich wymaganych decyzji, w szczególności posiadania pozwolenia na użytkowanie PSZOK, zgodnie z obowiązującymi przepisami (jeżeli jest wymagane prawem), posiadania stosownego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów, w tym prowadzenia PSZOK, zgodnie z ustawą o odpadach, posiadania wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.).
b) opracowania Regulaminu Punktu po uzgodnieniu jego treści z Zamawiającym i podania go do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Punktu oraz przekazanie Zamawiającemu do umieszczenia na stronie internetowej Urzędu przed dniem 1 kwietnia 2021 r.;
c) zapewnienia pracę punktu codziennie oprócz dni świątecznych w godz. od 12 do 20 w miesiącach V-IX i w godzinach od 10 do 18 w pozostałych miesiącach.
Wszelkie zmiany dotyczące godzin funkcjonowania wymagają zgody Zamawiającego w formie pisemnej ;
d) nieodpłatnego przyjmowania wszystkich wymienionych w Załączniku Nr 1 do umowy odpadów dostarczonych przez Zamawiającego oraz mieszkańca/właściciela nieruchomości zamieszkałej na terenie gminy Środa Śląska, po okazaniu zaświadczenia wydanego przez Wydział Finansów i Budżetu Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej potwierdzającego terminowe uiszczanie opłaty za odbiór odpadów komunalnych;
e) zapewnienia ochrony zebranych odpadów przed wpływem czynników atmosferycznych (zamykane kontenery, zadaszenie nad otwartymi kontenerami),
f) przekazanie Zamawiającemu przez Wykonawcę comiesięcznych raportów w formie elektronicznej dotyczących ilości przyjętych odpadów do Punktu z podziałem na grupy, do 15 dnia następnego miesiąca kalendarzowego,
g) prowadzenia ewidencji przyjmowanych w punkcie odpadów, zawierającej między innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu wraz ze wskazaniem osoby, która dostarczyła do Punktu odpady, powyższa ewidencja powinna być prowadzenia w formie elektronicznej i papierowej.
W ewidencji należy uwzględnić ustalone limity na odpady budowlane i rozbiórkowe – do 1 Mg na nieruchomość na rok oraz zużyte opony dla pojazdów o całkowitej masie dopuszczalnej do 3,5 t - w ilości do 4 sztuk opon na nieruchomość na rok.
h) prowadzenia w formie elektronicznej i papierowej ewidencji masy i rodzaju odpadów przekazywanych firmie świadczącej na rzecz Gminy Środa Śląska usługę odbioru i zagospodarowania odpadów wraz z terminem ich przekazania;
i) sporządzania comiesięcznych raportów dot. ilości i rodzaju odebranych w punkcie odpadów wraz z ewidencją osób przekazujących odpady do Punktu oraz ewidencji odpadów przekazanych firmie świadczącej usługę odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Środa Śląska i przekazywania Zamawiającemu w/w raportów wraz z fakturą za miesiąc poprzedni;
j) przekazanie Zamawiającemu przez Wykonawcę rocznego sprawozdania w formie elektronicznej i papierowej dotyczących ilości przyjętych odpadów do Punktu z podziałem na grupy, do końca stycznia następnego roku;
m) w celu ograniczenia dostępu osób trzecich, odpady niebezpieczne gromadzone będą w zamykanych pojemnikach o utwardzonym podłożu lub w pojemnikach umieszczonych w magazynie odpadów niebezpiecznych. Pozostałe odpady gromadzone będą w pojemnikach znajdujących się na placu. Dostosowanie ilości pojemników oraz częstotliwości ich opróżniania pozostaje po stronie Wykonawcy;
k) utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym pojemników oraz terenu całego Punktu;
m) przekazywania na żądanie Zamawiającego wszelkich informacji w zakresie świadczonej usługi,
l) ponoszenia wszystkich kosztów związanych z organizacją i funkcjonowaniem PSZOK.
7. Wykonawca umożliwi przedstawicielom Zamawiającego przeprowadzenie kompleksowej kontroli sposobu wykonywanej usługi świadczonej przez wykonawcę oraz okazania na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i odpowiednimi przepisami prawa;
8. Wykonawca najpóźniej do 3 dni od zawarcia umowy przedstawi zamawiającemu aktualną polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. W przypadku, gdy okres obowiązywania polisy ubezpieczeniowej nie będzie obejmował całego okresu obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu polisy na pozostały okres obowiązywania umowy przed zakończeniem okresu ubezpieczeniowego z poprzedniej polisy, pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
9. Wykonawca jest zobowiązany wypełnić obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2006 r. wobec osób fizycznych od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyska w celu podpisania, realizacji oraz rozliczenia niniejszej umowy;
10. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z podpisaniem, realizacją oraz rozliczeniem niniejszej umowy od osób fizycznych od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyska w celu podpisania, realizacji oraz rozliczenia niniejszej umowy.
Szczegółowy OPZ stanowi załącznik do SWZ.
1 Dostępność dla osób niepełnosprawnych:
PSZOK dostępny będzie dla osób niepełnosprawnych; wjazd umożliwiający podjazd dla osób niepełnosprawnych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE PRAWNE:
Art. 255 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.)

UZASADNIENIE FAKTYCZNE:
Przedmiotem postępowania było: „Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Środa Śląska”.

Dnia 25.02.2021 roku o godzinie 10:00 upłynął termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na w/w przedmiot zamówienia.

Ogłoszenie o zamówieniu na „Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Środa Śląska” opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2021/BZP 00008253/01 z dnia 17.02.2021 r., zostało zamieszczone także na Platformie Przetargowej Gminy Środa Śląska https://srodaslaska.logintrade.net

Do wyznaczonego terminu nie wpłynęła do Zamawiającego żadna oferta.

Zgodnie z powyższym, powodem unieważnienia postępowania jest brak wymaganej przepisami ustawy liczby ważnych ofert, a tym samym obiektywny brak możliwości wyboru przez Zamawiającego oferty najkorzystniejszej.

W związku z powyższym Zamawiający postanowił, jak na wstępie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

2021-07-26 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.